Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 2°C

Orbán: a jóléti állam nem versenyképes, munka alapú társadalom kell

Munka alapú társadalmat kell kiépíteni - hangsúlyozta a kormányfő Bukarestben.
A jóléti állam Nyugat-Európába sem fog visszatérni, mert nem versenyképes, helyette a munka alapú társadalmat kell kiépíteni - hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök Bukarestben, ahol az Európai Néppárt (EPP) 21. kongresszusán angolul elmondott felszólalása után nyilatkozott a rendezvényre akkreditált magyar újságíróknak.

"Fel kell készíteni közösségeinket a jövőre. Félreértés az, hogy a válság elhárítása után folytatódhat az az európai élet, ami azelőtt volt. A válság után semmi nem lesz olyan, mint amilyen volt, és nekünk abban a jövőben kell helytállnunk. Erre biztatom az EPP minden tagszervezetét" - mondta Orbán Viktor.

A miniszterelnök az MTI kérdésére válaszolva kifejtette, mit takar a kongresszusi beszéde elején tett kijelentése, hogy nem lehet azokkal az eszközökkel válságot kezelni, amelyek a válságot okozták. Rámutatott, hogy a pénzügyi spekulációkra épülő gazdasági növekedés korszaka lejárt, pénzügyi szolgáltatási manőverekkel nem lehet helyettesíteni a tényleges termelő és értékteremtő munkát.

"A másik az, hogy minden államnak el kell végeznie a jóléti állam korrekcióját. Nyugaton nehezebb, mert ott fölépült jóléti államok vannak, Közép-Európában nem olyan nehéz, mert nem épült fel jóléti állam. Mi a posztkommunizmus gazdasági rendszerének romjai és félig kész épületei közt botladozunk, de itt nincs jóléti állam. A mi programunk az az, hogy a nyugati típusú jóléti állam helyett, ami nem versenyképes, egy munka alapú társadalmat alakítsunk ki" - magyarázta a miniszterelnök.

Hozzátette, a munka alapú társadalom kialakítását célozza a munkát terhelő adók csökkentése, az adózás súlypontjának áthelyezése a forgalmi adókra, a méltányos közteherviselés megvalósítása.

"Megvan a munka alapú gazdaságnak a társadalmi rendszere, amit Magyarországon fölépítettünk, meglátjuk, sikeres lesz-e. Ez egy folyamatos küzdelem, egyáltalán nincs dicsőséggel kikövezve az utunk, vitákon és kétségeken keresztül vezet, nem egy promenád, ahol az ember a legjobb ruhájában fölvonul" - mondta Orbán Viktor.

Újságírói kérdésre előadása egy másik gondolatát is kifejtette, miszerint a helyes gazdaságpolitikák megvalósítását nem lehet technokratákra bízni. "Csak a józan ész, a gazdasági racionalitás nem lesz elég. Európának be kell látnia, hogy a versenytársai használnak lelki felhajtóerőket is, spirituális, ha úgy tetszik vallási felhajtó erőket, lelkileg jobb állapotban vannak, mint mi vagyunk. Ezért a józan ész mellé az Emeljük fel a szívünket is oda kell tenni - ez a kettő együtt újíthatja meg Európát, és erről bátran kell beszélni, mert ha mi, kereszténydemokraták nem beszélünk róla, a liberálisok, meg a szocialisták biztosan nem fognak" - összegezte Orbán Viktor.

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. NoH 2012. október 21. 10:08
    „Ne a nyugatot feltse ! Ha nem adna a nyugat keletnek munkát hát még ott sem tartana ahol van ! 1 mill. munkahelyet igért ! Mennyi valósult meg belöle ? Lehet ,hogy 1 mill. kaptak munkát de nem orbanisztánban hanem nyugaton !”
  • 51. pancser 2012. október 21. 09:15
    „48. gjozsi88 2012.10.20. 19:03
    Ezt nem vitatom, így van!”
  • 50. Eva- 2012. október 21. 07:47
    „49-hez

    bizony kell a ...
    " be kell látnia, hogy a versenytársai használnak lelki felhajtóerőket is, spirituális, ha úgy tetszik vallási felhajtó erőket, lelkileg jobb állapotban vannak, mint mi vagyunk. Ezért a józan ész mellé az Emeljük fel a szívünket is oda kell tenni -"

    hisz valami hasonló kilátástalanságban indult anno ....minden”
  • 49. load 2012. október 20. 20:33
    „Jó lenne, ha Orbán világosan elmagyarázná, hogy mi a különbség a sokat emlegetett jóléti, és munka alapú társadalom között!
    Ha a különbség az, hogy a munka alapú társadalomban nincsen jólét, mert az állami oligarchia kizsákmányolja a munkásokat, akkor azt - mint kiváló szónoknak - részletesen el kellene magyaráznia a választóknak.
    Annál is inkább, mert a tendencia az, hogy ezekre a kérdésekre előbb-utóbb választ kell adnia.
    Legkésőbb 2014 elején.”
  • 48. gjozsi88 2012. október 20. 19:03
    „pancser
    TÉNYADAT!
    A belső fogyasztás CSÖKKENT!!!!”
  • 47. Eva- 2012. október 20. 18:45
    „44.-hez
    "hozzád képest a tótok kultúrált zsenik. :)))"”
  • 46. friedel 2012. október 20. 12:15
    „?n saját tapasztalomat irtam le, ki hogyan reagál rá, az ö dolga. Szabad véleménynyilvánitás van, vagy nem?”
  • 45. pancser 2012. október 19. 22:40
    „41. gjozsi88 2012.10.19. 19:15
    "A baj az, hogy resszicióban, amiben vagyunk, csökkennie kellene az inflációnak." Ebben nincsen vitánk, nem örülök neki, mindazonáltal ma a TESCO-ban a kocsik tele voltak, lehet hogy a hosszú hétvégére készültek.
    A "Valaki" meg barátnéja felérnek egy kabaréval, értelmes mondanivaló híján.”
  • 44. Valaki 2012. október 19. 20:54
    „40. pancser 2012.10.19. 19:04

    37. friedel 2012.10.19. 16:44
    Nagyon jó hogy egy kicsit árnyaltad a magyarok képét a német valóságról.

    Csípem amikor magadnak írogacc...! :)))”
  • 43. Valaki 2012. október 19. 20:50
    „35. Pretorianus

    Hát igen, állandóan böszmén gordonkázik a szerencsétlen. :))))”
  • 42. Valaki 2012. október 19. 20:46
    „34. pancser

    egy szóval: még nem láttad a Felvidéket! :)))))”
  • 41. gjozsi88 2012. október 19. 19:15
    „pancser
    Az autósok számából nem tudsz következtetni a vásárlókosár tartalmára!

    " Akárhogy is van a vásárlóerő a 10-15 évvel ezelőttinél jóval nagyobb. Ahol többet keresnek, ott drágább a megélhetés ez nekem evidens, de sokaknak nem."

    A baj az, hogy resszicióban, amiben vagyunk, csökkennie kellene az inflációnak......”
  • 40. pancser 2012. október 19. 19:04
    „37. friedel 2012.10.19. 16:44
    Nagyon jó hogy egy kicsit árnyaltad a magyarok képét a német valóságról. A magyarok nem élnek olyan borzasztó rosszul, mint ahogy az általános siránkozásokból gondolhatnánk. Ma a TESCO áruházban nem lehetett parkolót találni délután ebben a kis városban, Mosonmagyaróváron. Lehet, hogy az a baj, hogy korlátozták az áruházak építését engedve az idegengyűlölőknek. Akárhogy is van a vásárlóerő a 10-15 évvel ezelőttinél jóval nagyobb. Ahol többet keresnek, ott drágább a megélhetés ez nekem evidens, de sokaknak nem. Nálunk kevesen dolgoznak, ez egyrészt kevesebb állami bevételt jelent, másrészt a családokban kevés a kereső. Ebben igaza van a Fidesznek!”
  • 39. gjozsi88 2012. október 19. 17:44
    „Valaki
    Ahhoz, hogy európáról értekezzen és annak legyen értelme, meghallgassák, ahhoz minimum el kellene érnie, hogy elfogadott legyen.
    Addig mig megtürik és a kötelező ceremóniákon résztvehet....néha megmossák a fejét.....(ahogy Merkel is tette, melynek következtében a korábbi nemzeti szuveneritás dumájából, mára eu közös bankfelügyeletéát támogatja, az az kicsikarták ezt tőle)......mára nem ajánlották neki, hogy a néppárt alelnöki tisztéért induljon.........kár erőlködnie!”
  • 38. gjozsi88 2012. október 19. 17:40
    „apokalipszis

    "Ez a hitel nem az a hitel,mint régen! A bankba berakott pénzt lehetne hitelre kiadni,de az elmúlt időszakban fedezet nélküli hiteleket is kiadtak ez okozta a válságot"

    Fedezetlen hitelt nem adtak ki, hanem ----főként amerikában, ahol nem biztosították túl a hitelfedezetet......ott a túlkinálat miatt csökkentek az ingatlan árak. Ez a fedezetlenség a sok bedölt hitel egy időben történte miatt keletkezett, de nem a hitelbírálatkor.
    A fedezetlenséget nem a bankszektor okozta, hanem a zemberek erő feletti hitelfelvétele miatt elmaradó törlesztőrészletek.
    A bankszektor szenvedője az eseményeknek!

    A bankok megsegítése nem önzetlen segítség az államok részéről, hanem kőkemény gazdasági érdek!
    Ugyanis egy gyenge bankrendszer nem képes hitelezni, finanszirozni a gazdaságot, igy nem lesz gazdasági növekedés.
    Az állami beavatkozás mind a gazdasági életbe...ezen belül az egyik szereplő a bank életében...szabályozókkal történik, melyek a gazdasági növekedést célozzák, mert csak abból a termelésből részesedik az állam.
    Ha többllet teljesítmény nélkül vesz el forrásokat, többet mint eddig az bizony fejlesztési források rovására megy, csökken a gazdaság!
    Meséld el nekem, hogy miért jó, ha a bankrendszer nem tud finanszirozni gazdaságot, a gazdaság visszaesik és romlanak a gazdasági adatok, a megélhetés??????
    Ugyanis a kormány a saját gazdaságát akarja legyőzni......eddig óriási a siker!
    1% visszaesés!”
  • 37. friedel 2012. október 19. 16:44
    „Dr. Lang, ha láttál már világot, akkor biztosan észrevetted, hogy a havi 3-4-5-szörös bevételböl az annyira irigyelt nyugaton mennyi marad a kiadások után? Egy 60 m?-es lakás bére, rezsivel együtt pl. Németországban 450 euró, de nem Frankfurtban vagy Münchenben, hanem egy piti kis városban. Egy liter szuper majdnem 2 euró, egy gyerekcipö 3 évesnek 30 euró. Akkor még nem vettél élelmiszert, a hétvégi bevásárlásnál szinte nincs semmi a kosárban és fizetsz 80 eurót. Akinek van munkája, még meg tudja fizetni, de félretenni, spórolni nem sokat lehet.Föleg a volt NDK-ban, ahol 22 évvel az egyesülés után is a bérek 80 %-át kapják, de villany, gáz, viz drágább. De aki 600 eurós nyugdíjból kell hogy éljen, neki nem marad más hátra, mint szinte szégyenkezve oson be a szociális hivatalba, hogy pótolják ugyan már azt a kis nyugdíjamat. Persze hogy vannak olyanok is, akik nyugdíjas rezidenciában laknak.akik zsebböl kifizetik a bahamai meg spanyolországi nyaralást. Nem panaszkodni akartam, csak egy kicsivel helyre billenteni azt a képet, ami a nyugatról sokaknak a szemük elött van.”
  • 36. LAZA 2012. október 19. 16:14
    „No fiúk akkor nosza neki!
    El lehet kezdeni.Eddig csak rombolni, pusztítani és élősködnötök sikerült.
    Talán még nem késő!”
  • 35. Pretorianus 2012. október 19. 13:12
    „33. Valaki 2012.10.19. 08:50
    Nem tengerentúli a sötét úr, a tuskóban polcfeltöltő és a Merjünk Kicsik Lenni és az Ideodanyaló Egyetem címzetes docense.”
  • 34. pancser 2012. október 19. 10:16
    „33. Valaki 2012.10.19. 08:50
    Egy háziasszonyt sem azért becsülnek mert kritizálja az utca háziasszonyainak főztjét, hogy értsed!
    Szlovákiában 5 millió szlovák él, mentesek a feudális földesúri hagyományoktól, friss életerős nemzet. Alkotnak, építenek, feltalálják magukat Európában, ahogy látom bárhogy hergelitek az ottani magyarokat azok sem érzik magukat rosszul, mármint az átlag.”
  • 33. Valaki 2012. október 19. 08:50
    „29. pancser 2012.10.18. 21:13

    A helyében én nem foglalkoznék Európával, ez nem éppen a szerénység jele.

    Nagyon retardált vagy! Európában mivel kéne foglalkozni ha nem Európával? Neked könnyű ott a tengerentúlon dúlni...
    :)))”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Jobbik az összes zsebszerződést megsemmisítené

A Jobbik szerint az új földtörvény-tervezet legalizálná a külföldiek magyar termőföldhöz jutását. Tovább olvasom