Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Ön kapott? - Az állam fizetett 13. havit és jutalmat

A gyereket érdemes főosztályvezetőnek kitanítattni - ők kapták ugyanis a legtöbb jutalmat. A magyar dolgozók egyharmada kapott decemberben vagy januárban 13. havi bért.

A magyar dolgozók egyharmada kapott decemberben vagy januárban 13. havi bért – állapította meg az a felmérés, amelyben azt vizsgálták, hogy kik jutottak, jutalomhoz, prémiumhoz, vagy bármely más béren kívüli juttatáshoz.

A kutatás eredményei azt mutatták, hogy az állami cégek alkalmazottainak 67 százaléka, a külföldi vállalatoknál dolgozók egyharmada, a hazai munkadók dolgozók 18 százaléka kapott plusz egy havi bért, átlagosan bruttó 128 ezer forintot.

A merces.hu felmérése szerint a cégek egyébként a jutalmat, a jutalékot, vagy a prémiumot inkább választották, amelynek átlagos bruttó értéke 143 ezer forint volt, és ilyen típusú többletbevételhez a dolgozók 43 százaléka jutott. Az év végén a legtöbb pénzt az államigazgatási főosztályvezetők kapták, átlagosan körülbelül hétszázezer forintot. A legkevesebbet és legkevesebben pedig az ácsok, a szobafestők, a burkolók és a lakatosok közül vittek haza.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. eheh 2009. január 26. 21:06
    „miracle
    ebben igazad van. de ha te nem teheted meg, akkor miért sajnálod mástól?
    lehettél volna te is fegyveres testület tagja. én meg lehettem volna GYF is de nem az lettem. ne sajnáljátok a másiktól, hogy neki kicsit jobb. már csak ez maradt nekünk semmi más plusz. a mínuszokat meg oldalakon keresztül sorolhatnám.
    valamint aki a fizetést sajnálja tőlünk, az ne higyje, hogy mindenki olyan nagyon jól keres nálunk. az átlagban benne vannak a nagyok is (félmilla és 100000 átlaga 300000, csak az a nem mindegy melyiket viszed haza).

    jah és a válaszom. máshol is így van, csak nem ilyen mértékben.”
  • 32. miracle 2009. január 25. 11:30
    „eheh
    Másról beszélsz. Én arról, hogy ha akar, elmehet. Ez máshol nincs így.”
  • 31. eheh 2009. január 25. 09:22
    „Miracle!
    örülök neki, hogy voltál határőr. de sajnos megint bakot lőttél. az a pocakos alezredes még mindig az(rendőr). az ilyenek nem mennek korkedvezménnyel nyugdíjba. ezezk megvárják az 57 évet amit a törvény enged nekik.... tehát ez megint nem jött be. nem ezek menekülnek el 25 év után, hanem azok akik belefáradtak abba, hogy küzdenek az ár ellen....
    jah csak hogy tudd. 10 éve ácskodok, de dolgoztam más szakmában is az építőiparban. sőt! akár kertet ásni is elmegyek, mert nem büdös a munka. viszont ha árvíz lesz sok szeretettel várlak a Duna vagy a Tisza töltésein. langyos teát, egy nagy és két kiskonzervet biztosítok, mert nálunk ez a hatalmas (dupla 6os) norma.”
  • 30. miracle 2009. január 24. 18:20
    „Domestic
    "Hogy kinek mi jár azt törvények határozzák meg és valószínű az is hogy okkal"
    Ami egykor indokolt volt, nem biztos, hogy most is az. Bizonyos dolgok felett eljárt az idő, mivel a világ változik. Csak azért meghagyni valamit, mert hát már régóta így van és akkor biztos jó, ez öreg hiba.
    "Az, hogy valaha valahol láttál valakit akiről Te már az egész testület vonatkozásában tudsz ítéletet alkotni,"
    Sokat láttam, nem egyet. 1 év alatt több helyszínen a HÖR-nél volt alkalmam bepillantani a tisztek és főtisztek "kegyetlen" leterheltségébe.
    Egyébként mondtam, fordítsd meg a dolgot. Az érvelésed logikájának az a hibája, hogy azzal, hogy őket véded a korai nyugdíjukkal, egyben - akarva-akaratlanul - minősíted (lenézed?) a másik 3000 foglalkozást, miszerint azok olyan könnyűek, hogy azokat nyugodtan lehet 40 évig is csinálni. Milyen alapon, mikor pont te mondod, hogy nem ismered ezeket?”
  • 29. G.D 2009. január 24. 17:55
    „Sorry, ezt arra értettem, aki aztán ki lett törölve.”
  • 28. G.D 2009. január 24. 16:10
    „Hé, te aztán kemény dió vagy!”
  • 27. Domestic 2009. január 24. 14:00
    „Kedves miracle!
    Nem, nem próbáltam ki másik 3000 másik munkát! Már 23. éve ugyanazt csinálom és lehet hogy ez számomra felróható hiba. Én viszont nem irigylek semmit sem azoktól akik olyan szakterületen dolgoznak, amelyekhez korkedvezmény is jár! Igen van ilyen és erről nem ők tehetnek. Ha neked is járna ilyen kedvezmény és másról sem hallanál mint arról, hogy mily méltánytalan dolog az, talán Te sem tudnád rezzenéstelen arccal végighalgatni...
    Hogy kinek mi jár azt törvények határozzák meg és valószínű az is hogy okkal (de természetesen ez neked ahogy látom rendkívül fáj) Arról viszont feltehetőleg nem tudst, hogy a fegyveres testületek dolgozói alkotmányos jogaikban korlátozva vannak és a játékszabályok jelentős része sem kedvezően érinti őket...
    Az, hogy valaha valahol láttál valakit akiről Te már az egész testület vonatkozásában tudsz ítéletet alkotni, ez szintén rendkívül örvendetes (hisz miért is ne ítéljünk meg másokat, miért is ne vegyük egy kalap alá az összes dagadt, semmirekellő ingyenélőt).
    Te még ahhoz is értesz, hogy az állomány munkahelyi leterheltségének kockázatelemzését is (mint kívülálló) a saját objektív és magasszínvonalú szakértelmed alapján megítéld és egyben gyalázd!
    Csak így tovább! Jólesik biztos mindenkinek aki fegyveres testületnél dolgozik, hogy a civil társadalom megbecsülése ismét ilyen magasszínvonalú.
    Örülhet az uralkodóosztály is, hogy sikerül a nép haragját a megfelelő irányba fordítani. Biztos a rendőr és a katona tehet arról is hogy az ország ilyen fényesen "lendületben van"...
    bátran fikázzuk akár a tűzoltókat is, csak tűz ne legyen!!!”
  • 26. jockey 2009. január 24. 10:16
    „Azon valóban lehet vitatkozni, hogy a fegyveres testületek dolgozói miért mehetnek el 25 év munkaviszony után nyugdíjba. Azon viszont nem, hogy akik már elmentek, azok jogosan tették, a hatályos törvények alapján.”
  • 25. Egysoproni 2009. január 23. 22:25
    „1 dolgot nem értek! Ugyebár 180 ezer Ftig (még) megadják a 13. havinak az 1/12 részét minden hónapban akinek meg 180 ezer felett van a fizuja ők fixen 15 ezret kapnak. Egy kérdésem lenne, talán vannak itt okosok akik tudják. Az össz bruttóm ha 180 ezret nem éri el akkor azután kapom vagy az alapbérem után? Ha az alapbérem után akkor az bruttó 87 ezer Ft, (bruttó 7250Ft/hó a 13. havi) ha a teljes bruttó után amiben benne van ilyen olyan %-os pótlék akkor majdnem ki is merítem a 180 ezres határt és annak a bizonyos 180 ezrnek a 13. havi 1 hónapra eső része mégsem 7250 lenne hanem kb a duplája... Tud valaki valami pontosat mondani ezügyben?”
  • 24. eheh 2009. január 23. 22:12
    „Hamutipró!
    az nem a 13. havi 1/12-ed része. az az éves különbözet. mindenki megkapta a 13. haviját részletekben. ha év közben emelkedett a béred, akkor a 13. havid is és ennek a különbözete az amit most kaptunk (nekem 2803Ft)
    és még jól ját, hogy kapott, mert nálunk van akitől 40.000-et vonnak vissza. (gyes, eüszabadség meg ilyenek)”
  • 23. Hamutipró 2009. január 23. 21:22
    „Igen igen, de nem tudjuk mire költeni!”
  • 22. miracle 2009. január 23. 21:14
    „Domestic
    Azért ne essünk túlzásokba.
    Gondolom te sem próbáltad ki a másik 3000 munkát. Többségében nagyon komoly előírások és feltételek vannak ott is, mégsem szokás 25 év után nyugdíjba menni. Az irodában nagy honvédő kövér alezredes leterheltségétől és kockázatvállalásától nem kell úgy hasra esni. Voltam én is katona - nem is annyira nagyon régen - de az 1 év alatt igazából nem sikerült megállapítanom, hogy mivégre is voltak ott tucatjával és mennyivel volt stresszesebb a munkájuk, mint egy ügyfélszolgálatosnak vagy egy buszvezetőnek. Igazából nem győztek két kapura unatkozni és alighanem 100 métert nem bírtak volna lefutni.
    Aki tényleg veszélyes helyre megy - pl mostanság mondjuk Afganisztán - nos ott meg ezer százalékig biztos vagyok benne, hogy nem ezért nem 2 fillért kap fizetés gyanánt.
    Szumma szummárum egyforma nyugdíj korhatárt! És nem kell jönni ezzel a közhellyel, hogy tessék, akinek annyira tetszik miért nem megy katonának, hanem meg kell fordítani, hogy akinek emellett (nyugdíj rendesen, mint másnak) nem tetszik, tessék lehet mást is választani, nem kötelező katonának menni, ha az olyan megerőltető.”
  • 21. Judytka 2009. január 23. 20:46
    „Én nem kaptam,csakis akkor fizetnek,ha dolgozom...ez meg kicsit bajos a 13.hónapban..”
  • 20. eheh 2009. január 23. 20:42
    „mikor kapta? a héten?”
  • 19. Hamutipró 2009. január 23. 20:37
    „Mindenféle kommentár nélkül! A feleségem, aki az egészségügyben dolgozik nettó 230 Ft-ot kapott a decemberi 13. havi illetmény jogcímén!”
  • 18. eheh 2009. január 23. 20:34
    „Domestic!
    egyetértek a hozzászólásaiddal, kivéve a 13. havi illetményt. szeretném, ha már egy kis parázs vita alakult ki, akkor pontos tényeket kapjunk. a decemberi illetményhez azért nem járt a 13. havi 1/12-ed része, mert januárban 2 1/12-et kaptunk. egyet a hónap közepén, egyet pedig február elején a fizetésünkkel.

    Kedves Seduxen!
    örülök neki, hogy ilyen jó a humorod. remélem neked is van 1 diplomád, 2 nyelvvizsgád és vagy 6-7 egyéb más a munkádhoz szükséges papírod. mert nekem igen.
    a tanulásról meg annyit, hogy én a 4 éves főiskolát 4 év alatt is végeztem (mert kirúgtak volna). nem 6-8 év alatt az adófizetők pénzén. 3 központi érettségit írtam, mert az volt a felvételi követelmény, nem egy sima meg 2 pluszpont. katonai szakanyaggal bővített középfokú nyelvizsgát kellett tennem a diplomához, nem pedig esetleg egy alapfokút (de ez már erős követelmény volt akkor). az összes órára be kellett járnom, nem bulizhattam hajnalig, majd tanítás helyett részegen a koleszban fetrengés. ez neked a nagy továbbtanulás. ha előre akarok jutni a ranglétrán, akkor mehetek iskolába és tanulhatok tovább..... majd ha ezeket végigcsinálod akkor beszélhetsz. jah, és a pláne:.... ha árvíz van, akkor jók a katonák, ha valami kis baj van akkor majd a katonák mennek. egyébként meg azok a büdös katonák..... most már döntsétek el!!!!!!

    A tb befizetésről meg ne vitatkozzatok. manapság minden 4. frissnyugdíjas éri meg sajnos az 1. év végét!!!
    Nyugodjanak békében!”
  • 17. Domestic 2009. január 23. 19:14
    „Kedves Seduxen!
    Nagyon nagy öröm volt számomra olvasni hozzászólásodat amely a "mivel ő továbbtanult" -idestova 25 éves szakállas humorban merült ki. Valószínűleg Te is tisztába vagy a hivatásos és szerződéses állomány előírt (munkakör betöltéséhez szükséges) tanulmányi követelményekkel. Megnyilvánulásod azt sugallja számomra, hogy feltehetőleg több diplomával és nyelvvizsgával rendelkezel, hiszen jogot vindikálsz magadnak hogy ilyen primitív sztereótípiával támaszd alá hozzászólásodat.
    Igen, most azt az időt éljük, amikor következmények nélkül bárkiket fikázhatunk, egy kalap alá vehetünk, bátran hülyének,primitívnek minősítsünk.
    Ülj be a rendőrtisztire, végezd el, szerezz nyelvvizsgát a diplomádhoz(mert anélkül már nem megy) és ha mindezen túl vagy, írj bátran, hülyézz le bárkit, hiszen akkor már te is elmondhatod magyadról: "mert továbbtanult" (addig viszont... tudod, mint az előző).”
  • 16. Domestic 2009. január 23. 18:58
    „Kedves csepel-344!
    Jóleső érzéssel olvastam építő jellegű hozzászólásodat! Hidd el jól esik minden katonának amit leírtál! Elhivatottságukat, a haza iránti elfogulatlan és önzetlen lojalitásukat jelentős mértékben segíti fenntartani!
    Ez a sok kedves gondolat is csak azt támasztja alá, hogy ennek a társadalomnak csak akkor van affinitása tisztelni a saját katonáját amikor már csak a hősi halottakról emlékezik meg.
    Nem tudom voltál-e katona, de a bejelentkező neved alapján valószínűleg igen. Véleményem szerint (mivel te sérelmezed a korkedvezmény juttatását is) csak azt tudom neked ajánlani, hogy állj be katonának! Van felvétel és meg fogsz lepődni, hogy van sok feltöltetlen beosztás (akár még ebben a megyében is)! Mielőtt csinálod a hangulatot, mielőtt uszítod a széles olvasói tábort, azon is gondolkodj el, hogy mamár csak a felvételi alkalmassági követelmények teljesítése után szolgálhatsz (fizikai, pszichikai és egészségügyi) és az alkalmasságodat évente újra felmérik, ha maradni akarsz! Próbáld ki, aztán ha megy a dolog nyugodt lelkiismerettel "kormold" az állományt- akkor már tőled, sen fogom minősíthetetlennek tartani az építő jellegű hozzászólást (addig viszont talán sepregess a saját portád előtt)!”
  • 15. Domestic 2009. január 23. 18:41
    „Már decemberi illetményhez sem kaptak 13. havi (1/12-ed arányos) kifizetést a katonák, mivel a törvényüket még decemberben módosították és az azonnal hatályos lett!”
  • 14. PrettyWoman 2009. január 23. 16:52
    „Pet! Én is így tudtam, hiszen többször is elhangzott a hírekben. Meg nekem is van közalk. ismerősöm, és ő mondta, hogy havonta lebontva kapták. Csepel, bizony igazad van. Akiknek ez a módszer nem szimpatikus, az valószínűleg azért van, mert ahogy a negatív, úgy a pozitív diszkrimináció is alapjáraton ellenszenves, hiszen sérti az ember igazságérzetét. Viszont azért nem mentünk mi is rendőrnek és határőrnek, mert nem lehet mindenki az. Szükség van pékre, aki kenyeret süt, mentősökre, hogy megmentsenek bennünket. Eladóra, kazánkovácsra, kőművesre, stb. stb. Bizony vannak kőkemény fizikai melók, ahol senkit sem érdekel, hogy az illető 60 évesen milyen állapotban van és mennyire bírja még a tempót. Pedig ő sem olyan már, mint 20 éves kollégái, de ezzel sajnos nem foglalkoznak. Dolgoznia kell, vagy kirúgják. Egyébként nyilván én sem a fiatalon nyugdíjba ment rendőröket utálom. Ők csak élveznek egy kedvezményt, amit lehetővé tett nekik az állam. Én azt rühellem, aki ezt kitalálta.”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bokros: Mindenkinek viselnie kell a terheket

Bokros Lajos szerint az adóreform nem elsősorban az adókulcsok csökkentése, hanem az adóalanyok és… Tovább olvasom