Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Olcsóbbak lehetnek a busz- és vonatjegyek

Jövő évben a közösségi közlekedés átalakításával új díj-, kedvezményrendszer lép életbe, ezzel párhuzamosan csökkenthető lesz a teljes árú menetjegyek ára.

A kormány a kedden ismertetett Széll Kálmán Tervben több, a közlekedés területét érintő vállalást tesz: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az év végéig kidolgozza a MÁV adósságrendezésének és átalakításának tervét, 2012. január 1-vel megalakul a Nemzeti Közlekedési Táraság és megkezdődik a közösségi közlekedés szervezeti konszolidációja, majd új díj-, kedvezményrendszer lép életbe és ezzel együtt csökkenhet a teljes árú menetjegyek ára; 2013-tól pedig bevezetik a használatarányos elektronikus útdíjrendszert.

A közzé tett dokumentum kiemeli, hogy a közlekedési vállalatok adóssága lényegében az államadósságot növelte, az ésszerűen működő, kiegyensúlyozottan gazdálkodó cégek nem igényelnek majd a továbbiakban sem közvetlen hitelfelvételt, sem állami hitelből nyújtott támogatást.

A kabinet szerint a MÁV esete egészen "különös" az államadósság szempontjából, hiszen működésének jelenlegi formája fenntarthatatlan, elkerülhetetlenül veszteséges. A vállalat mára 300 milliárd forintos adósságot halmozott fel, amely lényegét tekintve az államadósság részét képezi.

Növeli az adminisztrációs költségeket, hogy a közösségi közlekedés ellátása számos gazdasági társaságban aprózódik szét: külön cég a MÁV, a Volán társaságok és a BKV - emeli ki a dokumentum. Probléma az is, hogy az "átláthatatlan és ellenőrizhetetlen kedvezmények dzsungele" lehetetlenné teszi az ésszerű gazdálkodást.

A dokumentum kitér arra is, hogy komoly veszteség éri Magyarországot azért, mert a tehertranzit-forgalom és a sok külföldi kamion nem a használattal arányosan fizet az utak igénybevételéért.

Az állam a Széll Kálmán Tervben meghirdetett lépésekkel rendezi a MÁV-tartozást, átszervezi a vasúti közlekedést: önfenntartó lesz a nemzeti vasúttársaság.

A kormány e mellett vállalja azt is, hogy a Nemzeti Közlekedési Társaság létrehozásával megszűnnek a közösségi közlekedési szolgáltatást végző gazdasági társaságok közötti párhuzamosságok.

A tervek szerint azáltal, hogy az átszervezés és az integráció komoly megtakarításokat hoz, csökkenthető lesz a teljes árú menetjegyek ára; ez pedig alapot ad a kedvezmények áttekintéséhez.

A gyorsforgalmi úthálózati rendszer használatának költségei arányossá válnak a terheléssel azáltal, hogy 2013. január 1-jétől bevezetik az elektronikus útdíjrendszert - szögezi le a dokumentum.

Olvasóink írták

  • 13. Olajos 2011. március 02. 18:52
    „Rizsa-rizsa-rizsa”
  • 12. buggyant 2011. március 02. 10:44
    „majd a végén eredményképpen bejelentik a csökkentést: aki nem veszi igénybe a szolgáltatást, az mentesül a fizetés alól....”
  • 11. Madarász 2011. március 02. 09:48
    „7. Ugye nem mondod, hogy oda akarják visszafejleszteni az életszínvonalat?

    Tök mindegy, hogy 1, vagy 2 "l", az egész semmitmondósága és bizonytalansága, inkább a népi hiedelemre emlékeztet és nem komoly kormányzásra.”
  • 10. Julianusz 2011. március 02. 07:35
    „Ha az a sok milliárd a zsebekből, a végkielégítésekből, a sikkasztásokból visszakerülne, nemhogy veszteség, adósság nem lenne, hanem nyereség lenne az eredmény.
    Ellenőrzés, szigorú elszámoltatás, börtön!!!!!!!!!”
  • 9. meir 2011. március 02. 04:50
    „megint-(mint mar annyiszor!!)-elhuzzak az orrotok elott az un,; "mezes madzag"-ot,ti meg persze azonnal ra buktok mint gyongytyuk a takonyra!!
    az ebredes keserves lesz azt hiszem!!
    persze -(mint mindig!)-megint mindenki hibas lesz csak ti hiszekenyek nem!!”
  • 8. aztapaszta 2011. március 01. 21:05
    „a teljesárú csökken 1%-ot, de a diákjegy, a családi jegy meg az összes többi jegy drágul 50%-ot...”
  • 7. Goldmund 2011. március 01. 20:49
    „4.hsz-ra:
    Csakhogy itt Széll Kálmánról van szó (két L-lel!).
    Ő pedig miniszterelnök volt a XIX. század végén. Méghozzá jó miniszterelnök.
    Remélem, nem fogják lejáratni ezt a nevet valami gagyi ötleteléssel, mert abból már elegem van!”
  • 6. TBK 2011. március 01. 19:36
    „az olyan mint amikor libsik mondták, hogy el kell adni az energia szektort, aztán a verseny helyzet miatt olcsóbb lesz az áram, hehehe”
  • 5. Bo9903 2011. március 01. 19:35
    „Ezt túl szép ahhoz, hogy igaz legyen... méghogy hőn imádott kis hazánkban valami olcsóbb???? Kamu szerintem is.”
  • 4. dünnyögő 2011. március 01. 18:25
    „A " Szél Kálmán" név a népi szólások között azt a szelet jelöli, amelyiknek nincs határozott iránya, sem haszna. Úgy tűnik, csak azért fúj csak, hogy az embereket bosszantsa.
    Mire oda jutunk sem megtakarítás, sem olcsóbb jegy, sem adósság rendezés nem lesz, csak elúszik valamelyik zseb mélyére egy csomó pénz. Mindenesetre valakinek majd nem kell egyáltalán a tömegközlekedésben részt venni.”
  • 3. Cloeon_dipterum 2011. március 01. 18:00
    „Mondj jobbat!”
  • 2. miro132 2011. március 01. 17:01
    „elég kamu szerintem”
  • 1. oPTiKa 2011. március 01. 16:39
    „Ezt elhiszi valaki?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Befagyasztják a rezsiköltségeket

A devizahitelek törlesztése sok családban már a megélhetést fenyegeti, így fontos, hogy legalább a rezsiköltségek ne emelkedjenek az égig. Tovább olvasom