Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Olaszliszkai gyilkosság - megkezdődött a kártérítési per

Megkezdődött az Olaszliszkán meggyilkolt Szögi Lajos tiszavasvári tanár családja által az emberölés elkövetői ellen indított kártérítési per a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróságon szerdán.

 

Az édesapa nélkül maradt négytagú család, valamint a velük egy háztartásban élő három nagy- és dédszülő együttesen 57 millió forint, valamint az összetört gépkocsi utáni 400 ezer forintos kár megfizetését kéri a gyilkosság nyolc elkövetőjét.

Az emberölésért a három, életfogytig tartó fegyházra, valamint az öt, 10 és 15 év közötti börtönbüntetésre ítélt rab egyike sem jelent meg a bíróság előtt, s mindössze ketten nyújtottak be írásos ellenkérelmet. Ők sokallták a kártérítési igényt, egyben részletfizetési lehetőséget kértek, ha végül kártérítésre kötelezik őket.

Kocsis Ottília tanácsvezető bíró a felperesek és jogi képviselőjük meghallgatása után a tárgyalás folytatását július 14-re napolta el.

A szerdai tárgyaláson Helmeczy László, a Szögi-család ügyvédje arányosnak és méltányosnak nevezte a kért kártérítés összegét. Szerinte felbecsülhetetlen a családot ért kár, hiszen a családfő elvesztése az életkörülmények hosszú távú romlását idézte elő, emellett a különös kegyetlenséggel elkövetett gyilkosság súlyos testi és lelki sérelmekkel járt.

A jogi képviselő az összeg nagyságával kapcsolatban fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az egyik elkövető annak idején 100 millió forintos kártérítési pert kezdeményezett az ügyben első fokon eljáró Borsod Megyei Bíróság és ügyészség, valamint a közreműködő bíró és ügyész ellen, mert "lincselésről" beszéltek a tárgyaláson. Helmeczy László úgy vélte: "ehhez képest még alacsony is az 57 millió forint, hiszen egy gyilkosság okozta, bizonyíthatóan jelentős anyagi kárról van szó".

Az ügyvéd ugyanakkor elismerte, nem lesz könnyű a kártérítést végrehajtani, ha azt a bíróság megítéli, hiszen az emberölésért elítéltek közül korábban sem volt munkahelye senkinek. Fenntartotta azonban a kártérítési igényt, hozzátéve, "a rabkeresetből, vagyontárgyaik értékesítéséből fizetniük kell a károkozóknak".

A bíróság a testi és lelki sérelmek bizonyítására orvosszakértő bevonását tartotta indokoltnak, s egyben bekérte a kezelések dokumentumait, az azzal összefüggő kiadások összesítését, valamint a következő, július 14-ei tárgyalásra a meggyilkolt tanár két gyermekét is megidézte meghallgatásra. A büntetésüket töltő alpereseknek írásos nyilatkozat-tétellel, vagy a személyes meghallgatás lehetőségének biztosításával adott lehetőséget a védekezésre.

Szögi Lajost 2006. október 15-én, a Borsod megyei Olaszliszkán, gyermekei szeme láttára verték agyon. A tragédia előzménye az volt, hogy a tanár autója előtt egy kislány a társával átszaladt az úton, majd az árok szélén elesett. Szögi Lajos megállt, hogy megnézze, megsérült-e a gyermek, ekkor azonban a vélt baleset miatt a hozzátartozók kirángatták a járművéből és halálra verték.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. vonLichthofen 2010. május 06. 15:45
    „meir, Shalom, Salaam, Béke

    Értem Öreg mit mondasz, de itt nem ugyanarról van szó.
    Te fölismered a kártérítések ipari voltát/ld. Norman Finkelstein vagy éppen Roul Hilberg/ és elhatárolódsz attól erkölcsi alapon.
    Ezért tisztelet jár neked.
    Itt azonban másról van szó, itt ma élőkről van szó akiknek a mindennapjait tragikusan fölborította egy etnikai gyűlölettől fűtött barbár lincselés. A szenvedők kára és szenvedése kétségtelen ebben az esetben, bizonyított a törvény előtt, a gyilkosok elösmerték hogy gyilkoltak állati módon. Itt egyáltalán nincs erkölcsi kérdés, hogy jogos e a kártérítés vagy sem. A kártérítés - ha egyáltalán - a kárt szenvedettekhez megy /ebben az esetben/.”
  • 24. meir 2010. május 06. 14:40
    „20-Kolombela!!
    hat pedig NEM!!!
    -en NEM fogadtam el egyik un,; "karteritesi" hulyseget sem,es NEM is fogadom el!!!
    Mindegyik ilyen perverz otletet VISSZAUTASITOM!!!
    az en szeretteim emleke NEM ELADO SENKINEK!!!!!
    szerintem,az egy rendkivul perverz otlet,hogy evek utan a legyilkolt hozzatartozo(k) eleteert AKARKI is penzt koveteljen,vagy felajanljon!! Aki elfogadja,az ilyet az szerintem jogossa is teszi a gyilkossagokat,hiszen a kapott osszegert mintegy eladja utolagosan az eletuket!!!
    marpedig erre en NEM vagyok hajlando soha!!!
    az hogy Te mit hiszel es mit nem? az engem edeskevesbe sem erdekel!!!”
  • 23. Túrabakancs 2010. május 05. 23:29
    „Üdv Zsolt! /14/
    Köszi a védelmedet az írásomat illetően! fcuktrianon /13/
    valóban nem értelmezte jól a mondataimat, bár lehet
    hogy egy kicsit bonyolultabban példálóztam mint kellett
    volna. :) Már akinek persze... kolombela! /18/ Igazad van,
    viszont ha már a kisebbségi szervezetek megkapják törvényileg
    a nem kicsi éves költségvetési pénzeiket, akkor ilyen esetben
    fizessenek a magyarok irányába. Eddig ez nem volt jellemző,
    de remélem hogy a mostani eset példaértékű lesz a későbbiekre értve hasonló ügyekben. Tehát ha a cigány önkor-
    mányzat / vagy akárkik/ kapnak pénzt az adómból, akkor azt
    kártérítés esetén nem fogom sajnálni a magyar károsultaktól.
    Természetesen tudom, hogy a kártérítéseket mindig az elkövetők fizetik ki ha van miből, más szervezetek ezt nem
    szokták átvállalni. Viszont ilyen esetekben jó lenne változtatni a szabályokon, így legalább a károsultak valóban megkaphatnák a kért összegeket. Nem a JOGOSULATLAN,
    több évtizede megtörtént bűntettek kártérítési ügyeire gondolok!!”
  • 22. viperetta335 2010. május 05. 19:06
    „Már bocs,kedves meir,de ez nem arról szól,hogy meg lehet-e fizetni egy életet,mert nyilván nem.Viszont az élet megy tovább,és az élőknek tovább kell élniük.A tanár gyermekei egy hendikeppel kezdenek,az a kettő,aki a kocsiban volt,egész életre szóló sérüléseket kapott,amit sosem lehet kiheverni.A feleség magára maradt a három gyerekkel,és nem egy balesetben vagy egyéb fatális véletlen miatt vesztette a férjét,hanem egy olyan kifejezetten etnikai bűncselekmény miatt,amire azt hiszem nem is volt addig példa.Csoportos lincselés,ráadásul ok nélkül,nincs erre semmiféle mentség.Igenis fizessen valaki.Fizesen az állam a cigányai miatt,hiszen amúgy is fizet eleget a segílykére váró bandának.Amit követelnek,az személyekre lebontva nem is sok,mondhatni szerény méretű azért,ami történt,hagyó miklós ennek többszörösét dobozolta.Elég már az álszent szövegekből.”
  • 21. tódi 2010. május 05. 17:42
    „Igazságot !

    Nem nyolc ,hanem negyven ítélet kellett volna .
    Miért !
    Bűnpártolás
    Segitségnyújtás elmulasztása
    Bizonyitékkok eltüntetése

    Sorolhatnám , de minek .

    Fizessen az állam , mert az állam felelőssége ,hogy meg merték tenni és igen dolgoztassa le velük - tart ameddig tart”
  • 20. kolombela 2010. május 05. 16:01
    „15. hozzászólás meir 2010.05.05. 14:53
    Nem érted???
    Akkor kérdezd meg faj- és hittársaidat, megmondják a pontos választ. Ők a mai napig is követelnek és kapnak kártérítést. Persze te nem?!”
  • 19. kolombela 2010. május 05. 15:57
    „11. hozzászólás viperetta335 2010.05.05. 10:34
    Sajnos, ez a magyar ölésre buzdító nő inkább hős a börtönlakók szemében, mert ők is 90%-ban cigányok.”
  • 18. kolombela 2010. május 05. 15:54
    „8. hozzászólás Túrabakancs 2010.05.05. 10:02
    Ezzel is csak az a baj, hogy a kisebbségi szervezetek a tisztességes dolgozó nép adójából élősködik rajtunk. Tehát ezt te is megfizeted.”
  • 17. kolombela 2010. május 05. 15:52
    „5. hozzászólás medvemaczi 2010.05.05. 09:48
    Nem dupla, hanem a többszöröse. Tudod, a bűnözők emberi jogai, mert az aztán van nekik. Az áldozatnak meg jogában van meghalni, szenvedni, maradandón sérülni, stb.”
  • 16. kolombela 2010. május 05. 15:49
    „Szép, szép, csak az a nagy kérdés, hogy ezek a gyilkosok miből fogják kifizetni. Bár ismerve az állam jólelkűségét a cigányokkal szemben, majd ezt is kifizetik helyettük.”
  • 15. meir 2010. május 05. 14:53
    „ezt most nem igazan ertem!!!!
    hogyan lehet "megfizetni" egy emberi eletet????
    ez legalabb akkora baromsag es kegyeletsertes-(legalabbis szerintem,ugye en NEM fogadtam el soha egy centet se)-
    -mint az osszes tobbi ilyen perverz "karteitosdi"ahol emberi eletekrol van szo!!!!”
  • 14. Szilágyi_Zsolt 2010. május 05. 11:19
    „Fcuktrianon, azt hiszem, inkább te nem állsz egészen a helyzet magaslatán - már ami az értelmező olvasást illeti -, mert tanítani való, ahogy elbeszélsz Túrabakancs mellett.

    A hozzászólók zöméhez hasonlóan én is valami olyasfélét várnék, hogy ha már nyakravalót nem kaphatnak ezek az aljas <moderálva>, akkor előlegezze meg az állam a sértetteknek a megítélt kártérítést, ezekkel a férgekkel meg dolgoztassák le a fegyházban az összeget az utolsó fillérig, tart, ameddig tart. Kímélni természetesen nem kell a testi épségüket.”
  • 13. fcuktrianon 2010. május 05. 10:59
    „túrabakancs!

    te magadnál vagy? a magyar állam példa nélküli módon a mai napig fizet kártérítést az úgynevezett
    holokauszt áldozatainak. az elmúlt 20évben teljesen ki is raboltak minket, majd a miniszterelnökük
    nyilvánosan hazánk és lengyelország felvásárlásáról beszélt. <moderálva>

    visszatérve a cikkre. sajnos ez a neoliberális diktatúra, amit sokan demokráciának csúfolnak ide vezetett.
    vajon miért nem készül statisztika az elkövetők hovatartozásáról? miért nem védheti meg magát a rednőr ha
    egy csapat .... rátámad? sajnos a rendszer belülről, pontosabban felülről rohad.
    sokkal több ilyen történik csak a manipulált sajtó nem igazán ír erről,nem csak itt hanem pl németországban sem. pedig az emberek nem hülyék, ha bárki olvassa a hozászólásokat, rájöhet.
    halálbüntetés?
    sokan azzal érvelnek, hogy nincsen visszataró ereje.
    de valljuk be jobb szájízzel fekszik le az ember, ha tudja az ilyen, és ezekhez hasonlóakat kivégzik vagy kapnal 400év börtönt.”
  • 12. szocdem 2010. május 05. 10:41
    „Csak???
    58 millió egy ember élete?
    Hát nem tom.
    Az biztos, hogy bármelyik családtagom léte, és élete ennél sokkal de sokkal többet ér nekem és a családomnak. Mondhatnám: hatványozottan. Így nem is csinálnék ekkora "kárból" országos ügyet - ha csak ennyi a követelésem - főleg ott abban az országban nem, ahol a szabálysértési bírság felső összege majdnem pont a duplája a felperesi követelésnek.
    Mennyit nyer vajon az ügyvéd úr? A maradék (egyénenként pár milla) télleg apasztja a gyászt? Hááááááááááááááát......ez magyarország.”
  • 11. viperetta335 2010. május 05. 10:34
    „Mindenki bűnös,nem csak az,aki rikácsolta,hogy "öld a magyart!",miközben az el sem ütött kölyök már régen otthon volt.Miután ezt a végtelenül aljas tettet kollektíven végrehajtották,és persze egyik sem óhajtotta a kivégzőket lefogni,még eltelt jó fél óra,amíg megállapodtak abban,hogy mit mondanak,elégfették a véres ruhákat,átöltöztek,stb.A két kislány pedig az autóban.Ez olyan mocsok tett volt,ami miatt az egész jobbérzésű magyar cigányságnak el kellene határolódni ettől a bandától,teljes mértékben.És tudom,hogy ezt a cigány szót kimoderálják,mert ezt valami miatt tilos leírni,mert nagyon sérti a primitívjeit.Csak azt nem tudom,amikor az újságírók a méltán világhírű és igazi művész Bangó Margittal csinálnak interjút,akkor hova moderálnak,mert az ő szájából aztán még soha nem hallottam,hogy "romaasszony vagyok",hanem csak azt:én egy egyszerű cigányasszony vagyok".És milyen igaza van.
    Múltkor láttam egy interjút azzal az undorító,szemét nővel,aki kiabálta,hogy öld a magyart,a börtönből.Szívből remélem,hogy a börtöntörvények működnek,ha már az egyéb nem,és kinyírják,mielőtt letelik az a kis szar büntetés,amit kapott.Kötelet érdemelt volna és az összes többi jelenlevő is.A kölyköket is beleértve,akik szájtátva élvezték azakciófilmet.”
  • 10. obama 2010. május 05. 10:25
    „nemsokat kaptak a csaladnak remelemmegitelik a karteritesi penzt bar sajnos ez nem hozza vissza az apukat a feleseget es a szulokfiat. nagyon szomoru ami akkor tortent.”
  • 9. pancser 2010. május 05. 10:15
    „Sztem ők is tudják, hogy egy fityinget sem látnak az összegből. Azonban, jó ha tudják az elkövetők, hogy életük végéig nem szabadulnak a tettük következményeitől, akkor sem, ha kiszabadulnak a börtönből.”
  • 8. Túrabakancs 2010. május 05. 10:02
    „Ha a Holokauszttal kapcsolatban közel 70-év távlatából valakiknek
    van joguk kártérítést kapni, akkor ilyen esetben még jobban van
    jogosultsága az érintetteknek anyagi kártérítésre igényt tartani. Abban az
    esetben ha nincsen ennyi pénze a bűnözőknek és családtagjainak,
    akkor az adott kisebbségi szervezeteknek kell ezt az összeget
    biztosítani a károsultak felé. Legalábbis így kellene hogy legyen.
    A MÁV esetében is az államnak kellene végeredményben fizetni a zsidóság felé,
    így ebben az esetben is így kellene hogy működjön ez az egész.”
  • 7. bn 2010. május 05. 09:52
    „Sajnos ők ebből egy fillért sem fognak látni, mert nincs munkájuk, vagyonuk, egyedüli bevételük a segély...
    Mondjuk az megoldás lenne, hogy az állam elutalja a teljes összeget, a bűnösök meg szépen ledolgozzák neki, akár bányában, akárhol, nem baj, ha tovább tart 20-30 évnél.
    A büntetés egy kicsit keveslem... Nem szeretek Amerikára hivatkozni, de ott legalább jól működik ez a dolog. Súlyos esetekben pl tényleges életfogytiglan+25 év büntetést is kiszabnak, vagy ha nem engedi a törvényt a tényleges életfogytiglant, akkor kap 400 évet, amit jó viselettel majd harmadolnak :D”
  • 6. sicc 2010. május 05. 09:48
    „Ha már nem lehet halálbüntetést kérni rájuk, legalább tönkre kell tenni őket ,úgy, hogy még az ükunokájuk is megemlegesse !!!!
    Máshogy nem tanulják meg ,hogy kell viselkedni,élni Magyarországon !”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rabszolgatartás Kisvárdán

Személyi szabadság megsértésével és súlyos testi sértéssel gyanúsít a rendőrség egy 29 éves… Tovább olvasom