Kisalföld logö

2018. 08. 18. szombat - Ilona 18°C | 29°C Még több cikk.

OGY: Firtl az M9-es nyomvonaláról

Az M9-es autópálya nyomvonaláról, misszióvezetők leváltásáról, nemzetek felett álló szuperállam kiépítéséről, valamint az egykulcsos adó várható hatásairól beszéltek a képviselők kedden a parlamentben, napirend előtt.


A KDNP az M9-es autópálya nyomvonaláról
Firtl Mátyás arról beszélt, hogy az útépítés egy térség fejlődésének alapvető előmozdítója. Mint mondta, 2001-ben, az Orbán-kormány idején rögzítették a gyorsforgalmi úthálózati rendszer részeként a Sopront északról elkerülő M9-es út nyomvonalát, egy 2006-ban született döntés értelmében azonban az M9-es autópálya már nem vezetne Sopron felé.
Fónagy János államtitkár azt válaszolta: az M9-es az a déli autópálya, amely a délvidéket köti egybe, az út határ menti csomópontja az utolsó döntés szerint Kőszegre helyeződött át.
Kiemelte, hogy a kormány tervei között szerepel a távlati úthálózati fejlesztési program felülvizsgálata.

MSZP: hány nagykövetnek kell távoznia?
Kovács László arról beszélt, hogy néhány napja a Külügyminisztérium vezetése berendelt 15 misszióvezetőt, és miközben csak ötüknek járt le a mandátuma, azt közölték velük, hogy több mint a felüknek. Felidézte, hogy amikor 2002-ben ő lett a külügyminiszter, akkor elődjének, Martonyi Jánosnak több helyettes államtitkára nagyköveti posztot kapott.
Pár hét alatt mit csinált bármelyik misszióvezető, hogy máris megingott bennük a bizalom? Hány nagykövetet rendelnek még be a minisztériumba, és hányat küldenek el két hónap felmondási idővel? - kérdezte.
Németh Zsolt külügyi államtitkár válaszul misszióvezetők nevét sorolta, akiket, mint mondta, Kovács László 2002-es miniszteri kinevezése után hazarendeltek. Újabb neveket sorolva azt mondta: 2002-ben Kovács László ezeket a személyeket felmentette minisztériumi vezető beosztásukból, és ennek eredményeképpen, a Külügyminisztériumban az összes főosztályvezetőt, egy kivételével, lecserélték.
"Önnek semmilyen erkölcsi alapja nincsen számon kérni bármilyen felmentést" - mondta Németh Zsolt a volt külügyminiszternek, aki elismerte, hogy a Külügyminisztérium hazarendelt 15 misszióvezetőt, mivel ötüknek lejárt a négyéves mandátuma, és vannak akikben politikai alapon nem bízik meg a kormány, mert részesei voltak "a 2002-es politikai tisztogatásnak".
A következő időszakban további személyügyi intézkedések várhatók - jelentette ki.

Jobbik: nemzetek felett álló szuperállam kiépítése kezdődött meg az EU-ban
Balczó Zoltán arról beszélt, hogy a június 17-i brüsszeli EU csúcson megállapodás született arról, hogy 2011-től minden tagország nemzeti költségvetését először az európai bizottságnak kell véleményeznie és jóváhagynia.
Az intézkedést okát a görög hitelválság adta - tette hozzá.
A Jobbik szerint a lisszaboni szerződéssel egy nemzetek felett álló szuperállam kiépítése kezdődött meg - közölte a képviselő, aki szerint Magyarország nem él az önálló monetáris politika lehetőségével.
Cséfalvay Zoltán államtitkár kiemelte: Magyarország kormányai az elmúlt nyolc évben soha nem mondtak valós számot a költségvetés helyzetéről.
Mint mondta, az EU mindössze egy tájékoztatást kér a magyar költségvetés sarokszámairól, a tervezett GDP növekedésről és ha Magyarország számít az EU védőernyőjére, akkor az egy minimum, hogy a szervezet a magyar büdzsé sarokszámait láthassa.
A kormány olyan költségvetést kíván felállítani, amelynek számait be tudja tartani - jelentette ki.

LMP: az egykulcsos adó a belföldi reálkereslet csökkenését hozza
Scheiring Gábor arról beszélt, hogy több multinacionális cég bezárja magyarországi telephelyét. A magyar gazdaság, a kis-, és középvállalkozások rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak - értékelte.
Véleménye szerint a miniszterelnök által bejelentett 29 pontos akcióterv a Bajnai-kormány gazdasági politikájának folytatása. Az egykulcsos adó a belföldi reálkereslet csökkenését hozza és növeli a luxuscikkek utáni keresletet - összegzett.
Cséfalvay Zoltán úgy fogalmazott: az adócsökkentés nem csodaszer, de alapfeltétele annak, hogy az állam az adórendszeren keresztül segítse a szorgalmat.
A multinacionális vállaltoknak elegük volt a szocialista piacgazdaságból, és ezért mentek el - közölte.
Elmondta, hogy a kormányprogramban szereplő Széchényi-terv 2011. január 15-én indul újra.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. muskátli 2010. június 30. 19:06
    „ott inkább nem tárgyalni kéne, hanem kirugni elöször a sok szélhámost”
  • 23. SzImike 2010. június 30. 11:51
    „Kedves máris!

    Én is így gondolom!”
  • 22. máris 2010. június 30. 10:55
    „ENNÉL VAN SOKKAL FONTOSABB, AZT KELLENE A PARLAMENTBE MEGTÁRGYALNI´´´´´”
  • 21. SzImike 2010. június 30. 08:30
    „Vagy 20 éve építik már a gyorsforgalmit. Még van 20 évünk. Nem mintha nekem hiányozna. Normális főutakat, aztán autópályát. És olyan áron mint külföldön. A kamionokat pedig vasúti szállításra kellene kötelezni.”
  • 20. muskátli 2010. június 30. 07:56
    „12/
    <moderálva> Az osztrákok már rég megcsinálták volna a határig, ha a magyarok nem ellenezték volna. Azért nem készült még el az oszt oldalon, mert vártak a magyarokra, hogy most mit is akarnak. A végén majdnem elvetették a "hülyék" miatt. Ha az osztr múlna akkor talán köszeg és sopron irányába is meghosszabítanák, de minek ha a hülye magyar vezetöség nem képes semmire. A magyarokon röhögtek, amikor ólmodnál a cirkuszt csinálták.
    Én ismerem a hirek másik oldalát is, nemcsak a magyaroknak megszépitettet!”
  • 19. pistika 2010. június 29. 21:01
    „Mi a gond? Sopront össze kell kötni rendes úttal az S31-re, oszt jó napot.”
  • 18. kiki7 2010. június 29. 19:49
    „Tényleg hova vezet majd az M8-as?”
  • 17. kiki7 2010. június 29. 19:46
    „Királyfi igazad van az M1-est is hogy csinálták meg,egy kis ér (Bakonyi-ér) leszakítja. Hihetetlen.”
  • 16. királyfi 2010. június 29. 19:35
    „1. rendes 86-ost
    2. rendes 85-öst
    3. rendes 8-ast
    Aztán jöhet az autopálya”
  • 15. Nagy_Imre_Vancouver 2010. június 29. 19:31
    „hehe08:
    Nekem is pont ez jutott az eszembe. Ha nem is lemondani de kilepni a frakciobol igen.
    Firtl ur az autopalyaval kampanyolt, Sopronnak ez a legfontosabb (legalabbis szerintem)
    Ha a parjta ez nem tudja vallalni a minimum az lenne hogy kilepjen a frakciobol.
    Firtl urnak Sopron erdekeit kell kepviselni nem a Fideszet.”
  • 14. RickCartman 2010. június 29. 19:21
    „és az M8-as?”
  • 13. kiki7 2010. június 29. 19:15
    „Stweart amúgy kösz az infót nem tudtam hogy építik az M85-öst.”
  • 12. királyfi 2010. június 29. 19:04
    „Az S31-est Kőszeg határába hozzák le az osztrákok! 10 km van még hátra!Azért fejezték annak idején be,mert a magyarok 100 méter utat nem építettek! Ezért eldöntötték,hogy levezetik a 87-es főútra! Muskátli, ne pofázz bele abba,amihez nem értesz. Ha Kőszeg kisebb is Sopronnál,attól még van hasonló forgalom! Itt jönnek le a gyorsforgalmiról Bécsből a kamionok,és mennek 87,86-on tovább dél felé,mert így olcsóbb!

    Ui.: Normális főutak kellenének először!”
  • 11. kiki7 2010. június 29. 18:53
    „Hát egyenlőre nem tudom miért gondolkoznak ezen mert még a balatonnal párhuzamosan se tartanak.Bár remélem Sopron nyer mert igen csak ráférne egy 2*2 sávos autópálya egy körforgalmakkal teli elkerülő helyett.Másrészt pedig az se lenne rossz hogyha átmenne a határon és abból lenne az A3-as.”
  • 10. Bbert 2010. június 29. 17:53
    „Hogyha a Kisalföld nem folyamatos hangulatkeltésre utazna, akkor a címbe nem a Kőszeg vagy Sopron kérdést írta volna, mert az ezúttal fel sem merült: CSAK SOPRON -ról volt szó. Szánalmas, amit műveltek”
  • 9. hehe08 2010. június 29. 17:37
    „hát ha nem tudják a soproni képviselők kilobbizni akkor tessék lemondani!!!! (firtl)”
  • 8. muskátli 2010. június 29. 16:08
    „4/
    Az S31-re Sopron irányából sem lenne körülményes a rávezetés. Csak az aranyozott puha székben ülö "nagy magyaroknak" (fidesz, mszp stb, összefoglaló néven kupac szar) kicsit el kéne gondolkozniuk. Pesze amig a zseb igy is úgy is teli lesz, addig tényleg nem kell a fejüket összetörniük a gondolkodással. Itt Sopronnál sokkal fontosabb lenne egy autópálya/autóút, mint Köszegnél. 1 bevezetö út van Sopronba, amit már rég fel kellett volna újítani. Itt nem tud a soför elaludni vezetés közben, mivel a sok lyukon ahogy végighuppog, ha akar ha nem felébred. A köszegi forgalom a sopronihoz képest falusinak nevezhetö!”
  • 7. miracle 2010. június 29. 15:39
    „Jó ez a Németh Zsolt féle fidesz-válasz.
    Mint az óvodások: azéé rúgom ki őket, mert te is kirúgtad őket. Veszekedjetek csak gyerekek, a haza meg közben nyilván fényre derül.”
  • 6. jirzi 2010. június 29. 14:12
    „Szerintem meg meg kell várni még olcsóbb lesz a sztráda métere .Kinek kell ilyen drágán .Vagy hívjunk be Német szakmunkásokat és akkor talán lehet az árból faragni .Ugyanis valamiért ott olcsóbban épül.Itt biztos túl vannak fizetve az útépítők.”
  • 5. zooberon 2010. június 29. 14:00
    „Pulcikám! Ezt úgy mondod, mintha az elmúlt 8 év alatt reálisabb esélye lett volna. Szerintem jobb, ha... Tudod?”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baloldali hírtévé Bárdos Andrással?

Az új televíziót az előző kormány delegáltjaiból álló Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány hozná létre, amely hivatalosan a hazai turizmust népszerűsítené, de egyes elképzelések szerint egy baloldali hírtelevízió alapját képezné. Tovább olvasom