Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Nyílt lapokkal játszik a GVH

A versenyhivatal közzétette a fogyasztói ügyekben alkalmazandó büntetés szempontjait: a bírság alapját az adott reklámkampány költségei adják – írja a Világgazdaság.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) konkrét jogesetekre utalva mutatja be a bírságolás „lépcsőit", és azt is, hogy nem önkényes megfontolásokból emelkedtek a büntetések. A bírság alapját az adott reklámkampány költségei adják, amelyek manapság nemegyszer több százmilliós tételek.

A kiindulóponthoz képest mérlegelik egyebek közt a tájékoztatás intenzitását, tartalmát, a jogsértés hatását. Súlyosbító körülmény, ha a magatartás bizalmi áruval kapcsolatos, például pénzügyi szolgáltatás, vagy egészségügyi problémákkal küszködő fogyasztóknak szánt termékekre vonatkozik.

A közleménytervezet az elmúlt 15 év tapasztalatain, de még inkább az utóbbi időszak versenytanácsi gyakorlatán alapul. Nem kötelező erejű, de alkalmas a kiszámíthatóság és a jogbiztonság fokozására azáltal, hogy a vállalkozások tudhatják, mi vár rájuk, ha jogsértő módon próbálják megnyerni a fogyasztókat.

Forrás: Figyelőnet 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyár végétől csökkennek a roamingtarifák

Nyár végétől felére-kétharmadára csökken a mobilok külföldi használatának, pontosabban uniós… Tovább olvasom