Kisalföld logö

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 19°C | 34°C Még több cikk.

Nincs megyei áldozat

A korábbi hírekkel ellentétben nincs sem kapuvári, sem megyei áldozata a kedden Ausztriában történt vasúti szerencsétlenségnek. Valaki embertelen módon tréfát űzött mások tragédiájából.
Tévesnek bizonyult tehát a lapunkkal szerda este közölt információ, mely szerint a roncsok között lelte halálát K. J. kapuvári lakos. Az elhunytak kilétéről először tegnap adtak hivatalos tájékoztatást, miszerint a baleset során L. L. (Vos Mezőtúr), E. I. (Inter Épfu Budapest), B. J. (Bellovics Budapest), a pápai G. Gy. (RitmoTrans Beled), valamint két jugoszláv sofőr halt meg.
Embertelen hazugság - ki és miért tette??? >>>
Az Ausztriából Sopronba szállított kamionokért időközben megérkeztek a fuvarozók képviselői, s már csak egy török kamion vár sofőrre. Értesülések szerint a külföldi cégtől már útnak indultak a rakott járműért.
Még nem tisztázódott egyértelműen, hogy mi okozta a keddi, hat halálos áldozattal járó tragikus vonatbalesetet az ausztriai Wampersdorf környékén, amikor is egy Sopron felől haladó tehervonat beleszaladt a Ro-La szerelvénybe. Osztrák információk szerint – bár hivatalosan még nem jelentették be, hogy lezárták volna a vizsgálatokat – a mulasztást a GySEV szerelvényének összeállításánál követték el, mert Magyarországról úgy indult el a vonat, hogy néhány kocsi fék nélkül maradt.
Ezzel szemben dr. Berényi János, a GySEV Rt. elnök-vezérigazgatója határozottan cáfolta, hogy a baleset azért következett volna be, mert rossz fékhatású szerelvény indult el. A magyar szakértők kielemezték a balesetet okozó tehervonat mozdonyának fekete dobozát és megállapították, hogy a szerelvény Sopron és Ebenfurt között jó fékhatással rendelkezett, annak ellenére, hogy indulás előtt két kocsinál kisebb fékproblémák voltak, ezért eléjük – az előírásoknak megfelelően – egy-egy jó fékhatású kocsi került. A balesetet okozó teherszerelvény 84 százaléka állt fékezhető kocsikból, szemben a kötelező 64 százalékkal. Ebenfurtban már osztrák mozdony és személyzet került a szerelvényre.
Lapunknak nyilatkozva dr. Berényi János kijelentette: meggyőződése, hogy a „ rossz fékhatású szerelvényről ” szóló osztrák lapértesülések nem származhatnak a baleset okát kutató osztrák hatóságoktól, hiszen a vizsgálatok még javában tartanak, a magyar kocsivizsgálók meghallgatására például még nem is került sor.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szetey András - újságíró

Tovább olvasom