Kisalföld logö

2018. 06. 24. vasárnap - Iván 12°C | 20°C Még több cikk.

Netes kampány: ne legyen augusztus 20-i tűzijáték, kapják meg a pénzt az árvízkárosultak!

Portálunkhoz is eljutott az az e-mail, melyben civilek kampányolnak azért, hogy idén ne verjenek el augusztus 20-i tűzijáték címszó alatt több száz millió forintot. Szavazással.

Az elképzelés szerint ezt a csekélynek éppen nem mondható összeget inkább ajánlják fel az árvíz sújtotta családoknak.

"Mondjunk le augusztus 20-án a tűzijátékról, az árvízkárosultak megsegítésére! Nekünk csak látvány, nekik az élet. A múló látvány helyett, maradandó, életre szóló segítség! Egyetértesz?

Menjen ez a lista körbe egész MAGYARORSZÁGON! Klikkelj a továbbítás gombra, írd a neved a lista végére, és küldd el minél több ismerősödnek!" – szól pontosan a felhívás.

A listát Sopronból és Gönyűről írták alá eddig többen megyénkből.


Szavazzon!


A legnépszerűbb magyar közösségi portálon, az iwiw-en szintén készítettek már egy oldalt az ötletgazdák. Csütörtök délutánig a felhívásra 772-en csatlakozták, s fejezték ki szolidaritásukat.

Az utóbbi években egyébként többször is felmerült, hogy el kellene halasztani a fővárosi tűzijátékot. 2007-ben az előző évi vihar áldozataira akartak többen csendesen emlékezni, míg tavaly a gazdasági válság szólt a nagy csinnadratta ellen.


Bőnyön a kétszer is a víz volt az úr idén. Fotók: H. Baranyai Edina.

Csak a történelemkedvelők kedvéért: végül mindkétszer több száz millió forintot lőttek ki a levegőbe.


Miskolcon nem lesz tűzijáték augusztus 20-án

Nem lesz tűzijáték idén augusztus 20-án Miskolcon, a programra szánt összeg megtakarításáról Káli Sándor polgármester döntött, tekintettel az árvíz okozta károkra.

Veres László, a miskolci önkormányzat szóvivője csütörtökön azt mondta: az árvíz komoly költségeket ró az önkormányzatra, így a tűzijátékra tervezett kétmillió forintot az idén nem költi el a város.

Emlékeztetett arra, hogy a napokban indult útjára a szóban forgó civil kezdeményezés, amely szerint nincs szükség az országos tűzijátékra, a pénzt inkább az árvízkárosultak megsegítésére kellene fordítani.

Káli Sándor ennek kapcsán úgy fogalmazott: üdvözli az országos kezdeményezést, hiszen nagy szükség van a segítségre - idézte a polgármester szavait az önkormányzat szóvivője.

A kormányszóvivő szerdán azt mondta a kabinet jövő héten tárgyal arról, hogy megtartják-e az augusztus 20-i tűzijátékot.


Olvasóink írták

69 hozzászólás
  • 69. zserbó 2010. június 28. 14:16
    „Nagyon sajnálom az árvíz kapcsán nehéz helyzetbe került családokat.
    DE, nem gondolom, hogy az aug. 20.-i tűzijáték elmaradása a megfelelő megoldás a segítségnyújtásra.
    Ha nem lesz tűzijáték, akkor akár többé ne is legyen. De semmikor se, se egy tér átadásakor, se szilveszterkor, stb.
    Mert minden évben lenne hely ahová azt a pénzt lehetne tenni.
    Egy dolgot sajnos a mai napig sem értek, mi magyarok minden évben gyűjtünk párszor más országok segélyezésére (pl. földrengés esetén), nekünk most ki gyűjtött?????”
  • 68. pancser 2010. június 27. 10:02
    „Augusztus 20. nem ránk erőltetett ünnep, hanem a magyar állam születésnapja. Születésnapról az ember a legnagyob nyomorban sem feledkezik meg, ha másként nem, hát félretesz mindig valamennyit a kevésből is erre. Az önbecsülés a legfontosabb, még azoknak a szerencsétleneknek is akiknek mindenét elvitte az ár!”
  • 67. sziszifusz 2010. június 27. 07:02
    „Olvasom,- az mtv mondjon le a foci vb további közvetítéséről-mennyi pénz az?!
    Van még ötlet?”
  • 66. lajoos 2010. június 26. 12:24
    „Valószinüleg már ki van fizetve,megrendelve,lefoglalózva.Csak nem úgy készül,hogy: hopp, holnap tüzijáték,gyerünk bombust csinálni.!! Akkor meg nem mindegy?Vagy beépítik a házakba?Hatásvadász kezdeményezés,aki kitalálta biztos ott volt a gáton is,és nem a számítógép előtt sajnálkozott.... Vagy tévednék??”
  • 65. ...:) 2010. június 26. 12:09
    „Igazából mindent pénzt odalehetne adni az árvizkárosultaknak.. -.-"
    az utak ujjáépitésére szánt pénzt is, a kórházak korszerűsitésére szánt pénzt is, az aug. 20-ai tüzijáték pénzt is... stb.. mindent :O de akkor mi marad az ország többi polgárával??? :O”
  • 64. LAZA 2010. június 26. 08:59
    „1% azaz 15 a mellette szavazó!
    63.
    Oszt miért tartozna hozzá?
    Tán csak nem a koronázási ünnepségeken is rendeztek tűzijátékot?
    Mert akkor még érthető is lenne az amiről írsz.
    Aztán kik azok a gazemberek?
    Kik azok akik ezzel akarják a te nemzeti oldaladat összeugrasztani?
    Ám tudod mit? Most elmegyek a Kuruc infóra és megnézem mit is gondolnak erről a legyen ne legyen polémiáról.”
  • 63. háté 2010. június 26. 08:32
    „Egy könnyű tűzijáték igenis hozzátartozik, államalapító Szent István ünnepéhez!
    Az árvízkárosultak megsegítése mindig jó ötlet, de nem szabad felülni a gazembereknek.
    ---hirtelen mennyi /áll/hazafi lett, akik itt most a tűzijáték ellen agitálnak.
    --- miközben a mi ünnepünket leakarják kicsinyíteni, mindenfelé hatalmas költséggel holo emlékműveket avatnak.
    ----vajon azok költsége, nem lenne jó az árvízkárosultaknak?--ezek az élőlények, nem nyugszanak.
    --mindent megtesznek, hogy a nemzeti oldalt összeugrasszák!”
  • 62. KopaszCsilla 2010. június 26. 08:28
    „Miért kell mindíg kifogásokat keresni arra, hogy csináljuk vagy ne? Fontossági sorrendet kellene felállítani, mikor kell valamit elhagyni és mikor engedhetjük meg magunknak! Ezt azok tudják a legjobban akik minimál bérből és kis nyugdíjból élnek. Mégis ezek az emberek mondanak le arról a kicsiről is, hogy tudjanak segíteni! Nekem személy szerint az a véleményem, hogy NEM kell a tüzijáték, már a tavasz elején is bajok voltak "meg évek óta", és nem történt semmi, arra vonatkozólag hogy elejét vegyék a kivédéseknek :gát építés, tározók létre hozása- mire erre sor kerülne mindíg elfogy a pénz! Most itt a lehetőség, hogy összefogjunk és a bajba jutottakon segítsünk! Le lehet mondani olyan dologról ami csak szem kápráztatás és csak füstbe megy! Ez helyett inkább mutassák be, hogy mire használták fel a pénzt (tüzijáték ára), látni szeretné az egész ország aki le tud róla mondani. Nem kell újjal mutogatni egy politikusra sem, mert mindenki előtt ott a lehetőség, hogy tanuljon és ahoz a társadalomhoz tartozzon. Ne a kifogásokat keressük, hanem a megoldásokat!”
  • 61. LAZA 2010. június 26. 08:18
    „Emlékezzünk csak a Fidesz Olimpia rendezési kezdeményezésére!
    Nagyban hozzájárult a 2002-es választási vereségükhöz!+foci EB.
    Aztán jöttek a szocik és átvették az ötletet.(Amit élesen kritizáltak a Fidesz idejében)Még jó!
    Teljesen legálisan látványosan(lásd tűzijáték)lehet költségvetési pénzeket (a nyilvántartott)közeliekhez juttatni!
    59.hozzászólása is nagyjából erről szól.
    Persze mindig mindenben vannak érintettek akiknek az esetleges elmaradás bizony komoly veszteségeket jelent.58.nál elsősorban ezt lehet észrevenni.
    51.52.más eset!
    Nála akkor kell jobban odafigyelni a reflexiókra ha esetleg Orbán mégis úgy dönt,hogy most nem kell!
    Elnézve az arányokat pl.itt a cikkben is zajló szavazásnál hát bizony nagyon jól tenné!
    Már mint az ország és a Fidesz érdekében egyaránt!
    Elfogadható őszinte érvelést a tűzijáték megrendezése mellett csak Túrabakancstól lehet látni.
    Talán Ő is volt az egyetlen mellette szavazó!”
  • 60. Túrabakancs 2010. június 25. 23:11
    „igazszó! /59/
    Az utolsó mondatodhoz egy hozzáfűzés: ne legyél naiv, nem
    ettől fog függni a házikók sorsa, felújítása, építése. Ezt te is
    tudod.
    Már azt hittem egyedül maradok a véleményemmel kapcsolatban, miszerint szükséges több okból is az ünnepség fénypontja, vagyis a tűzijáték. Már leírtam miért... Végre
    pancserrel is egyetértek egy témában, ezek szerint nem elveszett ez a világ. :) Eüdolgozó! Te is jól gondolkodsz!”
  • 59. igazszó 2010. június 25. 21:59
    „Augusztus 20.-a nagyon sok felső vezetőnek évente nagy jövedelmet jelentett. Akik eddig a husu fazék mellett álltak, és vitték amit lehetett, azok megszokták már, és nehéz ám megszerzett javakról lemondani!!!! A katasztrófa is a mannonok miatt volt, mert a pénz az istenük, és most is azt hajtogatják, hogy azért kell ám egy kis tüzijáték.....mert a pénzért viszket a bőrük, és azt sem veszik észre, hogy itt van az árvis, sokaknak mindenük elveszett, és egyre több hajléktalan van, és lesz, mert csak igy tudnak gonmdolkodni .Ilyen a neveltetésük, és ezt látták, hogy lehet vinni, ami van....
    Semmilyen tüzijáték nem kell, és látni akarjuk a házakat!”
  • 58. Eüdolgozó 2010. június 25. 21:32
    „Miért hiszitek azt, hogy a lemondott tűzijátékból csak egyetlen leomlott házat is fel fognak építeni?
    Értsétek meg már végre, hogy ez a pirotechnikai anyag már itt van az országban, KI VAN FIZETVE!!!
    A kínai gyártó nem fogja visszaadni a pénzt!!!!
    Sem a szállító, sem a vámhivatal! (igaz talán Szilveszterig nem menne tönkre és akkor is fel lehetne használni)
    Ha nem lesz felhasználva, megy a kukába, mert jövő ilyenkor már lejár a szavatossága, és nem kap rá felhasználási engedélyt senki! Nem tudom, milyen szerződés köti a megrendelőt, de vélhetőleg komoly kártérítést kell fizetnie, ha most visszalép! Tehát egy qrva kanyit nem tudunk mi, adófizetők megspórolni, ha leszavazzuk ezt a - már javában megkezdett - projektet! Azzal teljesen egyetértek, hogy a hajlék nélküli családokat most biztos ez érdekli legkevésbé, hogy lesz tűzijáték vagy sem! Ezért kellene inkább azzal foglalkoznunk, hogy TÉNYLEGES segítséget nyújtsunk nekik, mert ez az ömlengés, ami most folyik, ez nem húz tetőt a fejük fölé! Vegyünk téglát, meg cementet - megint csak ezt mondom - és vigyük oda, ahol nagy a baj!”
  • 57. jirzi 2010. június 25. 19:11
    „Ma mondták a rádióba hogy lesz tüzi mert sok turistát vonz .Biztos a turisták majd adnak lét a károsultaknak .Azt meg egyenesen el tudom képzelni hogy a romokon ülve örömükben csapkodják a térdüket az emberek mert sok Pesten a turista”
  • 56. háté 2010. június 25. 17:45
    „moderálva off”
  • 55. Eüdolgozó 2010. június 25. 17:23
    „"Ha egy családnál elromlik a mosógép akkor sem bulit rendeznek, hogy hátha ott összeadják a megjelentek a mosógép árát, hanem mosógépet vesznek, mert első a fontossági sorrend."

    Itt és most nem az a választás, hogy VAGY SEGÍTSÉG AZ ÁRVÍZKÁROSULTAKNAK, VAGY TÜZIJÁTÉK.

    Ha már a családot hozod hasonlatnak. Ez az ország nem egy kiskeresetű, állástalan család, hanem egy normális munkahellyel rendelkező középréteghez tartozó nagycsalád, ahol a lump, tolvaj idegenszívű szomszéd vette át egy időre a pénzügyeket.

    Ha elromlik a mosógép, akkor először nem a gyerek szülinapját kell lemondani.
    A tolvaj szomszédtól már megszabadultunk, az a pénz amit eddig ellopott, most megmarad.
    Ha még így is kevés a pénz, akkor először le kell mondani a cigiről, nem kell új telefon és nem vesszük meg a mostanra tervezett új szekrénysort, vagy elhalasztjuk a garázs festését.
    Persze ha ez sem elég, akkor lehet lejjebb menni a buli költségeivel, mondjuk nem lesz udrálóvár, bohóc.

    De a lényeget nem szabad elfelejteni, az ünnep az ünnep.
    Nem a pénztől lesz ünnep, de ha sokan akarunk együtt ünnepelni, az bizony pénzbe kerül.
    Vagy ha már mindenképpen lesz tüzijáték akkor lehetne szerényebb is és az árvízkásorltak gyerekeit el lehetne vinni, hogy megnézzék. Ugyanakkor a tüzijáték elmaradása pedig sok sok pénzkiesést jelentene az oraszágnak! Sokan csak a tüzijáték kedvéért jönnek Budapestre és ott esznek, megszálnak, stb... Ha nins tüzijáték akkor súlyos 10milliókat bukik a város és az ország. Ha viszont van tüzijáték akkor a nézők egy becsületkasszába tehetik a pénzt amit az árvízkásorultaknak szánnak. Ha már nemzeti ünnep akkor ez így lenne szép.”
  • 54. háté 2010. június 25. 16:52
    „Legyen: én szeretem a cirkuszt az újkenyér ünnepén.

    Úgy érzem a cikk írója, nem veszi a fáradságot és kommonista ünnepként akarja beállítani 08.20-át.

    JÓ LENNE HA TÁJÉKOZÓDNA ÉS ÁLLAMALAPÍTÁSUNKRÓL SZENT ISTVÁN NAPJÁRÓL ÍRNA.

    Előző hozzászólásomban már említettem, a zsidók akarják lekicsinyíteni legnagyobb Nemzeti Ünnepünket!”
  • 53. krisztike(: 2010. június 25. 16:36
    „azthiszem pancser kifejtette az én véleményemet is.;)”
  • 52. pancser 2010. június 25. 16:19
    „A népet megint beültették ahogy látom a hintába. Tiszta demagógia, azt hiszitek hogy ezzel jottányit is jobb lesz annak akinek a házát elvitte a víz? Miért pont a tűzijáték zavar, akkor a nyaralásra szánt pénzt is fizessétek be az árvízkárosultak javára, meg a diszkóra szántat is, meg az esküvői mulatságra szánt pénzt is.
    A tűzijátékkal sok szegény ember élvezetét munkáját elvenni, menjen a fr.ncba a sok sz.m.t demagóg! A magyar államiság ünnepét nem ronthatja el semmiféle katasztrófa, szegénység meg bármilyen csapás sem. Ennyivel tartozunk a nemzeti önbecsülésnek. Ha nem, akkor nem érdemeljük, hogy államunk legyen.”
  • 51. pancser 2010. június 25. 16:09
    „Megmondaná valaki, miért kell gyászba borulni mindenkinek, megtépni a ruháit, hamut hinteni a fejére, mert valahol baj van az országban? Baj mindig lesz, savanyodjunk búsong egész életünkben? Különben is kik azok a civilek. Olyan jól hangzik, mi aztán nem tartozunk egy párthoz sem? Dehogynem, aki politikai sznre lép az már nem civil.
    Legyen tűzijáték, ennyivel tartozunk magunknak!”
  • 50. SPS 2010. június 25. 15:57
    „A KIRÁLYSÁG I.évében nehezen elképzelhető, hogy ez így is legyen...lesz lesz még ha bele is döglötök is lesz...
    Amúgyy kit érdekel a véleményetek...”
69 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ön a hamburgert vagy inkább a kólát adóztatná meg? Szavazzon!

Mint ismert, hamburgeradót vetne ki az alkoholra, a dohányárukra, a hamburgerre, a chipszekre és a… Tovább olvasom