Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Népszava: egy időre leállnak a sztrádaépítések

Egy időre leállnak az állami és magánerőből megvalósuló (PPP) autópálya-építések, az útfejlesztéseket pedig uniós forrásból finanszírozzák - írja a szerdai Népszava.

A jelenlegi PPP (public private partnership) konstrukciójú, erőltetett ütemű autópálya-építések nem folytatódnak - nyilatkozta a Népszavának Hegmanné Nemes Sára. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint ez azt jelenti, hogy felülvizsgálják azon állami és magánerőből megvalósuló beruházások (például a már elkészült M5-ös és az M6-os autópályák) szerződéseit, amelyek fenntartása és üzemeltetése évi több százmilliárd forinttal terheli meg a költségvetést.

Az előkészített beruházások esetében megnézik a finanszírozási lehetőségeket, és ezt követően dönt majd sorsukról a kormány. Ezek a felülvizsgálatok az elszámoltatás részeiként arra vonatkoznak, előnyösek-e, gazdaságosak-e a kötelezettségvállalások az állam számára.

Az M6-os sztráda Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszánál a jogi-pénzügyi ellenőrzés műszaki felülvizsgálattal is párosul. Azt, hogy ez már egy második vizsgálat lenne - ezt bizonyos sajtóértesülések állították - félreértésnek nevezte az államtitkár. Az ideiglenes használatba vételi engedély kiadását megelőző, korábbi vizsgálat semmiképpen nem minősíthető felülvizsgálatnak.

Mivel ez a szakasz beszakadt, haladéktalan és rendkívül részletes műszaki áttekintésre van szükség – közölte Hegmanné Nemes Sára.

Olvasóink írták

  • 13. load 2010. augusztus 02. 22:47
    „10. GYMS
    Egy költségbecslés nem lett volna haszontalan Posta Imre részéről.
    De, mert ilyet nem volt, honnan tudjuk, hogy az ő változata-e az olcsóbb?”
  • 12. gjozsi88 2010. augusztus 01. 08:20
    „még annyit:
    Végig olvastam az ajánlott szakember véleményét és a következő kérdések merültek fel bennem:
    A 9 km en létrehozott sebesség különbség okozta időveszteség nem lehet drasztikus ahogy állitja, legfeljebb az egész út időtartamára vetitve 1-2 perc, arról nem beszélve, hogy az alagutakkal együtt is tapasztalható enyhe emelkedőn csak a nagy teljesitményű autók képesek tartani a max megengedett sebességet!
    A másik:
    Ha az alagút épitésénél a homok és a lösz beomlott, akkor mit fog tenni a támfal épitésére használat során, mitől lehet ez jó megoldás, ha a szerkezete nem változik egyébbként???
    Hát ennyit a szakemberről!”
  • 11. gjozsi88 2010. augusztus 01. 08:12
    „GYMS!
    Ugy tudom, hogy az állami számvevőszék nem épitő kivitelező szakemberekből áll!
    Egyébbként változatlanul fenntartom, hogy nézd meg és meséld el, hogy mit javasolnál, melyik mellette lévő hegyeket hordanád el!
    Egyébbként a völgyhid nyomvonalát az Orbán kormány jelölte ki, mint load-tól megtudttuk!”
  • 10. GYMS 2010. augusztus 01. 00:29
    „Én nem szajkózok semmit, de nevetséges, hogy milyen egyoldalúan látjátok a két szóban forgó létesítményt!

    Egy szakember véleménye az alagútról (a továbbiakban inkább vele vitatkozzatok):
    http://www.teol.hu/tolna/gazdasag/m6-os-alagutcsata-50-milliardot-akart-sporolni-hulyenek-neztek-146729

    Szakértői vélemények a völgyhíd "hasznosságáról":

    Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2008. július 7-i jelentése megállapította, hogy ,,a Kőröshegyi völgyhíd beruházás műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága nem igazolt",[4] vagyis megépítésére nem volt szükség.[5] Több sajtóorgánum,[6] illetve szakértő[7] kritizálta a híd megépítésének szükségességét. Apáthy Endre, a Hídépítő Zrt. elnök-vezérigazgatója azokra a kérdésekre, hogy ,,miért pont erre a helyszínre építették a völgyhidat, valamint hogy miért nem alagutakat építettek a híd helyett", nem tudott határozott választ adni, mindössze annyit mondott: ,,nem tudjuk". Az Index.hu információi szerint ingatlanspekulációs érdekek is állnak a háttérben.[8] Vörös Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársa egy szakmai portálnak adott interjújában kijelentette, hogy ,,A véleményem szerint az M7-es autópályán feleslegesen épülő Kőröshegyi völgyhíd árából kb. 5 km alagutat meg lehetne építeni a fővárosban [...]."[9]
    (http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C5%91r%C3%B6shegyi_v%C3%B6lgyh%C3%ADd)

    Szóval: az alagútról valóban megoszlanak a vélemények, de a völgyhíd haszontalanságát ma már komoly ember nem vitatja...
    Akkor ki is "szajkózik" itt?”
  • 9. gjozsi88 2010. július 31. 08:58
    „load!
    Józan paraszti ésszel gondolkodva és személyesen látva a körülményeket próbáltam érvelni GYMS ,jobboldali médiát szajkozó véleményével szemben!
    Örülök, hogy az 5-ösben hivatkozott linked az én gondolataimat támasztja alá magasabb szintű érvrendszerrel..!
    Kösz!”
  • 8. load 2010. július 31. 08:46
    „Kőröshegyi völgyhíd:
    "Nagyjából tíz év alatt összesen 47 tervváltozat készült, ezek közül azonban - az önkormányzati törvényben biztosított jogával élve - az 1800 lakosú kőröshegyi és a 2300 lakosú balatonföldvári önkormányzat mindössze egyet, a most megvalósuló völgyhidas megoldást támogatta. A két településsel végül 2000-ben sikerült megállapodni a völgyhidas megoldásról, s azt az önkormányzatok képviselő-testületei 2001 februárjában fogadták el. Így nemcsak az autópálya ezen szakaszának megépítése elől hárult el az akadály, hanem a teljes balatoni szakasz építését is érdemes volt elkezdeni, hiszen a különböző szakaszok összeérhettek.
    A sztráda nyomvonalának kijelölése tehát végül az Orbán-kormány, a megvalósítás pedig Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége idejére esik."
    Forrás:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C5%91r%C3%B6shegyi_v%C3%B6lgyh%C3%ADd”
  • 7. gjozsi88 2010. július 31. 08:41
    „GYMS!
    Látom, hogy soha nem jártál arra...!
    A földmunka azért nem jöhet szóba, mert eszméletlen nagy mennyiségű föld mozgatást igényelne...!
    A völgyhid 80 m magasan és több mint 1 km hosszan épült!
    Mekkora földmunka igénye lehet áthidalni?
    Ha a mellette lévő hegyeket akarod átvágni, akkor többet kell és hosszan ahhoz, hogy a gyorsforgalmi út jellegét biztosító néhány % .os emelkedőt még elbiró nyomvonalat biztosítani tudd!
    A M6-oson több egymáshoz közel lévő, viszonylag nagy szintkülönbségeket kell áthidalni kb 20 km hosszan!
    Ha arányosan nézem, akkor nem nehéz kiszámolni, hogy 10 km-nyi völgyet kell betemetni és ugyanennyi dombot kell átvágni, miközben a laza talajt a beomlás ellen védeni kell...!
    Szerinted ez az olcsóbb megoldás?
    Az Alpokban sincsenek nagyobb áthidalhatatlan különbségek, amiért alagútat épitenek, legfeljkebb más geologiai követelményeknek kell megfelelni a talaj szerkezete miatt!”
  • 6. load 2010. július 31. 07:59
    „4. GYMS
    Menj végig a Zürich-Montreux E-27 es autópályán és meséld el a svájciaknak, hogy miért nem szabad 10-20m földtakarással alagutat építeni!”
  • 5. load 2010. július 31. 07:44
    „http://www.m60.hu/hirek/_3343mierteppenalagut.pdf”
  • 4. GYMS 2010. július 30. 00:45
    „gjózsi88!

    Na ne nevettess... a homok/lösz...stb. területen minden normális országban földmunkával oldják meg a kérdést, azaz vágnak bele járatot! Jellemző, hogy ez az opció még neked sem jutott az eszedbe...
    Na meg a völgyhíd...szintén földmunkával oldják meg normális országokban az ilyen miniatűr áthidalásokat is.
    Mindkét esetben plusz még bőven belefér, ha az út nem teljesen vízszintes, mivel az sehol sem előírás-néhány %-os lejtők bőven beleférnek!
    Az Alpokban ellenben igen sokszor tényleg nincs más megoldás, csak az alagút! De azt is csak a legvégső esetben alkalmazzák, mert az alagutak fenntartása többszöröse a sima autópályáénak, plusz sokkal veszélyesebb!
    Szóval szerintem nem kéne védened a védhetetlent...”
  • 3. gjozsi88 2010. július 29. 18:30
    „GYMS!
    Ne fitogtasd, hogy nem jártál a megyén túl!
    A homokdünék közt,(melyek sürün vannak egymás mellett és nagy szintkülönbségek vannak) mely Pécsre visz, két lehetőség van az autópálya épitésre!
    Az egyik
    Az M 7-ről Szigetvár felé! Óriási kerülő és kiesik Mohács, Bátaszék környéke!
    A másik:
    Az alföldön keresztül és déli szomszédunk területén keresztül!
    Ugye ez egyik sem járható!
    Marad az a megoldás, amely megszületett!
    Az egymáshoz közel lévő, nagy szintkülönbségü dombok közt nagyjából középmagasan a lehető legkevesebb viadukt és alagút kombinálásával!
    Mindenki az Alpokkal példálózik!
    Butaság!
    Ugyanis az Alpokban sem 2-3000 métereket kell áthidalni az útépités során, ugyanis nem tenger szintig süllyed az áthidalásra váró szakadék!
    A völgyhíd sem síkságon épült!
    A túl oldalon lévő Tihanyi apátság alacsonyabban van, pedig nem sikságon épült!”
  • 2. GYMS 2010. július 29. 00:17
    „Ha egy időre nem lesz gigaösszegből haszontalan völgyhíd, meg homokdombba fúrt alagút, akkor már megérte...”
  • 1. miro132 2010. július 28. 13:21
    „mi lesz a csornai elkerülővel?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jobbik: a potyautasokat ki kell dobni a rendszerből

Radikális változásokra van szükség a szociálpolitikában és a potyautasokat ki kell dobni a… Tovább olvasom