Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Nem szűnik meg egyetlen buszjárat sem

Az eddigi buszjáratok a jövőben is közlekednek majd, a jövő évi tarifaemelésről még nincs döntés.

A Volán-társaságok 2010. évi menetrendje 2009. december 13-án lép életbe és 2010. december 11-éig lesz hatályos - mondta Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója évzáró sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.
Elmondta: az eddigi buszjáratok a jövőben is közlekednek majd, és ez kiegészül a 29,5 vasúti mellékvonalon a szolgáltatás átvételével. A vasúti mellékvonalak pótlását szolgáló buszjáratok menetrendjét a közlekedési minisztérium még nem rendelte meg írásban, de az érintett Volán-társaságok tudnak a feladatról, és a rendelkezésre álló kapacitás lehetővé teszi a végrehajtását.

Saslics Elemér hangsúlyozta, hogy a Volán-társaságok naponta mintegy 1,2 millió helyközi, és megközelítően 1,5 millió helyi utast szállítanak el.

A helyközi viszonylatban munkanapokon 38.741, szabadnapokon 18.925, munkaszüneti napokon 15.651 járatot közlekedtetnek. Az idei járatszámok minimális növekedést mutatnak a tavalyi évhez képest.

Illusztráció
Illusztráció


A településen belüli helyi viszonylatban a Volán-társaságok munkanapokon 19.524, szabadnapokon 11.456, munkaszüneti napokon 10.199 járatot indítanak.

Saslics Elemér kitért arra, hogy 2000 óta folyamatosan csökken a Volán-társaságoknál az utasszám, 2000-ben 520 millió utast szállítottak a Volán-járatok, 2009-ben várhatóan ez a szám 420-430 millió lesz. Számításuk szerint 2025-re - azaz a most vásárolt autóbuszok élettartama alatt - az utasforgalom 350-380 millióra csökken.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a vasút és a Volán közötti kooperálni kell, mert a minőségi szolgáltatást nyújtó vasút a Volán-társaságok szükségszerű partnere.

A járműbeszerzéssel kapcsolatban elhangzott, hogy 2009-ben 70 darab használt járművet vásárolnak a társaságok, és az alvállalkozók 12 Volán-társaságnál további 431 darab autóbuszt üzemeltetnek.

Saslics Elemér kitért arra, hogy a Volán-társaságok közszolgáltatási szerződéseinek 2016-ig történő meghosszabbítása időt ad a cégeknek a piacnyitásra való felkészülésre, valamint javítja a hitelfelvétel esélyeit, feltételeit a bankoknál.

A jövő esztendő feladatai között említette a vezérigazgató a chipkártyás rendszer és a helyfoglalási rendszer kiterjesztését, a teljes járműkapacitás számítógépre vitelét.

Marcsa Ildikó, a Volán Egyesülés autóbusz-közlekedési igazgatója szólt arról, hogy a tervek szerint jövőre február 28-ig bevezetik a regisztrációs jegyet az ingyen utazók számára a Volán-társaságoknál is.

A Volán-társaságok regionális szerveződésével kapcsolatos kérdésre válaszolva Saslics Elemér elmondta: a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. nem azt döntötte el, hogy régiónként egy cég lesz, hanem napirendre tűzi a vállalatok közötti koordinációt.

A jövő évi tarifaemelésre vonatkozó kérdésre Saslics Elemér közölte: még nincs döntés.

Olvasóink írták

  • 14. Goldmund 2009. december 08. 23:10
    „9. Freehill 2009.12.07. 21:44
    "ha minden szempontból jobb lenne a Railjet, mint a busz, akkor már rég kiürültek volna a buszok. Valamiért mégsem ürültek ki."

    Többször is láttam az aluljáróban kiírva, hogy a Railjet 50 vagy 60 percet késik. Talán errefelé keresendő a magyarázat.”
  • 13. mauz 2009. december 08. 11:28
    „Ennyit a párhuzamosságok megszüntetéséről a buszok szemszögéből.

    Amikor persze tömött vonatokat állítanak le, akkor meg megtakarítunk, mert "megszüntetik a párhuzamosságokat".

    Tudom, sok esetben üres vonatokat állítanak le, és ezzel nincs is probléma (a rossz menetrenden kívül), de sok esetben igenis jó és kihasznált vasúti szolgáltatásokat állítottak le 2007-ben, és lesz ez így most is.

    Valahogy mindig a vasút húzza a rövidebbet, érdekes...”
  • 12. omarhulm 2009. december 08. 09:44
    „Mi van vasutasok? Elgurult a gyógyszeretek? Orrbit, ennyi erővel az én adómból meg a vasút ne utaztasson ingyen...! Érdekes azt nem kritizáltátok, hogy Győr-Bakonyszentlászló között megmarad a kihasználatlan vonat.
    Na AZON tényleg nincs utas. IGAZAMVAN "Igazamvan"?”
  • 11. hard 2009. december 08. 01:36
    „urbanistapista: fizetnek pályamatrica formájában. Sztem egész szép összeg egy éves matrica buszra.”
  • 10. urbaniastapista 2009. december 07. 22:53
    „A "volánpuch" átnyomta. Az egész továbbra is a közjavak közúti lobbi általi elorozásáról szól, sajnos. Fizessenek a buszok is pályahasználati díjat! Olyat, mint amilyet a vonatoknak számítanak fel. Aztán legyen számolgatás.”
  • 9. Freehill 2009. december 07. 21:44
    „"Igazamvan": mi köze van a kisforgalmú mellékvonalaknak a nagyforgalmú fővonalakhoz? Ha átgondolod, semmi. Előbbin a busz és a vonat ugyanolyan vesztséges, utóbbin pedig mindkettő ugyanolyan nyereséges tud lenni. Ez a szembefordítás teljesen értelmetlen, csak a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elv érvényesül már megint...

    Orrbit: ha minden szempontból jobb lenne a Railjet, mint a busz, akkor már rég kiürültek volna a buszok. Valamiért mégsem ürültek ki. Amíg a buszon és a vonaton is vannak elegen, miért kellene mindenáron rombolni? Az utolsó mondatod pedig hogy jön ide? Vasúton ugyanolyan kedvezmények vannak, mint buszon.”
  • 8. Orrbit 2009. december 07. 21:30
    „Két óránként jár már a RAILJET ami minőség , és nem zötykölődés az M1 en , meg 35 percel rövidebb idő, +tisztaság, kényelmes ülések, konnektor a laptopnak, ... stb
    Az utasok nagy része ugyis diák
    az én adómból ne utaztassunk senkit ingyen”
  • 7. Igazamvan 2009. december 07. 18:57
    „Ha a vasút helyett van volán (emiatt is szüntettek meg mellékvonalakat) akkor semmi keresnivalója a volán járatoknak az M1-esen!!!
    Vagy vissza a vasútat!!”
  • 6. ladiszlo 2009. december 07. 17:14
    „Most mi van, valaki mégis gondolkodott egy kicsit????”
  • 5. Freehill 2009. december 07. 16:56
    „A volanbusz.hu-n már szerepel a vonal új (ebben a tekintetben változatlan) menetrendje: http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1260&type=&dir=to&idoszak=20091213
    Úgyhogy bízzunk benne, hogy most már "az akasztás ezúttal elmarad"!”
  • 4. AranyKözépút 2009. december 07. 16:49
    „Tudok olvasni, de ismerem a magyar közéletet. Ezt nem a Kisalföld Volán, hanem a volán egyesülés vezetője nyilatkozta, tehát országos viszonytalban ,aki lehet, hogy diszkréten kifelejtette a Kisalföld Volánnál tervezetteket. Bár ne így lenne.”
  • 3. Freehill 2009. december 07. 16:22
    „OFF Kedves Finucci #2! Légy szíves, ha nem muszáj, ne használd a Freehill nevet, mert azt én használom már évek óta, és nem szeretném, ha összemosnának minket. Köszönettel!”
  • 2. Finucci_Freehill 2009. december 07. 14:13
    „tudsz olvasni?”
  • 1. AranyKözépút 2009. december 07. 14:05
    „Akkor marad Bp-Győr között az összes járat?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy lehetőségek a vallási turizmusban

Jövő tavasszal-nyáron több milliárd forintos komplex vallásturisztikai beruházást adnak át… Tovább olvasom