Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Nem lesz hosszabb a Kandó utca

A győri Kandó Kálmán utca meghosszabbítása nincs napirenden – tudta meg a Kisalföld a városházán. Az ottani bontásokat követő építkezések után pedig talán már soha nem is kerülhet napirendre...
A lakosság körében viszont több éve állandó napirenden van a megyeszékhely áldatlan közlekedési helyzete.
Az Ipar utcai körgeometriás csomóponttól a Fehérvári út–Mészáros Lőrinc utca kereszteződéséig egy olyan szűk utcába vezetik be a nemzetközi forgalmat, ... ahol az ablakok maximum két méterre vannak az úttól – panaszolta H. S. győri olvasónk a Kisalföld keddi Postabontás rovatában, megtoldva a Szabó Gyula építészmérnök által az északi elkerülőút kínzó hiányáról írottakat.
Modrovits Gyula olvasónk pedig a volt győri Ringa-húsgyár területén hétvégén is reggeltől estig dolgozó hatalmas betontörő gépekre panaszkodik. Meddig dolgoznak még, és egyáltalán mi épül a Ringa helyén? – kérdezi.
Mint írja, a közelben laknak egy öreg társasházban, a falak állandóan remegnek, az ablakok mozognak a vibrációtól. Olyan repedések újultak ki a házon, amelyek már 30 éve nem mozdultak. Sajnos a jó minőségű műanyag ablakok sem fogják meg a zajt, mivel a földben lévő betontömböket kalapálják, és a falak emiatt remegnek. Olvasónk már az elköltözésen gondolkodik, sőt, gyakorlatilag nem is lakik a lakásában...
Érdekes módon, figyelmesen körüljárva a lebontott Ringa-gyár és az ugyancsak lebontott MÉH-telep környékét, ötletet kaphatunk a Fehérvári út, a Mészáros Lőrinc utca – és az egész városrész – áldatlan közlekedési helyzetének megoldására. A Ringa egykori telephelyének szélén, a Kandó Kálmán utca mintegy 150–200 méteres meghosszabbításával közvetlenül rá lehetne csatlakoztatni egy utat a megyeszékhelyet kelet–nyugati irányban átszelő Budapest–Bécs útvonalra. Így elterelhető lenne a déli irányból Vámosszabadi felé haladó kamionforgalom, s enyhülne az északi elkerülőút kínzó

hiánya. Mint az a Kisalföldben már korábban, 2002-ben megjelent, a 81-es főút bevezetőszakaszáról az ipari park felüljáróján át a kamionokat a Kandó Kálmán utcára terelve kikerülhetők lennének a szűk, lakott utcák.
A városháza építési irodáján a közlekedésszervezésért felelős tisztviselőtől megtudtuk: nincs szó az egykori Ringa és a felszámolt MÉH-telep között bekötőút építéséről. Egyrészt a terület magántulajdonban van, másrészt a budapesti útra rá lehet jutni mind a Fehérvári út, mind a Bútorgyári utca felé tett kerülővel... Hogy mi épül itt, arról a városháza legfeljebb ügyfélnek számító érdeklődő számára ad felvilágosítást, a Kisalföld pedig nem ügyfél... A főépítész külön nem reagált a megkeresésünkre.
Olvasóink már 2001-ben figyelmeztették az illetékeseket arra, hogy a 81-es főútról érkező tehergépkocsi-forgalmat – „mivel a továbbvezetés az Audi mögött nem megvalósítható” – visszazúdítják a Fehérvári útra. Az ügyben azóta sem történt lényegi változás. A polgármesteri hivatalból kapott válasz alapján úgy tűnik, erre a közeljövőben nem is lehet számítani.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vesztegzár

Az erdélyi Fogaras várost teljes egészségügyi vesztegzár alá helyezték, bezárták a Feketehalomban… Tovább olvasom