Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

MSZP: Schmitt Pál azonnal mondjon le!

Az MSZP szerint Schmitt Pál köztársasági elnök hazudott a plágiumvádakra adott magyarázatai során, ezért azonnal le kell mondania.
Az MSZP szerint Schmitt Pál köztársasági elnök hazudott a plágiumvádakra adott magyarázatai során, ezért - a Semmelweis Egyetem által indított vizsgálat eredményétől függetlenül - azonnal le kell mondania.

Szanyi Tibor, a szocialista párt elnökségi tagja és országgyűlési képviselője az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írja, nem felel meg a valóságnak az államfő azon védekezése, hogy húsz évvel ezelőtt a kisdoktori értekezések esetében még a dolgozat végén, egyben elég volt felsorolni a forrásmunkákat. Az ellenzéki politikus szerint az ezt szabályozó, akkor hatályos 1983. évi törvény a kisdoktori munkák esetében is a kandidátusi címek megszerzésével megegyező feltételeket ír elő.

Az MSZP képviselője emellett arra is emlékeztet, hogy Schmitt Pál szerint a Magyar Értelmező Kéziszótár alapján ő nem plagizált, mivel írt irodalomjegyzéket, amelyben megnevezte forrásait. Szanyi Tibor ezzel szemben tényként említi, hogy az államfő sehol sem jelölte meg disszertációjában, kinek a munkáit használta, márpedig szerinte ez a hatályos szerzői jogi törvény szerint plágium, még ha a kifejezést akkor nem is használta a törvény.

Szanyi Tibor kiemeli, mindkét eset független attól, hogy Schmitt Pál dolgozata megfelel-e a kritériumoknak, vagy sem, mivel a köztársasági elnök "már a magyarázatával hazudik", amiért le kell mondania. "Minél hamarabb, annál jobb" - fűzi hozzá.

A hvg.hu január 11-én írta meg, hogy Schmitt Pál 1992-es, 215 oldalas disszertációjának mintegy 180 oldala a bolgár Nikolaj Georgiev francia nyelvű munkájának többnyire szó szerinti fordítása és átvétele. Az Index később arról írt, hogy egyes bekezdések szó szerint megegyeznek egy német tudós, Klaus Heinemann tanulmányának részleteivel.

A Semmelweis Egyetem rektora január 17-én kezdeményezte tényfeltáró bizottság létrehozását az ügyben a sporttudományi kar dékánjánál. Az öttagú testületnek március 28-ig kell elkészítenie jelentését Schmitt Pál doktori disszertációjának keletkezéséről.

Az államfő egy nappal később, január 18-án az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában visszautasította a plágiumvádat. Közölte, legjobb tudása szerint készítette kisdoktori disszertációját, nem tulajdonította el senki szellemi tulajdonát. Mint mondta, dolgozata tényekre, "törzsadatokra" épül, "ez a sokat emlegetett 180 oldal", míg értekezésében van 30-35 oldal, ahol következtetéseket vont le.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. angel_6 2012. február 02. 15:46
    „Kedves load,

    igen, van benne igazság amit mondasz. Mindenesetre mindkét dolgot elítélendőnek tartom bár a háttere valóban különbözik, ahogy mondtad.

    Azonban a legjobb összefoglalót a téma végére a Te mondatod adja "Aki nem tud hazudni az nem lesz politikus." Sajnos, nagyon-nagyon sajnos ez Magyarországon így van. Ezzel egyet tudok érteni. Ezen kellene változtatnunk...”
  • 57. load 2012. február 02. 00:26
    „56. angel_6
    "de hazugság és hazugság között én nem látom a különbséget, akár politikai beszédről, akár egy doktori munkáról van szó."
    Valószínű ez a tévedésed.
    Schmitt a döntését - hogy más emberek szellemi produktumát elsajátítva szerez doktori fokozatot - egyes egyedül, ő maga hozta meg.
    Talán még a feleségének sem szólt róla.
    A jellemtelenség és hazugság vállalásáról önmaga döntött, semmi és senki nem kényszerítette rá.
    Egy politikusnak a hazugságról meghozott döntése nem ennyire intim körülmények között születik. A hatalom megszerzésének, megtartásának, a választók előtti népszerűség prolongálásának kényszerét a politikus önfelmentésként értékeli, és szinte kötelezönek érzi minden szomorú valóság ellenére rózsaszínre festeni az eget.
    Ezt várják el tőle a párttársai, sőt még a választói is.
    Éppen ma linkeltem egy másik hozzászólásomban egy Orbánnal a választások előtt alig másfél évvel korábban készült interjút, amit ha elolvasol látod, hogy köszönő viszonyban nincs a mostani tetteivel.
    Őneki is összejött már legalább két őszödi beszédre való beismerés, amit a hátralevő élete során vagy kimond, vagy nem.
    Itt elolvashatod:
    http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=124374
    Ne gondold, hogy mentegetni akarom a politikusokat, mert hazudni a politikában is csúnya és álságos dolog, de ez őnáluk foglalkozási ártlom.
    Aki nem tud hazudni az nem lesz politikus. Aki nem tudja felvenni a tempót, az kiesik a rostán. Minél irracionálisabb a politikusi hazugság, annál szívesebben hallgatják a választóik.
    Schmitt esetében ilyen kényszer nem volt.
    Ő önmagában, a saját jellemében, mindenkitől függetlenül ilyen morális selejt.”
  • 56. angel_6 2012. február 01. 20:44
    „Kedves gjozsi88

    szeretném megismételni, hogy amit írtam, az arra vonatkozott, hogy az MSZP ne játssza az igazságosztót, amikor 5 és fél évvel ezelőtt az igazság és ők jócskán nem voltak köszönőviszonyban. Nem arról fejtettem ki a véleményem, hogy mi a különbség a politikai beszéd és a doktori munka között. Nem hasonlítottam össze őket. Nem azt mondtam, hogy Schmitt Pál egy stramm gyerek, aki biztosan nem másolt, nem védtem sem őt, sem a Fideszt. Amit írtam, azt írtam, nem mást. Nem kell mást belelátni.

    Viszont a kérdésedre válaszolva: természetesen különbözik a kettő, nem lehet összehasonlítani, de hazugság és hazugság között én nem látom a különbséget, akár politikai beszédről, akár egy doktori munkáról van szó. Talán ők látják, de én nem. A köz jogosan van felháborodva, ha hazugságon érik előbbi vagy utóbbi szerzőjét, egy közjogi méltóságot. De én az MSZP-től nemhogy nem várom el, egyenesen arcátlan dolognak tartom az ilyen és ehhez hasonló megnyilvánulásokat.”
  • 55. gjozsi88 2012. február 01. 17:50
    „angel_6
    43!
    "Azt mondtam, hogy ha annak idejen lett volna annyi gerinc bennuk, akkor Gyurcsany lemond az oszodi beszed miatti botrany kitorese utan"

    Ugye nem szeretnénk összehasonlitani egy politikai beszédet.....egy tudományos fokozat megszerzésének dokumentált szakdolgozatával??????”
  • 54. gjozsi88 2012. február 01. 17:48
    „Hyppolit

    "Azért van egy jogi bukfenc a történetben. Az állítólagos "szellemi termék eltulajdonítása" miatt egyedül Nikolaj Georgiev nyújthat be panaszkeresetet, hiszen ha valósak az információk, akkor az ő szellemi tulajdonát "sajátították el"."

    Csak hogy nem jogilag vizsgálják az elévült.......!
    A diploma szakmai megalapozottságát vizsgálják a megfelelési kritériumok szerint!!!!!
    Ez lényeges különbség......már régen el lett vetve a jogi kérdés!
    Innét meg sem lehet közelíteni!!!!!”
  • 53. gjozsi88 2012. február 01. 17:44
    „BeTo!
    Nem veszed észre, hogy az állami tulajdonra épülő szocializmust most az államosítással hajtja végre a fidesz!
    Döntsd már el, hogy a szocik privatizáltak és ez a bünük,......vagy épitették azt a szocializmust, ami államosítást is jelent!!!!”
  • 52. kerteszb 2012. február 01. 15:18
    „Mivel zsarolják, hogy még nem mondott le?”
  • 51. load 2012. február 01. 14:57
    „50. angel_6
    Én magam nem bízok benne, hogy kiderül.
    Az igazságot csak maga Schmitt tudja.
    Ha lemond, fátylat kell borítani az egészre, ha nem, nem szabad többet beszélni róla.
    A bizottság véleménye nem érdekes.
    A szégyen viszont az összes magyaré, akiknek egy ilyen zavaros multú "legfőbb közjogi méltóság" jutott.
    Emberi nagyság tekintetében az eddigi köztársasági elnökök bokájáig sem ér fel.”
  • 50. angel_6 2012. február 01. 14:35
    „Kedves load,

    valoban nem gondolom ugy, nem felmentes senkinek sem.

    Ha masolta, akkor feleljen erte. Kivancsian varom, hogy kideruljon az igazsag, ha ki fog derulni egyaltalan!”
  • 49. load 2012. február 01. 12:21
    „47. BeTo
    El nem tudom képzelni, mik azok a nemzetellenes bűncselekmények.
    Sorold!”
  • 48. load 2012. február 01. 11:43
    „35. angel_6
    Azért remélem, nem úgy gondolod, hogy az őszödi beszéd az összes magyar politikus valamennyi múltbéli és jövőbeni hazug ganéságára felmentést ad!”
  • 47. BeTo 2012. február 01. 11:03
    „Annyira szánalmas, hogy ebben az országban 2004-2010 között sokkal nagyobb dolgok történtek, nemzet elleni bűncselekmények, amik szépen eltusolásra kerültek. És az ezeket elkövetők akarják Schmittet lemondatni??? MIkor még a bűnössége be sem igazolódott?? Na ne vicceljünk már elvtársak.
    Ti kiabáltok az erkölcsért meg a nem tudom miért? Évekig a legnagyobb erkölcstelen magyarellenes politikát csináltátok.”
  • 46. mais 2012. február 01. 11:03
    „Ott az egész T.háznak már régen lekellet volna mondania már !”
  • 45. BeTo 2012. február 01. 11:01
    „Joebácsi!

    Akkor mesélek neked valamit!

    A magyar baloldalt egy dolog élteti, a kommunistákat és a liberalista posztkommunistákat (SZDSZ, MSZP). Míg a szocialista rendszert építették, akkor ők voltak a nagy kommunisták. Miért? Mert akkor így kerültek a legközelebb az állami pénzekhez, ott loptak ahol tudtak és akartak, hiszen mindenhez hozzáfértek. Az állami pozíciókba pedig tanulatlan, alkalmatlan idiótákat ültettek, akik lehet 10-ig se tudtak elszámolni.

    Jött a rendszerváltás. Hogy változott a nagy kommunisták gondolkodása?? Hát ha most piacgazdaság van, akkor hogy is tudunk a legjobban az állami vagyonhoz férni?? Hát liberalisták leszünk, verve a mellünket, hogy mekkora demokraták vagyunk. Igen, mert a liberalizmus elve, hogy majd a piac mindent megold, és a drága elvtársak különböző végeiken keresztül így már szép zsíros állami megrendeléseken keresztül tolhatták haza az állami pénzt. Míg a kommunizmusban szép nyíltan ment, addig a "rendszerváltás" után eképp.
    A baloldalnak sosem volt Istene, most sincs. Számukra egy létezik, a pénz és hatalom, az az ő Istenük.

    Ez után pedig rohadtul nem érdekel, hogy te a Fideszt meg a nem tom kit kivel mosol össze. Az az igazság, hogy akiket írtál: MDF és SZDSZ, rendszerváltó pártból mind odakuncsorgott a MASZOPhoz, mert ott voltak a jó kis pénzek elérhetőek. Meg is kapta mindegyik a magáét 2010-ben, hála Istennek!!”
  • 44. Hyppolit 2012. február 01. 10:49
    „Joebacsi70! angel_6-al értek egyet!”
  • 43. angel_6 2012. február 01. 10:36
    „Kedves Joebacsi70

    "Mi lenne a mondandód lényege? Plagi bá olyan kedves és aranyos, meg amúgy is FIDESZ alelnök volt, a mocskosszocik meg úgyis csak hazudnak?"

    Egyaltalan nem mondtam ilyeneket. Azt mondtam, hogy ha annak idejen lett volna annyi gerinc bennuk, akkor Gyurcsany lemond az oszodi beszed miatti botrany kitorese utan. De nem tette, hanem elkezdodott a kodosites, meg egy csodas mediakampany arrol "hogy az elmult evek legoszintebb beszede volt" stb. Akarhogy is nezzuk, ezek utan en nem tudok elmenni amellett szo nelkul, ha a szocialistakbol megszolal az igazsagharcos. A mondandom lenyege ez volt, semmi tobb. Csak probaltam egy mondatban osszefoglalni.

    Ha "Plagi ba" masolta, es nem a sajat munkaja volt, akkor mondjon le, es hagyjon fel a politizalassal, ezzel teljesen egyetertek. Ilyen esetben ne legyen Magyarorszag elnoke. Ez tolunk, "atlag emberektol" jogos elvaras. A szocialistaktol -velemenyem szerint- nem az.”
  • 42. pappe 2012. február 01. 10:02
    „40-hez: Ez találó. Még a kórelőzményt kihagytad:
    MSzMP / KISZ + Fidesz”
  • 41. Joebacsi70 2012. február 01. 10:01
    „mekkmestre, unod ? Akkor tudod mit, legyen az "orbántakarodj" vagy a "miniszterelnök mondjon le" !
    Hyppolit, itt nem a jogi felelősségre vonás a lényeg. Senki sem a felvett plusz pénzt követeli rajta.
    A köztársasági elnök az erkölcsi példakép. Így készül egy doktori disszertáció ? Amennyiben erről tudomást szerez a bíráló, felfedezi ezt a tényt, mit tesz ? Elfogadja summa cum laude minősítéssel ?
    Ugyan már. A kisdoktorit vissza kell vonni, ennyi a megoldás. Itt az ügy véget is ér. Ennyi.
    A következmény pedig egyszerű, Plagi bá szépen önként és dalolva lemond. Lemond, mert erkölcsileg nem vállaható egy csalás a köztársasdági elnök részéről. Lemond, mert erkölcsileg nem vállalható egy olyan ember, aki megpróbálja újabb hazugságga eltitkolni a korábbi baklövését. Így most köztársasági elnökként és emberként (gerinces főemlős) is megbukott előttem.”
  • 40. Joebacsi70 2012. február 01. 09:51
    „22. angel_6 2012.01.31. 19:29
    A hazugság-MSZP-"mondjon le" szerelmi háromszögről csak egy dolog tud eszembe jutni: 2006. szeptember 17. Innentől kezdve no comment az ilyen nyilatkozatokra.

    Én a "FIDESZ-TORGYÁN-mondjon le" szerelmi háromszögre emlékszem.
    Esetleg "ellenzéki kerekasztal-fidesz-liberializmus"
    jobboldaliság-liberális internacionálé tagja-Orbán
    FIDESZ-FKGP-MDF
    FIDESZ-Pozsgai-Szűrös
    FIDESZ-KDNP-populizmus
    FIDESZ-IMF-Jobbik
    Nem, csoda, ha a narancshívők sem tudják, éppen miben kell hinni, melyik köpönyeget kell viselni.
    Nehéz tudathasadásos állapotban élni, méginkább érvelni valami mellett vagy ellen.”
  • 39. Hyppolit 2012. február 01. 09:48
    „Azért van egy jogi bukfenc a történetben. Az állítólagos "szellemi termék eltulajdonítása" miatt egyedül Nikolaj Georgiev nyújthat be panaszkeresetet, hiszen ha valósak az információk, akkor az ő szellemi tulajdonát "sajátították el". Így van ez dal plagizálásánál is. Ha X zenekar "lenyúlja" egy másik zenekar(szerző) dalát, akkor harmadik fél/zenekar ez ellen keresettel nem élhet, max. tudtára adhatja az eredeti szerzőnek, aki úgy dönt, ahogy akar. Schmitt mindenkori magatartása egy más kérdés, de itt a plágiummal kapcsolatos külső igazságosztás csorbát szenved és keresetlen.”
58 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

BKV: nem bírják az öreg buszok a hideget

Több BKV-busz hibásodott meg eddig a hétfői naphoz képest, ennek oka a hideg időjárás és a… Tovább olvasom