Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

MSZP: a vasárnapi munkavégzést tartja Orbán a legfőbb gondnak

Az MSZP szerint nevetséges, hogy a miniszterelnök a vasárnapi munkavégzést tartja az ország egyik legsúlyosabb problémájának.

Korózs Lajos, a szocialista párt elnökségi tagja Orbán Viktor által, a Gazdasági fordulat című keddi konferencián elmondottakra reagálva közölte: a miniszterelnök végre felismerte, hogy Magyarországon ötnapi munkából nem lehet megélni.

Orbán Viktor a kormány egyéves évfordulója alkalmából tartott konferencián azt mondta: amíg nem lehet megélni heti ötnapi munkából, addig nincs lehetőség az üzletek vasárnapi zárva tartására. Hozzátette: nagyon szeretné, ha Magyarországon heti ötnapi munkából meg lehetne élni, de nem lehet.

Korózs Lajos furcsállta, hogy a kormány a felismerés ellenére radikális lépésekkel sújtotta a munkavállalókat, lehetővé téve a többi között a hétvégi és éjszakai pótlék csökkentését, vagy azt, hogy a munkaadóknak ne kelljen túlórapénzt fizetniük. Az MSZP elnökségi tagja szerint a kormány ezzel a kétkezi munkából élők helyzetét nehezíti.

A politikus kifogásolta, hogy csaknem 100 ezerrel emelkedett egy év alatt a munkanélküliek tábora, és 400 ezer új munkahely létrehozását kérte számon a kormányon.

Azzal kapcsolatban, hogy Orbán Viktor szerint "saját magunkra érdemes hallgatnunk, és nem szabad várnunk senkinek a jóváhagyására vagy ellenkezésére", Korózs Lajos azt mondta: Magyarország beágyazódott a közép-európai térségbe, az "önfejűségnek pedig most isszuk meg a levét". Az ukrán parlament ugyanis nemrég fogadta el azt a szabályozást, amely megfosztja az ukrán állampolgárságtól azokat a kárpátaljai magyarokat, akik felveszik a magyar állampolgárságot.

Korózs Lajos szerint nem szimbolikus politizálást kellene folytatni, hanem olyat, amivel Magyarország nem lehetetleníti el a határon túliak életét.

Orbán Viktor azon kijelentésére, hogy a magyar gazdaság még mindig veszélyzónában van, a szocialista politikus úgy reagált: az MSZP már annak is örülne, ha lenne az országnak gazdaságpolitikája, nem csak hektikus intézkedések láncolata.

Orbán Viktor a konferencián azt mondta: megtörtént a gazdaságpolitikai fordulat Magyarországon, a kormányzati gazdaságpolitika új képletre, "a növekedés plusz munka egyenlő pénzügyi egyensúly" képletére tért át, azonban - mint mondta - a magyar gazdaságpolitika még mindig veszélyzónában van.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. knifemaster 2011. június 01. 21:55
    „38. Joebacsi70 2011.06.01. 14:43

    Tökmindegy,hogy ...idesz vagy JÓBbik vagy mszp vagy mdf vagy stb...
    Egy cég az egész,csak a sok elvakult .... még mindig nem veszi észre,hogy ha a politikával bármit meg lehetne oldani,már rég betiltották volna. <moderálva...>”
  • 54. machers 2011. június 01. 21:43
    „53. dorombolok 2011.06.01. 21:24
    Azt várhatod!”
  • 53. dorombolok 2011. június 01. 21:24
    „Dr. Langtól valami észérvet is elvárnánk. Az kevés, hogy nézd meg 3,30,300 év múlva!”
  • 52. nüs 2011. június 01. 19:17
    „A legteljesebb mértékben egyetértek a miniszterelnök úrral! Sőt. Mivel sok család nem tud megélni heti 40 órából, fel kell emeli a munkaidőt heti 90 órára.
    Azonkívül javaslom a gyermekmunka engedélyezését is, ez kiút lehetne a sokgyermekes családok számára.
    Persze 8 évesnél fiatalabb gyermek nem végezhetne nehéz fizikai munkát, mivel az ő csontjai még nem elég erősek a hatékony, versenyképes munkához.”
  • 51. Dr.Lang 2011. június 01. 16:59
    „Ahogy latom, a komcsik ugatnak, a karavan meg halad. Harom ev mulva meglatjuk. Szerintem jo iranyba alakitja a dolgokat a kormany, es az eredmenyek mar latszani fognak 2013 elejere.”
  • 50. AHA 2011. június 01. 16:20
    „bojtár
    Hallgatom az N1 híradót! Meg a Jobbik portált is olvasom.Ezekkel teljesen egyetértek én is.De! Európa nem fogja engedni a nekik "szélsőséges" elemek előre törését.Attól függetlenül több országban egyre nagyobb a nemzeti jobboldal erősödése.Gondold csak el Haider-el mit elkövettek anno.”
  • 49. dorombolok 2011. június 01. 16:19
    „Viktor ,az egész hetes nyitvatartás nem azt jelenti, hogy ugyanaz a személyzet van mind a 7 napon a munkahelyén.Valaki már megint félrevezetett!!Pontosan ezért is emelné a tilalom a munkanélküliséget.Látod nem baj ha valakinek van a mindennapokról valami fogalma.”
  • 48. bojtár 2011. június 01. 16:02
    „42. AHA 2011.06.01. 15:13
    véghez viszi a fidesz minden áron ha kell gyalog sétál át rajtatok mint ahogy ezt idáig is tette nem külömb az mszp
    Adósságcsapdában az ország.Egyébként én is szavaztam a fideszre régen sőt az mszp-re is igaz még akkor csak a médiból tájékozódtam és nem is nagyon érdekel(ez már régen volt) úgy ahogy ,de miután megérett bennem a haza szeretete iránti lojalitás és éveken keresztül frissítve tudásom tisztánlátásomat látom a saját szememmel ,hogy leszünk rabszolgák a saját hazánkban ,hogy játszák át földjeinket földjeink kincseit a zsidóknak és más puszítító fajnak,hogy hajtják igába a népet,hogy rombolják le gyermekeink unokáink oktatási,kultúrális,egészségügyi rendszerét hát számomra egyértelmű miért szavaztam és fogok is a JOBBIKRA.Azzal meg tisztában kell lenni,hogy minden pártban vannak hunyók és ha megkérdik miért a jobbik az ilyen kérdésre csak azt szoktam felelni a sok szar közül inkább még mindíg JOBBIK akik meg kételkednének bennük azoknak ajánlom a Youtube megosztó oldalt és keressenek rá a jobbik parlamenti hozzászólásaihoz.
    Hegedűs Tamás, a Jobbik országgyűlési képviselőcsoportjának frakcióvezető-helyettese mai sajtótájékoztatóján kifejtette: az ország adóssághelyzete súlyos, ám létezik megoldás.
    A honatya egy részletes szakmai anyag ismertetésével felidézte a magyar állam teljes adósságállományának kialakulását, melynek gyökerei egészen 1973-ig nyúlnak vissza. Hegedűs a pontos okokat is megjelölte: az olajár robbanás, hibás makrogazdasági politikai döntések (idősebb olvasóink emlékezhetnek még az új gazdasági mechanizmusra) a magyar gazdaság súlyos szerkezeti torzulásai, és a nagymértékű cserearány romlás, mely alatt az export alul árazása, valamint ezzel párhuzamosan az import felül árazása érvényesült.
    A kialakult helyzetet tovább súlyosbította 1997, amikor a Horn-kormány átvállalta a Magyar Nemzeti Bank és a CW bank tartozásait, ami további 8000 milliárd forint terhet jelentett a magyar költségvetésnek.
    A képviselő kifejtette: hogy ennyire eladósodtunk, az annak is köszönhető, hogy 1990 óta általános politikai paradigma, hogy az adósságot minden szín alatt vissza kell fizetni. Rámutatott, noha a 90-es évek végén és az ezredfordulón az adósság aránya ötven százalék körüli GDP arányos hiányra csökkent, pusztán annak volt köszönhető, hogy a mindenkori magyar kormányok eladták a magyar energetikai szolgáltató vállalatokat, ám ez a mozzanat csupán egy egyszeri bevételi elem volt.
    A mostani helyzet némiképpen más, mint a nyolcvanas évek végi, amikor a hitelállományunk nagy része szimplán forint alapú volt, hiszen ennek nagy részét vissza is fizettük. Ma a devizahitelek prése szorongatja a magyar gazdaságot, valamint az adósság mértéke, mert jelenleg csak a kamatok kamatainak törlesztése zajlik, rengeteg hitel be sem kerül a gazdaság vérkeringésébe, hanem azonnali adósságtörlesztésre fordítja a magyar állam - részletezte Hegedűs.
    További probléma, hogy adósságállományunk legnagyobb része magyar állampapír kibocsátásban testesül meg, ami ugyan forint alapú, de döntő többségében külföldiek vásárolják és a magas jegybanki alapkamat miatt megint a külföldi befektetők járnak jól, akik extraprofitra tesznek szert, ám ez a profit sem kerül vissza a magángazdaságba, hanem idegen emberek számláin landol.
    A képviselő leszögezte, van hathatós megoldás, ami nem más, mint a tárgyalásos úton elérendő jelentős adósságkönnyítés. Hegedűs ennél a pontnál emelte ki azt a tényt, hogy a többi magyarországi politikai erő között két alapvető konszenzus van, az első, már említett alapvetés, hogy az adósságot maradéktalanul vissza kell fizetni, a másik pedig, hogy lehetetlen az adósságterhet újratárgyalni és könnyítést kérni.
    A Jobbik ezt azért tartja elfogadhatatlannak, mert nemzetközi példák egész sora támasztja alá a nemzeti radikális párt szakmai javaslatát, melyek közül Hegedűs Tamás ismertetett is néhányat, A legkiemelkedőbbek ezek közül:
    A Brady-terv (1989-1994) ahol tizenkét ország tartotozását engedték el, mintegy 62.6 milliár USA dollár értékben. A tizenkét ország három kontinenst fedett le és két volt szocialista ország is szerepelt közöttük: Bulgária és Lengyelország.
    Afrikai adósság elengedés, 2006 - 40 milliárd USA dollár értékben.
    Szerbia és Montenegró, 2001-ben, egy vesztes háború után kapott 4.4 milliárd dollárnyi adósság szanálást.
    Argentína: 2010-ben a teljes államadóssága mintegy 100 milliárd dollár volt, melyből hitelezői 75 (!) milliárd dollárt engedtek el.
    A jobbikos honatya kiemelte, hogy ezek a könnyítések előkészített, kétoldalú megállapodásokon nyugodtak és ezért nem okoztak zavart a világgazdaságban, sőt, kedvező folyamatokat indítottak be, hiszen pl. Argentína évek óta átlagosan 8 százalékos gazdasági bővülést ér el.
    A szakértő hangsúlyozta, mindössze téves mítosz, hogy a magán csoportoknak fennálló tartozást nem lehet újratárgyalni, mivel éppen Szerbia esetében is ez történt, hiszen a londoni klub éppen Szerbia esetében járt el ily módon, amikor elengedte az ország adósságának a felét.
    Hegedűs Tamás végül leszögezte, a Jobbik részéről mind a szakértelem, mind a politikai akarat megvan arra, hogy Magyarország kiemelkedhessen az adósság csapdából és a felszabaduló anyagi forrásokkal egy hosszú és biztonságos gyarapodás útjára léphessen. Természetesen a párt javaslatát megosztja majd a kormánypártokkal is, hiszen mindannyiunk elemi érdeke, hogy hazánk valóban független legyen gazdaságilag is.”
  • 47. Szuperminden 2011. június 01. 16:00
    „Erre a devizahiteles problémára valami megoldásféle kellett.Valamit csinált is a Fidesz, de ez alapvetően egy megoldhatatlan és összetett probléma, elsősorban az hibázott aki túlvállalta magát.(Szerintem ezt a kérdés más se tudta volna jobban megoldani.)És ők is fogják meginni a levét.A gond nem itt van, hanem iszonyúan alacsony az átlagemberek jövedelme. És a reálértéke évről-évre folyamatosan csökken.70-80.000 vagy akár 100-120.000 ft-os fizetésekből nemhogy hitelt fizetni, hanem megélni se lehet ilyen árak mellett.Nem véletlen hogy egyre többen akarnak külföldön dolgozni/élni mert ez kezd teljesen kilátástalanná válni. Az a baj itt csak a kisembereknek van megszorítás, a magas jövedelműeknek jár a még magasabb fizetés. SZJA csökkentés 500 milliárd, MOL részvények 500 milliárd - erre azért volt pénz a Fidesz szerint a sanyarú gazdasági helyzet közepette is.De nem baj majd a bérből is fizetésből élőkön bevasalják a kiesett 100 milliárdokat. A kormánynak minden nap van valami remek új ötlete arra hogy lehet a zemberektől még több pénzt elvenni. És ez persze könnyen meg is indokolják: gazdasági válság van, mert persze mindenről a csúnya MSZP tehet.”
  • 46. AHA 2011. június 01. 15:50
    „Joebacsi70
    Mint ahogy neked mindenki narancsos feltétel nélkül.
    Ugye nem akarod bajnait dicsőíteni? Még,hogy nem egy tőről fakadnak!?
    LMP ,SZDSZ ugyanaz a zsidópárt.
    Jobbik,nem csak a cigánykérdésben,a zsidókérdésben is támogatom őket.+ az erős magyarságtudatuk miatt.

    Fidesz: eddig jól működött egy-két bakit leszámítva.
    Választás 3 év múlva.Tudom,Madarász asszonyság szerin már nincs annyi idejük,de majd megnyugszik.
    :-))”
  • 45. Joebacsi70 2011. június 01. 15:34
    „AHA, ismerős idézet? : "Pogány itt mindenki, ki velem van és nem Istvánnal".
    Komcsi mindenki aki nem Fideszes ? Komcsi mindenki aki nem Jobbikos ?
    Komcsi mindenki aki nem .....LMP-s ?
    Komcsi mindenki, aki nem......SZDSZ, MSZP, MSZM,FKGP, DVSC, KGST, NASA-S ?

    Ne keressetek mindig ellenséget, jön az majd magától is!
    Ne azt nézd, ki mondta, hanem mit mondott!

    FIDESZ- tetszik a nacionalizmusa, mértékkel.
    Jobbik- a norvég kérdésben egyetértek vele.
    LMP - a zöldügyek egyrésze közel áll hozzám.
    MSZP- volt merszük egy nem teljesen "komcsit" odaengedni a kormánykerékhez ideiglenesen
    SZDSZ- mertek ellentmondani a szociknak

    Jelenleg viszont nincs egy olyan párt sem ,aki mellé odatenném az ikszet. Igaz, ezzel ráérünk 3 év múlva, de az nem a jelenlegi kormányzópárt lesz, az már biztos.

    Gumibugyi ? Amikor olyan hiperszuper pelenkák is forgalomban vannak ?”
  • 44. AHA 2011. június 01. 15:29
    „Eddig azon problémáztatok,hogy egyáltalán miért kell segíteni a hiteleseknek,hisz ez az ő problémájuk.Most azon problémáztok,hogy miért nem fizeti vissza helyettük az állam a felvett pénzt.(kis túlzással)

    A másik rettenetes problémátok az volt,hogy miért akarja a kormány bevezetni a vasárnapi zárva tartást.Most,hogy már nem akarja,az a problémátok,hogy miért nem akarja.Ezt a pofon egyszerű kérdést is agyon magyarázzátok!”
  • 43. AHA 2011. június 01. 15:16
    „Joebacsi70
    Egyébként ebből a "narancsos" kifejezésekből látszik,hogy még a gumibugyi nem áll tőled messze.
    Akár narancsos valaki,akár Jobbikos,a komcsiknál csak különb ember lehet.”
  • 42. AHA 2011. június 01. 15:13
    „Joebacsi70
    Aranyapám!Mióta az eszemet tudom a Fideszre szavaztam! Soha nem is tagadtam sehol.Nem úgy mint ti.Soha nem találkoztam személyesen olyan emberrel aki bevallotta,hogy a komcsikra szavazott.

    Kivétel a 2010-es szavazás amikor a Jobbikra tettem az ikszet.
    ...és tudod miért? Mert tudtam,hogy a Fidesznek mindenképpen lesz elegendő szavazata,viszont szerettem volna megakadályozni a kétharmadot.A két párt programja nagyon sok ponton közelített egymáshoz.Mindegyikben megtaláltam azt ami az én elképzelésemmel összefér.

    A másik ok,hogy a Jobbikra szavaztam az,hogy 2006-ban Orbán hagyta ezeket a mocskokat hatalomban maradni.
    Ő akkor k...a el!
    Most viszont drukkolok neki,hogy amit elkezdett vigye véghez! Akkor nem lesz gond a 2014-es választásnál sem.
    Az,hogy itt páran folyamatosan károgtok az természetes.Pár százezer szavazója azért marad a szociknak is.”
  • 41. Joebacsi70 2011. június 01. 15:02
    „Bocs, a 40-es hozzászólás Hunicum-nak szólt. Madarász, elnézésédet kérem !”
  • 40. Joebacsi70 2011. június 01. 14:58
    „Madarász ! Némi gond támadt az erőben, igaz ?
    FIDESZ-KDNP-re szavaztak az elvtársak, azután meg a pparlamentben kettéváltak ?
    Külön frakció, különvélemény ?
    KDNP-nem kell a vasárnap, FIDESZ-kell a vasárnap ? Akkor most narancsos elvtársak, skizofrén tünetek jelentkeztek ? Nem ismerős a szindróma ?
    FIDESZ-MDF, FIDESZ-FKGP, FIDESZ-KDNP ?
    Ha igent mondok a vasárnapra akkor Semjént utálom, ha nemet mondok akkor pedig Viktort ?
    Akkor hogyan lehet így szavazni rájuk, érdekes ellentmondás, nemde ?”
  • 39. Joebacsi70 2011. június 01. 14:53
    „AHA, Te is narancsos vagy, ne tagadd! Nehogymár mindenki jobbikos legyen ! Legyél büszke, kire szavaztál, és vállald fel őket.

    Ja, és egyetértek, kezdetnek jó lesz a 2002-2010 között a parlamentben ülőket eltávolítani a közügyektől.
    Azokat is, akiknek ott kellett volna ülniük, de nem látogatták az üléseket, szavazásokat. Ugye ők sem kivételek ?
    A narancsos komcsik is eltűnnek, igaz ?
    Azután az 1990-2002 és 2010-2014 időszakot se hagyjuk ki. No és persze 1990 előttiekre is érvényes mindez.

    Sőt, modok jobbat, aki 1990-ben már nagykorú volt, az szintén távolítassék el a köztudatból ! Jó lesz így ?”
  • 38. Joebacsi70 2011. június 01. 14:43
    „Túrabakancs, azt mondod jobbikos vagy ? Én azt mondom, narancsos vagy. Csak narancsosok és nem narancsos normális emberek vannak. Ez a két kategória létezik és viszlát !
    (na, milyen érzés "vörösnek" lenni?)

    Árfolyam befagyasztás annak jó, aki pár ezer forint miatt nem tudja fizetni a törlesztőjét. Neki is csak akkor ,ha 3 év múlva sokkal erősebb lesz a forint, mert az ismét piaci árfolyamú törlesztőrészlete mellett fizetheti a forintalapú áthidaló kölcsönét is.
    Egyébként erre kellett várni 1 évet ? Akkor egy átfogó szerkezeti, struktúrális átalakítás hány évtizedet fog igénybevenni ?

    Nem a vasárnappal van a gond, hanem az indokolással. Ugyanis az ötödik nap után nálam még csak a szombat jön.
    Vagy azt már eleve kommunista szombatnak tervezték be ?

    A belső fogyasztás pedig nem indult be ! Én sem merném elkölteni a plusz forintjaimat, tudod, a visszamenőleges törvényalkotás ! Mi lesz, ha jövőre kitalálják, hogy pofátlan, aki nem az államadósság csökkentésére költötte a plusz pénzét?”
  • 37. AHA 2011. június 01. 14:35
    „. Madarász
    Bár tudom neked nincs hiteled.Akkor meg had döntsék el azok akiknek van,hogy jó vagy nem jó.
    Ha semmi sem lenne meg az lenne a baj.

    Elvtársak! Már csak nyűglődtök.”
  • 36. AHA 2011. június 01. 14:34
    „. Madarász
    Azt szeretnéd,hogy visszafizesse helyetted valaki,igaz?”
55 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jobbik: a kormánynak nem csak szavakban kellene kiállnia

A Jobbik szerint ideje lenne, ha Orbán Viktor miniszterelnök és a kormány szavak után tettekkel is… Tovább olvasom