Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

MSZP: ˝a kormány a gazdagoknak adja a pénzt˝

Az MSZP szerint nyilvánvaló, hogy a válságadókat a lakosság állja. A szocialisták úgy vélik: a pénzt, amit a nagyvállalatok az átlagemberekkel fizettetnek meg, a kormány a személyi jövedelemadó egykulcsossá tételével a gazdagoknak adja.

Oláh Lajos országgyűlési képviselő hétfői, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja: Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára úgy nyilatkozott, hogy az energiaipari árszabályozásnál figyelembe kell venni a válság okozta hatásokat és az energetikai cégeket sújtó rendkívüli adókat.

A szocialista politikus szerint ezzel bebizonyosodott, hogy a válságadók nagy része a lakosságra hárul. "Szó sincs tehát arról, hogy (...) nem válik belőle lakossági teher, más néven megszorítás" - olvasható a közleményben.

Oláh Lajos szerint az energiaszektor a második olyan terület, ahol a különadóval sújtott vállalatok a fogyasztókra hárítják a terheket. Mint írja: a fogyasztóvédők bebizonyították, hogy így járnak el a pénzintézetek is.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. gjozsi88 2010. november 17. 16:48
    „Csetneky!
    Az audi multi cég...te és cimboráid a multik ellen hőbörögtetek folyamatosan!

    "Igaz, esztergályosnak vagy lakatosnak nem feltétlenül kell például a latin, de azért vannak más szakmák is.""
    ez igy van, csak a tényleges termelő nélkül, gyári munkás nélkül nem kell nyelvet beszélő senki...!
    Azaz aki termel, az képtelen oly módon fokozni a termelését, hogy akár meg 3 szorozza a fizetését, arról nem beszélve, hogy ezt a megnövekedett áru mennyiséget el is kellene adni valahol..!
    A közgazdasági hozzánem értésedet igazolod, azzal, hogy azt bizonygatod, hogy nincs hiteled!
    A hitel nem ellenség, az ellenség az erő feletti eladósodás...!
    Érdekes, hogy a nyugati világ tőke szemléletű, nem Lenini eszméken alapul...és köszöni jól van!
    Ha értenél hozzá, akkor értenéd, hogy a Lenini szemléletet Te képviseled, csak nem tudod, hogy az a Lenini!”
  • 30. Csetneky 2010. november 17. 15:34
    „Józsi barát!

    Idézz légyszi egyenlenegy mondatot, amit én az Audi ellen emeltem. Ha találsz ilyet, másold be ide, ha nem, akkor jó szocialista szokással ellentétben ne hazudozz! Édes barátom, ki mondta azt neked, hogy aki beszél idegen nyelveket, az csak és kizárólag külföldön érvényesülhet? Megnyugtatlak, az illető téged nagyon becsapott! Igaz, esztergályosnak vagy lakatosnak nem feltétlenül kell például a latin, de azért vannak más szakmák is. Szerencsére.
    Arról, hogy mennyire értek a matematikához illetve a közgazdasághoz talán valamicskét elárul, hogy egyelten fillér hiteltartozásom sincsen, pedig ezt manapság nem mindeki mondhatja el magáról. Tehát Józsikám, ne elméletben - hanem a gyakorlatban bizonyítsd, mennyire vagy jó gazdasági területen. Egyébként a Tőke - tudod, a nagyszakállú majomtól - meg a Lenin összes most már kissé elavult ismeretanyagot képvisel, nem kellene rájuk annyit hivatkozni.”
  • 29. gjozsi88 2010. november 16. 19:41
    „Csetnaky!
    Mindenki nem lehet mérnök, menedzser...!
    Ha tetszik, ha nem nagyon sok fizikai munka van és audi mérnök sem kell, ha nem lesz gyártósori munkás(egyébbként az audi, mint külföldi multi neked káros a kommentjeid szerint, de érvként használod!...ha mindenki külföldön dolgozna, attól meg magyar gazdaság nem lenne...!
    Persze teljes identitás zavarba vagy a nagy magyarság tudatoddal, miközben külföldi munkavállalás mellett agitálsz!

    A jó erkölcsbe ütköző végkielégitések szerződéses viszonyba történtek, annak bírrósági jogorvoslati lehetősége van, de a kormány a törvényi szabályozást is jó erkölcsbe ütközőnek minősítette, miközben a jó erkölcsöt 5 év alatt elévültnek tekinti, mert az ugyan oly mértékű fidesz által felvett végkielégités nem volt jó erkölcsbe ütköző!
    Érdekes felfogás!

    Azok a zavaros közgazdasági fejtegetések, csak neked a matematikával, közgazfasággal hadilábon álló számára zavaros...nem is vártam mást tőled, de ez még ettől függetlenűl tény!”
  • 28. Csetneky 2010. november 16. 18:55
    „Józsi barát!

    Nagy pénzt ne tegyél rá, inkább próbálj meg gondolkodni. Lehet például nyelveket is tanulni és azokat használva megfelelő helyen munkát vállalni. Tehát még egyszer: nem magunkat szó szerint hülyére dolgozva okoskodni, hanem tanulni és azt használva élni.
    Egyébként szerinted például az Audi mérnökei nem keresnek 300 ezer bruttót? Hol élsz barátom? Ne csak nézz kifelé a sufniból, hanem próbálj meg látni is!
    A zavaros közgazdasági fejtegetéseidet meg hagyd meg a szemináriumra, tudod, amikor a tudományos szocializmusról beszélgettek! :)
    Arról nem is beszélve, hogy a több tíz milliós végkielégítéseket felvevő elvtársaid milyen értéket termeltek és azt mennyiért adták? Na?”
  • 27. gjozsi88 2010. november 16. 14:20
    „Csetneky!
    Hiába tanul mindenki...attól nem lesz több GDP, amiből többet tudnánk fogyasztani...és kedves tanultnak látszó elvtárs...igy gazdasági növekedés sem...pedig ebből keletkezhet kizárólag az igért 1 millió munkahely és az elvárt 1 millió gyerek!
    Az egyéni érdek ez esetben nem találkozik a közérdekkel...képzeld el, hogy tanul a hülye, mint az állat, de közben gyártani csak 100 000 ft bruttó munkbért elbiró terméket képes a piac igényei miatt! (az export a termelésünk 80%-a,)
    Akkor még nem fog 300 000 ft-ot keresni, legfeljebb, ha ezt a bérköltséget épitjük be az általa előállitott termék árába..idővel még a mostani mennyiséget sem kell majd gyártani, mert a már igy is olcsóbb külföldit preferálják...!
    Azért az rohadtul érdekelne, hogy mit tanulhattál, ami csak ilyen rálátást engedélyez, mint amivel rendelkezel....(vicc: szinte biztos, hogy rendőr vagy vasutas tiszt vagy...)”
  • 26. load 2010. november 16. 14:00
    „25. Csetneky
    Pedig pénzért ezután is csak ők fognak.
    Ha a demográfiai problémákat ezzel akarják megoldani, akkor nagyon rossz lóra tettek.”
  • 25. Csetneky 2010. november 16. 13:43
    „22. load

    Jól látod, éppen ez a lényeg. Hogy a jövőben ne csak a segílyesek szaporodjanak, hanem az adófizetők is.

    17. zotyo

    Ki kötelezett rá, elvtikém? Bár én már annak is örülök, hogy tudsz olvasni! :)

    18. Józsi barát

    Dee :) Látod barátom, nem heti 60 vagy még több órát kell dolgozni és okoskodni, hanem először tanulni, utána meg használni a tanultakat és máris egyszerűbb az élet.”
  • 24. Madarász 2010. november 16. 13:09
    „Na tessék!
    Lesz ez még rosszabb is, de ebben az országban kiáll egy magát vezérkosnak kikiáltó, hangosan bégető, aztán a sok birka meg követi, had legyen neki kétharmad... Csak az a baj, hogy a többiek is szívnak miattuk.”
  • 23. load 2010. november 16. 12:58
    „19. elihu
    "A szuperbruttó kiket támogatott?"
    A szuperbruttó nem szociális, hanem adótechnikai kategória.
    Nem kellene keverned a kettőt!
    Mentségedre legyen mondva, hogy erre még a politikusok is hajlamosak.”
  • 22. load 2010. november 16. 12:09
    „16. Csetneky
    Nézzük a tényeket!
    A KSH szerint a 100 családra eső családtagok száma 250.
    Ez azt jelenti, hogy két család nevel egy gyermeket.
    Ebből azt is kikövetkeztetheted, hogy hányan járhatnak jól a forradalmi egykulcsos családi adózással.”
  • 21. gjozsi88 2010. november 16. 12:09
    „elihu!
    A szuper bruttó az a munkáltató és munkavállalói járulék szétválogatása volt, melyet a sáv szélesitéssel tökéletesen kompenzáltak...!
    Azaz a végeredmény a munkavállaló NETTÓ bérnövekedése 4% feletti REÁLÉRTÉK növekedést eredményezett, a mostani reálérték csökkenéssel szemben!
    Ugye mekkora a különbség!
    Ne rész adatot, hanem az egészet hasonlitsd össze, főként a tekintetben, hogy az adójóváirás akkor 15 000 felett volt, most csak 12000 ft és ez fokozatosan csökkenve reál érték csökkenést fog még generálni!”
  • 20. gjozsi88 2010. november 16. 12:06
    „még annyit, hogy ezek az összegek nem tartalmazzák az inflációt, mert az csak a tavalyi nettóhoz viszonyitott abszolut értékről beszélünk, miközben a minimálbér emelés 4,5%-a nem pótolja a reálnövekedést!
    Azaz a gyerek kedvezményekből szíveskedj levonni a 4% inflációt, hogy a reálértéket megkapd, ugyanakkor a gazdagnak az 500 000 felettinek még gyerek nélkül is jelentős reálérték növekedése van, a gyerek kedvezményt maximálisan igénybe tudja venni...!”
  • 19. elihu 2010. november 16. 12:05
    „Et így van, de a maszop szájából azért ez még is abszurd. A szuperbruttó kiket támogatott? Bírom ezt a látszólagos ellentétet, közben a népet meg hülyének nézik.”
  • 18. gjozsi88 2010. november 16. 12:01
    „Csetneky!
    ...az eszedért biztos nem fizetnek annyit...!
    Egyébbként a minimálbéres 2 gyerekkel, a fél%-os járulék emelés nélkül is csak 762 ft nettó jövedelem emelkedést tudhat a magáénak, amit elvisz a fél % jarulék!
    Egy gyerekkel 10 000 ft nettó kereset növekedést meghaladó mértékben240 000 bruttó esetén lehet igénybe venni...!ugyanakkor a két gyerek esetén az egyszeri 10 000 ft nettó növekedéshez 110 000 ft bruttó kell, hogy elérje a két gyerekre általad prognosztizált két gyerek= 20 000 ft-ot 200 000 ft brúttónál több kell, mert 200 000 bruttó esetében is csak 19 540 ft, amiben még nincs bennt a fél % járulék emelés minusz 1000 ftja!
    Milyen 10 és 20 000 ft nyereségről beszélsz...?
    Az adóalapot lehet csökkenteni a gyerek kedvezménnyel...!”
  • 17. zotyo 2010. november 16. 11:39
    „"Tisztelt "Csetneky!Nekünk meg el kell olvasni az ön ökörségeit úgy gondolja ez így jól van?Amit ír és ahogy ír az útszéli stílus és nem ide való!”
  • 16. Csetneky 2010. november 16. 10:59
    „12. load

    Csak akkor nóne a 75% adóterhelése, ha egyiküknek sem lenne gyermeke, ami ugye, nem valószínű. Bukik az adón mondjuk 3000 forintot, a megemelt tb járulékon mondjuk 1000 forintot és ha van legalább egy 18 év alatti gyermeke, akkor nyer 10000 forintot. Ha kettő van, huszat. Nem hiszem, hogy olyan nagyon sokan rosszul járnának. Az pedig mindenképpen szükséges volt, hogy a minimálbérre bejelentetteket be kellett vonni az adózásba, ezt minden épeszű ember tudja. Biztos vagyok benne, hogy te is.

    14. Józsi barát

    Lehet, hogy szerinted ez az én szintem,et meghaladja, viszont nem 202 ezret keresek bruttóban. Nem is a dupláját. Tehát azért valami nekem is megy. :) Marxot valóban nem olvasok, mert ökörségekre nincsen felesleges időm.”
  • 15. fióka 2010. november 16. 09:41
    „Viktor az igazságos .ÉLJEN,ÉLJEN,ÉLJEN”
  • 14. gjozsi88 2010. november 16. 08:10
    „Csetneky!
    Látom elhited, hogy azt mondta a Fidesz, hogy az új adórendszerben majd megéri jobban dolgozni és jobban jársz....csak azt felejtette elmondani, hogy ez a társadalom jelentős része (az átlag 202 000 ft bruttó és sokan ez alatt keresnek) számára közel 50-100%-os teljesitmény növekvést igényel!
    Ennyire dologtalan ,csavargó népnek nézik a magyart...?
    Arról nem beszélve, mert ez a Te szintedet már meghaladja, hogy ehhez nem rendelt hozzá piacokat, ahova ez a növekmény képes legyen eladott áruként pénzzé változni, hogy ki is tudják fizetni ezt a plussz 50-100%-ot!”
  • 13. load 2010. november 16. 07:21
    „10. AHA
    Nem esett rád semmi.
    Azokat a hiteleket fizették ki belőle, amit egyébként is ki kellett volna. A többi meg devizatartalékként ott csücsül az MNB széfjeiben.
    Így a hitelállomány nem nőtt, de ezt már sokszor elmondtam neked, csak te ezt nem akarod sem elfogadni, sem megcáfolni.
    Mert jó alkalom a hőbörgésre.”
  • 12. load 2010. november 16. 07:17
    „5. Csetneky
    Ne terelj!
    Itt nem a pofátlan végkielégítésekről van szó, ami elvitt nagyjából 1 milliárdot, hanem az új egykulcsos adórendszerről, amelyben a foglalkoztatottak 75%-ának az adóterhelése nő.
    Természetesen a legalacsonyabb keresetű 75%-nak.”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálra gázolt egy férfit egy tehervonat

Halálra gázolt egy ismeretlen férfit a Kelebiából érkező tehervonat hétfő délután. Tovább olvasom