Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Mr. Fehér és Mr. Narancs marketingje

Lehet, hogy eredményesebb lesz a vállalkozásod, ha nem a szokásos
marketinget használod?

Észrevetted, hogy a legtöbb cikk, ami azért született, hogy téged meggyőzzön, egy kérdéssel kezdődik, aztán jó tanácsok egész sorát zúdítja rád? Ennek most vége. A jó tanácsok kora lejárt. Egy cikk erejéig szimplán a megérzéseidre kell, hogy hagyatkozz. Nem lesznek érvek és ellenérvek, szimplán a tények.

Vágjunk is rögtön a közepébe!

Mr. Fehér és Mr. Narancs szinte egy napon határozzák el, hogy könyvesboltot nyitnak a városban, ahol élnek. A város nem túl nagy, de nem is túl kicsi. Pont akkora, ahol barátságban elfér egymás mellett néhány könyvesbolt. Igen ám, de a város új bevásárlóközpontjában már működik egy nagy könyváruház, ahol mindenki megtalálhatja a kedvére való olvasmányt. Mr. Fehért és Mr. Narancsot azonban nem lehetett eltántorítani régóta dédelgetett álmuktól.

Mit árul Mr. Fehér és Mr. Narancs?

Mr. Fehér úgy gondolta, csak akkor tudja felvenni a versenyt a könyváruházzal, ha megközelítőleg ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtja a vásárlóknak. Így az úti könyvektől a nyelvkönyveken át egészen a szépirodalmi művekig minden műfaj megtalálható volt a polcain.
Mr. Narancs ezzel szemben egyik nagy vágyát próbálta megvalósítani azzal, hogy boltjában, elsősorban a gyerekekre gondolva, csak mesekönyveket kezdett el árulni. Gondolta, ha a könyvpiac egy szegmensére fordítja minden figyelmét, talán fel tudja venni a versenyt a nagy könyváruházzal.

Kinek árul Mr. Fehér és Mr. Narancs?
 
Mivel Mr. Fehér boltjában mindenféle könyv megtalálható volt, ezért természetesnek vette, hogy hirdetéseivel a legszélesebb kört próbálja becsalogatni az üzletébe. Hitte, hogy a nagy számok törvénye alapján a vásárlók elözönlik majd a könyvesboltját.
Mr. Narancs tudta, hogy a könyvek, amiket árul, elsősorban a gyermekeket érdekli, ezért Őket és szüleiket kell megcéloznia hirdetéseivel. Ez ráadásul sokkal kevesebb befektetést is igényelt, mint Mr. Fehér koncepciója.

Mit üzen Mr. Fehér és Mr. Narancs?

Mr. Fehér a marketing üzenetében megpróbálta azt az utat követni, amelyet a nagy könyváruház már előtte kitaposott, és azóta is sikeresen működik. Mr. Fehér később rájött, hogy célcsoportja nem fogadja be üzlete marketing üzenetét, ezért később szegmensekre bontva kezdett el kommunikálni a vásárlókkal. Ez persze plusz kiadást jelentett marketingje számára.
 
Mr. Narancsnak könnyebb dolga volt a marketing üzenetével, hiszen pontosan tudta, hogy kiket akar megszólítani. Ráadásul ezt az üzenetet szinte változások nélkül folyamatosan juttathatta el a célcsoportjához, ami nagymértékben csökkentette marketingje költségvetését.

Mit épít Mr. Fehér és Mr. Narancs?

Mr. Narancs és Mr. Fehér is sejtette, hogy üzletük arculatának kiépítése nagyon fontos lehet. Fontosabb, mint a nagy könyváruházé, hiszen az árnyékában könnyen felmorzsolódhatnak.

Nézzük meg, hogyan látott hozzá ehhez a nehéz feladathoz Mr. Fehér és Mr. Narancs.

Mr. Fehér sokat törte a fejét azon, hogy hirdetéseiben mit emeljen ki: Talán a széles választékot? Elsőre jól hangzott, de a nagy könyváruházzal nem versenghetett ezen a téren. Akkor az alacsony árakat? Ez is jó ötletnek tűnt, de be kellett látnia, hogy vannak könyvek, amelyek nála, és vannak könyvek, amelyek másoknál olcsóbbak.  
Mr. Narancs marketingjének egyedi ajánlatán nem kellett sokat rágódnia, hiszen adta magát, hogy mesekönyvekben nála a legszélesebb a választék. Így csak annyi dolga volt, hogy ezt az ajánlatot mindenkihez eljutassa, aki potenciális vásárlója lehet.


Hol hirdessen Mr. Fehér és Mr. Narancs?

Mr. Fehér és Mr. Narancs már tudták, hogy mit, kinek és miért. Már csak arra kellett választ találniuk, hogy hol.

 
Mr. Fehér úgy gondolta, aki olvas, az hallgatja a rádiót, nézi a tévét, szörfözik az Interneten és olvassa az újságokat. Ezért aztán gondolkodás nélkül a lehető legtöbb médiumon keresztül kezdte el hirdetni könyvesboltját.
 
Mr. Narancs tudta, hogy a gyerekek még nem igazán olvasnak napilapokat, csak néhány százalékuk böngészik a világhálón, és még kevesebben hallgatnak rádiót. Viszont sokat járnak játékboltokba, sok-sok rajzfilmet néznek a tévében, és rengeteg képregényt olvasnak. Mindezek tudatában könnyedén leszűkíthette a médiumok számát.
 

Mi a célja Mr. Fehérnek és Mr. Narancsnak?

Mielőtt Mr. Fehér és Mr. Narancs belevágott egy saját üzlet kialakításába, már tisztában voltak vele, hogy mit akarnak elérni és hova szeretnének eljutni.

Mr. Fehér már a kezdet kezdetén tudta, hogy nem akar egy aprócska könyvesboltnál megállni. A későbbiekben egyre több és több üzletet szeretne majd megnyitni, és egyszer eljutni oda, hogy az ő boltját hívják a nagy könyváruháznak.
Mr. Narancs valamivel visszafogottabb volt. Ő megelégedett ezzel a kicsike üzlettel is. Persze némi bővítésre hajlandó, ha vásárlói igényét már nem tudja ekkora helyen kielégíteni.
 

Melyik a helyes út?

Az jól látható, hogy Mr. Fehér ambiciózusabb, mint Mr. Narancs. Mr. Narancs azonban sokkal megfontoltabban és tervszerűbben építette, építi vállalkozása marketingjét. Bár a történet elején ígéretet tettem, hogy nem adok ma egyetlen egy jó tanácsot sem, egy valamit azért mégis hozzáfűznék: Talán az a legjobb megoldás, ha minden példából, amit hallasz vagy látsz, csak az igazán hasznos dolgokat fogadod meg, és építesz egy saját kis ösvényt magadnak. Talán pont Mr. Fehér és Mr. Narancs útjai közé.

Ha ezek után úgy érzed, hogy marketingedet új utakra tereled, akkor fordulj hozzánk, és Mi segítünk neked kitaposni egy új ösvényt.

És észrevetted, hogy ez a cikk is egy kérdéssel kezdődött?

Jagodics Rita
Programház-Unió
www.programhaz.hu
hasznos tanács a marketingben

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabályozná az unió a fogyasztói tájékoztatást

Nem tudjuk, hogy mit eszünk, mit iszunk. Pontosabban fogalmazva, nem mindig tudjuk, hogy milyen… Tovább olvasom