Kisalföld logö

2018. 06. 19. kedd - Gyárfás 19°C | 28°C Még több cikk.

Minden velünk csatlakozott uniós ország lepipál minket

A 2004. május 1-jén az EU-hoz csatlakozott tíz ország közül Magyarország gazdasági teljesítménye nőtt a leglassabban. A szlovákok háromszor akkora mértékben növelték GDP-jüket, mint mi. A régi uniós országokhoz szinte nem is közeledtünk.

Erőteljesen bővült az Európai Unióhoz 2004. május 1-jén csatlakozott tíz ország gazdasága a belépés óta eltelt időben – állapította meg az évfordulóra kiadott elemzésében a német statisztikai hivatal. A GDP változatlan árakon számolva átlagosan 22,5 százalékkal nőtt.

Az átlag azonban nagy eltéréseket takar: a legnagyobb mértékű, 35,8 százalékos növekedést Szlovákia mutatta fel, a legkisebb mértékben Magyarország gazdasága nőtt, 9,9 százalékkal. Lengyelország hazai összterméke 23 százalékkal, Csehországé 25,6 százalékkal növekedett.

A wiesbadeni statisztikai hivatal elemzése szerint az eltelt öt évben a régi uniós tagországok hazai összterméke az újakénál jóval kisebb mértékben, 8,3 százalékkal gyarapodott. Ez egyben azt is jelenti, hogy lényegében Magyarország nem tudott közeledni az elmúlt öt esztendőben a régi uniós országokhoz, fejlettségbeli felzárkózásunk elakadt.

Mindamellett az elemzés kitér arra is, hogy a globális gazdasági válság az új EU tagországokban is erősen érezteti hatását, már tavaly jelentősen lassult a növekedés üteme, és sok országban csökkent a gazdasági teljesítmény 2008 végén.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. CsabaKiraly 2010. március 16. 07:07
    „lolita edes, ne mindig masra fogd amikor mindenki (te is) bunos. Te mit csinaltal a hazadert az uj evben? Kritizalni konnyu es azt ne is hozd fel. Ne azt vard, hogy az allam tegyen valamit erted hanem probalj az allam-nak segiteni. Befizetted az osszes adot? Probaltal valakin segiteni vagy csak azokat szidod akik segitseget kapnak az allamtol?”
  • 24. load 2009. április 30. 09:46
    „20. Goldmund
    Minden termelő tevékenységhez kapcsolódik Áfa, TÁNYA, jövedelemadó és különböző járulék bevétel. Ezekből az állami és önkormányzati bevételekből finanszírozza az állam a saját működését.
    Mivel az államilag támogatott lakásépítésekből származó adó bevételek és a támogatási kifizetések összege a költségvetés szempontjából nullszaldós, az itt kieső összeget (7 év távlatában 1.500 milliárd forint) egyéb adóbevételekkel, vagy állami hitelfelvétellel kell pótolni.
    Az egy támogatott lakásra eső állami bevétel átlagban 3,4 millió Ft. Az állami kamattámogatás értéke 2,25 millió Ft, az átlagos 6 millió forintos hitelösszegre számolva.
    Ezek kalkulált értékek, de csak akkor igazak, ha a tevékenységhez kapcsolódó valamennyi Áfa, TB és nyugdíj járulékot, TÁNYA-t és SZJA-t befizették.
    Ismerve az építőipar ezen területen általánosnak mondható kriminális adófizetési viszonyait, a fenti számok csak a mesében léteznek, a valóság inkább az, hogy az állami kifizetések és bevételek nagyjából egálban vannak.
    Az államilag támogatott - 2000-ben bevezetett - lakásépítés gazdasági romboló hatása nem is a bevételek-kiadások viszonylatában volt számottevő, hanem abban, hogy tönkretette a magyar hitelpiacot és hitelezőket a devizahitelek irányába terelte. Ennek nyögik most számosan a terheit, és mennek tönkre vállalkozások és családok a megnövekedett törlesztési kötelezettségek miatt.
    A családi pótlék általad javasolt megoldása diszkriminatív és valószínű, hogy elmeszelné az Alkotmánybíróság.
    Csak a gyermekszegénységi statisztikákat rontaná, ezért más megoldást kellene találni.”
  • 23. lolita 2009. április 30. 09:44
    „Ez a plolitikusok az orszag vezetöseg szegyene nem a mienk,csak a levet mi isszuk meg!”
  • 22. ASHER 2009. április 30. 00:04
    „ki szavazott kire? miert eppen arra?
    a T. Magyar Nep akarta ezt a kormanyt!!Az Uralomhoz ugyanis Donto Tobbseg kellett!!Ezt Ti szavaztatok meg??
    akkor meg mit is hoborogtok most???!!!!”
  • 21. Kami45 2009. április 29. 21:10
    „Mit csodálkoztok, nekik nem volt kurcsán fecójuk!”
  • 20. Goldmund 2009. április 29. 15:25
    „17.hsz: "1.500 milliárd adóforint kikerült a költségvetésből"
    Viszont bekerült helyette az az ÁFA, társasági adó, amivel az élénkebben működő gazdaság többet tudott termelni. Utólag már nagyon nehéz megbecsülni, mennyi lett volna az építőipar teljesítménye, és mennyi az ebből adódó adóbevétel-különbség, ha nem lett volna ez a támogatás. Nem tudjuk, ez a kifizetett 1500 Mrd Ft mennyit hozott vissza adóbevételben. Még az is lehet, hogy többet, tehát egy "nyereséges befektetés" is lehetett az államnak. De ha több embernek volt munkája és kevesebben álltak segélyért sorba, az is nyereség.
    Ugyanígy helyes volt a családi adókedvezmény erősítése a családi pótlék helyett (azt hagyták inflálódni), mert legális jövedelemszerzésre ösztönzött.
    A születéseket illetően pedig helyesnek tartom azt, hogy inkább azokat segítik, akik 2-4 gyereket szülnek európai viszonyok közé, mint akik 8-10 gyereket, hogy a családi pótlékból, segélyből megéjenek. Furcsa helyzet: nem a szülő tartja el a gyereket, hanem a gyerek miatt kapott juttatásból él a szülő. És ez a folyamat a baloldali kormány idején nagyon felerősödött!”
  • 19. load 2009. április 29. 14:47
    „18. jockey
    Pont az adókedvezmények teszik átláthatatlanná és kijátszhatóvá az adórendszert.
    Gondolj a minimálbér adómentességére!
    Van több mint 1 millió minimálbéresünk.
    Vajon a jövedelmük is csak ennyi?”
  • 18. jockey 2009. április 29. 13:43
    „Hát igen. Köszönhetjük BöszmeFerkónak, meg a nagyeszű szavazóinak. Csak Így tovább, a lenini úton!

    Egyébként load-nak igaza van, valóban az adót nem fizetőkkel kellene kezdeni valamit. A rendszerváltás óta eddig egyedül a Fidesz próbált lépni valamicskét ez ügyben, mégpedig úgy, hogy a juttatások egy részét adókedvezmény formájában adta. Le is szavazták az ingyenélők! De hát itt van az új, remek kormányunk, miért nem tesz valamit ez ügyen? Vajon miért?”
  • 17. load 2009. április 29. 11:48
    „13. Goldmund 2009.04.29. 10:32
    Igen, a lakástámogatás valóban konjunktúrát indukál, munkát ad és adóalapot növel, de a tény feketén-fehéren mégiscsak az, hogy 1.500 milliárd adóforint kikerült a költségvetésből, amit lehetett volna be sem szedni, vagy olyasmire fordítani, ami nem a magánszemélyek vagyonát gyarapítja.
    Ha megnézed a lakásépítési és a születési statisztikákat, semmi összefüggést nem találsz köztük.
    A lakásépítés nem növeli a születések számát.
    Jellemzően nem a nagycsaládosok laknak 150 négyzetméteres, kertes új családi házakban.”
  • 16. Freddy01 2009. április 29. 11:11
    „T. Köcsög magyar választópolgár!

    Úgy érzem, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra került adatokkal
    kapcsolatban, egy-két kérdés tisztázásra szorul. Az sejlik, hogy 19 évvel a
    rendszerváltás után, még mindig nem vagy tisztában a demokrácia
    játékszabályaival!

    Igen, 299 Ft-ért ebédelek, és 18 millió a benzinpénzem.

    És?

    Egyrészt faszközöd van hozzá, másrészt meg ez nekem (legálisan) jár.

    Hallom a rikácsolásod a társadalmi igazságosságról, meg az elosztásról, meg
    a sok bugyuta, idealista blablád, hogy nekem miért igen, neked meg miért
    nem.

    Azé´ bazmeg, mert Te egy fingszita kis pöcs vagy, én meg az elit.

    Azé´ bazmeg, mert én hozom a törvényeket! Magamnak. És ha megszopod, - mert
    én úgy gondolom, hogy meg kell, hogy szopd - akkor így jártál. Majd négy év
    múlva szavazol, anyádra.

    Mit cincogsz? Visszahívás? Te kis fasz! Hát azt a telibabaszott alkotmányt
    is én írtam, gondolod, hogy megtettem neked azt a szívességet, hogy
    beleírtam, hogy visszahívhass?

    Négy év, kis köcsög! Négy év. Ez a rendszer a négyéves diktatúrák sorozata.
    Buktam már meg az elmúlt tizenöt évben, egyszer is? Tessék? Láttál Te már
    időközi választást, ebben a kurva országban? Nem figyelsz, kis fasz!

    Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a Fideszre? Tudod miért
    kérdezem?

    Mert még azt sem vetted észre, hogy ez is kurvára mindegy. Én bazmeg, ha
    megyek szavazni, beviszem a fülkébe a kutyám, rászaratom a szavazólapra és
    azt adom be. Mert mindegy, hogy ki mellé húzod az ikszet, érvényes-e a
    szavazatod vagy sem. Mindenképpen rám szavazol. Mert egyedül belőlem
    választhatsz. Én egy vagyok. Az elit. A Z E L I T!

    Szociáldemokrata , liberális, szocialista, meg konzervatív. Ezt a szart is
    meg lehet veled etetni? Öcsém, hogy Te mekkora fasz vagy! Szerinted a
    büfében van jobbos és balos szendvics? Ugyanazt a kenyeret zabáljuk,
    ugyanazt a tehenet fejjük, csak a székházra teszünk ki más-más logót, hogy
    tudjad, éppen melyikünk szónokol, napirend előtt.

    A világ nem vízszintesen van felosztva, jobb és baloldalra, hanem
    függőlegesen, fentre és lentre. Ja, a fent én vagyok, a lent meg Te, Te kis
    paraszt. "A törvény szerződés, gazdagok és szegények között." - azt hitted
    vicc, mi?

    Még pofáztol, hogy elkúrtuk, elkúrták az országot? És gondolod, hogy nem
    szarok bele vastagon? Engem addig érdekel a szaros hazád működőképessége,
    amíg az képes kitermelni a benzinpénzem, meg az illetményem. Az meg egyelőre
    nincs veszélyben. Zsé van, főnök és kontroll nincs. Ergo, szarunk bele!

    Tudom, neked ez most nagyon nem tetszik. Há´ nyazsgem! Vagy tudod mit? Menj
    le tüntetni! Azt nem szarjuk le, gondolod? Menj le és rázd a nyálad a
    Kossuth téren, de ha nem tud elaludni tőled a gyerek, ígérem, szétbaszatom a
    fejed a Gergényivel. - Mellesleg, utálom ezt a seggnyaló csókát, de hát
    minden házba kell valaki, aki leviszi a szemetet. -

    Visszatérve a benzinpénzemre, kurvára utálom ha a zsembe turkálnak. Igen, öt
    milliárdot basztunk el, majd´ négyszázan. A vizitdíj meg 10 millió emberen
    hoz vagy másfél milliárdot. Igen bazmeg, spórolni kell! Gondoltad, hogy majd
    én kuporgatok? Ne kezdj el rinyálni, hogy a nyomorult nejeddel, és a két
    kibaszott kölyköddel éltek 120 nettóból! Unalmas. Közölöm veled, hogy
    kurvára beleszarok. A két szaros gyereked is csak annyira érdekel, hogy ne
    dögöljön éhen. Hogy legyen majd, akivel tíz év múlva is magamra tudok
    szavaztatni. Egyébként meg mit ugatsz? Nem tetszik a proliélet? Neked is áll
    a zászló, lehetsz Te is politikus! Ha nem, akkor meg kuss! Te választottad,
    szavad nem lehet.

    Négyszázan . Igen, ennyien vagyok. Emlékszel még, hogy ezt a kampányt is
    (mint mindegyiket) úgy kezdtük, hogy most aztán kisebb parlament lesz? Lett?
    Na látod! Hogy a saját munkahelyemen csináljak létszámleépítést? Kekeke.

    Miért, szerinted mi a faszt kezdenék a Laci fiammal, ha nem tudnám betolni
    képviselőnek? Legyen prolimunkásköcsög, mint Te? Viccelsz, ugye?

    Szóval, Kedves Köcsögmagyarválasztó polgár!

    Sajnálom, hogy ilyen módon és ilyen stílusban kellett tudomásodra hoznom,
    amire magadtól is rájöhettél volna. Mivel nem csak birka, hanem barom is
    vagy, erre a megoldásra miattad kényszerültem. Nem akartalak megbántani, és
    az önérzeted sem akartam agyonbaszni, de minekután Te akkora pöcs vagy, hogy
    képtelen voltál a tények segítségével a valóságos helyzeted meghatározni
    liberális demokráciánkban, így ez a levél nem más, mint a Te nyelvedre
    lefordított helyzetelemzés. Most, hogy tudod már, hogy hová sorold magad,
    szeretnélek megkérni, hogy a fentiek figyelembevételével a pofádat evésre
    használd, és most húzzál vissza dolgozni, köcsög!

    2007 Budapest, Európa”
  • 15. PaPa 2009. április 29. 11:06
    „1)A többi országban az volt az első, hogy akik addig a húsosfazekak mellet voltak nem kerülhetek vissza. Nálunk meg azok privatizáltak meg adták el a gyárakat.
    2)Az emberek nem azért vannak ellene a reformoknak, mert annyira hülyék lennének, mint azt az előttem lévő hozzászóló állítja (meg a politikusok is az hiszik és sugallják) hanem azért mert mindig a melóson akarják behajtani azt a pénz amit ők el síkaszottak.
    3)Addig, amíg magánszámlán annyi vagyon van, mint az államadóságunk addig nem a népen akarják behajtani az államadóságot. A szart, amit ők teremtettek egyék meg egyedül..”
  • 14. s.margit 2009. április 29. 10:41
    „A kisembernek lesz rosszabb .Míg a nagyoknak a fizetésük nagyon magas addig nem foglalkoznak csak magukkal .Nekik így nagyon jó.és a kicsiket szorongatják mert nekik lehet.”
  • 13. Goldmund 2009. április 29. 10:32
    „8.hsz-ra:
    Csakhogy ez a gazdaságba visszaforgatott pénz volt, ami élénkítette az építőipart és így adóbevételeket termelt.
    Arról nem is beszélve, hogy aki vállalkozóként megél (sőt munkát ad szakmunkásoknak), az már nem fog segélyért sorban állni. A gyermekvállalást pedig (a lehetőségek függvényében) helyénvaló támogatni egy olyan országabn, ahol pont azért lesz baj a 10-20 év múlva nyugdíjba menőkkel, mert nem lesz, aki akkor megtermelje az ő nyugdíjukat.”
  • 12. Reális 2009. április 29. 10:03
    „Jó,hogy rájöttetek!2002 óta zuhanunk,hála a szocliberális barmoknak!”
  • 11. load 2009. április 29. 09:48
    „9. kanga64
    Erről beszélek kanga.
    Egyenlőtlen az adózás. Van akiről a bőrt is lenyúzzák, mások minimálbérrel vezetnek mercedes-t a horvátországi nyaralójukhoz.
    Szigorítani kellene az adórendszert, de ez ellen sokkal többen tiltakoznak, mint a megemelt adók miatt.
    Ebbe bele értem a képviselői költségtérítések számlás elszámolását is.
    Ha a képviselő az albérlete után nem kér számlát a házinénitől, akkor a szobakiadó jövedelemadó alapként sem fogja bevallani azt.
    Innen bűzlik a hal, és ebben igazad van.”
  • 10. jirzi1 2009. április 29. 09:43
    „Csak annyit a fejlődésről hogy a Balaton forgalma az üdülési csekkek miatt lendült föl .Jövőre 52% adót akrnak rátenni.Ki az a munkaadó akit ezek után érdekelni fog .Ezt is elbasszák.”
  • 9. kanga64 2009. április 29. 09:39
    „Igazad van, Load, ezt kellene elmagyarázni először mindenkinek, DE:
    1. pont azoktól a politikusoktól várod ennek az elmagyarázását, akik még arra sem hajlandók, hogy a saját költségtérítés igényüket számlával alátámasszák?!
    2. a nagyszüleim 50 évvel ezelőtt megépítetteék a házunkat. Azóta mindketten elmentek, fizettünk is utána rendesen mindenféle illetéket, stb. Most meg majd fizethetem az ingatlanadót... Utána számolnál, hány lakást vásárolhatnék, hány házat építhetnék fel abből a pénzból, amit az eredeti építkezés óta ´bevasalt´ rajtam/tunk az állam?
    3. azon túl, hogy a fizetésedből levonják az ilyen-olyan adókat, járulékokat, stb., mennyi adót fizetsz még ki, mikor kenyeret, tejet vásárolsz, tankolsz az autódba, stb?

    Vagyis jogos a kérdés szerintem: hol van ez a rengeteg pénz??? Mert hogy se egészségügyünk, se útjaink, stb...”
  • 8. load 2009. április 29. 09:21
    „5. Goldmund
    A napokban jelent meg az ÁSZ jelentése a lakásépítési támogatásokról.
    Nagyon érdekes, itt elolvashatod:
    http://www.asz.hu/ASZ/jeltar.nsf/0/0F50C7293A1BE069C12575A50021AC26/$File/0908J000.pdf
    Hét év alatt 1.500 milliárd forintot fizettek ki az adófizetők azért, hogy valakiknek lakásingatlan magánvagyona legyen.
    A véleményem az, hogy mindenki dolgozzon meg a magánvagyonáért és az adókat fordítság az állam működési költségeire, ne szavazatvásárlásra.”
  • 7. obama 2009. április 29. 09:15
    „jaj de jo ezen nem kell csodalkozni sot ez meg csak a kezdet a rosszab meg csak ez utan jon.”
  • 6. load 2009. április 29. 09:04
    „T. Előttem Szólók!
    A következő néhány mondat adatain kellene elgondolkozni, és megtalálnátok a miértet!
    Nem idulatokkal, hanem értelemmel és racionalizmussal kellene kezelni az ilyen dolgokat és akkor talán mennénk is valamire.

    "Az adóelkerülés hatására jelenleg az a helyzet, hogy 1,5 millió adófizető tart el 10 millió embert, és az ország teljes lakosságának kell áldozatot hoznia az egyensúly megteremtéséért, amikor ezt a problémát az 1 millió adóelkerülő magában meg tudná oldani.
    Ezért Jaksity György szerint a lakosság is felelős, például sokan nem fizetnek járulékot, de ingyenes egészségügyi ellátásra tartanak igényt.
    A szakember szerint mindenki felelőssége, hogy megváltozzon ez a szemlélet, hiszen ezt hallja az ember a szülői házban, ezt látja az iskolában és később a munkahelyén, és az elmúlt másfél évtizedben ezt sugalmazta a politika is. Eddig egy politikus sem vállalta fel Magyarországon, hogy szembesítse a társadalmat ezzel a nagyon komoly morális deficittel - hangsúlyozta Jaksity György.
    A lakosság nem támogatja a reformokat, és nem hajlandó áldozatokat hozni. Ennek oka, hogy az emberek nem értik a reformokat, és ellenségesek azzal szemben, amit nem értenek - tette hozzá a pénzügyi szakember. "
    inforadio.hu
    Forrás itt:
    http://www.hirtv.hu/?tPath=/gazdasag/&article_hid=120233”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ablakon át szökött meg a bíróságról a Top 10-es bűnöző

5 év börtönre ítélte a bíróság múlt szerdán Winner Márkot, aki az ítélethirdetés után kiugrott a Szegedi Városi Bíróság ablakán. A bíróság előtt járó motorral várta egy autó. Tovább olvasom