Kisalföld logö

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

Milliókat keresnek az állami csúcsfőnökök!

Magyarország - Csaknem egy év pereskedés után az egyik bulvárlap megkapta a legnagyobb állami vállalatok vezetőinek javadalmazásáról szóló adatokat. Ahogy sejteni lehetett: a csúcsvezetők milliókat keresnek.


A legtöbbet, bruttó 3,5 millió forintot Tátrai Miklós Zoltán, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő vezérigazgatója viszi haza. Őt 3,42 millióval Heinczinger István MÁV-vezér követi.

Jól keres a Magyar Posta vezérigazgatója is. Borosné Szűts Ildikó 2,84 milliót vihet haza havonta. Nem sokkal kap kevesebb pénzt a Magyar Villamos Művek és a Szerencsejáték Zrt. első embere sem. Mártha Imre Edgár 2,765, Székely Gábor pedig 2,185 millió forintból gazdálkodhat havonta.

A vállalatok igazgatósági és felügyelőbizottsági elnökei valamivel kevesebbel is beérik. Egymillió forint fölött csak a MÁV igazgatósági elnöke kap. Kamarás Miklós 1,5 milliót keres, és szintén jár neki az autó, valamint a mobiltelefon.

A lap megkérdezett egy szakértőt, aki elmondta: a bérek megfelelnek a piaci átlagnak, ráadásul Nyugat-Európában egy hasonló pozícióban lévő állami-cégvezető másfélszer-kétszer ennyit keres. A vezetők autót és mobiltelefont is kapnak, ráadásul néhány havi bérüket jutalomként is megkaphatják évente.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. FREDDY/S 2009. április 06. 04:30
    „Az elért eredmény a gazdasági válságra fogható, nemde...”
  • 26. kandur666 2009. április 05. 14:13
    „És tisztelt szakértő!

    Nyugaton mennyit keres egy átlag munkás, szakmunkás, köztisztviselő???

    70.000 -100.000 Ft. ot tán?”
  • 25. Gondolkodo 2009. április 05. 12:07
    „szép napot!ideals,ezt irtam le én is,őket nem érinti a megszoritás,mindig a kis emberre kenik rá,akik a megélhetésért küzdenek, Nekik minden jár ,ezért nem megyek el szavazni mert nincs kire,mindegyik megélhetési politikus,sehol a világon nincs ilyen hogy milliokat osztanak a veszteséges vállalatok vezetöjének,,itt az a jó aki lop csal,”
  • 24. ggg 2009. április 05. 09:45
    „raffy2
    először is nem árt, ha nagyobb füle meg orra van az illetőnek. aztán kellenek még a régi komcsi kapcsolatok, és máris lehet valaki csúcsvezető...”
  • 23. Orfeusz 2009. április 05. 09:43
    „MÁR FOLYIK A FÉLELEMKELTÉS A MAI DÉLUTÁNI, A HŐSÖK TERÉN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ CIVIL TÜNTETÉS KAPCSÁN. ZAVARGÁSOKAT JÓSOLNAK, HOGY MINÉL KEVESEBBEN MENJENEK EL. A KISALFÖLD HÍRÉRE SEM
    LEHET HOZZÁSZÓLÁST ÍRNI ...”
  • 22. patriot 2009. április 05. 07:48
    „Úgy látom mai napon a Kisalföldnél szocialista közeli moderátor látja el a feladatot,mert hozzászólni a hírekhez nem lehet!
    ..ez nevetséges!”
  • 21. raffy2 2009. április 04. 21:21
    „mitől csúcsfőnök valaki?”
  • 20. Orfeusz 2009. április 04. 20:01
    „Szíveskedjen a FIDESZ garantálni, hogy a hatalomátvételt követően a magyarországi jövedelmi viszonyokhoz alakítja a csúcsvezetők béreit és egyéb juttatásait. Havi 800 ezer forintot meghaladó jövedelemre 60-70 %-os jövedelemadót kell kivetni. Ui. Magyarországon élünk ....”
  • 19. ideals 2009. április 04. 18:13
    „Kínában az ilyen "hűtlen kezelőket" egyszerűe felakasztanák.. - és az utánajövők mindjárt megtanulnák, hogyan kell gazdálkodni, mert ha nem, hát szorul a hurok a nyakuk körül - ténylegesen.
    Ezeket nem találja meg az APEh, mert ezek nem itthon tartják pénzüket nylvánvalóan.. - az ember megutálja mindegyiket úgy,ahogy vannak, egytől az egyig, mert az egyik 19 a másik meg pont egy híján 20. nincs ezek között egy pillanatnyi differencia sem. A tisztességet hírből sem ismerik, és mind csak a saját zsebét tömi, bezzeg nekik nem lesz gondjuk nyugdíjas korukra! Ezért van gazdasági válság - világszinten - és főleg a mi szintünkön is persze, mert a milliárdos még több milliárdot akar és sz-ik a többire.. - csak azt felejti el mind, hogy ugyanúgy rakják őket is a tepsibe, magyarul anyaszült meztelenül.. - a baj az, hogy csak a többiek bőrén gazdagodnak! Kellene kis bányamunkára küldeni valamennyit...”
  • 18. ideals 2009. április 04. 18:07
    „Na, hát ez az... ! A MÁV-vezetőség és társai, akiknek halvány lila dunszjuk sincs arról, mi van a hétköznapi vasútközlekdéssel, és hogy is járnak a vonatok. És egyébként, valóban.. hogy is van az, hogy veszteséges, és közben jutalom van??? - a múltkor mondta a rádióban valaki, hogy a BKV - gazdasági-műszaki főnöke 45 milliót keres egy évben - és azt még csak nem is látni ebben a felsorolásban itt a cikkben. Ja, és persze nyilván sokat keresett a kombi villamosok bevezetésén és megvásárlásán is valaki, hogy közlekedni nem lehet vele,azt meg honnan tudná, mikor a nép bőrén üzemeltetett állami kocsi ring a seggük alatt mindegyiknek! Vérlázító! Népnyomorító ... - banda, mindegyik, tök mindegy, melyik van kormányon! - ugyanúgy szavazzák majd maguknak jólétet, a többi meg dögöljön bele, csak kiváncsi leszek, ha a fél magyar nép kihal, akkor ugyan kit fognak nyúzni?? - és honnan lesz majd a jó nagy gázsi! Forog a gyomrom!!!”
  • 17. thurvj97 2009. április 04. 16:04
    „Itt ment el a rendszerváltás. Ha a vezetők 4-5 szörös jövedelemmel megelégedettek volna, akkor szinte minden dolgozó ca 25-30%al többet kereshetne. Persze a magas prémiumoknak akkor ugrott volna.Na ezért én is hajlandó lennék egy kis forradalomra.A példám elsősorba a multi cégeknél szerzett tapasztalatommal támasztom alá.Nemcsak bérjövedelemmel, hanem kocsihasználat, mobil, lakás,tanulmány utak stb juttatásokkal ma is több milliót kaszálnak. Miért? Hogy hajtsák és megnyúzzák a melóst!”
  • 16. Gab2000 2009. április 04. 14:33
    „Csak egy példa anno a Japán vasút is veszteséges volt és a japán kormány szanálta és hónapokra leállították. Utána rend lett azóta nyereséges és jól működik ja és meg lehet nézni, hogy hogy nézki.”
  • 15. Primax 2009. április 04. 14:08
    „load #8 !
    A helyzet cseppet sem bonyolult. Privatizálni kell az összes ilyen céget, aztán majd érdekelt lesz abban , hogy ne legyen veszteséges. Több piaci résztvevővel versenyhelyzetbe kell szorítani őket. Világos, ez nem egyszerű ügy, de ha valami magántulajdonban van, arra "jobban vigyáz" mindenki, főleg a tulajdnosa. Aztán a profitjából úgy fizeti meg a vezetőit és alkalmazottait, ahogyan akarja/tudja.
    A MÁV-hoz hasonló gigászi cégek teljesen átláltahatlanok, egy dologra mindenesetre kíválóak : remekül és sokat lehet lopni a közös vagyonukból...
    Emellett politikai célokra is jól felhasználhatóak, lásd : vasutas-sztrájkok.”
  • 14. Gondolkodo 2009. április 04. 13:26
    „miért kapnak az állami vezetők olyan hatalmas összegeket jutalomként is?sehol a világon nincs ilyen hogy jutalmat adnak annak a vezetőnek aki nem tudja a céget nyereségre vinni,Melos 40 év után kap párszáz ezer végkielégitést,de a vezetők 1 év után kapnak több millát,azokra nem vonatkozik a törvény hogy 3 évente 1 honap jár csak,csak a melosnak?Vezetők kilopnak mindent az állami vállaltokbol azt a saját cégükbe viszik,a népet hülyének nézi minden párt,szia Blaze,üdv a családnak”
  • 13. Freehill 2009. április 04. 11:43
    „Load #8: sok mindenben egyetértünk, a közösségi közlekedés valóban nem nyereségorientált, hanem elsősorban közszolgáltatás, továbbá a fenntartható fejlődés egyik alappillére. Ezért akkor is szükség van rá, ha veszteséges. Az viszont nem mindegy, hogy a MÁV-nak adott, elképesztő összegeket mire költik el. Említed a szárnyvonalakat: hidd el, hogy nem ezek viszik el a sok pénzt (még ha jelen formájukban valóban termelnek is némi veszteséget), sokkal inkább a MÁV vízfeje, illetve a céget átszövő korrupció. Egy tanulságos cikk ebben a témában: http://index.hu/velemeny/olvir/2009/04/03/a_fenntarthatatlansag_es_az_alkotmanyos_koltsegek_/”
  • 12. Orfeusz 2009. április 04. 11:32
    „Kedves Olvasók! Tudják, hogy ez a Székely Gábor nevű figura, egykori fővárosi vicepolgármester még hány helyen szedi a zsozsót? Na, ezt (IS) kézen kéne fogni, ki kellene vezetni a Szerencsejáték Rt-től, de előbb egy jó kis vagyonvizsgálat sem ártana.Hány milliárdos mocskot hagytak maguk mögött a MÁV változó "menedzsmentjei"? És mind nyelte el a pénzt, kirúgták őket és még végkielégítést is kaptak, a sopronkőhidai beutaló helyett....
    Tudják, hogy a MALÉV minden egyes bukott vezérigazgatója ingyenjegyet élvez ma is a repülésnél és ott pöffeszkednek a business osztályon t. famíliájukkal együtt.
    Hazugság az egész Bajnai csomag, a pénz nem a középrétegeknél tűnik el, hanem alkalmatlanok elkúrták ( ala Gyurcsányi ) vagy ellopták! Legyen csomag, de előbb nézzünk a privatizátorok és ingyenélők körmére! Ezért félnek a FIDESZ kétharmadtól sokan! Persze kérdés, hogy a kétharmad mire lesz elég.....?!
    HOLNAP ( VASÁRNAP ) 14.00 ÓRAKOR A FŐVÁROSI HŐSÖK TERÉN, A CIVIL TÜNTETÉSEN! MAGYAROK A MAGYAROKÉRT!”
  • 11. AranyKözépút 2009. április 04. 11:31
    „Load,
    Ha jó indulatúan kérdezted jóindaluúan válaszolok: Amiket felsoroltál, nem állami élősködés, hanem állami ÚJRAELOSZTÁS! Beszedik tőlünk /adó, járulék formájában és ők döntik el, hogy kinek adnak belőle. / Magyarországon NEM IGAZ, hogy NAGYON MAGASAK a szociális kiadások. Hisz míg más nyugati országokban 25% a GDP-nek, itt 21 %. Másrészt: NINCS mégy egy ilyen ország, ahol ILYEN MAGAS szintű ELVONÁS mellett, ilyen drasztikusan csökkentik az újraelosztást. Mégis minek fizessek, ha lószart sem kapok??? Ilyen NINCS SEHOL!
    Hogy kikre gondolok: ÁLLAMI ÉLŐSKÖDŐK alatt?? LEírtam: tök egyszerű: akik pofátlan módon lenyúlnak állami pénzeket, állami vagyont. A semmiért: magyarul sikkasztanak, bűnöznek. Felsoroltam tételesen: offshorecégeknek játszanak ki pénezket, magán zsebekbe vándolornak milliók, milliárdok, állami tulajdonok, állami értékek: nyersanyag, természeti kincsek, föld, pénzek, állami cégek stb.
    Ha rosszindulatúan kérdezted? Ne terelj, ezt már nem lehet kimagyarázni és a népre kenni. Bajnai ezt nem viszi el szárazon. Bár írtam, hogy birkák vagyunk,hisz nem cselekszünk, de a maszlagot már nem vesszük be!”
  • 10. load 2009. április 04. 11:06
    „7. AranyKözépút
    "Nem volt szó az állami kiadások csökkentésérl, tehát az államon élsőködőknek NEM FOG FÁJNI."

    A kérdés az, hogy te mit értesz állami kiadáson.
    Állami kiadás a közalkalmazottak bére, a nyugdíj, a családi pótlék, a gyes-gyed, a gázár és lakás támogatás, meg a minisztériumok, hadsereg, rendőrség, oktatás, egészségügy költségei is.
    Melyikre gondoltál?”
  • 9. mc 2009. április 04. 11:03
    „Nekem inkább az a véleményem : Maradjunk és ne hagyjuk menekülni azokat, kik a jelen kaotikus, szégyentelen állapotot előidézték.
    A cikk írója sajátos módon egy picit talán sajnáltatja is ezeket az embereket, mert szegények csak felét kapják, mint az uniós átlag...Engem, Téged, Őt> miért nem sajnálja, hogy csak ötödét, hetedét kereshetjük meg ?
    Ez ugyanolyan sajátos tálalás, mint a magyarországi fogyasztási árak magyarázata...

    Hölgyek, Urak ! Kik bírtok a szavak erejével, s adhatjátok is moderálás nélkül a nyilvánosság felé ; Néktek kiket kell képviselnetek ?

    Az a fürdőszobai tükör, az sohasem homályos ?”
  • 8. load 2009. április 04. 10:54
    „3. Primax
    Nem védeni akarom őket, mert nem érdemlik meg, de azért a helyzet nem egyszerűen az, hogy tehetségtelen hülyék nagy lóvékat keresnek. Jóval bonyolultabb annál, mint ahogy te ezt itt láttatod.
    A MÁV nem egyszerűen egy vállalat, aminek az a dolga, hogy nyereségesen termeljen, hanem egy állami, közfeladatokat ellátó intézmény is, amelynek biztosítania kell a tömegközlekedést, lehetőleg megfizethető jegyárak mellett (szociális szempont), balesetmentesen, a biztonsági és környezetvédelmi célokat messze figyelembe véve, mindezt nemzetközi kötelezettségek, és a vasút működését meghatározó kormány- miniszteri rendeletek és törvények betartásával. Hogy ebből mennyi van, azt megtalálod itt:
    http://www.mav.hu/kozerdeku_adatok/index.php?mid=148b28cb17ef13
    Egy magánkézben levő vállalatnál, ha egy tevékenység veszteséges és nem lehet gazdaságossá tenni, legfeljebb felszámolják, abbahagyják és csinálnak valami mást, ami kifizetődőbb.
    De ezt a nagy állami vasúttársaságnál nem lehet.
    Mikor a csak gazdaságtalanul működtethető vasúti szárnyvonalakat meg akarták szüntetni, politikai botrány lett belőle. Az ellenzék a vidék ellehetetlenítését, a falvak halálát, a vidéken élők kiirtását vetette a kezdeményezők szemére.
    Maradtak a szárnyvonalak, ha üresen járnak is a motorvonatok. Kerül, amibe kerül.
    Ugyanígy politikai és szociális kérdés a jegyárak ügye is.
    Politikai kérdés a vezetők kinevezése és mint látszik azok fizetése is.
    Piaci viszonyok között ilyen kötöttségekkel nem lehet nyereségesen működni.
    Ezt persze kihasználják a vasút reformját ellenzők és a mutyilobbi mindig meg tudja győzni a politikát arról, hogy döntsék az adóforintokat a cég talpon maradása érdekében, így nekik sem kell törődni a katasztrofális gazdálkodási eredményekkel.
    Ha a MÁV vezér fizetését levinnék egy átlagos közép-kft vezetőjének szintjére, csak azt érnék el, hogy síkhülyék ülnének a vezérigazgatói székben, mert ezt a lehetetlen feladatot normális ember azért az összegért nem vállalja.”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aki nemet mondott Bajnai Gordonnak

Nem írta alá a Bajnai Gordon támogatásáról szóló politikai nyilatkozatot Székesfehérvár… Tovább olvasom