Kisalföld logö

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 1°C Még több cikk.

Milliárdot költenek az utakra

A közvilágítási költségekkel együtt 1,2 milliárd forintból gazdálkodhat a megyeszékhely útkezelő szervezete. Újabb körforgalmi csomópont nem épül.
Ilyen még nem volt: A körforgalom kellős közepén történt gázmeghibásodás a Tihanyi út és a Magyar u. kereszteződésében.
Idén – a közvilágítási költségekkel együtt – 1,2 milliárd forintból gazdálkodhat a megyeszékhely útkezelő szervezete. Újabb körforgalmi csomópont nem épül, bár lakossági fórumokon sokan szorgalmazzák ezt a kezdetben idegenkedve fogadott, ám a jelek szerint megkedvelt forgalomtechnikai módszert.

Kicsit szegényesnek tűnik az idei fejlesztési program, ha azt nézzük, hogy az elmúlt három évben a megyeszékhelyen 14 csomópontot építettek át, s ebből 10 volt a körforgalmú.

Az idei költségvetésbe beleférnek látványosabb és kevésbé látványos, viszont annál szükségesebb munkák, útfelújítások. Ilyen például a Babits utca térkőburkolatának forgalomcsillapító megoldása, a Tessedik utca teljes hosszának rendbetétele, a Lázár Vilmos utca vagy Bácsán a Votinszky utca, hogy csupán a nagyobb költségűeket említsük a sorból.
Győr útkezelő szervezete idén az elfogadott költségvetés szerint az „út-híd költséghelyen" forgalomtechnikai, üzemeltetési, fenntartási és felújítási feladatokra 988 millió forintot költhet. Ehhez „társul" még 200 millió forint közvilágítási célra, amiből 10 millió forint jut fejlesztésre, korszerűsítésre, a többi úgymond a város éves villanyszámlája.

Forgalomcsillapítás

Kicsit szegényesebbnek tűnik az idei fejlesztési program, ha azt nézzük, hogy az elmúlt három évben a megyeszékhelyen 14 csomópontot építettek át, s ebből 10 volt a körforgalmú. Utóbbit kezdetben némiképp „gyanakodva" fogadták a közlekedők, ám rövid idő alatt annyira népszerűvé vált a körforgalmi megoldás, hogy a város több pontján az ott élők már kifejezetten ezt kérik lakossági fórumokon.
Ilyen például Gyárvárosban az Ipar u.–Nagysándor J. u. kereszteződése, ahol már több halálos és súlyos baleset történt. Idén itt úgy alakítanak ki jelzőlámpás csomópontot, hogy egyúttal megoldják az Ipar u. forgalomcsillapítását a Balassi-iskolát is figyelembe véve. „Fizikailag" ki lehetne itt alakítani körforgalmat is, azonban annak a költsége két és félszerese lenne a jelzőlámpás megoldásnak, szanálással is járna.

Háromszoros költségek

Jelzőlámpás irányítás lesz a József A. u.–Jereváni u. találkozásánál is, ahol már nagyon veszélyessé vált a közlekedés. Körforgalom itt legalábbis egyelőre azért nem lesz, mert a költségek a háromszorosára rúgnának. Van még „felértékelődött" csomópont Marcalváros I. városrészben, a balesetveszélyt ott is el kell hárítani. Az idei költségvetésbe ezenfelül még beleférnek látványosabb és kevésbé látványos, ám annál szükségesebb munkák, útfelújítások, például a Babits utca térkőburkolatának forgalomcsillapító megoldása, a Tessedik utca teljes hosszának rendbetétele, a Lázár Vilmos utca vagy Bácsán a Votinszky utca, hogy csak a nagyobb költségűeket említsük.

Kapcsolódó cikkek >>
Tengelytörő kátyúk az utakon
Fókuszban az utak állapota
Autónk felkészítése téli utakra

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Írja meg!

Közérdekű híre, vagy jó ötlete, szabadidős programajánlata van? Netán olyan rendkívüli esemény… Tovább olvasom