Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 21°C Még több cikk.

Miénk a negatív rekord: mínusz 54,8 százalék az újautó-piacon

A tavalyi évben tapasztalt meredek zuhanást követően a JATO Dynamics legfrissebb régiós beszámolója szerint továbbra is negatív a növekedési mutató a kelet-közép-európai újautó-piacokon.

Hazánkban több mint felével csökkentek az eladások.

A 2009-es trendet követve, a tömegmárkák egy kivétellel mind csökkenő eladásokat mutattak régiószerte 2010 első negyedévében. A legtöbb piacon két számjegyű a csökkenés, ám ezek közül is Magyarország a negatív rekorder (–54,8 százalék), majd Románia (–43,8 százalék) következik.

Kevesebb mint 200 ezer új autó talált gazdára a kelet-közép-európai régióban 2010 első negyedévében, ami 12,4 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez részben a továbbgyűrűző gazdasági válságnak és az emelkedő adóterheknek tudható be, másrészt a Nyugat-Európában népszerű ösztönző programok (roncsbeszámítási akciók) hiánya is távol tartotta az érdeklődőket a márkakereskedésektől.

Egyedül a cseheknek sikerült megfordítaniuk a trendet az elmúlt negyedévben. A 26,6 százalékos eladásnövekedést a cseh piacra szinte kizárólag ˝nemzeti hősük˝, a Skoda Octavia szállította. A modell nemcsak Csehországban győzedelmeskedett, de az egész régióban listavezető.

A legtöbb piacon két számjegyű a csökkenés, ám ezek közül is Magyarország a negatív rekorder (–54,8 százalék), majd Románia (–43,8 százalék) következik.

˝Kelet-Közép-Európa, mint az európai újautó-piac motorjaként történő megítélése mára már csak egy távoli emlék maradt, ahogy a régió újautó-piaca továbbra is a válság fogságában vergődik˝ – mondja David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője.

Olvasóink írták

  • 3. szocdem 2010. május 06. 13:05
    „Goldmund!

    sok millió autó van az országban. És sok millió embernek van rá igénye - kényszere -hogy autózzon.
    Nem mindegy, hogy ezt egy lerobbant, és drágán fenntartható jármüparkkal, vagy egy periodikusan megújuló, viszonylagosan környezetbarátabb jármüparkkal teszi.
    Az új autó kereslet visszesése ráadásul értelmetlenül, és aránytalanul növeli a forgalomban lévő roncsok értékét, ami alapvetően idegen minden nemzetgazdasági érdektől. realitástól.

    A hitelre vett autók nagy száma nem azért alakult ki, mert "olcsó" és "elérhető" hanem azért, mert egy megbízható, esztétikailag is elfogadható jármü a magyar állampolgárok döntő többsége számára CSAK ÍGY volt elérhető.
    Márpedig - tény hogy - a közlekedés az értékteremtő tevékenység része. Vagys közlekedés nélkül megbénul a gazdaság maga.
    Aki az autópiacot mindenféle regadókkal, meg hitelpiaci korlátokkal leszabályozta, az egy kretén volt, azonnal ki kell rugni mindenhonnan, mint a cégből a durván nagy selejtet gyártó melóst - MINT ALKALMATLANT. A selejtszám és jelleg fenntartói is alkalmatlanok! ezt ne felejtsd el egy év mulva sem!:)))”
  • 2. Goldmund 2010. május 05. 14:32
    „Teljesen egyetértek az általad felsorolt okokkal, de annyival hadd árnyaljam a képet, hogy a visszaesés ELŐTTI kereslet szerintem nagyon túlfűtött volt.
    Boldog-boldogtalan vette hitelre az autót, mert könnyen adták, mert az autó még mindig státusszimbólum, mert sokan úgy érzik, hogy leesik a karikagyűrű az ujjukról, ha buszmegállóban kell várniuk, mert sok nő (plázacica) keresztülnéz azon a férfin, akinek nincs autója, mert terjednek a bevásárlóközpontok, ahová másképp nehéz kijutni és amúgy is csak nagybevásárláshoz érdemes kimenni oda. És persze azért, mert a tömegközlekedés leépül, a bicikliutak rossz állapotúak.
    Szóval az okok összetettek.”
  • 1. szocdem 2010. május 05. 10:57
    „Regisztrációs adó, nem megfelelő (alacsony) vásárlóerejű munkabérek, magas létfenntartási arány a bérjövedelemben, túlméretezett nyereség igény a kereskedelemben, a bankok elvakultan ostoba hitelezői viselkedése, a kormányzat ormótlan tőkevédelmi beavatkozása a hitelpiacba - nos ez mind mind az ágazat ellen hatottak. De minden internetes fórumon előre megmondták a gazdaság iránt érdeklődő nickek hogy ez következik. Senkit sem érdekelt, mert valkik sokaknál is sokkal okosabbnak szokták vélni magukat ha hatalmuk van.
    Mért nem bízzák az állami rendelkezéseket egy internetes parlamentre? Akkor most nem volna ekkora baj az országban, és az autó piac is normálisan működne:))))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem versenyezhet Overdose

Sántaságot vélt felfedezni trénere a világhírű lónál a hétvégén. Túl nagy a kockázat, így Overdose… Tovább olvasom