Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Mentőt hívtak egy Geréb Ágnes vezette szüléshez

Kórházba kellett szállítani egy újszülöttet Solymáron, mert komplikációk léptek fel az otthonszülésnél.

A rendőrség tájékoztatása szerint a szülést Geréb Ágnes vezette le. Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta: péntekre virradó éjjel Solymáron az e tevékenységtől korábban eltiltott Geréb Ágnes vezetett le egy otthonszülést, ám közben komplikációk léptek fel, ezért az újszülötthöz mentőt kellett hívni.

A részletekről a szóvivő későbbre ígért tájékoztatást, annyit azonban megjegyzett, hogy egyelőre nem tudni, lesz-e büntetőjogi következménye az esetnek. Az Országos Mentőszolgálat ügyeletese sem szolgált egyelőre bővebb információval, az újszülött állapotát firtató kérdésre sem válaszolt, csak annyit közölt: még tart az adatgyűjtés.

Geréb Ágnest 2007 októberében a bíróság jogerősen három évre eltiltotta a szülész-nőgyógyász szakma gyakorlásától egy 2000-ben lezajlott szülés során elkövetetett foglalkozási szabálysértés miatt. Ez év augusztusában pedig egy 2007 szeptemberében levezetett szülés miatt - mivel közben meghalt az újszülött - halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt emeltek vádat ellene.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. lr 2009. szeptember 19. 18:23
    „Tudom, hogy Geréb Á volt az első aki beengedte az apákat a szülőszobákba.
    Az otthonszülés ettől függetlenül felelőtlenség.
    A felelőtlenségből elkövetett orvosi mühibákért pedig minden orvost felelősségre kéne vonni.
    Akárhogy is hivják, és akárhol is történt a szülés.
    Az pedig tény, hogy a kórházi környezet biztonságosabb a szülő nőnek és a születendő gyermeknek is.

    pl: otthon nem igazán tart senki sem tart jól felszerelt mütőt.
    és egy sima komplikácó mentes szülés közben is felléphet bármi, ami előre nem látható.

    Nem kell a szülést túllihegni. és nem kell tőle félni sem feleslegesen. Nem kell ok nélküli császármetszés mert a mama fél a fájdalomtól. Sőt, én az epidurállal sem értek egyet. A Természetes szülés hive vagyok- De kórházban.
    Szerintem a kórházakban kéne olyan körülményeket termeteni, hogy a kimamának kényelmes legyen. Ez elsősorban nem pénz hanem a személyzet hozzállásának kérdése.

    Elég szomorú, hogy a XXI században egyes nők valamiféle hiszitből inkább veszélyeztetik a maguk és a babájuk életét - egészségét.

    És ne jöjjön senki azzal, hogy régen is otthn szültek..
    Igy volt. és sokkal több baba és mama halt bele a szülésbe mint manapság.
    Ja, hogy ez benne volt a pakliban, és mégsem halt ki az emberiség??
    tényleg igy van. De ha a közvetlen családtaggal történik ilyesmi, akkor is ezt mondjuk?”
  • 26. mentha 2009. szeptember 19. 17:58
    „Kedves Ir!

    Kevesen tudják, hogy G.Á. volt az, aki Magyarországon először engedte be az apákat a szülőszobába a szegedi klinikán. Ezért is büntették, ma pedig már természetes mindenki számára.
    Ha Geréb Ágnest be is csukják egy kicsit, az otthonszülések száma nem fog változni.”
  • 25. lr 2009. szeptember 19. 11:18
    „Előfordul, hogy kórházban is meghal egy kisbaba vagy kismama a szülés közben. Sokszor az orvos felelőtlensége következtében. De ez nem menti fel Geréb Ágnest a felelősség alól.
    Szerintem.. igenis minden orvost, aki mühibát követ el igenis felősségre kéne vonni. Minimum kivizsgálni az ügyet, a mütétet, a szülést... stb. És nem a szönyeg alá söpörni a problémát, vagy agyonhallgatni. Akkor talán jobban odafigyelnének. és nem lenne olyan eset, mint legutobb a győri kórházban. Ahol egyértelmüen az orvos hibázott.

    Geréb Ágnest szerintem is be kéne csukni egy kicsit. Mert hiába tiltották el az otthon vezetett szülések levezetésétől, ő továbbra is folytatja ezt a tevékenységet.
    Én 3 gyereket szültem a győri kórházban. Most szült a barátnőm a napokban. Apás szüléssel, a baba vele lehetett. Egyébként ez már 18 évvel ezelött is igy müködött. 18 a fiam.. és már akkor a gyermekágyas részlegen velem volt éjjel-nappal.
    A Legtöbb Szülészeten ez már igy van.
    Ha nincs komplikáció pár nap alatt hazaengedik a kismamát és a kisbabát.
    Én nem hiszem el, hogy ezt a pár napot nem lehet kibirni....
    Hiszen nincsenek már túzsúfolt szobák. A Szülőszobáknál is lehetőség van, hogy csak egyedül legyen a szülő nő, ill azzal a családtagjával akivel akar.
    És ha baj van, komplikáció lép fel, akkor nem 10 perc mulva van ott a mentő, hanem rögtön van segitség.

    És azt is mérlegelni kell, hogy a kórházakban hány szülő nő és újszülött életét mentik meg, ha komplikáció lép fel... és hogy ezek egy otthonszülés esetén meghaltak volna, vagy életre szóló károsodást szenvednek.”
  • 24. ab_raka 2009. szeptember 19. 09:10
    „És ha még tudnánk, hogy a kórházi orvosok hány beteget haláláért felelhetnének... GÁ a lista alján lenne.”
  • 23. anya2007 2009. szeptember 19. 06:46
    „Ha jól tudom már meghalt egy kicsi a gá által vezetett szülésben...”
  • 22. ab_raka 2009. szeptember 18. 22:06
    „Anya2007! Én nem gyilkosoznék azért le senkit... pláne azért, mert az eleve elrendelésben hiszek. Nekem is volt fogadott orvosom, a 2. gyermekemnél az ügyeletes amíg az én orvosom még nem jött, sikeresen megvizsgált... okozott jó 5 perces görcsöt, baba frekije 200 felett, fájásmérő kiakadt, és cseppet sem túlzok.
    Én részemről örülök, hogy a 3-at úgy megszülhettem, hogy egyikünk sem maradt ott.”
  • 21. monoka89 2009. szeptember 18. 21:42
    „én a kis pindurt sajnálom,hogy ilyen hülye anyja van!
    nem féltette a gyermeke életét,sem a magáét!
    nagyon nagy az isten állat kertje és sajnos alacsony a kerítés!nimet-tel 1 et értek,csak kiegészíteném,vagyis én így mondanám,sztem a GÁgnes is hülye!”
  • 20. Gab2000 2009. szeptember 18. 21:14
    „nekem csak az a furcsa hoyg beszélhetünk otthon vagy kórházi szülésekről, de
    statisztikailag és kérnék egy számot, hogy valójában mennyi az
    otthon , illetve a kórházi szülések száma és a fellépő komplikációk és problémák száma

    Ha valaki kórházban szül elméletben hamarabb van segítség mint hogy még mentőt kelljen hívni és még szállítani azt a kisembert aki nem tehet semmiről, hogy a szülők hogy döntöttek a világra jövetelével szemben.
    Röviden ennyi

    kérdezném viszont azt, hogy dr GÁ aki elméletben az országban ebben a legprofibb hogy tud ennyi félresikerült otthon szülést összehozni, nem lehet hogy van nála profibb és jobb ŐT MEG CSUKJUK BE EGY KICSIT PÁR ÉVRE A KAPTÁRBA HOGY ELGONDOLKOZZON HOGY MIT IS B...SZOTT EL PÁRSZOR

    Nem tudom lehet hogy rosszul gondolkozom de hát én már csak iylen vagyok”
  • 19. pancser 2009. szeptember 18. 21:05
    „Nem is olyan régen, a többség otthon született, kérdezzétek meg a 60 éveseket és nem pusztult ki az emberiség. Nem ördögtől való ez, a kismama otthoni környezetben végzi egy nő legnőiesebb feladatát. A kórházban szülés, hallomásból tudom, lélektelen futószalagszerú művelet is lehet, ami azért valahogy mégsem passzol abba a képbe, ahogy a gyermeket várok a baba világra jövetelét elképzelik.
    Ma a kórházban szülés számít normális dolognak, ezt a fejlődés hozta magával nem tudom pontosan, de ez a rendszer nem több 50-60 évesnél. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan, hiszen a komplikációk még a legjpbban felszerelt klinikákon is előfordulnak! Nem ítélem meg Geréb Ágnes dolgát, mert nem vagyok rá képes, bulvárhírekre, hanguletkeltésre nem alapozok.”
  • 18. thomek 2009. szeptember 18. 20:30
    „Oké, én megértem ezt az otthon szüléses mizériát! Fizetek ezért is meg azért is nem tudom melyikért kevesebbet vagy többet, DE! Ha sikerül lelkiismeretes orvost választani az a kórházban segíteni tud, ez a GÁ megoldás pedig a századelejei szintre sülyeszt annak minden kockázatával. (na jó akkor mentő nem nagyon volt) Akkor ha meghalt egy baba monták: ez van ebben ezis benne volt! MA vagy megoldják a komplikációkat, mert lehetőségük van rá, vagy elítélik az orvost mert SEGÍTHETETT volna! GÁ mit tehetne? Hamarabb tárcsázná a mentőket? Felelőtlenség, de nagyon!”
  • 17. Primax 2009. szeptember 18. 19:59
    „A legfelháborítóbb az az otthonszülésben, hogy a gyermeket nem kérdezi meg senki...
    Felelőtlen felnőttek - divatból, önzésből , egyéb okoból - veszélyeztetik egy magatehetetlen ember életét.
    Illetve kettőét is, hiszen a kismama is könnyen bajba kerülhet.
    Nekem ne magyarázza meg senki, hogy egy lakásban is akkora biztonságban lehet szülni, mint a szakszemélyzettel és komoly műszerezettséggel bíró kórházban.
    Bolond, aki ilyet állít.”
  • 16. Sz.Beatrix1975 2009. szeptember 18. 18:30
    „Megértem az otthonszülést, de nekem 3 gyermekem született kórházban. Imádom az orvosomat, nem is mennék máshoz, még az életem árán sem!!! Az egész otthonszülés felvan fújva, de nem értem mi a baj a kórházban szüléssel..Az anyákban van kicsit felfújva, hogy otthon kell szülni. Talán akkor más lesz a gyerek? Jobb, vagy kedvesebb, vagy szebb? Nekem szimpi nagyon GÁ, de én soha nem kérném fel, hisz a saját orvosomnál nem lehet jobb!:)”
  • 15. anya2007 2009. szeptember 18. 17:35
    „ab_raka!

    Szerinted akkor van különbség két gyilkos között, ha az egyik felvállalja, a másik nem?? Lehet a Gyilkos szó kicsit erős, de nem áll túl messze a valóságtól....”
  • 14. bugyortudor 2009. szeptember 18. 17:29
    „Szóval én is azt mondom, hogy annak ellenére, hogy két gyerekemet császármetszéssel kórházban hoztam világra, ezeket a GÁ féle eseteket nagyon felfújja a sajtó.
    Pontosabban bizonyára sokszáz hasonló eset történik a kórházban is, amiről persze nem tudósítanak, csak nagyon kirívó esetben.
    Pedig ha úgy vesszük, és ami érvet fel szoktak hozni mellette, ott még a segítség is kéznél LENNE! Mert a kórházi esetek legtöbbjében is fennáll a gondatlanság esete, csak azt eltusolják.
    Az otthon szülésnél el tudom képzelni, hogy még sokkal de sokkal jobban oda is figyelnek, és bármi apró jelre ugarsztják a mentőt.

    Én magam soha nem szülnék itthon. Nem tudom miért, mert az első szülésemnél is, ha az ügyeletes orvoson múlik, akkor a lányom most nem él. Tulajdonképpen az életét és egészségét a szülésznőmnek köszönheti. Ennek ellenére sem szülnék itthon.
    B.”
  • 13. bugyortudor 2009. szeptember 18. 17:22
    „"A szülés medikalizációjának kezdetét az 1600-as évekre teszik, amikor el?ször alkalmaztak fogót a szülések során. Semmelweis Ignác felfedezése el?tt - így még az 1800-as évek végén is - azonban veszélyesebb volt
    kórházban szülni, mint otthon. A XIX-XX. század fordulóján is a szüléseknek mindössze 5%-a történt kórázban. 1900 és 1970 között az arány megfordult, 1970-ben a világ fejlett országaiban a szüléseknek már 99%-a kórházban zajlott le. Az 1940-es évekt?l a terhesgondozás és a kórházi szülés általánossá válásával az anyák és gyermekek százezrei menekültek meg. Az elmúlt évtizedekben azonban a n?k harcot indítottak a szül?szobák instrumentált világa ellen, az emberi, a természetes és a nem kiszolgáltatott szülési körülményeket keresve. Ennek eredményeként vált mind elterjedtebbé az együttszülés, és a közös gyermekágyi elhelyezés, egyel?re a kórházakban. Bár Európa egyes országaiban a tervezett otthonszülésnek
    is vannak hagyományai - Hollandiában a n?k több mint 30%-a szüli meg otthon a gyermekét -, Magyarországon aránya elenyész?, és évek óta parázs viták kereszttüzében áll."

    Ezt egy ksh által kiadott tanulmányból másoltam ide.

    B”
  • 12. Zöldséges 2009. szeptember 18. 17:09
    „Nem csak három évre kellett volna eltiltani, és azt sem tudni, hogy azóta hány szülést vezetett... sajnos van még szülő aki hisz neki, hogy ért hozzá... szörnyű”
  • 11. MTT 2009. szeptember 18. 16:54
    „Már lassan évtizedek óta csinálja, és engedik neki, de a legdurvább, hogy vannak akik rábízzák a születendőt és a saját életüket is. Fanatizmus.”
  • 10. Dr.Horváth 2009. szeptember 18. 15:12
    „Egyet értek ab_raka-val. Amit a kórházban a kislányom születésekor átéltünk a párommal, az egy rettenetes élmény volt. (És még hallottunk mellé sok más történetet is.) A kórházban is bele lehet halni a szülésbe - nem kevés példa van erre - ennek ellenére soha nem vállalnánk az otthon szülést, túl sok kockázatot rejt magában.”
  • 9. nimet 2009. szeptember 18. 14:44
    „nem ageréb ágnes az idiota,hanem az, aki felkéri. aki rábiza a kismama és születendö baba életét.
    korházban is történhet baj, ez is korház és orvos függö. mindenki maga választja meg az orvosát.
    de hokuszpokkal meg energiával, fénnyel nem sokra megyünk.”
  • 8. ab_raka 2009. szeptember 18. 14:20
    „Nem értem az előttem szólók stílusát. G.Á. felvállalja, amit tesz. Mi van a kórházi orvosokkal? Még nem is olyan régen volt az ikres anyuka esete... csak a kórházi eseteket el lehet sinkófálni, ki lehet magyarázni; ezt a G-Á esetet meg meg lehet írni az újságokban, van miről csámcsogni, mert valaki valamit másképpen csinál. Örüljünk, hogy nem tudjuk a kórházi eseteket, mert félve, rettegve mennénk szülni (én így mentem a 3. babámat szülni a kórházba)!!!”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: a középső régióban területi járvány van

Területi H1N1-járvány van a közép-magyarországi régióban az Országos Epidemiológiai Központ… Tovább olvasom