Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 4°C | 8°C Még több cikk.

Mennyit költenek a PR-ra?

A 200 legnagyobb magyarországi cég 59 százaléka kevesebb mint 25 millió forintot költött PR-re.

A kétszáz legnagyobb magyarországi cég 59 százaléka 2005-ben átlagosan  kevesebb mint 25 millió forintot költött klasszikus public relations  (PR) tevékenységre, azaz a sajtókapcsolatok kezelésére és a  sajtómegjelenések menedzselésére – közölte a Lenhardt & Weichinger  Communications.

A kutatást a cég megbízásából a BellResearch végezte. A megkérdezettek részben a Figyelő Top 200 vállalati listáján  szerepelnek, részben a közvélemény-kutató cég saját vállalati  adatbázisából kerültek ki. 
A felmérés szerint a vállalati döntéshozók 74 százaléka tartja  fontosnak a PR-tevékenységet. A megkérdezett cégek 60 százaléka  foglalkoztat belső PR-szakembereket, illetve veszi igénybe PR-ügynökség segítségét. A cégek 40 százalékánál nincs belső PR-csapat  és PR-ügynökséget sem bíznak meg, hanem az egyéb területeken  dolgozók feladatkörébe integrálják e feladatokat. Ugyanakkor ez  utóbbi gyakorlat a vállalatvezetők szerint nem megfelelő, ezért a  jövőben e téren változást terveznek. 

A megkérdezett vezetők szerint a folyamatos PR-tevékenység  létkérdés egy cég életében, ugyanakkor a termékek, szolgáltatások  sikerességét szerintük elsősorban azok jellemzői és a klasszikus  marketingtevékenység sikeressége határozza meg. Ennek ellenére a  PR-nak a termékkommunikációban is helye van, hiszen a cégimázs  javítása és fenntartása tekintetében 85 százalékuk, a konkurensekkel  szembeni piaci pozíció erősítésében 54–59 százalékuk, a befektetői  bizalom elnyerése és erősítése terén 54 százalékuk, míg a termékek  és szolgáltatások bevezetése esetében 62 százalékuk ítélte fontosnak  ezt a tevékenységet.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jeles napok 2006-ban

Szilveszter és újév mezsgyéjén túljutva, az új esztendő első napjaiban talán még visszanézünk az… Tovább olvasom