Kisalföld logö

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 2°C | 7°C Még több cikk.

Mennyibe kerülnek Rákay Philip tanácsai?

Az MSZP tudni akarja, hány megyei és helyi önkormányzat áll szerződéses viszonyban Rákay Philipnek, a HírTV műsorvezetőjének tanácsadó cégével, és mennyibe kerül ez a magyar adófizetőknek.

Nyakó István, az MSZP szóvivője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón közölte: tudni szeretnék azt is, pontosan milyen feladatokat lát el ez a cég.

A szocialista politikus sajtóhírekre hivatkozva azt mondta, hogy a Contact Media Tanácsadó Kft. sok százezer forintos havi javadalmazásért ad kommunikációs tanácsokat például a fideszes vezetésű Fejér megyei önkormányzatnak, amellyel jelenleg is szerződéses kapcsolatban áll.
Hozzátette: a kft. 2008-ban több mint hétmillió forintért adott tanácsot a megyei önkormányzatnak; a cég feladatai közzé tartozik az önkormányzat országos és helyi sajtópolitikájának kialakítása és végrehajtása, illetve országos sajtómegjelenésének segítése.

A szóvivő elmondta, a cég mindezért havi 720 ezer forintot számlázott ki.
Nyakó István felhívta a figyelmet arra, hogy "forintra ennyiért" dolgozott 2008-ban a Fejér megyei önkormányzatnak az APSA Tanácsadó Kft. is hasonló feladatkörben: ők végzik az önkormányzat szempontjából releváns politikai történések összegyűjtését és értékelését.

Elmondta, a nyilvános cégadatok szerint a Contact Media Kft.-ben Rákay Philip az egyik tulajdonos, mellette Csötönyi Tünde, a szintén HírTV-s Pindroch Ferenc és Szabó Ádám, volt fideszes önkormányzati képviselő neve is olvasható.

Nyakó István ugyancsak sajtóhírekre hivatkozva közölte: a Contact Media és APSA egy azon címre van bejelentve.

A Népszabadság hétfői számában arról írt: milliókért vesznek tanácsot fideszes önkormányzatok Rákay Philiptől, a HírTV meghatározó műsorvezetőjétől.

A napilap szerint a műsorvezető cégében résztulajdonos Szabó Ádám volt fideszes önkormányzati képviselő, akinek a saját cége, az APSA is rendre beszállít ugyanazoknak az önkormányzatoknak.

A lap a birtokában lévő szerződésekre hivatkozva azt állította, hogy a két cég - amelyek egy helyre vannak bejegyezve - 2008-ban ugyanakkora összegért, több mint hétmillió forintért adott tanácsokat a fideszes vezetésű Fejér megyei önkormányzatnak, és 2010-re is van szerződésük.
A két cég közösen dolgozik Salgótarján fideszes polgármesterének is - írta a napilap.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. gjozsi88 2010. január 13. 12:51
    „rick!
    Igen, de volt egy Poolt Péter nevű főügyész, aki nem engedte vádemelésig az ügyeket!!!
    Valóban 8 éve baloldali kormányzás van, de a Fideszes önkormányzatok saját maguk is döntési helyzetben vannak, természetesen korlátozottan!
    Hogy két konkrét példát említsek:
    A Hunvald ügy, amelyben az ügyészség már egy éve nem képes egy vádíratot összehozni, de a baloldali előzetesben van....!
    Közben a debreceni Kósa, aki most az alacsony piaci árak miatt elad egy önkormányzati területet egy majdani potenciális befektetőnek, annak ellenére a,hogy a saját állítása szerint a város költségvetése stabil, tehát nem kellene, ugyancsak elismerve, hogy ennek az ingatlannak az értéke a válság elmúltával magasabb lesz!!!
    Szerintem itt is kellene vizsgálódni!
    A másik eset:
    A Zsuchlag ügy 75 milliója, amiből megtérült 56 millió azt huzzák mint a rétestésztát, és a tanú kihallgatások során bebizonyosodik ,a kézi vezérlésről csak Deutsch Tamás nem mondott igazat, ugyanis az általa aláírt dokumentumot bemutatta a kormányszóvivő, azaz hamisan tanuskodott!
    Ez az ügy naponta kommenteltetik az ügyészség részéről a jobboldali médiában, miközben a fideszes százhalombattai alpolgármester nagyságrendekkel nagyobb csalásáról semmit nem mondanak!
    A baloldalhoz egy olyan eset nem fűződik, hogy jogerős bíróságot nem hajlandó tudomásul venni, mig a jobboldalon a XII. kerületi turul ügyében, a pécsi radar ügyében is jogerős bírósági határozatot nem hajlandók tudomásul venni!!!!
    A törvénytelenségekről, mint a fóti felfüggesztett polgármester ügye, az esztergomi jegyző törvénytelen felmentése, ezekről a jobboldali média nem számol be, pedig itt bírósági végzések vannak!!!
    Hogy ki kit járat le az egy külön történet!
    A jobboldal azóta, hogy 2006-ban a választási vereség után azt mondta, hogy a haza nem lehet ellenzékben, megkezdte és folytatja a baloldal lejáratását és közben médiája révén elhallgatja a saját sarát, azaz manipulálja az embereket!!!
    Mivel a szocik most hasonló eszközökkel, a jobboldalt érintő tényekkel ,melyekre jogerős birósági végzések kapcsán hivatkoznak ezt a jobboldalon sértésnek veszik és általában cáfolat nélkül hivatkoznak olyan bíróság által le nem zárt, tehát feltételezéseken alapuló esetekre, mint a Zsuchlag és Hunvald ügy!”
  • 47. rick 2010. január 13. 09:46
    „46.

    Részben egyetértek, de azért ne feledjük, hogy volt egy Keller bizottság, ami közpénzen kutatgatott viszonylag kevés sikerrel, valamint azt, hogy lassan nyolc éve baloldali kormányzás van. Sár nyilván van mindenhol, de a sár mindig a döntéseknél keletkezhet, nem a kispadon.

    Amit én bajnak látok, az inkább az, messze nem a valódi hibák feltárása és esetleges kijavítása a célja az ilyen nemes próbálkozásoknak, hanem simán a lejáratás. Egy egy konkrét ügyben nehogy azt higgyük, hogy a valódi tények, szándékok, pontos részletek feltárása a cél, hanem mindössze a kommunikációs hatásmaximalizálás. Ehhez a munkához meg a média és a jogi csűrcsavar a két alap szerszám.”
  • 46. gjozsi88 2010. január 13. 08:41
    „Rick!
    Bocs, hogy beleszólok, a tényleg komoly beszélgetésetekbe!
    Nem az a baj, hogy látjuk (a közvélemény) a baloldali sarat,sőt azt gondolom, hogy helyes a bírósági számonkérés is, hanem az a baj, hogy a jobboldal sarát nem engedik látni, nincs számonkérés sem!
    Ettöl torz a kép!!!
    Ebben a load-nak igaza van!
    A vakon hivők átfordulnak a szélsőségek felé és akkor bezárhatunk!!!”
  • 45. rick 2010. január 12. 21:41
    „44.

    Ezzel most nagyjából egyetértek.

    Kis színesként viszont javaslom elolvasni a google által Nyakó István nevére feldobott blikk írást :D :D
    Tanulságos, mert látszik, hogy a <moderálva> elég jól kommunikál...”
  • 44. load 2010. január 12. 21:30
    „43. rick
    A cikkből azt sem tudjuk meg, hogy a 720 brutto, vagy netto.
    Feltétlezem az összeg azért annyi, amennyi, hogy 8 alatt maradjon.
    Ennek a helyzetnek a megoldatlan pártfinanszírozás ágyaz meg.
    A megoldás az lenne, ha az adózók többet áldoznának a pártok fenntartására, de tiszta, átlátható és elenőrizhető rendszerben.
    Így a hiányzó pénzt egyszerűen ellopják. Az állami és önkormányzati kifizetések 20-30%-a garantáltan a pártok és a pártközeli vállalkozások zsebébe kerül.
    Ha most azt mondod, hogy van az 50% is, sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom.
    Amíg ez így lesz, folyamatosan mindegyik kormányzó garnitura lejáratódik. A választók a szélsőségek felé fordulnak, a pártokat pedig maffiák fogják pénzelni.
    Az lesz a demorácia vége.”
  • 43. rick 2010. január 12. 21:07
    „42.

    Csak nem sikerül befejeznünk... :)

    Én a cikkben nem látok 8 milla feletti összeget. A kiszámlázott havi 720 ezer nyilván bruttó, az 2009 év eleji nettóban 600 ezer, ami éves viszonylatban netto 7,2 millió. Közbeszerzésnél a nettó számít, hiszen az ÁFA nem megvásárolt szolgáltatás.

    Egyébként 2009 áprilisában változott a szabályozás komolyabban. Az ez előtt indított eljárásokra az éppen akkor hatályos szabályozást kellett alkalmazni. A korábban megkötött és teljesítés alatt levő szerződések pedig értelemszerűen nem érintettek egy ilyen változásnál.

    De szerintem tényleg kár ezen rugóznunk.
    Nyakó István és nemes céljai jelentik a garanciát, hogy ha megsértették volna a beszerzés szabályait, akkor tudnánk róla... Ha jól megnézed, még igazából az elvégzett feladatot sem gyalázza a porba, nyilván azért, mert azzal magát a médiaszakmát sértegette volna, és egy sajtótájékoztatón az nem túl egészséges. Egyszerűen csak dobálózott olyan számokkal, amelyek az átlag fizetésből élő emberek számára elérhetetlenül magasnak tűnnek. Nyilván sikerült is jónéhány embert elkápráztatnia.

    De ha még egy picit megengeded... Rákay "kétmillió ember" Philip így a kampány nyitánya előtt remek célpont egy kommunikációs offenzívában. Ismert a korábbi fideszes nagyrendezvényeken betöltött szerepe. Akármennyire szeretjük, vagy éppen pojácának tartjuk egy ismert és bejáratott kelléke, show eleme a Fidesz kampánycirkusznak... Ha kiveszik a műsorból, akkor jöhet a "nagyugyemegmondtuk sááárosez, ahogyanatöbbi", ha benntartják, akkor lehet viccelődni "milyen kétmillió? - HÉTMILLIÓ", és a viktorozó sorokban már lesznek olyanok, akik megkérdik, hogy nem égő nekünk ez .....? stb...

    Ez itt a lényeg. Ha egy összejövetelen elhíreszteled, hogy a házigazda belepisilt a rumpuncsba, akkor teljesen mindegy mit csinál ezután, a party nem lesz felhőtlen... :D”
  • 42. load 2010. január 12. 20:08
    „40. rick
    2009 január 1-től - tudomásom szerint - ebben a kategóriában - 8 millió ft. felett kötelező volt a közbeszerzés.
    A havi 720 ezer egész évre számolva kicsit több ennél.”
  • 41. rick 2010. január 12. 17:27
    „38.

    Bocs volt egy zavaros mondat az első blokk közepén.

    javítva:
    valószínű, hogy olyan dolgokat vállal önként feladatként, melyek fontossága a közösség számára valamilyen szinten elfogadott.”
  • 40. rick 2010. január 12. 17:20
    „38.

    Nem félreértés szerintem, inkább értelmezési kérdés. Na, lezárásképpen én is írok még egy utolsót....

    Egy önkormányzatnak vannak jogszabályok által meghatározott kötelező feladatai, ilyeneket soroltál fel.
    Ezen kötelező feladatok mellett vannak, lehetnek önként vállalt feladatai is. Egy önkormányzatot (ahogy a neve is mutatja) egy adott települési vagy területi közösség választ meg önmagából, valószínű, hogy olyan dolgokat vállal önként feladatként, melyek fontossága a közösség számára fontosnak érez. Olyan célokat tűz ki maga elé, melyek az adott település/térség előrelépését hivatottak segíteni. Ilyen lehet a térségmarketing is. Ehhez forrásokat is felhasznál nyilván, remélhetőleg törvényes módon. Nem biztos, hogy a térségben mindenki egyetért a célokkal és a módszerekkel, vagy elégedett az eredményekkel, de hát ezért vannak rendszeresen választások.

    Közbeszerzés ügyben nem akarok pontatlan lenni, ezért nem írtam konkrétumot. Az eset kapcsán első blikkre az akkori szabályok szerint összeghatár alatti beszerzésről van szó, és ha más egybeszámítási kötelezettség ezt nem tette kötelezővé, akkor nem kellett nyílt eljárást lefolytatni (azaz nem kellett a közlönyben meghirdetni, elég volt több helyről árajánlatot kérni a szolgáltatás elvégzésére). Nem hinném egyébként, hogy egy megyei vagy egy nagyobb települési önkormányzat ilyen alapvető hibát elkövetne, a szándékosság meg pont az ÁSZ és hasonló felügyeleti szervek miatt eléggé nagy ostobaság lenne.

    Én is köszönöm a beszélgetést.”
  • 39. Griffin 2010. január 12. 17:06
    „Rákai Fülöp, maradj a műsorvezetésnél! Ne emberkedjél a nagyok dolgában, mert megütöd az ájtatos bokádat!”
  • 38. load 2010. január 12. 16:05
    „37. rick 2010.01.12. 15:38
    Valószínű félreértettél.
    Az idézett mondatrészem - az én értelmezésemben - nem zárja ki a megyei önkormányzatokat a munkahely teremtési (szervezési) feladatokból. Kategorikusan meg főleg nem.

    Közbeszerzés ügyben most nincs időm átolvasni ezt a könyvtárnyi anyagot. Azt gondoltam, hogy praktikusan te alkalmazod is - ezért kéznél van nálad - az a jogszabály, amely az egyszeri eseteket kivonja a közbeszerzési szabályozásból.
    Majd megkérdezem a jogász barátomat és ha segít megtalálni (feltéve, hogy van ilyen), elárulom neked is.
    Én is azt gondolom, hogy egy higgadt és talán hasznos eszmecserét folytattunk.
    Mert a vita megrekedni látszik, javaslom, hogy itt hagyjuk abba!
    Nem lenne értelme a szavakon lovagolva egymás idegeire menni.
    Más alkalommal más témákban még találkozhatunk.
    Köszönöm.”
  • 37. rick 2010. január 12. 15:38
    „36.

    A 29-esben. Azt Írod: "... ezeknek az önkormányzatoknak az a dolga, hogy a közszolgáltatások és a közhatalmi helyi feladatok ellátásáról gondoskodjanak."

    Közbeszerzés info: www.kozbeszerzes.hu
    Vedd figyelembe, hogy folyamatosan változik a szabályozás. Konkrét ügy kapcsán az akkor hatályos szabályokat vizsgáld.”
  • 36. load 2010. január 12. 15:11
    „35. rick
    "Azt akartam mondani, hogy pl. a munkahelyteremtés (amelyet a praktikus magyar rendre az önkormányzaton követel, és amelyről egyébként te éppen most állapítottad meg, hogy egyáltalán nincs ilyen feladata) "
    Melyik hozzászólásomban???

    "egy beszerzéshez nem kellett közbeszerzési eljárást lefolytatni,"
    Kérlek mutasd meg, erre hol találok jogszabályi eligazítást?!”
  • 35. rick 2010. január 12. 14:19
    „33.

    Nem hasonlítottam, kérdeztem tőled valamit más témában, te meg összemostad a kettőt.
    Ezt követően fejtettem kis a véleményemet a te megjegyzésedre. Olvasd vissza.

    Viszonylag kulturáltnak érzem a kettőnk között folyó párbeszédet, s amíg ez így marad nincs okom megsértődni sem. Nem igaz? :)

    Ha az állami számvevőszéket mértékadó forrásnak tartod (én igen!), akkor nézd át és fogadd el az értékelésüket arra vonatkozólag is, hogy a vizsgált önkormányzatok sértettek e közbeszerzési szabályokat, vagy a vagyonfelhasználással kapcsolatosan merült e fel probléma. Ha nem látsz ilyet, akkor ne kreálj egyet félinformációkra alapozva. Sem rálátásod sem képzettséged nincs olyan, mint a számvevőknek.

    Azokra az amerikaiakra gondolsz, akik matekból úgy vizsgáznak, hogy
    5+3= ? a. 6 b. 9 c. 8

    Azt akartam mondani, hogy pl. a munkahelyteremtés (amelyet a praktikus magyar rendre az önkormányzaton követel, és amelyről egyébként te éppen most állapítottad meg, hogy egyáltalán nincs ilyen feladata) az nem úgy megy, hogy az önkormányzat gyárakat épít, hanem esetleg úgy, hogy megfelelő társadalmi és gazdasági környezetet igyekszik teremteni, majd a térség kedvező adottságait minél szélesebb körben igyekszik megismertetni, propagálni. Nem baj, ha most sem érted, nem egyszerű téma, szakemberek is gyakran képviselnek különböző álláspontot, de abban azért egyetértenek, hogy nincsenek kizárólagosan alkalmazható technikák.

    Közbeszerzés ügyben tényleg nézd át az ÁSZ jelentést.
    A lényege az volt, ha az érvényes szabályok szerint egy beszerzéshez nem kellett közbeszerzési eljárást lefolytatni, akkor ennek hiányát számon kérni... na, az a BULLSHIT...”
  • 34. prettywoman 2010. január 12. 13:42
    „RickCartman! Tökéletesen igazad van. Nincs is mit hozzátenni. A szívemből szóltál.”
  • 33. load 2010. január 12. 12:17
    „30. rick 2010.01.12. 11:47
    A megyei önkormányzatok marketing harcáról valóban nem beszéltél, csak ez irányú eszköz szükségleteiket a Coca-Coláéhoz hasonlítottad.
    Ugye nem sértődsz meg, ha azt mondom, hogy ez komoly aránytévesztés volt?
    A neten számos megyei önkormányzat honlapját megtalálod, ezeken fellelhetők azok éves beszámolói, számvevőszéki vizsgálatok jegyzőkönyvei is. Ezek az anyagok az általam előzőekben felsorolt feladatok teljesítéséről, vagy nem teljesítéséről szólnak. Nyugodtan utána nézhetsz ezeknek, én is onnan puskáztam.

    ,,Egy térségben élő emberek életminőségére, lehetőségeire nagyon sok döntés kihat, de számos döntés nem direkt és nyilvánvaló módon, hanem összetett folyamatokon keresztül."
    Kérdezem, hogy mit akartál ezzel mondani!?
    Erre mondja a praktikus amerikai, hogy BULLSHIT.
    Ugyanez a kategória a közbeszerzéssel kapcsolatos két mondatod is.”
  • 32. rick 2010. január 12. 11:53
    „31.

    1.-5. Rendben.”
  • 31. czindi 2010. január 12. 11:48
    „1. nem iszom a kólát, mert nem egészséges. nem érdekel, a SAJÁT( meg az ivóik ) pénzükből mennyit költenek reklámra..
    2. a "kikeresztelkedett" embereknek nem engedném meg sem történelmi nevek fölvételét, sem a név végi
    (és mindig a nemesi származást jelölő!!!) Y-t sem!!!
    3. minden pártnak megvannak a "holdudvarai" ill. az abban tevékenykedők, ügyeskedők és a pártkasszának (is) adózók. Jobboldal, baloldal, egykutya.
    4. egy megyei önkormányzatnál dolgozik sok-sok ember. símán lehet (kell) köztük olyan is, aki a kommunikációhoz, a marketinghez, stb...ért, nem kell erre külön céget megbízni. ezek a cégek árulják a tudásukat magáncégeknek ( szállodák, fürdők, panziók stb...) és itt jönne az igazi verseny-helyzet: vajon megélnének-é?
    5. végül: igen, minden ember a maga szerencséjének a kovácsa ( hú, ki is mondta? ) legyél te is politikus, képviselő, mutasd meg, hogy lehet ezt becsületesen is csinálni ( biztos mindenki így indult neki, de azután valahol "elferdült"!)
    Ismered a politikusi köszönést? " legyen ön is milliomos"...”
  • 30. rick 2010. január 12. 11:47
    „29.

    A "megyei önkormányzatok öldöklő versenyéről" nem beszéltem, ne túlozz.
    Az általad felsoroltak pedig többnyire inkább települési önkormányzati feladatok.
    Egy térségben élő emberek életminőségére, lehetőségeire nagyon sok döntés kihat, de számos döntés nem direkt és nyilvánvaló módon, hanem összetett folyamatokon keresztül. Ezt a tényt alapból elvitatni tényleg tájékozatlanságra vall.

    A közbeszerzésre pedig szabályok vonatkoznak, értékhatárokkal, eljárásokkal. Ha ezekkel tisztában vagy, akkor tudod, mikor milyen értékű szolgáltatás igénybevételéhez milyen eljárást kell lebonyolítanod...”
  • 29. load 2010. január 12. 10:27
    „24. rick
    ,,Verseny van mindenhol. Ez a helyzet."
    Lehet, hogy igazad van, de a megyei önkormányzatok öldöklő versenyéről én még nem hallottam.
    Mindez talán felróható a tájékozatlanságomnak is, de ezeknek az önkormányzatoknak az a dolga, hogy a közszolgáltatások és a közhatalmi helyi feladatok ellátásáról gondoskodjanak.
    Az egészséges ivóvíz ellátás, az óvodai nevelés, az általános iskolák működtetése, az egészségügyi és szociális alapellátás, a közvilágítás, közutak, köztemetők fenntartása, nem igényel bravúros marketing és reklám akciókat.
    A térség érdekeit szem előtt tartó nyílt, tisztességes közbeszerzési eljárásokat annál inkább.
    A fent leírt esetben ennek a hiánya a legszembetűnőbb.”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Havi 50 ezer cafeteria jár a Pénzügyminisztériumban

A PM köztisztviselői és ügykezelői idén 597 ezret, az APEH-esek 193 ezret, a MÁK dolgozói 375 ezret kapnak. Tovább olvasom