Kisalföld logö

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 25°C Még több cikk.

Menekülteket fogott, mégis őt vádolják

A Győri Épfu Rt. pilótája, Molnár József öt afgán menekültet „ csípett ” el jármű- vében, maga volt, aki jelentette az esetet, mégis őt részesítették büntető figyel- meztetésben az angol menekültügyi hatóságok. Noha bizonyítékok szólnak mellette, elképzelhető, hogy négymillió forintnak megfelelő büntetést rónak ki rá.
Molnár József kamionpilóta tegnap reggel azzal állíthatott be főnökéhez, hogy megérkezett az egyáltalán nem várt levél. A külszolgálatról hét végén hazaérkezett gépkocsivezetőt ugyanis Londonból arról értesítették, hogy büntető figyelmeztetésben részesítik, ügyének vizsgálata még tart. Amennyiben nem fogadják el a magyar férfi állítását, tízezer fontra bírságolhatják. A férfi húsz éve alkalmazottja a társaságnak, tíz éve járja a világot, váltópilóta.

Egér sem lehetett a kocsin

– Ha nem velem történik, nem hiszem el. A tíz év alatt legalább százszor behajóztam Calais-nál és kikötöttem Dowerben, semmi rendkívüli nem történt velem. Mostani utazásom előtt Szombathelyen rakodtam be monitorokat, dugig volt, fent a ponyva alatt talán ha húsz centi hiányzott. Leszámítva, hogy a cseh – német határon 14 kilométeres sorba álltam be és tíz óra alatt jutottam át, minden rendben ment – mondanom sem kell, közben véget ért a munkaidőm, mert a kamionosokat így szabályozzák. Belgiumban egy sztráda melletti benzinkútnál álltam meg, a győriek módszerével átmentem a bal oldalra, gondolják azt a menekültek, hogy már hazafelé tartok. A belga – francia határnál csak az okmányokat pecsételtem, Calais-ban kétszer is ellenőriztettem a járművet a szén-dioxid-mérő műszerrel. Ehhez a cégem ragaszkodik, hogy megelőzzük a bajt. Nem lehetett ember, még egy egér sem a járműben, egyébként nem engedtek volna kompra hajtani. Az ellenőrzésről és annak eredményéről pecsétes igazolásunk van.
– A brit P & O társaság kompjára hajtottam fel és behajózás után, ahogy azt a szabály előírja, felmentem a fedélzetre. Reggeliztem, örültem, hogy meleg ételhez juthatok. Másfél órával később, hogy átjutottunk Dowerbe, időben lementem a komp gyomrába, körüljártam a kamiont, így fedeztem fel a jármű oldalán a karcolásokat. Felmásztam a kamion tetejére, lehetetlen volt nem észrevenni, hogy emberek vannak a ponyva alatt, rendkívül szűk volt a hely, kidudorodott a fejük, válluk. Szóltam a lenti személyzetnek, ők meg hívták a főnökeiket. Semmi probléma – mondták – , álljak félre. Nem akartam elhagyni a kompot, vissza akartam menni Calais-ba. Azt nem lehet, közölték, már a komp is angol felségterület. Végül a menekültügyi hatósághoz kísérték a kamiont, nem kis kínlódással ott szedték ki a járműből az öt jól öltözött, harminc év körüli afgán férfit.

„ Minden mellettem szólt "

– Három órán át faggattak, merre volt az útirány, hol álltam meg, mikor, hogyan ellenőriztem a kocsit. Mutattam a hivatalos igazolást, miszerint a kompra szálláskor senki sem volt a rakomány között, nyilvánvaló, hogy csak a kompon juthattak a járműbe. Elképesztő ügyességgel bontották ki a ponyvát és ragasztották be belülről. Minden mellettem szólt, hiszen én jelentettem ezeket az embereket, és látni kellett, olyan körülmények között, összepréselve húszcentis helyre, nem lettek volna képesek megtenni hétszáz kilométert. Most meg kapok egy ilyen értesítést, erre is azt mondom, hogy képtelenség, egy ártatlan emberre nem lehet ráverni négymilliós büntetést.
A sofőr és cége csak abban bízhat, hogy az igazság diadalmaskodik. Azért utána is marad egy kérdőjel: mit tegyen a szállítócég a hasonlók elkerülésére ?

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szociális ruhavásár

A Magyar Vöröskereszt kapuvári szervezete ma reggel kilenc és délután négy óra között szociális… Tovább olvasom