Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Megszakadtak-e az IMF-tárgyalások?

Varga Mihály szerint a tárgyalások egyáltalán nem szakadtak meg. Az MSZP szerint Orbán hazárdjátékot űz.
14:50 - Orbán hazárdjátéka veszélyezteti az IMF-tárgyalásokat

Az MSZP szerint a miniszterelnök "hazárdjátéka" veszélyezteti, hogy Magyarország megállapodásra jusson az IMF-fel és az Európai Unióval.

Burány Sándor azután mondta ezt pénteki sajtótájékoztatóján, hogy az origo.hu azt írta: elmérgesedett a viszony a Nemzetközi Valutaalap és a kormány között, az "IMF-nél házon belül már arról beszélnek, hogy gyakorlatilag szakítottak a magyar féllel", részben a hiteltárgyalásokról indított miniszterelnökségi médiakampány miatt.

Fidesz: hiteltelen az MSZP aggodalma

A Fidesz szerint hiteltelen a szocialista Burány Sándor aggodalma az IMF-tárgyalásokkal kapcsolatban annak tudatában, hogy a szocialista kormányok tagjaként szerepe volt az ország eladósításában.

Selmeczi Gabriella, a nagyobbik kormánypárt szóvivője ezt a szocialista politikus pénteki nyilatkozatára reagálva közölte. Burány Sándor azt mondta: a miniszterelnök "hazárdjátéka" veszélyezteti, hogy Magyarország megállapodásra jusson az IMF-fel és az Európai Unióval.

A Fidesz szóvivője a közleményében úgy fogalmaz: a szocialisták adósrabszolgaságba taszították az embereket, kormányaik évei alatt a lakossági eladósodás hatszorosára nőtt, és nem tettek semmit a folyamatok megállítására.

"Miközben betiltották a játékgépeket, úgy tűnik, hogy a miniszterelnök tovább hazardírozik, játékfüggővé vált. Csak nem a saját pénzét, hanem Magyarország sorsát teszi kockára" - fogalmazott Burány Sándor, megjegyezve, hogy a hírportál értesülésére erőteljesen gyengülni kezdett a forint árfolyama.

Kérdésre válaszolva hozzátette: ha megszakadnak az IMF-tárgyalások - amit Varga Mihály tárca nélküli miniszter időközben cáfolt -, akkor a forint árfolyama drámai mértékben romolhat, Magyarország pedig még inkább kiszolgáltatottá, védtelenné válik az európai pénzpiacok rezdüléseire.

Burány Sándor a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy a kormányváltás óta a lényeges gazdasági mutatók szinte mindegyike romlott, az ország például egy év alatt 17 helyet csúszott vissza a versenyképességi rangsorban. Eközben esett az életszínvonal: a magyarok háromnegyede ma nem tudna kifizetni egy váratlan 50 ezer forintos kiadást, kétharmaduk nem engedhet meg magának évente egy egyhetes üdülést, és a nélkülözés miatt hárommillióan nem jutnak megfelelő mennyiségű húsételhez - mondta.

14:30 - Varga: a tárgyalások egyáltalán nem szakadtak meg

Egyáltalán nem szakadtak meg Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF), illetve az Európai Bizottság között zajló hiteltárgyalások, a nemzetközi szervezetek jelenleg a nemzetgazdasági miniszter által bejelentett költségvetési egyenlegjavító intézkedéseket értékelik - mondta Varga Mihály, a hiteltárgyalásokért felelős tárca nélküli miniszter pénteken az MTI-nek.

A miniszter arra reagált, hogy egyes magyar médiumok szerint a nemzetközi hitelezők és a magyar tárgyalódelegáció közötti tárgyalások "szakítás közeli állapotba" kerültek, a többi között a magyar kormány által október elején indított, a hiteltárgyalásokról szóló médiakampány miatt.

Varga Mihály elmondta: az IMF és a Világbank tokiói közgyűlésén a magyar delegáció tagjainak tárgyalásain óhatatlanul szóba került a médiakampány ügye, de a nemzetközi szervezetek professzionális módon állnak a tárgyalásokhoz, így az nem befolyásolja érdemben a hiteltárgyalások folytatását.

A tárca nélküli miniszter a cikkekre utalva elmondta: az féligazságokat, szubjektív megállapításokat tartalmaznak. "Hogy ez az újságírón vagy az információadón múlt, nem tisztem megállapítani" - fejtette ki.

Varga Mihály a folyó egyeztetésekről elmondta: éppen ezen a héten tájékoztatta az IMF főtárgyalóját a nemzetgazdasági miniszter által az elmúlt héten bejelentett intézkedésekről. Most ezeket az új intézkedéseket értékelik - tette hozzá.

A magyar tárgyalódelegáció vezetője szerint nem várható, hogy azelőtt folytatódnának a tárgyalások, hogy az Európai Bizottság november 7-én nyilvánosságra hozza új, őszi makrogazdasági előrejelzéseit. "November 7-ig biztos, hogy érdemi dolog nem történik, addig szerintem a valutaalap is átvizsgálja döntéseinket" - fogalmazott a miniszter.

A tárca nélküli miniszter szerint némi véleménykülönbség érzékelhető a két tárgyalópartner között. Mint mondta, az Európai Bizottság sokkal fontosabbnak tartja a három százalék alatti hiányt, míg a valutaalap inkább az intézkedések minőségére, a strukturális átalakításokra teszi a hangsúlyt.

A magyar gazdasági és pénzügyi mutatók kedvező alakulását idézve Varga Mihály hangsúlyozta, ezek azt mutatják, hogy a kormány fontosnak tartja a pénzügyi egyensúlyt. "A kérdés az, hogy a növekedés ösztönzésére milyen lépések szükségesek, hiszen a magyar gazdaság egyik legnagyobb gondja, hogy a növekedés, nagyrészt külső okok miatt, jóval szerényebb, mint amit vártunk" - tette hozzá.

A miniszter szerint az IMF a hagyományos eszközöket preferálja, így júliusban a szociális támogatások lefaragására, a tömegközlekedés támogatásának csökkentésére, illetve helyi önkormányzatok támogatásának csökkentésére tett javaslatot, azaz "a kiadáscsökkentés volt a hangsúlyosabb".

Varga Mihály elmondta: a magyar kormány részére ezeket vetették fel, amellett, hogy olyan adók jogosultságát vitatták, mint amilyen a bankadó és a pénzügyi tranzakciós illeték. "Ebben vitánk van, ez nem új, azt júliusban is láttuk már, hogy ezekben eltérnek az álláspontok" - közölte.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. elemér 2012. november 01. 01:26
    „O.K. elismert szakember kell, olyan aki nem magyaroskodik, lázitt, megoszt, kötekedik, hanem produkáll. Olyan aki nem a haverokat teszi be állásokba hanem azt aki tud. Változnak az idök és a politika. Ma utána lehet nézni a tényeknek, de az nem mindig számitt. Söpörje el Kisgömböcöt a piac.”
  • 49. load 2012. október 29. 23:10
    „48. elemér
    "és egy éven belül Magyarország miniszterelnöke Andor László lehet"
    Ez a forgatókönyv nagyon valószínűtlen.
    Bár Andor László ezeddig az MSZP mellett exponálta magát, alapjában véve nem politikus, hanem szakember.
    Egy szakember nem teheti meg, hogy hazudik, mert ez nem egyeztethető ösze a hitelességgel és a szakmaisággal.
    Márpedig az egy Antall Józsefet kivéve, a rendszerváltást követően nem választottak olyan politikust az ország élére, aki következetesen kimondta volna az igazat.
    A nép imádja, ha a választási kampányban hazudnak neki.”
  • 48. elemér 2012. október 29. 08:40
    „Jelenleg egy egészen más küzdelem zajlik, ami egy olyan eurózóna fenntartásáról és átalakításáról szól, ami a centrum és a periféria közötti erőviszonyokat betonozza be - nyilatkozta a mindennapi.hu-nak Róna Péter közgazdász. Szerinte a periféria országainak szerepe a jelenlegi gazdasági szerkezetben annyi, mint a török vendégmunkásoké a 60-as években a német gazdaságban. Mint mondta, ennek a szerkezetnek az intézményesítéséről folyik most a vita. A közgazdász vélekedése szerint ez a mechanizmus már beindul, és egy éven belül Magyarország miniszterelnöke Andor László lehet, hiszen látszik, hogy az unió kihelyezi a periféria országaiba az általa ismert és megbízható embereket. O.K. talán segitett a békemenet, de ami késik az nem múlik. http://tinyurl.com/8tspsxn”
  • 47. elemér 2012. október 29. 07:01
    „Érdekessen fogalmazott honfitársam Róna Péter. Aszongya nem tudja követni csak egy darabig az IMF-t. Szerintem az IMF nem ad védö hálót, mikor lássa hogy oda kölcsön kell. Ez pedig csak idö kérdése. Elösször jönnek az unios megszoritások, amit tanulmányoznak és Kisgömböct a piac fogja elsöpörni, ebben egyetértek.”
  • 46. elemér 2012. október 29. 00:17
    „<moderálva>”
  • 45. machers 2012. október 28. 21:30
    „44.rommel2 2012.10.28. 21:09
    "MERT A JÓLLAKOTT RABSZOLGA AZ GONDOLKODIK"

    Ezek szerint, te éhezel.”
  • 44. rommel2 2012. október 28. 21:09
    „AZ IMF EGYET AKAR :
    -A MAGYAR RABSZOLGA TOVÁBBRA IS OLCSÓ LEGYEN ÉS FŐLEG KUSSOLJON !!!
    MERT A JÓLLAKOTT RABSZOLGA AZ GONDOLKODIK ÉS ABBÓL MÉG BAJ LEHET !!!
    TEHÁT IMF TALPNYALÓK , TI IS CSAK IDEIG-ÓRÁIG KAPTOK A MOSLÉKBÓL TÖBBET ,
    UTÁNA TI IS MEHETTEK A DARÁLÓBA !!!”
  • 43. elemér 2012. október 28. 09:36
    „A piac az természetes hogy a pénzpiac, ahol a forint ingadozik. Az eladósodottakon jobban lehet keresni. USA az egész más, mert az eladósodás ellenére nem keresnek rajtunk a kinaiak. Nem fizetünk nekik kamatot. Örüljenek hogy velünk üzletelhetnek. Mi befektetéseink náluk viszont jól kamatoznak a multiknak. Ronai ilyesmivel tisztába van és mindent szépen elmagyaráz youtube, ami a magyar gazdaságra vonatkozik. Bajnai ötlete a nyugati töke csábitásán alapszik. Ez se jó ötlet. Jó ötlet a háztakaritás amit Kisgömböc ellenez. Tudnillik körülötte vannak az éléskedök akik az állami pénztárcábol profitállnak. Ez jelentené a strukturális változtatást amir szükség lenne.”
  • 42. elemér 2012. október 28. 07:51
    „"Szerintetek egy gazdaságilag erős önálló Magyarország kinek jó?" Az mindenkinek jó, szomszédoknak az unionak és a világgazdaságnak. Akkor nem lenne az jó, ha az mások rovására lenne. Ezek a mások a piac és a bankárok. Ezek ellen ö rosszul harcol és veszitt. Igy lássa a világ a békemenetet.
    http://tinyurl.com/9k86ztj
    s mily "fegyelmezettek"......láccólagcsak1megy"eltérő"/ellenkezőirányba...”
  • 41. load 2012. október 28. 00:43
    „32.Pzoli
    "Szerintetek egy gazdaságilag erős önálló Magyarország kinek jó?"
    Akár jó is lehetne, de nem lehet, mert fantazmagória.
    A magyar GDP (bruttó nemzeti össztermék) 3/4-e a külkereskedelemben realizálódik.
    A nemzetközi együttműködés nélkül nullák (vagyis 25%-osak) vagyunk.
    Abba kellen hagyni az ábrándozást!”
  • 40. elemér 2012. október 27. 18:08
    „Valódi problémám nékem a kezdettöl ott volt, hogy Mo.-n olyanok okoskodnak és magyaroskodnak akik buták mint a cipötalp. Nyomják a helyesirást, mikor ök se dicsekedhetnek.;))”
  • 39. machers 2012. október 27. 12:10
    „32.Pzoli 2012.10.27. 07:16
    Sajátos logikád szerint a MOL és az OTP külföldi akvizíciója, felvásárlása az nem "gyarmatosítás"? Vagy azt karitatív jelleggel végzik?”
  • 38. elemér 2012. október 27. 11:20
    „Kisgömböc elhiteti a néppel hogy ö a nemzet érdekeit és 56-ot képviseli. Nekem viszont egyre tisztáb, hogy 56-ban mi tudatzavarban voltunk.”
  • 37. szabadságharcos 2012. október 27. 10:58
    „32. Pzoli 2012.10.27. 07:16
    te ,mint <moderálva> állampogár kire gondolsz?? A Vargamisire aki a tárgyalásokat vezényli?? Viszont azt már áruld el ha nem akarunk gyarmat lenni a kormányod miért puncsol az IMF-nél? te nem kicsit vagy sötét!! Ja méág valami te is mint a többi komcsizó narancshuszár. Számold össze mennyi ex mszmp káder ül a fityiszben! Szánalmas vagy ecsém!!”
  • 36. elemér 2012. október 27. 09:21
    „Ezek a nagy strukturális IMF követelmények egész normálisak és szükiségessek. 2014 elejéig kibirja a kormány IMF nélkül, mondta Rónai 4-én. A nagyobbik baj viszont ott van, hogy közben megy a gazdaság lefelé növekesznek az adósságok és folyamatosan kivannak téve a piac ingadozásainak. Folyik a szabadságharc. http://tinyurl.com/9lc7c2e
    Róna Péter legaláb olyan tisztán beszél anyanyelvén mint én. Együtt érkeztünk 56-ban az USA-ban. Politikailag pedig egyetértek vele. Sokkal jobban ismeri a gazdasági problémákat mint Kisgömböc és társasága, akik csak a sötétbe tapogatoznak. http://tinyurl.com/96m59h9”
  • 35. Köszörűs 2012. október 27. 09:01
    „Pzoli!

    Mivel te minden bizonnyal nem vagy egy "barom magyar" aki az ígéreteknek hisz, higgy a valóságnak.

    Az egész Hajdú-bt ügy Bajnai Gordont mocskoló része nem más mint észérvekkel nem bizonyítható undorító hisztériakeltés.Amit misem bizonyít jobban mint, hogy a bíróság ítélete több médiumot is helyreigazításra kötelezett.”
  • 34. knifemaster 2012. október 27. 08:58
    „32. Pzoli 2012.10.27. 07:16
    Bocs de Viktorka ugyanúgy partner volt az ország gyarmatosításában mint bárki más a parlamentben.
    Innejstül fogva nincs miről beszélni.”
  • 33. 1olvasó 2012. október 27. 07:58
    „Köszönjük Viktor! Addig szórakozott velük, míg ez lett a vége. Amúgy az IMF "követelésének" fele sem igaz. Nem voltak olyan feltételei a hitelnek amiket Viktorék hazudnak a szemünkbe. Volt ami valós kérés volt, de a többség nem igaz.”
  • 32. Pzoli 2012. október 27. 07:16
    „Szerintetek miért minősitették le az országot állandó jelleggel. Szerintetek egy gazdaságilag erős önálló Magyarország kinek jó?Szerintetek miért akarják Orbánt eltávolitani ?Mert a nyugatnak az az érdeke hogy itt is egy olyan párt legyen hatalmon aki elfogadja a gyarmati státust.Gyurcsány Bajna tökéletes példa .Ha esetleg mentek szavazi akkor menjek el Hajdú Bihar megyébe és kérdezzétek meg azokat akik hittek Bajnainak ,hogy mit tett velük ez tiszteséges magyar zsidó állampolgár .Ami bánt hogy sikerült ketté osztani az országot hazugságokkal.Ha elkezd valaki kommentelni jön moderálva> és egyből a mostani kormány hibáit hozza elő.47- ben 94- ben 2002-2008-ban nem igy jutott hatalomra egy komcsi rendszer?Mi kell már ahoz hogy a barom magyar ne az igéreteknek higyen?”
  • 31. elemér 2012. október 27. 00:10
    „Kisgömböct elsöpri a piac. http://tinyurl.com/8tbaghq”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyszerűsödik a külföldi tartózkodás bejelentése

A tervek szerint elektronikusan és az Ügyfélkapun keresztül is be lehet majd jelenteni előzetesen a külföldi tartózkodást a konzuli szolgálatnál. Tovább olvasom