Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Megnyílnak a kormányablakok, az integrált ügyfélszolgálati irodák

Huszonkilenc helyszínen nyílik meg ma az országban kormányablak, integrált ügyfélszolgálati iroda, amelyben 29 ügykört lehet intézni: lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni.

A kormányablakok 12 órás nyitva tartással működnek: hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8 óráig tartanak nyitva.

Szabó Erika, a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár a munkatársak múlt szerdai képzészáró ünnepségén kifejtette: a 2011. január 1-jén felálló kormányhivatalok általános ügyfélszolgálati helyszínei a kormányablakok, amelyek 29 ügykört intéznek a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban.
A kormányablak - mint fogalmazott - a "csírája" annak az egyablakos ügyintézésnek, amelyet 2013 végére szeretnének bevezetni. Ekkorra - az elképzelések szerint - az állammal kapcsolatos összes hatósági ügyet a kormányablakokban lehetne intézni.

A kormányablakok - átmenetileg - meglévő ügyfélszolgálatokon nyílnak meg, például nyugdíjfolyósító vagy társadalombiztosítási igazgatóság ügyfélszolgálati helyszínein, 300 munkatársukat csaknem kétezer pályázó közül választották ki. A tervek szerint 2013. január 1-jétől már nemcsak a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, hanem járási székhelyeken is lesznek ilyen integrált ügyfélszolgálati irodák.
Kis Norbert, a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója kiemelte: az emberek számára a kormányablak és az ott dolgozók munkája lehet a kormányváltás óta az első olyan élmény, amely az új közigazgatást megtapasztalhatóvá, átélhetővé teszi.

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter az MTI-nek adott év végi interjúban kifejtette: első lépésként januártól megyei szinten, majd a későbbiekben járási szinten összefogottabb, olcsóbb, hatékonyabb lesz az államigazgatás. Úgy összegezte az intézkedések célját: "az ügyintézés megy majd az állampolgárokhoz".

Az Országgyűlés november 16-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely szerint 2011. január 1-jétől a fővárosi és a megyei közigazgatási hivatalok jogutódaiként létrejönnek a kormányhivatalok, ahová integrálódik a területi államigazgatási szervek egy része.

Olvasóink írták

  • 3. Hozzászóló 2011. január 03. 20:51
    „Győr: Árpád u. 32. (Megyeháza épülete)
    Sopron: Új u. 26. (Földhivatal épülete)
    Üdv”
  • 2. Nebuchadnezzar 2011. január 03. 14:07
    „#1steffx, teljesen jogos!

    Mivel ez egy regionális napilap, minimum illendő lett volna közölni a helyi "kormányablakok, az integrált ügyfélszolgálati irodák" helyszínét az érintett városokban.
    Győrben hová menjenek az érintettek? Árpád útra, Honvéd ligetbe, Szt. István útra, vagy egészen más helyre?”
  • 1. steffx 2011. január 03. 10:05
    „sopronban hol van a kormányablak?
    a korábbi ügyfélszolgálatok megszüntek? hogy is alakult át a rendszer...? stb.

    tisztelt kisalföld!
    konkrétabb tájékoztatást szeretnénk...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keddtől korlátozhatják az autóforgalmat Budapesten

A hét közepétől tovább romlik a levegő szennyezettsége az előrejelzések szerint Miskolcon és… Tovább olvasom