Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Még az idén dönthetnek a használatarányos útdíjról

Még az idén megszülethet a döntés a használatarányos útdíj bevezetéséről - írta hétfői számában a Népszava.

A lap azt írta, hogy a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) elkészített szakmai vitairata a használatarányos útdíj bevezetéséről, illetve az abból készített intézkedési terv egyeztetése a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban zajlik. Ezt követően kormány-, illetve országgyűlési egyeztetések következnek, a konkrét bevezetés módjáról és ütemezéséről így várhatóan még az idén megszülethet a döntés.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: az éves autópályamatrica-bevétel jelenleg 43-44 milliárd forintot tesz ki, ami évek óta nagyjából változatlan, az összeg növelésének korlátai vannak, ezért a kormány tervezi a használatarányos útdíj bevezetését, ami kezdetben a teherautók számára a jelenlegihez képest megdrágítaná az úthasználatot - olvasható a Népszavában.

Olvasóink írták

  • 19. Imcsi 2010. november 02. 20:35
    „ortadon!
    Neked a hétvégére és 600 km-re megéri! De én mért vegyek az összes autópályára érvényes 4 napost, mikor csak az M1-t használom és reggel megyek, este jövök?”
  • 18. ortadon 2010. október 30. 07:54
    „07! fizetsz érte: szja
    16! naponta 1x tud közlekedni, lassú a fel és leparkolás, drága, és nem megy minden irányba...
    17! ha meg lassabb és szorítja a szállítási termin, akkor meg nem megy fel!
    Imcsi, Mankapunka! Kiszámoltad már, hogy mennyit fogyaszt az autód, a főúton és az autópályán, mennyi idő alatt érsz oda, hány potenciális öngyilkos gyalogos és biciklis kerülhet eléd, mennyi szüttyögő gyakorlatlan autóssal találkjozol?
    Szerintem még a jelenlegi 4 napossal is megéri akár csak Pestig menni.
    Egyébként havonta, 2 havonta megyek végig a pályán, kb 300km oda, 300 vissza, általában hétvégére a szülőkhöz. Nekem ideális a 4 napos. Menetidőben 1,5 órával rövidebb, rendőrségi bírsággal éves szinten 20000-el kevesebb...”
  • 17. pistika 2010. október 25. 20:52
    „Ha olcsóbb lesz a rola mint az úthasználati sarc, majd felmegy terelés nélkül is.”
  • 16. janika 2010. október 25. 19:43
    „Vajon az országunkon áthaladó kamionokat miért nem terelik fel a vasútra?”
  • 15. pistika 2010. október 25. 19:08
    „Nem értem mi itt a baj, a villanyt is mérik, a vizet is mérik, a kenyeret is darabra adják, a telefon is percdíjas, aki többet használja az utat az fizessen többet. Az utakat eddig és ezután is adóforintokból építik, tartják karban, eztán a használók többel járulnak majd hozzá. Az utak elhasználódásának mértéke a tengelysúly ötödik hatványával arányos, hol fizetik ezt meg ma a kamionok.

    Ajánlott irodalom:

    http://szemle.lrg.hu/docs/2005-04.pdf

    konklúzió az 5. oldalon”
  • 14. meir 2010. október 25. 18:01
    „ez a "KKK" mint rovidites,............hmmm!! nem tudom jo otlet-e ma!!
    ugye az 50-es evekben mar volt egy KKK,az volt a KU-KLUX-KLAN!!Texas-ban es Louisiana allamookban elegge hirhedt volt!!
    Utado!!
    Braaaavooooo! ezutan pedig jon a "Hidpenz"!!”
  • 13. Imcsi 2010. október 25. 16:25
    „Na, akkor már két ember van, aki potenciális ügyfél lehetne, egy használatarányos útdíj esetén!
    Közben eszembe jutott egy ellenpélda is, Svájc, ahol csak éves matrica van, amit az országba belépéskor meg is kell venni! Na de mennyibe is kerül ez?”
  • 12. Mankapunka 2010. október 25. 15:36
    „Imcsi

    Én is így vagyok,a céges kocsikkal a pályán megyünk,de magánemberként én is a régi 1-esen megyek Budapestre.

    Gyér a forgalom Bicskéig,meg szép a táj is.”
  • 11. janika 2010. október 25. 15:03
    „Lehet, hogy lesz a gyalogosoknak járdahasználati díj is? Sőt, ha megállnak rajta az öreglányok pletyizni, akkor parkoló díjat is kell nekik fizetni?”
  • 10. pistika 2010. október 25. 14:18
    „15 évet késtek már eddig is. Nem kell kapu, kamera, millió olcsó megoldási lehetőség elérhető, kombinálható - GPS, RFID, GSM.”
  • 9. háté 2010. október 25. 12:06
    „Az üzemanyag árból mennyi megy az útalapba?
    -- nem kellene a zsidó cégeknek horribilis árért csinálni, majd utána röviddel javítani az utakat.”
  • 8. Madarász 2010. október 25. 11:04
    „a használatarányos útdíj bevezetését, ami kezdetben a teherautók számára

    Nekem ez a kezdetben tünt fel, utána majd jönnek a személyautók?

    Akkor mégis mi a fenére fizetjük a gépjárműadőt?”
  • 7. dundi08 2010. október 25. 10:32
    „Én most már szeretném ha elkezdenék a tárgyalásokat a levegővétellel kapcsolatban is. Felháborító hogy ingyen vehetem a levegőt. (még) És persze aki többet használ fizessen többet! Jajj nektek sportolók. :)))”
  • 6. tutti 2010. október 25. 10:19
    „Lassan már ki sem látok a sok autópályadíj box mögül bakker!
    Osztrák cseh szlovák német!Remélem akkora lesz mint a cseh és akkor nyugodt szívvel nem megyek dolgozni mert úgysem fogok kilátni a szélvédőn!”
  • 5. Oscar 2010. október 25. 09:47
    „Más országokban is hasonló képpen van.
    És mégsem mennek az alsóbb rendü utakra,hisz ott is vannak szakaszok melyek fizetősek.Ma M.o-n is kell fizetni a fő utak némely szakaszán,amit egy ellnőrző kamera segítsédével könnyen lehet eszközölni.”
  • 4. xverax 2010. október 25. 09:43
    „egyszer már volt használatarányos díjszedés magyarországon.
    de o.v. azt mondta, hogy a kapu a focipályára való. s lett utána matrica...
    hát semmi sem jó?”
  • 3. urbaniastapista 2010. október 25. 09:30
    „Éppen ideje.
    #1: Ennek az útdíjnak éppen az lenne az értelme, hogy minden útért kelljen fizetni, akkor nem döngetnek majd kamionok a mellékutakon.”
  • 2. Imcsi 2010. október 25. 08:46
    „"az éves autópályamatrica-bevétel jelenleg 43-44 milliárd forintot tesz ki, ami évek óta nagyjából változatlan, az összeg növelésének korlátai vannak"
    Mik azok a korlátok? Ki vagy mi határozta meg azt, hogy X milliárdnál nem lehet több a bevétel?

    Én egyébként, ha néha-néha Bp-re kell mennem, inkább megyek a régi úton, minthogy vegyek az egynapos használat miatt négynapos matricát, amiből három nap felesleges!”
  • 1. Primax 2010. október 25. 08:32
    „"...ami kezdetben a teherautók számára a jelenlegihez képest megdrágítaná az úthasználatot -..."
    Ergo : a nagy kamionok, teherautók egy része nem az autópályán fog közlekedni, hanem a - falvakon, településeken átvezető - alsóbbrendű utakat választja majd....
    Gratuláció !”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csaknem négyszáz baleset történt a hétvégén

Közel négyszáz közlekedési baleset történt a hétvégén; öten haltak meg az utakon. Tovább olvasom