Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Médiatanács: ősztől büntetik a túl hangos reklámokat

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiatanácsa ősztől pénzbírsággal vagy kötbérrel büntetheti azokat a műsorszolgáltatókat, amelyek a műsorkörnyezetnél hangosabban sugározzák a reklámokat vagy televíziós vásárlással kapcsolatos műsorokat - jelentette be Kiricsi Karola, a testület szóvivője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Mint mondta, jelenleg türelmi időszak van, de most is folyamatosan mérik a hangerőadatokat, amelyeket közzé is tesznek a médiatanács weboldalán. A cél az, hogy a törvénysértő gyakorlatot megszüntessék a médiában, s a jövőre nézve folyamatosan tárgyalnak ez ügyben a szolgáltatókkal - hívta fel a figyelmet.

Egyelőre január óta a Magyar Televízió mindkét csatornájának műsorait, illetve a Duna Televízió, az RTL Klub és a TV2 adásait figyelik. Azokat a televíziókat, amelyek törvényt sértenek, először figyelmeztetik, s ha ez eredménytelen, akkor nyúlnak majd a pénzbüntetés szankciójához - közölte.

Kiricsi Karola idézte a január 1-jétől hatályban lévő médiatörvény ide vonatkozó részletét: "A lineáris műsorszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint környező műsorszámoké".

Beszélt arról is, hogy az Egyesült Államokban, Kanadában, Angliában és Ausztráliában már régóta van érvényben hasonló jellegű szabályozás.
A szóvivő rámutatott: a médiatanács a reklámhangerőt egy teljesen magyar fejlesztésű szoftver segítségével végzi, amely érzékeli és pontosan ki tudja szűrni a kiugróan hangos műsorrészeket. Egy nap alatt ezzel az eszközzel mintegy 200 műsorórát tudnak vizsgálni, és már eddig is találtak számos jogsértést.

A Humanoid nevű szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt műsorszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd táblázatban megjelöli a megadott paramétereket túlszárnyaló műsorrészeket, időpontokat. Azt is teljes bizonyossággal szűri ki a szoftver, hogy reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez köthetők-e a kiugró hangerő mérései - jegyezte meg.

A program segítségével laikusok számára is könnyen értelmezhetően megjelennek a nézőket zavaró dinamikai változások, és pontosan megjelölhetőek azok az esetek, amelyek során kereskedelmi célból lett hangosabb egy-egy műsor - fogalmazott Kiricsi Karola.

A sajtótájékoztatón Jó Balázs, a médiatanács műsorfigyelő- és elemző főosztályának főosztályvezető-helyettese mutatta be a szoftver működését.

Olvasóink írták

  • 10. dorombolok 2011. április 21. 12:26
    „Okosan teszik!”
  • 9. Hunicum 2011. április 21. 10:32
    „Aki elkapcsolja a reklámot mert hangos, annak nem ugyanannyi lehalkítani?”
  • 8. Bo9903 2011. április 21. 07:41
    „7. Túrabakancs: egyrészt idegesítő elkapcsolni a tévét, az meg már csak hab a tortán, hogy ha elkapcsolom egy másik adóra ott is reklám, sőt a harmadikon, és a negyediken is. Hányok tőlük. A tévé meg úgy bömböl a reklámnál, hogy ijedtemben kiesek a gatyámból. De pl. a Film+-on ha véletlenül van valami normális film, nem győzök neki hangot adni, mert természetesen az persze halk..... IGEN: BÜNTESSÉK a hangosreklámot!!!!!! De úgy, hogy belegebedjenek!!!!!”
  • 7. nüs 2011. április 21. 07:11
    „A mai médiában valóban a hangerő a legnagyobb probléma, nem a tartalom.
    Lehet örülni ennek a hatalmas erőlelépésnek, túl hangos a reklám bruhahaha”
  • 6. Túrabakancs 2011. április 20. 22:35
    „Végre, de tartsák is majd be a szigort az illetékesek! Az nem jó megoldás
    ha reklámnál elkapcsol az ember, mert maga a kapcsolás az ami fárasztó,
    és idegesítő. Ráadásul a távirányító esetleges hamarabbi kopása sem alhanya-
    golható körülmény. A műsorok zenei aláfestése is sokszor hangos, nem csak a
    reklámok, ill a zenei szpotok/szignálok. /időjárásnál stb.../ Ráadásul az idősek
    akik egyébként is hangosabban hallgatjál a tv-t, a reklámoknál szabályosan
    birtokháborítást is elkövetnek indirekt a hangos tévézéssel. Persze direkt is..”
  • 5. maraton 2011. április 20. 21:35
    „HELYES! Egyébként reklám alapján sennit sem veszek, boltban látom az árut, egyszer megveszem, ha jó, akkor továbbra is. A reklám meg pisislére való, a legnagyobb rossz, hogy a szemét cégek még ki is fizettetik velünk, fogyasztókkal a termékben...”
  • 4. load 2011. április 20. 20:50
    „nahállaistennek!”
  • 3. nane 2011. április 20. 19:45
    „Én elkapcsolok ha reklám van .Direkt,csakazért is!”
  • 2. onem 2011. április 20. 18:22
    „Nem csak az rtl-n, minden <moderálva> ordít a reklám a normál műsorhoz képest. Ezért nem nézek már tv-t.Ha mindenki ezt teszi, kinek szól a reklám?”
  • 1. tricse 2011. április 20. 15:32
    „Az RTL klubon azóta is folyamatosan hangosabb a reklám--igaz ravasz módon,nem az egész reklámblokk,csak gondolom azok amelyek hangosfelárat fizetnek! De ez mind semmi ahhoz képest,hogy tegnap este a Grace klinika amúgy is rövid epizódját kétszer zavarta meg reklámblokk--ami érthető hiszen ebből élnek,de az már sok,hogy ajánló címen meg kellett nézni a valóvilág,a csillagszületik,a pluto nash a csi és a gyilkos elmék egy-egy részletét is!
    Na ezt kellene büntetni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Védett tanúi szerepéről beszélt a romagyilkosságok vádlottainak munkáltatója

Fehérné Nyalka Évát állítása szerint egy tanúvédelmi programba akarták bevonni a rendőrök, miután… Tovább olvasom