Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

Mátrix - Forradalmak

A végkifejletben Neo egy lépéssel előrébb került az igazság felé vezető úton, és messzire jutott, mióta a nyúl üregének megismerését választotta a Mátrix helyett . Az átalakulás azonban megfosztotta erejétől és megrekedt a Mátrix és a gépek világa között.

A sztori

Miközben Trinity (Carrie-Anne Moss) Neo öntudatlan teste fölött őrködik, Morpheus (Laurence Fishburne) gyötrődik a lehetőségtől, hogy a Kiválasztott, akibe minden reményét és az élet fennmaradásának hitét helyezte, a Mátrix világának foglyaként a rendszer ellenőrzése alá került.
A Mátrix-trilógia harmadik, befejező részében az emberek és gépek közti elkeseredett háború katasztrófával fenyegető záróakkordjához érkezik: Zion katonái, bátor civil önkéntesekkel az oldalukon, mint Zee (Nona Gaye) és a Kölyök (Clayton Watson), kétségbeesetten harcolnak, hogy visszaverjék az őrszemek támadását. A teljes megsemmisüléssel szembesülve az emberiség utolsó bástyájának lakói nemcsak saját életükért, hanem az emberiség jövőjéért küzdenek.
Csakhogy egy ismeretlen elem megmérgezi a belső soraikat is: Smith (Hugo Weaving), az öntudatra ébredt program immár kikerült a gépek ellenőrzése alól, és minden egyes másodperccel erősebbé válik. Az a célja, hogy elpusztítsa a birodalmat a való világgal és a Mátrixszal együtt. Az Orákulum (Mary Alice) végleges útmutatást ajánl Neónak, de ő fenntartásokkal fogadja szavait, mert attól tart, hogy a nőt is csak egy program irányítja.

Niobe (Jada Pinkett Smith) segítségével Neo és Trinity messzebbre merészkednek, mint eddig bármelyik ember: végzetes és mindent eldöntő utazásra indulnak a Föld felperzselt felszínén a gépek városának szívébe. Ebben a hatalmas, mechanikus metropoliszban Neo szemtől szembe kerül a gépek legfőbb vezérével, a Deus Ex Machinával, és alkut köt vele, hiszen ez a haldokló világ egyetlen reménye a túlélésre.
Ma így vagy úgy, de véget ér a háború, de addig még hátravan a végső összecsapás Neo és Smith között: ez dönt két civilizáció pusztulásáról vagy fennmaradásáról.

A filmről

A Wachowski-testvérek és Joel Silver producer 1999-ben mutatták be a Mátrix című filmet. Az alkotók nem csak a látványos vizuális megoldásokkal sokkolták a közönséget, hanem egy komplex filozófia felvázolásával, mely a világ és a létezés lényegére, a legalapvetőbb kérdésekre keresi a választ, új megvilágításba helyezve döntéseinket, és a minket mozgató erőket. Az alkotók az epikus történetet trilógiának álmodták meg. A 2003-ban bemutatott második résszel még mélyebbre ástak a szerteágazó mitológiában, és új vizuális hatásokat mutattak be, új dimenziókat nyitva ezzel a filmkészítésben.

Az alkotók kitaláltak egy hőstörténetet, egy önálló világot, és olyan hatásosan sikerült elmesélniük, hogy kitágították a filmkészítés határait, és új műfajt teremtettek az akciófilmen belül. Pusztán zsigeri szinten is nagyon élvezetesek ezek a filmek, de ha mélyebbre akarunk ásni, találunk néhány igazán mélyenszántó gondolatot. A záródarab hátborzongatóan erős. A befejezés átszellemült, intelligens, humoros és szórakoztató, emellett valódi válaszokkal szolgál a korábban felvetett kérdésekre. 

A látvány

A Mátrix-trilógia látványának alapjául szolgáló képregény rajzainak életre keltéséhez a művészeti részleg több mint 400 embert foglalkoztatott. Az első rész 30 díszletéhez képest most a két részhez összesen majdnem 150 díszletet kellett megtervezni és felépíteni. A díszletek némelyikét mindössze néhány napig használták, s elképesztő szervezést igényelt, hogy időveszteség nélkül építsenek, forgassanak és bontsanak le mindent, helyet csinálva a következő díszletnek. A legnehezebb feladat Zion városának földalatti, vertikális szerkezetének létrehozása volt. Zion pontosan a Mátrix ellentéte: nem egy high-tech hely. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

1.2 A Római Szerződés alapjai

Tovább olvasom