Kisalföld logö

2018. 01. 22. hétfő - Vince, Artúr -7°C | 2°C Még több cikk.

Matek felvételi: háborgó diákok és szülők

A nyolcadik osztályos tanulók szombaton írták a középiskolai felvételiket. Többen úgy vélik, a matek feladatsor túlságosan nehéz volt. Ön szerint is?

"Annak a több 1000 nyolcadikas diáknak a nevében szeretnénk írni, akik a mostani matematikai felvételit szinte megoldhatatlannak találták. Segítsenek abban, hogy nyilvánosságra kerüljön és az illetékesek tegyenek valamit az ügy érdekében"
- írta egy olvasónk.

A koloknet.hu oldalán hétfő délelőtt négyszáz hozzászólás olvasható, amelyben szülők és diákok panaszkodnak arról, hogy szerintük nagyon nehéz volt a 2010-es középiskolai felvételi matekmatika feladatsora. Sokan panaszkodtak arra, hogy a rendelkezésre álló 45 perc alatt alig néhányat tudtak csak megoldani a tíz feladatból.

Az irodalom és nyelvtan feladatsorát ugyanakkor könnyűnek találták a hozzászólók.

A felvételi feladatsorokat és a javítókulcsokat ide kattintva nézhetik meg.  


Olvasóink írták

117 hozzászólás
  • 117. davidka621 2010. február 03. 08:32
    „Én úgy gondolom, hogy nem volt nehéz a felvételi az első átolvasásra... Nem értem mit kell ezen háborogni... -.-”
  • 116. álom 2010. január 28. 14:16
    „Nem tudom,hogy így van-e,de a gyermekemnek is bevitte a matematika tanár ezeket a felvételi feladatokat.A gyerekem nem egy matek zseni(2),10.-be jár egy gimibe,de ő is azt mondta a matek nem csak számolásra épül,hanem logikára!!!! is.Nekik nem volt nehéz és a tanár is eltudta olvasni,sőt értelmezni is a feladatott,nem úgy mint ahogy a tévében is nyilatkozták.A magyar szővegértésen és helyesírásra alapul,nem úgy mint a matek. A matek logika is.A mai gyerekek nem nagyon szeretnek gondolkodni,kiindulva az enyémekből.Egy hozzászóló már le is írta,hogy minden diák csak a magának megfelelő tudású iskolát válassza!Ezt a szülőnek is tudnia kell!!Elnézést ha valakit megbántottam,de két középiskolás gyemekem van és én már ezt tapasztaltam!”
  • 115. egyolvasó 2010. január 28. 01:50
    „T. Uomo!
    Hozzászólását elolvasva be kell ismernem: Önnek van igaza. De azzal, hogy beismertem a tévedésem, talán egy újabb élettapasztalattal lettem gazdagabb. Én is csak remélni tudom, hogy minden ember a saját foglalkozásához szükséges tudást sajátította el. Az Ön - a mérnök hallgatókra vonatkozó - tapasztalatai sajnos igen valósak. De bízzunk benne, hogy az oktatók jó módszert dolgoztak ki az adott szakra nem illők kiszűrésére (minden területen). Viszont memóriazavarban nem szenvedek (eddig nem tapasztaltam jelét), így tisztázom magam. Én annak idején több gimnáziumot is megjelöltem, többek között egy matematika oktatására specializálódó osztályt is (nem Győr-Moson-Sopron megyei vagyok). Arra nem emlékszek (lehet, hogy mégis van memóriazavarom), hogy akkor volt-e központi felvételi, vagy minden iskola a maga felvételi vizsgáját íratta-e, de arra emlékszem, hogy a matematika fakultáció osztály matematika feladatsorában volt szögfüggvényes feladat és arra is, hogy nekem anno a tananyag része volt nyolcadik osztályban. Sajnos vagy nem sajnos, én se kerültem be ebbe az osztályba. Igaz, hogy nem teljesítettem rosszul, de kívül estem a rangsorban az engedélyezett létszámon. Végül igaz, hogy nem vagyok építészmérnök (sokáig az akartam lenni, de a meggátolt a csapnivaló rajzkészségem), de a magas épületek régóta érdekelnek, ezért tudom, hogy a pécsi magasház nem a tervezés, hanem a kivitelezés miatt olyan, amilyen (igaz ebben az esetben hibázhatott a kivitelezésért felelős mérnők). Végül kívánom Önnek, hogy sikerrel járjon a hallgatók felkészítésében, hogy könnyedén vehessék az akadályokat, ezáltal jó mérnökökké válhassanak.
    Üdvözlettel: egyolvasó”
  • 114. Uomo 2010. január 27. 23:53
    „T. egyolvasó!
    Igen, ahol van ott lehet vízválasztó egyetemen a matematika. Különösen a mérnöki karon, hiz ott azért igen hangsúlyos - meglepne ha ott a római jog lenne a vízválasztó. Ahogy az is, ha a jogi karon az anatómia, esetleg az orvosoknál az analízis. De azért én is remélem, hogy az orvos aki esetleg nekem ír fel gyógyszert, legalább a mértékegységekkel tisztában lesz, és ha az adag kávéskanálnyi, akkor nem teás, netán leveseskanálnyit akat adagolni - mint ahogy a műveltséget nosztó SZÉF vetélkedőben kiderült, a játékosok némelyike szerint egy kiló az 100 gr - valahol itt tart a matematika ma. Azért remélem, hogy manapság a mérnöki karon legalább megvannak a követelmények, mert akkor még van remény, hogy nem lesz több pécsi toronyház, összedőlő M6-os alagút és hasonlók - vagy marad ott buktató jellegű tárgy a matek azoknak, akik ilyeneket terveztek. Tanítottam olyanakoat, akik azt hitték, leendő mérnökök - és ezt a nyolcadikos feladatsort tudom, hogy nem oldották volna meg 60%-nál jobbra. Sajnos, a baj itt van ... meg tán velem:)”
  • 113. egyolvasó 2010. január 27. 21:16
    „T. Uomo! Örülök, hogy figyelmeztetett, hogy valami gond van a memóriámmal. Ma még csak az emlékeim keverednek, talán holnap elfelejtem majd kikapcsolni a kávéfőzőt, holnapután már nadrág nélkül indulok el itthonról. Azt hiszem sürgősen fel kell keresnem az orvosom. Lehet, hogy agydaganatom van? Remélem azért az agyamat operáló orvos tisztában lesz a számokkal és a mértékegységekkel, mert nem szeretnék ez miatt meghalni. Amúgy én sosem favorizáltam a reál tantárgyakat, kinek ez, kinek az jön be (humán, reál). Nem emlékszem jól (fránya memória), de mintha említettem volna, hogy a matematika és a matematikára épülő tárgyak vízválasztók a felsőoktatásban, persze ott ahol van (többek között a mérnök szakokon).”
  • 112. noni73 2010. január 26. 23:46
    „lr
    Bocsi,de szerintem tuti,hogy mindenki megoldotta,az elöző,feladatsorokat!Hisz ott volt a lehetőség,miért ne oldották volna meg???Nem értelek!

    Uomo
    Végre,egy igazi hozzáértő,aki leírja,hogy tényleg jogos a felháborodás!Köszönjük!!”
  • 111. Uomo 2010. január 26. 21:39
    „Kedves egyolvasó! Azt hiszem, valahol gond lehet a memóriájával.. én több mint 20 éve javítok felvételi példasorokat, és sajnos, el kell mondjam, hogy soha,ms ehol nem szerepelt az általános iskolai követelmények között (legalábbis az utóbbi 40 évben biztosan nem) a szögfüggvények ismerete. Miért kell nagyzolni egy valótlan állítással?
    Feladatsor nehézsége: nem a felnőtt tudásszinthez kel igazítani, hanem a korosztályéhoz. Ha egy futóversenyen elindulnak az olimpiai bajnoki címre vágyóak, akkor nekik más tempót kell diktálni, mint ha valaki most kezdő futó. Itt a kezdő futóknak volt felnőtt tempó. Az egy másik kérdés, hogy a természettudományos oktatás (főleg az általános iskolákban) messze elmarad a kívánatostól. De ki tanítsa?? Ezért a pénzért ki megy el matektanárnak?? A baj nem a példasorral kezdődik- azt lehet nehéznek, könnyűnek ítélni - bár hozzétenném, hogy az utolsó példája középszintű érettségin szereplő példa, és hasonlót kell pl. megoldani az Apáczain a leendő tanároknak - és ott kevesen tudják megoldani. De a példasor a mai oktatáshoz képest, a lehetséges felkészüléshez képest nem volt megfelelő. Fizessék meg azokat a lehetséges tanárokat, akik jól meg tudják tanítani az anyagot - és utána lehet a gyermekem számon kérni a tudást!
    És kedves egyolvasó! bármennyire is favorizálja a reál tárgyakat, sajnos, a mérnökiégazdasági pályák kivételével azok nem rúgnak labdába. Bölcsész, jogász, orvos stb. nem matekizok. És mivel tanítok leendő mérnököket, nem dicsekednék a tudásukkal - a többségének gyatra.”
  • 110. Uomo 2010. január 26. 21:17
    „A felvételi dolgozatok közül sokat javítottam, így van valami rálátásom a példasorra. Igazából a hatosztályos iskolákba írók példasora volt nagyon nehéz, nehezebb, mint egy a korosztály szintjéhez mérhető feladatsor. A 9. évfolyamba jelentkezők számára kitűzött példasor vegyes érzéseket vet fel. Mivel évek óta javítok, ismerem valamennyi tételsort, talán mondhatom a véleményem. Maga a feladatsor nem volt jól megszerkesztett. Nem igazán kérte számon az ebebn a korosztályban elvárható ismereteket, és sajnos, a középiskolában szükségszerű logikus gondolkodást sem támogatta. Aki az előző évek feladatsorait megcsinálta, azok se tudtak jól felkészülni, mert azoktól eltérő volt. Azok se tudtak jól felkészülni, akik iskolában rendszeresen gyakoroltak, mivel nem fedte le a tananyagot. Így ezek után nem érdemes arról vitázni, hogy könnyű vagy nehéz volt, mert a lényege ez: nem jól volt összeálíltva, és nem volt alkalmas a feladatára: megfelelően mutassa ki a különbséget képesség, szorgalom megléte és hiánya között.
    Petíciónak, tiltakozásnak nem sok értelmét látom. A minisztériumra nem szokott hatni egyik sem. Akár a középiskolába szóló, akár az érettségi feladatsorokat nézzük, minden évben adódnak kisebb-nagyobb problémák. Hiába van a visszajelzés, valaki(k) ott igen kényelmesen és kimozdíthatatlanul rontják el a dolgokat, következmények nélkül. És amíg az iskolának és a pedagógusoknak nem lesz meg a becsülete, addig szavuk sem hallja meg senki - főleg nem a jövőért is felelős pártok.”
  • 109. lr 2010. január 26. 20:41
    „http://www.oh.gov.hu/kozoktatas/korabbi-beiskolazasi/korabbi-beiskolazasi

    Nehéz lett volna megtalálni??”
  • 108. lr 2010. január 26. 20:31
    „Kedves GyÁgnes!
    Az OM honlapján fent van az összes régi feladatsor? Minden amit eddig írtak. Megoldókulccsal együtt. Az Internetet erre is lehet használni, nemcsak reklamálásra.
    Akik most dühöngenek, hogy nehéz volt, hány feladatlapot oldottak meg a régiek közül??”
  • 107. suellen 2010. január 26. 19:51
    „Ha az egyszeregyet kérdezték volna, mi alapján döntenék el, h ki hova mehet tovább. Akinek könnyű volt, az gimibe mehet, akinek nem annyira, az szakközépbe, akinek meg nehéz, lehet tanulni hiányszakmát. Ilyen egyszerű.”
  • 106. gyagnes 2010. január 26. 17:13
    „Napok óta foglalkoztat a téma, mert az én fiam is most felvételizett. A mi tapasztalataink véleményünk is jórészt megegyezik az előttünk szólókkal.

    Mindössze annyit tennék hozzá, hogy bár nekem nincs benne semmi gyakorlatom, civil kezdeményezésre buzdítanék mindenkit, szülőket, tanárokat, diákokat. Próbálják meg az iskolákban,önkormányzatokban, vagy oktatási hivatalokban közösen, összefogva képviselni a véleményüket, nyomásgyakorlással elérni, hogy ilyen még egyszer ne fordulhasson elő.
    Esetleg dugják össze a fejüket szülői értekezteten, kinek milyen ötlete lenne a cél érdekében.
    Kérjük együtt, ennek a felvételi rendszernek a javítását.
    Elsőként lenne egy javaslatom pl. készítsenek egy példatárat, amiben sok-sok feladat lenne, ebből felkészülhetnének a gyerekek, és a vizsgán is ebből választanák ki a feladatokat, így nem érhet senkit meglepetés, vagy vád. Tudná a tanár és a diák is, mire kell felkészülni.

    Végül szerettem volna hallani a felelősök véleményét is, kutattam , és eddig mindössze ennyit találtam: Az MR1 krónika című műsorából idézve:

    "Az Oktatási Hivatal igazgatóhelyettese szerint nem szabad néhány vélemény alapján ítélni. Pósfai Péter azt mondja, biztosan sokan vannak, akiknek a feladatsor megoldása sok nehézséget okoz, esetleg egyes feladatokkal nem boldogulnak, ugyanakkor több ezren nagyon jó dolgozatot írnak, gyakorlatilag minden feladatot megoldanak. Pósfai Péter azt is hozzátette: a tételsorokat egy gyakorlott pedagógusokból álló bizottság állítja össze, amely évek óta ezt csinálja, a munkájuk pedig számos lektorálási lépés után kerül a diákok elé."

    - hát ezt inkább nem véleményezném”
  • 105. San1488 2010. január 26. 16:44
    „Azzal a résszel én sem értek egyet, hogy ne menjünk szavazni....

    http://reakcio.wordpress.com/2010/01/23/van-e-a-jobbiknak-programja/”
  • 104. Mankapunka 2010. január 26. 13:59
    „San1488 "De ha elegetek van, akkor éljetek az ellenállás jogával! Ne menjetek szavazni! Akkor felépíthetünk majd egy új Magyarországot!"

    Ezzel nem értek egyet,mert ha nem megy el szavazni,attól nem fog semmi sem javulni,mert az erősebb kutya .....egyszóval beletörődik a sorsába,hogy rabszolgasorba rakják a rendszerben.

    Amerikai ürgével meg teljesen egyet értek.Ha már onnan vesznek át mindent,akkor a magántulajdon védelmét is átvehetnék,a sok "megélhetési bűnözés"miatt,amit ez az oktatás hoz.”
  • 103. 13.István 2010. január 26. 13:26
    „Csak nem kezd beérni a M. Bálinti sorvasztás ?”
  • 102. radír 2010. január 26. 13:24
    „Szerintem a tavalyi sem volt könnyebb, sőt volt nehezebb is korábban. Az esetleges rossz szájízt talán el lehetett volna venni, ha mindenki tisztázza az általános iskolai szaktanárokkal még szeptemberben, hogy a gyerek az írásbeli felvételire elég a tanóra, vagy erre külön energiát kell-e volna szánni.”
  • 101. San1488 2010. január 26. 12:50
    „Alakul az új kasztrendszer!!! :-(”
  • 100. San1488 2010. január 26. 12:49
    „Mi húzódik a botrányos felvételi vizsga mögött?

    http://tinyurl.com/yexhmcv

    Olvasónk figyelmeztetése az USA-ból - reagálás a botrányos felvételi vizsgára

    http://tinyurl.com/ycfqj5j”
  • 99. Mankapunka 2010. január 26. 12:41
    „Csajsziland nayanyelven,így írtam,úgy mondod,mintha te olyan kiváló lennél magyarból.

    Annyi a különbség,hogy én sötétben írok,és néha gyorsabb az ember jobb keze,mint a bal.

    Kívánom,hogy a munkahelyedről pár év múlva a többiek piszkálása végett rúgjanak ki.”
  • 98. bugyortudor 2010. január 26. 12:28
    „Üdv!
    Volt egy-két hozzászóló, aki azért tartotta túlzónak a "rinyálást", mert szerinte a gyerekek és a szülők hibája, ha nehéznek találták a feladatsort. Pl. a gyerek sokat ül a számítógép előtt, bandázik, nem járt órákra stb., a szülők pedig engedékenyek vagy a sok munka miatt nem figyelnek a gyerekre.

    Tapasztalatom az, hogy azok a szülők, akik kűzdenek a megélhetésért és 3 műszakban dolgoznak, sokkal jobban odafigyelnek a gyerekekre, mint azok, akiknek nem kell ugyan 3 műszakban dolgozni, de sokat dolgoznak sok pénzért. (Vagy szinte alig dolgoznak sok pénzért.)
    Itt most azok a szülők "rinyáltak", akik odafigyelnek a gyerekeikre, és akiknek számít, hogy a gyerekeikre milyen jövő vár.

    Előre bocsátom, én meg sem néztem a feladatokat, mert én matematikából mindig is gyatra teljesítményt nyújtottam (a bonyolultabb feladatoknál elvéreztem), szóval valószínű, hogy nekem így is kínai lett volna az egész. Humán beállítottságú voltam mindig, ennek ellenére ma olyan hobbit űzök, amihez igencsak kell a matematika: csillagászkodom. Sőt, műszaki iskolát végeztem, és bár abban az évben, amikor érettségiztem, a matematika érettségit a legjobbak is maximum 3-asra teljesítették, és az iskola 3/4-e megbukott az írásbeli matematika érettségin, az én szüleim nem reklamáltak, mert tudták, hogy mire vagyok képes.
    Így gondolom, hogy akik most reklamáltak, azok szintén tudják, hogy a gyermekük egyébként 45 perc alatt mire képes, és ehhez mérten ítélték meg nehéznek a feladatokat.

    Egy kicsit persze én is túlzásnak érzem a témát, de a mai világhoz képest egyáltalán nem, hiszen most mindenki felemelheti a hangját, ha igazságtalannak érzi ami történt vele.

    Ebben az országban alapvető gondok vannak, így tényleg semmin nem tudok meglepődni.
    Akció-reakció
    Felvételi feladatok - felháborodás
    Cikk a témában - eltérő vélemények, hozzászólások

    Nem kell itt semmit komolyan venni, mert ha nagyon komolyan veszünk valamit ebben az országban, akkor hamar elnéptelenedünk. :-)))))) Vidámság!

    B.”
117 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csődközelben a Vidám Park

Félő, hogy tavasszal már nem is nyitja meg kapuit a Vidám Park. Tovább olvasom