Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 33°C Még több cikk.

Malév: több százezer kárigényre számítanak

Eddig több tízezer károsult jelentkezett a Malévnál a légitársaság február eleji leállása miatt.
Eddig több tízezer károsult jelentkezett a Malévnál a légitársaság február eleji leállása miatt, a Malév arra számít, hogy a beérkezett kárigények száma eléri a több százezret - mondta Karsai Györgyi, a légitársaság vezető jogtanácsosa az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának ülésén hétfőn.

Az ülésen Kovács Levente, a Bankszövetség főtitkára azt mondta: várhatóan néhány héten, de maximum három hónapon belül a bankkártyával fizetett ügyfelek, a károsultak mintegy harmada visszakapja a pénzét.

A Malév járatainak leállásával kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekről tanácskozott az OGY. Fotó: Földi Imre (galéria)

Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a napirendi pont megtárgyalása után újságíróknak azt mondta: jelenleg zajlik a valós igények felmérése.

Minden bankkártyával Malév-jegyet vásárló visszakapja a repülőjegy teljes árát

Minden bankkártyával Malév-jegyet vásárló visszakapja a repülőjegy teljes árát, azok is, akik későbbi időpontra váltottak jegyet - közölte a Magyar Bankszövetség hétfőn az MTI-vel.

A szövetség megerősítette, hogy mindenki, aki bankkártyával vásárolt Malév-repülőjegyet, visszakapja a jegy teljes árát az érintett piac szereplőkkel folytatott tárgyalások eredményeként.

A múlt héten kedden a szövetség még azt közölte: azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mert a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott.

A Malév járatainak leállásával kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekről tanácskozott az OGY. Fotó: Földi Imre (galéria)

A mostani közleményben a szövetség gyakorlati tanácsokat is ad: a kártyakibocsátó bankkal kell felvenni a kapcsolatot, és érdemes előzetesen tájékozódni az ügyfélszolgálatokon a szükséges dokumentumokról.
Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. Tanácsos, hogy az utazással kapcsolatban minden dokumentum rendelkezésre álljon. Mindezek alapján lehet kezdeményezni a bankkártyás panaszeljárást.

A többszereplős nemzetközi folyamat az ügyfelektől minél pontosabb dokumentációt és türelmet kíván, ugyanakkor a bankoknak igen jelentős adminisztrációs feladatot jelent - hívja fel a figyelmet a Magyar Bankszövetség.

A Malév járatainak leállásával kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekről tanácskozott az OGY. Fotó: Földi Imre (galéria)

A közleményben megjegyzik: az átfutási idő esetenként eltérő lehet. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik, várhatóan három hónapon belül.

Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik.
A Malév február 3-án szüntette be járatainak üzemeltetését.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

EU-bíróság: újabb jogellenes állami támogatást találtak

A Budapesti Erőmű Zrt. és az állami Magyar Villamos Művek Zrt. között létrejött, hosszú távú… Tovább olvasom