Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Május 1-től drágább lesz a vasúti és autóbusz-közlekedés

Egységessé válik és egyben drágul május elsejétől a vasúti és autóbusz-közlekedés ára. A vonatjegyek 17 százalékkal kerülnek majd többe, míg autóbuszon 4 százalékkal kell többet fizetni.
A tavaly elhatározott rend szerint módosulnak az utazási kedvezmények is - közölte a gazdasági- és közlekedési tárca. Többi között a lakóhely és az iskola között 90 százalék bérletár-kedvezményt kapnak a nappali tagozatos középiskolások. A felsőoktatásban tanulóknak 67 és fél százalékos kedvezmény jár bérletvásárlásnál.

Drasztikus lépésekkel folytatódhat a vasúti reform

A Népszava értesülése szerint a vasúttársaság több variációt is kidolgozott. Az egyik szerint jövőre újabb 84 szárnyvonalon szűnhet meg a személyforgalom, a megmaradókon pedig minden második vonatot törölnének a menetrendből.

Hivatalosan semmiféle tájékoztatást nem kapott a Vasutasok Szakszervezete a MÁV-nál várható átszervezésekről. Simon Dezső, az érdekképviselet elnöke úgy látja: a nyomvonalak tervezett megszüntetésével katasztrofális közlekedési helyzet alakulhat ki.

- Senki nem keresett meg bennünket – mondta. Önmagában a mellékvonalak bezárása nem fogja megoldani a vasút problémáját, sőt, bizonyos térségek rendkívül hátrányos helyzetbe kerülnek. Simon Dezső azt is elmondta: a mellékvonalak fejlesztésére megoldás lehetne a régiós vasút kialakítása, hiszen a régiós vasutak EU-s pénzekből is fejleszthetők lennének.

A vasúti mellékvonalak mellett érvelt az állampolgári jogok országgyűlési biztosa is. Lenkovics Barnabás jelentése kitér arra: a tervezett intézkedések alapjául szolgáló, bevétel-alapú utasszámlálás nem tükrözi a vonalak valódi kihasználtságát. A biztos megállapítása szerint a kistérségek infrastruktúrájának elsorvasztása helyett a kormányzatnak, a MÁV-nak és a helyi önkormányzatoknak közösen kellene kidolgozniuk egy saját modellt a vasút működtetésére.

A Magyar Rádió megkeresésére a MÁV-nál azt közölték: jelenleg minden felsővezetőjük külföldön tartózkodik, így nyilatkozat csak hétfőn várható.

A gazdasági tárcától egyelőre nem kaptunk választ: pontosan hogyan képzelik el a vasút átszervezését. A GKM közleménye szerint a tárca jelenleg áttekinti a MÁV 2008-ra vonatkozó menetrendi koncepcióit, a végső döntést pedig még további egyeztetések előzik majd meg.

A Fidesz arra kéri a kormányt, hogy ne járuljon hozzá további vasútvonalak megszüntetéséhez. Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerint ugyanakkor Magyarországon is követni kellene a nyugat-európai példát, vagyis azt, hogy nem támogatja az állam a MÁV-ot, hanem szolgáltatást vásárol. Ez azzal is járna, hogy csak akkor fizet, ha megfelelő szintű a szolgáltatás.

A Krónika kereste az ügyben az MSZP-t, azonban a sajtóosztályon közölték, hogy nem reagálnak az elhangzottakra.

Krónika Hírszolgálat

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cigi az alvázban

Tovább olvasom