Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 22°C Még több cikk.

M6/M60: alagútbiztonsági kampány indult

Az M6/M60 autópálya Szekszárd-Pécs közötti szakaszának jövő heti átadására készülve a beruházó Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. kampányt indított annak érdekében, hogy az autósok megismerjék a Bátaszék és Véménd között található gyorsforgalmi alagutak biztonságos használatának szabályait.
A MAK Zrt. ennek érdekében alagútbiztonsági tájékoztatót készített, amely az alagutakon történő áthaladás szabályairól, és a vészhelyzetekben tanúsítandó helyes magatartásról nyújt tájékoztatást. A három nyelvű - magyar, angol és német - tájékoztató füzetet a pálya mentén található benzinkutaknál helyezték el, illetve elektronikus formában megtalálható a www.mecsekautopalya.hu, valamint a Magyar Autóklub internetes honlapján is a www.autoklub.hu címen.

A közlekedők biztonságára 24 órás folyamatos készenléti szolgálatot ellátó alagútüzemeltető személyzet ügyel egy központi számítógépes rendszer segítségével. Emellett 50 méterenként nyomógombos segélykérő- és tűzjelző készülék, 150 méterenként segélykérő fülke található ahol poroltót is elhelyeztek, illetve a két leghosszabb alagútban, 300 méterenként vészátjárók vannak. A Szekszárd-Pécs közötti 81 kilométeres szakaszon találhatók Magyarország első gyorsforgalmi közúti alagútjai. Bátaszék és Véménd között összesen négy átjáró épült, amelyek közül a leghosszabb 1331 méteres.

Ezen kívül van még egy 865 méter, illetve két rövidebb: egy 418, illetve egy 399 méter hosszúságú. A Mont Blanc alagútban 1999-ben bekövetkezett katasztrófa óta az alagutakra szigorú biztonsági előírások vonatkoznak, ezek érvényesek az M6-/M60-as átjáróira is. A Francia- és Olaszországot összekötő Mont Blanc alagútban keletkezett tűzben negyvenketten vesztették életüket; a vizsgálatok szerint azért, mert az átjáró ventillátorrendszerét nem megfelelően működtették.

Olvasóink írták

  • 3. Agent 2010. március 24. 10:55
    „http://csepel.info/?p=2138”
  • 2. astra1 2010. március 24. 09:29
    „Abszurdisztán hö-hö.”
  • 1. Agent 2010. március 23. 21:20
    „Hát, itt csupán annyi lesz a különbség, hogy esetleges alagútomlásnál nem tonnás sziklák százai omlanak be, hanem csak az a 1-2 méter lösz, meg a rajta lévő gyümölcsfák, amelyek az alagút feletti "dombot" hivatottak jelenteni:)Az útpályát eleve süllyeszteni kellett, hogy az alagút "beférjen" a "domb" alá, ilyen mondjuk a világon sincsen, dehát:)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fűtéskorszerűsítés a tatai kistérségben

Négyszázmillió forintos, energiát megtakarító felújításra és fűtéskorszerűsítésre nyert pályázatot a… Tovább olvasom