Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Likőrgyári vezető- és lépésváltás

Új vezérigazgató áll múlt hét óta a Győri Likőrgyár Rt. élén. Barabás Attilának a szeszesital-piac gyors lépésváltásai jelentenek kihívást.
Barabás Attila
A Győri Likőrgyár Rt. 38 éves új vezetője agrármérnöki, közgazdasági és marketingdiplomával rendelkezik. Első munkahelye tulajdonképpen megegyezik a mostanival, bár akkor még másképp hívták. Az elmúlt több mint egy évtizedben a szeszipari vállalat több szervezeti és névváltozást megért, Barabás Attila pedig különböző posztokat töltött be és jól hasznosítható tapasztalatokat szerzett.

Piacnyitásra készülve

A nagy múltú üzem fontos jellemzőjének tartja, hogy napjainkban hazánk második legnagyobb égetett szeszes italt gyártó cége. Győri telepén a termelés és az irányítás zajlik, az ország különböző részeiben nyolc raktára található. Mintegy 150 dolgozót foglalkoztat, 40-féle ízt 150-féle kiszerelésben állít elő.
Az 1997-es privatizációkor a likőrgyár magyar tulajdonba került és azóta bevétele folyamatosan – évente 1 milliárd forinttal – nőtt, termékválasztéka is bővült. Nagyrészt saját márkáit állítja elő és forgalmazza, emellett megbízás alapján készít italokat. Látványos technikai fejlesztés keretében teljes palackozó- és gyártókapacitása megújult. A cégnél az elsők közt vezették be a nemzetközi minőségbiztosítási rendszereket, annak ellenére, hogy a társaság exportja elenyésző, ám az rt. próbálkozik a külföldi értékesítéssel és készül az uniós csatlakozás utáni piacnyitásra. Barabás Attila úgy véli, a külpiacokon a hungaricumnak számító italokkal veheti fel a győri üzem a versenyt és megmutatta legújabb fejlesztéseiket, azokat a pálinkákat, melyek a legutóbbi gyulai gyümölcspálinka-fesztiválon tucatnyi érmet kaptak.

Szokásokhoz igazodva

A társaság idei tervezett árbevétele 6,5 milliárd forint. A vezérigazgató elmondta: a rövid távú stratégiát a piac gyors változásai határozzák meg. A szeszesital-összfogyasztás ugyan stagnál, de azon belül az alacsony alkoholtartalmú, koktélalapanyagnak használható, fiatalok által kedvelt italok fogyasztása nő. Az értékesítési csatornák is mások, mint régen. A lerakatok helyett olyan nagyáruházakban vásárolnak az emberek, ahol szép csomagolással fokozható a termékek eladhatósága. A beltartalomra vonatkozó európai uniós előírások bevezetése is befolyásolja a cég terveit, hiszen július 1. után csak az az ital nevezhető pálinkának, mely gyümölcsből készült, 2003 januárjától rumot csak cukornádból, whiskyt csak gabonapárlatból, 3 éves érleléssel szabad előállítani. Barabás Attila fontosnak tartja, hogy a likőrgyár mindezekre a kihívásokra megfelelően válaszoljon.

Korábban:

Nem gyárthatják a Hungaricumot (2002.05.03.) >>
Keserű keresztes háború (2002.03.06.) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Premier előtt: A Traviata próbáján

Folytatódik a Verdi-sorozat a Győri Nemzeti Színházban. Június 15-én mutatja be a társulat a nagy… Tovább olvasom