Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

Lezuhant egy sportrepülőgép Úrhida közelében, egy ember meghalt

A Fejér megyei település közelében egy ultrakönnyű sportrepülőgép zuhant le csütörtökön. A két utas közül az egyik meghalt, a másik életveszélyes állapotban van.
Lezuhant egy ultrakönnyű sportrepülőgép csütörtökön eddig tisztázatlan körülmények között a Fejér megyei Úrhida közelében.

Győrfi Pál elmondta, hogy a riasztást követően a balatonfüredi és a budaörsi mentőhelikopter, valamint Székesfehérvárról egy esetkocsi is a baleset helyszínére érkezett.

A baleset áldozatát, egy hatvan év körüli férfit élettelen állapotban találták, szakszerű újraélesztése nem hozott eredményt.

Társa, egy 55 év körüli férfi eszméletlen volt a mentők kiérkezésekor. Életmentő beavatkozást végeztek rajta: lélegeztető gépre tették, mellkasi drént helyzetek be és infúzióra kötötték. Ezt követően az egyik mentőhelikopter a székesfehérvári kórházba vitte.

A szóvivő elmondta, hogy a férfi többszörösen súlyos, életveszélyes állapotba került, mivel koponya- és csonttörései, mellkasi sérülései, illetve belső vérzése van.

Lezuhant egy sportrepülőgép Úrhida közelében


A Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője, Szabó-Bisztricz Anett elmondta, a repülőgépből a sérülteket a székesfehérvári tűzoltók szabadították ki. A járműből szivárgott az üzemanyag, de tűz nem keletkezett, mert az üzemanyagot a talaj elnyelte.

Meredeken csapódott a földbe

Álló vagy  kis teljesítményen működő motorral, meredek szögben csapódott a  földbe csütörtök délután Úrhida mellett a Sting S4-es ultrakönnyű  repülőgép - tájékoztatta a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ)  szóvivője az MTI-t.  

Bajkó Erika közölte: a szemtanú által elmondottakból az  derül ki, hogy a pilóta zuhanásból próbálta kivenni a repülőgépet,  és csak az utolsó métereken használták a mentőernyőt. A vizsgálatok  szerint a gép nem kormányhiba miatt zuhant le, a kormányszervek  ugyanis működőképesek voltak.  

A gép fedélzetén két pilóta volt, az egyiknek nagy, a másiknak  viszonylag nagy gyakorlata volt. A leadott repülési terv szerint  Dunaújvárosban szálltak fel és Börgöndre tartottak volna. A  fedélzeten volt egy navigációs berendezés, amelynek adatait a  szakemberek megpróbálják kinyerni; ha a pilóták használták, akkor az  rögzítette a repülési útvonalat.  

A tavaly novemberben gyártott gép roncsait Börgöndre  szállították, ahol további vizsgálatoknak vetik alá, ezek során  elsősorban a motort és az üzemanyag-ellátó rendszert veszik  szemügyre.  

A TL-2000 Sting S4-es cseh lajstromban volt. Ezeket a gépeket  Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint  150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép  csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2  méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255  kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet,  utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MNB: a brókerbotrányok miatt nem terheli politikai és jogi felelősség Matolcsyt

Az MNB álláspontja szerint semmilyen módon nincs közük a Quaestor által végrehajtott illegális kötvénykibocsátáshoz. Tovább olvasom