Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Legyél karcsú a nagy napra!

Már csak néhány hét van az esküvődig, és szeretnéd, ha tökéletesen állna a kiválasztott, álomszép fehér ruha?
Már csak néhány hét van az esküvődig, és szeretnéd, ha tökéletesen állna a kiválasztott, álomszép fehér ruha? Próbáld ki az alábbi zsírszegény diétát, amellyel 14 nap alatt 4–5 kilót is leadhatsz.

Ha fogyni szeretnél, mindenképpen csökkentened kell a bevitt zsírok mennyiségét. Teljesen kiiktatni azonban nem szabad őket az étrendedből, hiszen bizonyos mennyiségű zsírra szükség van az idegrendszer zavartalan működéséhez és egyes vitaminok felszívódásához.

Vannak kifejezetten egészséges zsírsavak, amelyeket érdemes előnyben részesíteni a főzés során. Ilyenek az omega-3 zsírsavak, amelyek legnagyobb mennyiségben a tengeri halakban, például a lazacban, a tőkehalban, a heringben és a szardíniában találhatók meg. Szintén hasznosak a telítetlen zsírsavakban gazdag növényi olajok, mint az olíva-, a repce-, a lenmag- vagy a dióolaj. Ezek nagy szerepet játszanak az egészséges vérnyomás, koleszterinszint és szívműködés megőrzésében.

Az alábbi finomságok szinte kizárólag hasznos zsírokat tartalmaznak, így ebédre vagy vacsorára is nyugodtan fogyaszthatod őket.

Bárányszelet sárgarépával

Piríts meg egy fej apróra vágott vöröshagymát egy evőkanál olívaolajon, majd adj hozzá 200 gramm csíkokra vágott sárgarépát. Párold még néhány percig, majd tegyél bele egy babérlevelet, és az egészet öntsd fel egy kis zöldséglevessel. Addig főzd a répát, míg meg nem puhul. Végül szórj rá egy csipetnyi szerecsendiót és egy kis apróra vágott petrezselymet. 120 gramm besózott, befűszerezett borjúszeletet egy teáskanál olívaolajon piríts meg. Ha kész, a főtt sárgarépával és 120 gramm héjában főtt burgonyával tálald.
Tápérték: kb. 370 kcal, zsír: 19 gramm

Sült csirke kelbimbóval

Főzz meg 250 gramm kelbimbót sós vízben, majd forgasd át egy evőkanál olívaolajon. Szórd meg apróra vágott petrezselyemmel. Kiolajozott serpenyőben piríts meg 120 gramm csirkemellet. Mikor már majdnem kész, szórj rá egy evőkanál mandulaforgácsot. Még süsd néhány percig, míg a mandula is megpirul. Együtt tálald a húst és a kelbimbót.
Tápérték: kb. 360 kcal, zsír: 18 gramm

Holland saláta

Vágj héjastól kockákra egy alaposan megmosott nagy almát, és locsold meg egy kis citromlével. Vágj csíkokra egy kisebb fej salátát, és tegyél rá egy szintén csíkokra szelt répát. Halmozd rá az almát is, és kockázz a tetejére 50 gramm edami sajtot. Az egészet locsold megy egy evőkanál olívaolajjal, majd végül szórd meg egy marék durvára vágott dióbéllel.
Tápérték: kb. 330 kcal, zsír: 16 gramm

Spenótos-burgonyás omlett

Párolj meg 300 gramm mélyfagyasztott spenótot a csomagon lévő használati utasítás szerint. Sóval és szerecsendióval ízesítsd. Kockázz fel 150 gramm héjában főtt burgonyát. Keverj össze egy tojást 2 evőkanál zsírszegény tejjel, sózd és borsozd meg. Keverd össze a krumplival, és 2 teáskanál olívaolajon süsd meg egy serpenyőben. Ha kész, szórd meg apróra vágott petrezselyemmel. Keverd össze, és a spenóttal tálald.
Tápérték: kb. 370 kcal, zsír: 18 gramm

Olaszos zöldségtál

Piríts meg egy evőkanál forró olívaolajon 100 gramm kockákra vágott burgonyát és 1-2 gerezd összetört fokhagymát. Adj hozzá egy kisebb, apró darabokra vágott cukkinit, egy csíkokra vágott, sárga húsú kaliforniai paprikát, egy felaprított paradicsomot, egy babérlevelet és egy csipetnyi kakukkfüvet. Az egészet párold egy kis ideig, majd öntsd fel 3 dl zöldséglevessel. Addig főzd, míg a zöldségek meg nem puhulnak. Sóval, borssal és apróra vágott petrezselyemmel ízesítsd. Tálaláskor szórj a tetejére egy púpos evőkanálnyi reszelt parmezánt.
Tápérték: kb. 370 kcal, zsír: 17 gramm

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erdő háza a táborban

Erdő háza néven kiállítótermet adtak át a brennbergi völgyben lévő Soproni Gyermek- és Ifjúsági… Tovább olvasom