Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Lázár: az új cél Szolnok és az M5-ös összekötése

Az M4-es autópályával kapcsolatos európai bizottsági elutasítás miatt a kormány most azon dolgozik, hogy Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal - közölte Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön sajtótájékoztatón.
A brüsszeli elutasítása miatt várható megoldás a jelenleg  folyamatban lévő beruházás felfüggesztése lesz, és kiírnak egy új  közbeszerzési eljárást. Emellett azonban tisztázni kell az M4-es  ügyében, hogyan alakult ki a kivitelezési ár, valamint a Brüsszel  által felvetett kartellgyanút is - mondta.  

Lázár János az M4-esről kifejtette: "régi vágy", hogy legalább  Budapest és Szolnok között közvetlen négysávos  autópálya-összeköttetés legyen, de az Európai Bizottság vitatta a  projekt helyességét - a Pest megyei szakasz nem is valósulhatott meg  -, továbbá sokallta az összeget, a kilométerenkénti 4 milliárd  forintos kivitelezési árat.  

A Miniszterelnökség vezetője megerősítette: a kormány  visszavonta az Európai Bizottságtól e projekt EU-s programként való  elismertetését.  
Jakub Adamowicz, az Európai Bizottság regionális fejlesztésért  felelős szóvivője csütörtökön az MTI érdeklődésére elmondta:  Magyarország várhatóan nem nyújtja be újra jóváhagyásra az Európai  Bizottságnak az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti  szakaszának megépítésére vonatkozó projektet. Tudatta, hogy a  projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013  végén nyújtotta be Brüsszelben, de a bizottság sosem hagyta jóvá.  

"(A projektet) Magyarország visszavonta, miután a bizottság  aggodalmainak adott hangot a magas költségek miatt" - mutatott rá  Adamowicz.  

Szerda este az Index írt arról, hogy, hogy információi szerint  az Európai Bizottság elutasította a 30 kilométeres útszakasz  megépítéséhez benyújtott 110 milliárd forintos támogatási kérelmet,  mert túlzottnak tartja az építési költséget. A híroldal úgy  értesült, hogy Brüsszel szerint a kilométerenkénti mintegy 4  milliárd forintos ár a kartellezés gyanúját veti fel.  

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai  kommunikációért felelős helyettes államtitkára csütörtökön egy  budapesti konferencián úgy reagált a hírre, ha bebizonyosodik a  kartellgyanú, akkor a kormány az érintett cégekkel fogja  megfizettetni a szankciót.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarország vonta vissza az M4-es projektet

A a projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben.… Tovább olvasom