Kisalföld logö

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 27°C Még több cikk.

Laktat, de nem hizlal!

Egészséges, finom, laktat, de nem hizlal. Ideális fogyókúrás étel a krumpli! Megmutatjuk hogyan!

Egészséges, finom, laktat, de nem hizlal. Ideális fogyókúrás étel a krumpli! Hogyan tehetjük változatossá a krumplit krumplival? Megmutatjuk!

Nem tévedés! Sok fogyókúrázó nem tudja, de 10 dkg krumpli mindössze 70 kcal-t tartalmaz! Ezért nem is kell kiiktatni az étrendükből, ha fogyni szeretnénk. Ráadásul sok C- és B-vitamint tartalmaz (utóbbi jó az idegeknek). Ezenkívül ásványi anyagokkal, nyomelemekkel látja el a szervezetet. A kálium méregtelenít, a magnézium és a szelén erősíti a szívet, a vas vérképző, a mangán és a cink erősíti az immunrendszert; a fluor, a foszfor és kalcium a csontoknak és a fogaknak fontos. Ha tejjel, tojással vagy hússal együtt fogyasztjuk, biológiailag fontos proteinekhez jutunk, és szervezetünk megkapja a legfontosabb vitaminokat és ásványi anyagokat is.

Mindennap

Reggeli: 1 dl gyümölcslé (40 kcal)és 1 szelet rozskenyér + a kenyérre: 2 evőkanál túrót keverjünk össze 1/2 teáskanál zsírszegény vajjal, 1 reszelt almával, 1 teáskanál mézzel (255 kcal)
vagy 1 rozsos zsömle + a zsömlére: 1 paradicsom és 3 dkg camembert sajt (210 kcal)
vagy 1 szelet rozskenyér + a kenyérre: 1/2 teáskanál vaj, 2 szelet sajt, mellé 1/2 körte (300 kcal)

Tízórai: 1 doboz zsírszegény joghurt

Uzsonna: 1 dl zsírszegény tej

Ital: Naponta igyunk meg legalább 2 liter szénsavmentes, kevés nátriumot tartalmazó ásványvizet vagy zöldteát. Ritkán igyunk fekete teát vagy kávét.

Salátaöntet: Ezt bármelyik recepthez elkészítheti, amelyikhez salátát ajánlunk! 2 teáskanál olajat keverjünk össze kevés mustárral, egy teáskanál almaecettel, majd tegyünk hozzá kevés vizet. Zöldfűszerekkel ízesítsük.

1. nap
Ebéd: Krumpliragu
20 dkg krumplit főzzünk meg héjában. 1 kis hagymát vágjunk apróra, majd pirítsuk meg, tegyünk hozzá 25 dkg sárgarépát, 1/2 teáskanál koriandert. Öntsük fel 1 csésze zöldségleves levével, és addig főzzük, amíg a répa megpuhul. Ha kész, tegyük hozzá a felszeletelt krumplit, egy evőkanál zsírszegény tejszínt, 1 teáskanál vajat. Sóval, borssal ízesítsük. Petrezselyemmel díszítsük. Fogyasszunk hozzá salátát. (350 kcal)

Vacsora: Svájci tepsis krumpli
 
 
20 dkg krumplit főzzünk és hámozzuk meg, majd vágjuk ketté. Helyezzük a krumplit tűzálló tálba. Tegyünk rá 2 gerezd apróra vágott fokhagymát, 2 szelet sajtot. Addig süssük a sütőben, míg a sajt megolvad. Borssal, petrezselyemmel ízesítsük, salátával fogyasszuk. (330 kcal)

2. nap
Ebéd: Zöldséges sült
 
 
20 dkg krumplit főzzünk meg. 5 dkg borsót pároljunk meg 1 teáskanál vajon. Vékony, sovány disznóhúst kevés olajon süssünk meg, sóval, borssal ízesítsük. A krumplival és a borsóval fogyasszuk. (340 kcal)

Vacsora: Krumpli Holstein módra
20 dkg krumplit főzzünk meg. Hagyjuk kihűlni, majd vágjuk négyfelé. Közben 5 dkg sovány szalonnát teflonserpenyőben süssünk meg. A krumplit 10 dkg salátára tegyük rá, erre tegyünk egy közepes nagyságú, karikára vágott hagymát és a szalonnát. 1 szelet pirított kenyeret kockázzunk fel, azzal fogyasszuk. (340 kcal)

3. nap
Ebéd: Pusztaomlett 
 
20 dkg krumplit héjában főzzünk, majd hámozzunk meg, és karikázzuk fel. 1 sárgapaprikát 2 paradicsommal, 1 gerezd fokhagymával pirítsunk meg 2 teáskanál olajon. Tegyünk hozzá kevés pirospaprikát, majd zöldséglével öntsük fel, és pároljuk puhára. A krumplit tegyük egy teflonedénybe (kevés olajat tegyünk alá), erre kerül a zöldség, végül egy tojás. Süssük meg, zöldfűszerrel, snidlinggel díszitsük. (340 kcal)

Vacsora: Vegyes tavaszi túró
20 dkg krumplit főzzünk meg héjában. 10 dkg túrót törjünk össze, keverjük össze 5 dkg olvasztott sajttal és 2 teáskanál vegyes zöldfűszerrel. A krumplival és salátával fogyasszuk.

4. nap
Ebéd: Gyors halfilé
20 dkg krumplit főzzünk meg vagy alufóliában süssük meg sütőben. 15 dkg halfilét (lehet fagyasztott is) fűszerezzünk zöldfűszerrel, majd 10 percig pároljuk puhára. Citrommal ízesítsük. A krumplival és fejes salátával tálaljuk. (330 kcal)

Vacsora: Dán lazac
15 dkg füstölt lazacot vágjunk apróra. Kevés kaprot és fejes salátát keverjünk össze, öntsük le a salátaöntettel. Fekete borsot és kevés tormát tegyünk a lazacra, a salátával, és 20 dkg héjában főtt krumplival fogyasszuk. (340 kcal)

5. nap
Ebéd: Krumpli háziasszony módra
 
 
20 dkg krumplit főzzünk meg, majd hámozzuk meg. 2 paradicsomot 2 teáskanál olajon pirítsunk meg. A krumplit zöldfűszerrel, sóval ízesítsük, majd néhány percre tegyük a paradicsom mellé. Egy szelet sovány sonkaszelettel és salátával fogyasszuk. (340 kcal)

Vacsora: Sajtos krumpli
20 dkg krumplilt főzzünk meg. Ha kihűlt, vágjuk ketté, majd tegyük egy tűzálló tálba vagy tepsibe. 6 dkg sajtot szeleteljünk fel, és tegyük a krumplikra, sóval, zöldfűszerrel ízesítsük, majd tegyük a sütőbe, míg a sajt megolvad. Salátával fogyasszuk. (340 kcal)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak Hegedűs remekelt

asztalitenisz Széchenyi-Uniqa–Mohács 6–12

A győri Széchenyi-Uniqa… Tovább olvasom