Kisalföld logö

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 7°C Még több cikk.

Közös hajóban a Mosoni-Dunáért

Folytatás az 1. oldalról.

A két sárkányhajó kormányosi posztjának felelősségét Balogh József győri polgármester és Szakács Imre, a megyei közgyűlés elnöke vette a vállára, míg az ütemet dobosként Stipkovits Pál mosonmagyaróvári polgármester és Gergely Zoltán győri polgármesteri szóvivő adta. A csapat a győri vízisporttelepről indult, a Rábán megkerülte a Radó-szigetet, majd a Mosoni-Dunára visszafordulva tért vissza a kiindulási pontra.

„ Húzzunk bele!”

A mintegy háromnegyed órás evezés jó hangulatban, de zrikálásoktól sem mentesen telt.

Hiába hangzott el időnként az MSZP áprilisi „húzzunk bele” szlogenje, a jobboldali politikusok csak azért is kettőzött erővel hajtottak. Stipkovits Pálnak volt, aki odaszúrta: a végére egészen jól belejött, kár, hogy éppen akkor kellett kiszállnia. Gergely Zoltán időnkénti ütemtévesztése és Győr irányítása között is többen párhuzamot vontak.

A szigetközieknek tartoznak

A szerencsés partot érés után a Kisalföld a Mosoni-Duna rehabilitációjáról kérdezte az akció résztvevőit. „A Szigetköz gondjai évtizedek óta megoldatlanok. Ez nemcsak a szakemberek, hanem a politikusok felelőssége is. Széles körű társadalmi összefogásra van szükség ebben az ügyben, hogy kellő nyilvánosságot és nyomatékot kapva most már érdemben is történjen valami a Szigetköz érdekében, és ne Budapesten, hanem helyben dönthessenek erről” – mondta Balogh József.
Szakács Imre szerint rendkívül szomorú lenne, ha a Mosoni-Duna rehabilitációja nem kerülne be a II. Nemzeti Fejlesztési Tervbe. „Nem kétséges, a térség jogosan várja, hogy a Szigetköz problémáját megoldják. Nagyon örülök, hogy ilyen összefogást sikerült összehozni, talán ezzel sikerül felhívni a figyelmet erre a kérdésre. Nem mellesleg kormányosként nagy eredményként könyvelem el, hogy nem borult fel a hajó.”
Tóth Tiborné mosonma-

gyaróvári országgyűlési képviselő politikustársainál élesebben fogalmazott. „A Szigetköz tizenhat éve a politika rabja, azóta semmi lényeges nem történt. Most itt állunk az európai pénzforrások előtt: a szigetközi embereknek tartoznak azzal, hogy a második Nemzeti Fejlesztési Tervben ezt a projektet előnyben részesítik” – szögezte le.
A képviselő júliusban a szakminiszterhez intézett kérdést az ügyben, a múlt héten pedig a fejlesztési társulások, a civil szervezetek vezetőivel és az országgyűlési képviselőkkel közös levelet írt, amelyet Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz, Sólyom László államfőhöz, Persányi Miklóshoz, a környezetvédelmi tárca vezetőjéhez és valamennyi szakállamtitkárhoz juttattak el.
„ A fejlesztési terv társadalmi vitája szeptember 1-jéig zajlik. Most kell demonstrálni, kiállni azért, hogy ne egy másodlagos megoldás valósuljon meg, ami mindenképpen késedelmet jelent. A Mosoni-Duna rehabilitációja nem tűr halasztást. Ezzel a projekttel ráadásul kikü-

szöbölhetnénk a párhuzamos fejlesztéseket, ami a magyar gazdaság érdeke is” – fogalmazott Tóth Tiborné.

Példaértékű összefogás

A szigetközi térségfejlesztési társulások elnöke, Babos Attila dunaszegi, Tóth István dunaszigeti és Széles Sándor máriakálnoki polgármester egyaránt úgy vélte: ez az egyetlen olyan nagy projekt a Szigetközben, ami haladéktalanul végrehajtható, ráadásul a Mosoni-Duna sikeres rehabilitációja nemcsak az itt élők, hanem a kormány érdeke is.
A demonstráció lényegét legjobban talán Kiss János, a Győri Balett igazgatója foglalta össze: „Muszáj egy hajóban evezni azoknak, akik felelősséggel tartoznak településükért, környezetükért. Remélem, hogy a példaértékű akció hatással lesz a döntéshozókra is, akiknek kutya kötelességük figyelembe venni ezt az összefogást.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szőlőt, édesem!

A nap-érlelte szőlő segítségével könnyen és gyorsan megszabadulhat súlyfeleslegétől. Tovább olvasom