Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Közlekedés mindenekelőtt

– A felmérések szerint a lakosság úgy érzi, Győr legnagyobb problémája a közlekedése; ez a választókerületükben különösen igaz. Új és jobb utak, emellett minimum egy új híd szükséges. Mit tudnak tenni ezekért, ha helyzetbe kerülnek?

M. Cs.: – Kiforrott programunk van az útfejlesztésekkel kapcsolatban: önkormányzati, állami és európai pénzből akarunk utakat építeni, illetve felújítani. Városi pénzből – 1,6 milliárd forintból – harminchét utat tökéletesen felújítunk; a körzetünkben ez a pinnyédi hidat, Szigetben a Radnótit, Révfaluban a Hédervárit, Bácsán az új Bácsai utat érinti; Szentivánon pedig a vonalút kisajátítása is ebben a büdzsében szerepel. Ezen kívül lakóutca-felújítási programot is indítunk. Nem sorolom fel mindet, sokkal fontosabb az, hogy tudjuk, miből mit szeretnénk. Terveink nem álmodozások, hiszen amit akarunk, az szerepel a Nemzeti Fejlesztési Terv II. koncepciójában is, vagyis a kormány támogatja, s lesz pénz rá.
Sz. I.: – Én megfontolnám, amit a győriek mondanak. Van, ami pénzkérdés – valóban kellenek új utak és hidak –, de éppúgy fontos az okosabb közlekedésszervezés is. A hosszú évek óta ígért, Révfalut és Szigetet összekötő hidat kellene megcsinálni legelőször is, amivel jelentősen lehetne csökkenteni a belváros forgalmát. Annak viszont örülök, hogy a villamost nem említette politikustársam, mert szerintem ettől még a forgalom nem lenne kisebb...
M. Cs.: – Pedig nagyon is fontos. Két dolog miatt: a busz ugyanúgy dugóba kerül, mint az autó, tehát késik. A villamos viszont más vonalon közlekedik, így időre megérkezik, s a győri utas, aki siet valahová, nem késik el. Kevesen tudják, de muszáj erről beszélni: az unió tömegközlekedés-fejlesztésre csak kötött pályára ad pénzt, buszfejlesztésre semmit! De abban teljesen igaza van jelölttársamnak, hogy meg kell nézni, merre menjen az a villamos.
Sz. I.: – Ez rendben van, de a problémát, ami a győrieket legalább ennyire zavarja, konkrétan a kamionos átmenő forgalmat még mindig nem oldottuk meg ezzel. A keleti és az északi – a szentiváni és a vámosszabadi – elkerülőút megépítése lehet erre a válasz. De továbbmegyek: parkolókból is kevés van, s ez nem csak a belvárosra igaz. Meggyőződésem, hogy a Széchenyi tér alá mélygarázst kellene építeni. Győr nyilván nem tudja egymaga vállalni, de ésszerű szervezéssel és elérhető pénzekkel sokat lehetne javítani a helyzeten.
M. Cs.: – Egyetértek. Az elkerülőutak bekerültek az NFT II.-be, így ezek biztosan megépülnek. A Széchenyi tér felújítására is lesz pénz, amiből a környező utcákra is jut.

Nagyok a különbségek

– A közlekedési vitát a végtelenségig húzhatnánk, de van itt más probléma is. A választókerületükön belül is óriási a különbség egyes városrészek között: míg Révfaluban és a belvárosban új házak, s az Árkád is épül, addig Újváros és Sziget leszakad. Mit kívánnak tenni a kevés presztízsű, rossz helyzetben lévő területek rehabilitációjáért?
Sz. I.: – A szigeti rehabilitá-

cióban én nagyon támogatom azt, ami a kulturális főváros pályázatunkban is szerepelt – a Kossuth utca felújítását...
– Mielőtt folytatná, ezen a pályázaton nem Győr, hanem Pécs nyert...
Sz. I.: – Igaz, de mi a programunkban leírtuk: a legnagyobb pazarlás az lenne, ha a másik hat város, amely kitűnő anyaggal pályázott, lemaradna mindenről, csak azért, mert csupán egy nyerhetett. Óriási lökést adhatna Szigetnek és Újvárosnak, ha erre a rehabilitációra mégis jutna pénz – amit mondom, mi támogatunk. De ott van Szentiván is: legalább ennyire fontos az ott élőknek, hogy hóban, fagyban is bejussanak Győrbe. De ne gondolja senki, hogy a belvárosban minden rendben van. A legnehezebb kérdés az Árpád-tömb felújítása, s azon belül az a tény, hogy a házak magánkézbe kerültek. A város

hiába szeretné, hogy az utcákra néző homlokzatok ott – és máshol is – normálisan nézzenek ki, ha a tulajdonos azt mondja, erre sajnos nincs pénze. De erre is van válaszunk: a panelházi rehabilitációt ki kell terjeszteni ezekre az ingatlanokra is.
M. Cs.: – Nagyon sokban egyetértünk. A mi programunkban is szerepel, hogy a kulturális főváros programjait meg kell valósítani. Nincs vita, a többi, amit mondott a jelölttársam az imént, szintúgy helytálló, és a megoldásuk is közös feladatunk. Imre nem említette, de fontos ezenkívül a Bercsényi liget rehabilitációja is.
– Sokan attól félnek, hogy a belváros megroppan az új bevásárlóközpontok szorításában. Ebben is teljes az egyetértés?
Sz. I.: – Attól tartok, igen, a belváros kiürül, ha nem tudunk változtatni a parkoláson, az árubeszállításon, és nem döntjük el végre, sétálóövezet lesz-e a Baross út és környéke, vagy sem. De lehet erre a helyzetre megoldást találni, mégpedig úgy – erről hallottam legalábbis –, hogy a belvárost az Árkáddal összekötnék egy tengellyel.
M. Cs.: – Erről az elképzelésről én is hallottam, de fontosabb egyensúlyt találni a belvárosban lakók, az ott üzlettel rendelkezők és az oda csak bevásárolni járók érdekei között. Az Árpád-tömb rehabilitációja lenne a legjobb módszer; kávéházi negyedet lehetne létrehozni kis üzletekkel. Vállalkozó is akadna a felújításra, de amint meglátja, hogy a tulajdonosok egymással sem tudnak megegyezni, azonnal hátat fordít.
Sz. I.: – Csendben jegyzem meg: ha jól átgondolt tervek szerint épült volna meg az első parkolóház, akkor nem lenne ekkora gond ez a kérdés...

Amit számon kérünk tőlük

– Mondjanak egy konkrét ígéretet, amelyet négy év múlva számon kérhetünk önöktől, ha kormányzati pozícióba kerülnek!
M. Cs.: – Akkor én kockáztatok többet...
Sz. I.: – Az nevet, aki a végén nevet... De komolyan: az elkerülőutakat és a hidat mindenképp meg kell építeni, emellett a szentiváni vonalutat is ígérem.
M. Cs.: – Én nem merek felelősen negyvenmilliárd forintos fejlesztést ígérni. De azt igen, hogy az útprogramot, amit idén elkezdtünk, biztosan befejezzük.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A bajnokság állása

1. Tovább olvasom