Kisalföld logö

2018. 04. 24. kedd - György 15°C | 23°C Még több cikk.

Kötelező biztosítás: Megjelentek a tarifák, nézze meg mennyit fizet jövőre

A két országos napilapban közölt melléklet 14 biztosító tarifáját tartalmazza. Nézze meg érdemes-e váltani!


A Népszava és a Magyar Hírlap szombati számának mellékleteként jelent meg 14 biztosító tarifája a jövő évi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjakról (kgfb), a legrövidebb tarifatábla két oldalt, míg a leghosszabb tizennégy oldalt foglal el a hatvannyolc oldalas mellékletben.

A közzétételt a Magyar Biztosítók Szövetsége - a napilapok árversenye után - rendelte meg, s magának is fenntartott három oldalt, amely a közérdekű információk mellett a fedezetlenségi és az országhatáron kötött biztosítási díjakat tartalmazza. Az előbbit arra az időszakra kell fizetni, amikor az autósnak nem volt kgfb-je, és a díj jóval magasabb, mint bármelyik biztosító éves díja.

A leghosszabb tarifát a Generali Providencia tette közzé. Ez előbb közli a települések besorolását és a bonus-malus osztályokat, majd a motor teljesítménye és a szerződő életkora függvényében az alapdíj táblázatok következnek. Külön táblázatokban szerepelnek a VIP ügyfelek és a veterán kocsikat üzemeltetők. Extra kedvezmény jár például azoknak, akik más biztosítást is kötöttek, vagy kötnek ezzel a biztosítóval. Csak a flotta-díjak hat oldalt tesznek ki, majd négy oldalon a VIP partnerek felsorolása következik.

A piacvezető Allianz Biztosító tarifái hat és fél oldalt foglalnak el. Itt a szerződők az életkoruk alapján kapnak pontokat, majd ezeket összevetve a kocsi teljesítményével határozható meg a díj, amelyet befolyásol még a szerződő lakóhelye és a kocsi típusa is. A flotta-tarifa itt három és fél oldalt tesz ki. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) felhívta a biztosítók figyelmét arra, hogy a flották díjait is úgy kell meghatározni, hogy azok kiszámíthatók legyenek a lapban megjelent táblázatokból. Az Aegon a motorteljesítmény-kategóriákat ketté bontja, ezeken belül a hengerűrtartalom szerint tovább differenciál. Például a 71-100 kW kategória 85 kW-nál bomlik ketté, és a 71-85 kW közti tartományt hat további részre osztotta a biztosító a hengerűrtartalom szerint. A motor teljesítménye és az életkor függvényében 5 táblát ad meg az Aegon, ezek díjai a szerződő lakóhelye szerint változnak.

Külön korrekciós tényezők vonatkoznak azokra, akik a most kezdődő kgfb kampányban, illetve azok részére, akik jövőre kötnek szerződést. A Genertel - a Generali direkt internetes biztosítója - öt oldalon tette közzé a tarifáit. Ez a biztosító is differenciál a motor teljesítményén belül annak hengerűrtartalmával is, és külön táblákat használ a VIP ügyfeleknek. A Groupama Garancia Biztosító terjedelme szintén öt oldal, náluk a motorteljesítmény, a szerződő életkora és a területi besorolás az alapvető díjmeghatározó tényező. A flottákra korrekciós szorzókat ad meg a biztosító. A K and H Biztosító egy tucatnyi kedvezményt sorol fel, köztük olyanokat, amelyek a 2001 előtt gyártott kocsikra, az e-mail címét megadó ügyfélre, vagy arra vonatkoznak, akiknek már idén is ennél a biztosítónál volt a kgfb-jük. Ez a biztosító is tovább bontja a teljesítmény-kategóriákat köbcentire. A Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) is differenciál a hengerűrtartalommal a motorteljesítményen belül, és - hasonlóan a legtöbb biztosítóhoz - a területi besorolást használja. A most piacra lépő Astra Biztosító egy viszonylag egyszerű, az életkor, a lakóhely és a motor teljesítménye alapján készült táblázatban adja meg az alapdíjat, amit kedvezményekkel korrigál. A települések területi besorolása a leghosszabb a tarifatáblában.

A Magyar Posta Biztosító, az MKB Általános Biztosító és a Signal egyaránt két-két oldalt vett igénybe a tarifáira. A Posta különdíjat ad meg a kampányra, s az azt követő időszakra. Az MKB a motor teljesítményét az autó típusával kombinálja, míg a Signal 5-5 földrajzi terület, és életkor szerint tesz különbséget, a kW-kategóriákon belül. Az Union Biztosító kedvezményt ad hűséges ügyfeleinek és a tapasztalt vezetőknek. Az Uniqa 6 területi és szintén 6 életkori besorolást alkalmaz, kedvezményeinek száma pedig 16. Például, aki a kocsi vásárlásakor a márkakereskedőnél köt kgfb szerződést, 10 százalék kedvezményt kap. A Wabard az egyetlen társaság, amely képleteket ad a díjak kiszámítására. (Forrás: MTI)


A hétfőtől induló és egy hónapig tartó biztosítóváltási szezonban 13 régi és 1 új biztosítótársaság verseng majd az ügyfelekért, immár kilowatt alapon meghatározva a díjakat.

A tarifákból látszik, hogy minden eddiginél nagyobb kampányra számíthatunk. A biztosítók ezúttal is számos új kedvezményt vezettek be, (például tanár kedvezmény, lakásbarát kedvezmény, elektronikus kommunikációs kedvezmények) és nőtt az igénybe vehető kedvezmények maximális mértéke is. Idén is sláger a gyermekes és kármentességi kedvezmény, melyeket a legtöbb társaság megcéloz. Egyre többen alkalmaznak a korábbiaktól eltérő bónuszbesorolást és már a legkisebb bónusz fokozatokban (B1-B2-B3-ban) is megadják a magasabb B6-os fokozatnak megfelelő 30%-os kedvezményt!

Bombameglepetés

Az idei tarifák bombameglepetése, hogy a PSZÁF két héttel ezelőtti levele nyomán a vezető hazai társaságok (Allianz, Generali és a Groupama) megszüntették korábbi, kettős mércével dolgozó tarifáikat és azonos - helyenként nagyon komoly kedvezményt jelentő - díjakat hirdettek meg a meglévő és a hozzájuk szerződni szándékozó ügyfelek részére. A piacrengetőnek szánt lépésre a "kisbiztosítók", melyek évek óta kedvező díjakkal próbálnak minél több ügyfelet átcsábítani ezen társaságoktól azzal válaszoltak, hogy a tavalyi, már-már a végletekig leengedett áraiknál további 15-20%-al olcsóbb díjat hirdettek.

A kötelező díjszámítás alapjának köbcentiről kilowattra történő átállítását is a versenynek a szellemében - félve az esetleges ügyfélvesztéstől -, az autósoknak kedvezve oldották meg biztosító-társaságok.



A Biztosítás.hu szerint nem meglepő, hogy miközben legtöbb társaságnál csökkentették azoknak az autótulajdonosoknak a díjait, akiknek járműve kis teljesítményű, a nagyobb teljesítményű járművek vezetőinek sem emeltek díjat, sőt egyes biztosítótársaságok még kedvezőbb ajánlatot is kínálnak idén ezen autótulajdonosoknak, mint tavaly. 

A biztosítótársaságok az idei kedvező kárhányadokra támaszkodva - két társaság kivételével - átlagosan mintegy 15%-os díjcsökkentést hajtottak végre, ami idén novemberben tovább csökkentheti majd a biztosítást váltó autósok átlagdíjait. A Biztosítás.hu szerint szinte biztos, hogy a tavalyi kampányban elérhető 25 ezer Ft-os átlagdíj 20 ezer forint körülire csökken majd az idei biztosítóváltási kampányban.  

A rendkívül kedvezőnek ígérkező 2011-es kötelező díjak hétfőtől érhetőek majd el az autósok számára, akinek december 1-ig bezárólag kell majd meghozniuk döntésüket biztosítóváltásukat illetően. A Biztosítás.hu szerint idén minden eddiginél több autósnak lesz érdemes kalkulálnia az internetes portálokon és a ma reggel megjelent díjakat elnézve az is kijelenthető, hogy a váltók száma is könnyen meghaladhatja a rekordnak számító tavalyi 1,5 milliót.   

Hol, mi változott? - Új kilowatt kategóriák

Személygépkocsik esetében

37 kW teljesítményig
38 kW-tól 50 kW teljesítményig
51 kW-tól 70 kW teljesítményig
71 kW-tól 100 kW teljesítményig
101 kW-tól 180 kW teljesítményig
180 kW teljesítmény felett

Motorkerékpár (M1 gépjármű-kategória)

1-12 kW teljesítményig
13 kW-tól 35 kW teljesítményig
36 kW-tól 70 kW teljesítményig
70 kW teljesítmény felett



Biztosítónkénti részletes elemzés

Aegon
A tavalyi kampányban kiemelkedően szereplő Aegon, idén kisebb mértékű korrekciót hajtott végre a díjaiban. Mivel már eddig is kedvezőnek számított a díja, továbbra is versenyben lesz az autósokért. Főként a gyermekes és kármentes ügyfelekért folytat komoly harcot.Az Aegon jelenleg közel 350 ezer szerződéssel rendelkezik.

Posta
A Posta Biztosító szintén jól szerepelt a tavalyi kampányban. Átlagos díjszintje ugyan nem változik, de az alacsony kilowatt kategóriába tartozó ügyfeleinek megadja a kategóriaváltás miatti olcsóbb díjat és nem emel a nagyobb teljesítményű járművek díján sem. Új kedvezménye "az 1 éve nem váltók kedvezménye", jól használható lesz majd az évközi évfordulós ügyfelek esetében. E mellett újdonságként vezeti be az un. "okozói biztosítást", melyet a POSTA kötelező díjának 75%-ért megvásárolva biztosíthatjuk, hogy károkozás esetén a biztosító ne csak az általunk okozott kárt, de a mi járművünkben keletkezett kárt is megtérítse 2 millió Ft-ig. A Posta jelenleg 235 ezer szerződéssel rendelkezik.

Signal
A Signal a tavalyi gyengébbre sikeredett szereplésén egyértelműen javítani készül. Vidéken 10, Budapesten 20%-al csökkenti díjait. Az alacsony kilowatt kategóriába tartozó ügyfeleinek megadja a kategóriaváltás miatti olcsóbb díjat és nem emel a nagyobb teljesítményű járművek díján sem. Inkasszós díjfizetés esetére kiemelkedően magas: 10%-os kedvezményt ad! A Signal jelenleg 71 ezer szerződéssel rendelkezik.

Uniqa
Az Uniqa a tavalyi kampány győzteseként tartani igyekszik a kedvező árszintjét. A kilowatt átsorolást a többiektől némileg eltérő módon oldotta meg, bár a kisteljesítményű járművekre olcsóbb díjat hirdetett, egyes esetekben növekszik a nála lévő nagyobb teljesítményű járművek díja. A társaság bővítette ugyanakkor a célszegmenseit, így még több kategóriában ad majd kedvező díjat. Az Uniqa jelenleg 350 ezer szerződéssel rendelkezik.



Union
Az Union vidéken csökkentette a díjait és a korábbiaktól eltérő bónuszbesorolást is alkalmaz. A legkisebb bónusz fokozatokban is megadja a B6-nak megfelelő kedvezményt. A kilowatt átsorolást a törvényi előírásoknál jobban szétbontott kategória besorolással oldotta meg ezzel a korábbi cm3 árakat tartani tudja. Tarifájának érdekessége, hogy a diesel és a benzines járművek tekintetében különbséget tesz a benzines járművek javára (-15%), mivel a diesel járművek éves futásteljesítménye (km) lényegesen magasabb, mint benzines társaié. Az Union jelenleg 125 ezer szerződéssel rendelkezik.

KÖBE
A KÖBE aki hagyományosan kistigrisként szerepel a kampányban, idén átlagosan mintegy 15%-al csökkentette az árait. Ez jórészt a kilowatt átsorolásból adódik, ahol az alacsony kilowatt kategóriába tartozó ügyfeleknek megadja a kategóriaváltás miatti olcsóbb díjat, sőt még a nagyobb teljesítményű járművek esetében is alkalmaz esetenkénti alapdíjcsökkentést. Szokás szerint új kedvezménnyel is jelentkezik. 5%-os "Lakásbarát" kedvezményt kínál. A KÖBE jelenleg 136 ezer szerződéssel rendelkezik.

MKB
Az MKB 10-15%-os mértékben csökkentette díjait az elmúlt évihez képest. Az alacsony kilowatt kategóriába tartozó ügyfeleinek megadja a kategóriaváltás miatti olcsóbb díjat és nem emel a nagyobb teljesítményű járművek díján sem. Elsősorban a kármentesség ügyfeleket célozza, de a közszolgáknak és a tanároknak is kedvező díjat igyekszik adni. Az MKB jelenleg 7500 szerződéssel rendelkezik.

Groupama – Garancia
Nem tesz többé különbséget meglévő és új ügyfelek között. Ennek megfelelően egységes tarifát hirdetett a már meglévő és a megszerezni kívánt ügyfelei részére. A kötelező biztosításhoz alapfelszereltségként tartozó ingyenes assistance szolgáltatását is tovább bővítette, a jövő évtől szállítás és helyszíni javítás is része ezen szolgáltatásának. A kilowatt átsorolást a többiektől némileg eltérő módon oldotta meg, bár a kisteljesítményű járművekre olcsóbb díjat hirdetett, egyes esetekben növekszik a nála lévő nagyobb teljesítményű járművek díja. Díjait összességében, mintegy 5-10%-al csökkentette. A Groupama jelenleg 300 ezer szerződéssel rendelkezik.

Allianz
Nem tesz többé különbséget meglévő és új ügyfelek között. Ennek megfelelően egységes tarifát hirdetett a már meglévő és a megszerezni kívánt ügyfelei részére. Ezzel mintegy 10%-al tovább csökkentette, már tavaly is igen kedvező díjait. További érdekesség, hogy a kampányos és az évközi szerződéskötés díja között sem tesz a jövőben különbséget, ami azt jelenti, hogy az évközi évfordulós ügyfelek esetében is ki kívánja venni részét a versenyből. Új elemként bevezeti az un. e-GFB-t, ami éves vagy féléves díjlehívásos vagy bankkártyás díjfizetést esetén még további jelentős kedvezményt ad. Az Allianz jelenleg mintegy 1,4 millió szerződéssel rendelkezik.



K&H
A társaság kismértékű korrekciót hajtott végre, továbbra is kockázatarányos díjakat kíván adni. Kedvező CASCO biztosítása sokakat csábíthat CASCO-Kötelező együttkötésre. A K&H jelenleg mintegy 400 ezer szerződéssel rendelkezik.

Generali
Nem tesz többé különbséget meglévő és új ügyfelek között. Ennek megfelelően egységes tarifát hirdetett a már meglévő és a megszerezni kívánt ügyfelei részére. Ezzel mintegy 5-8%-al csökkentette díjait, továbbá 20%-os "E-COM" kedvezményt ad mindazoknak, akik a szerződéskötéskor megadják email címűket(!). A társaság továbbra is a kármentes ügyfelekre helyezi a hangsúlyt. A Generali jelenleg mintegy 500 ezer szerződéssel rendelkezik.

Wabard
A jelenleg mintegy 40 ezer ügyfelet biztosító Wabard jelentősen szeretné állományát növelni a kampányban. Ehhez 15-20%-al engedte lejjebb tavalyi díjait. Főként a gyermekes és kármentes ügyfelekért folytat majd harcot, érdekessége, hogy 100% pótdíjjal "jutalmazza" a károkozó ügyfeleket.

Astra
A most piacra lépő ASTRA Biztosító jelentős anyavállalati háttérrel és igen kedvező díjakkal jelenik meg a piacon.Kármentes ügyfelek esetében 15%-al a tavalyi árak alá várható, kérdés persze, hogy a többi biztosítótársaság szintén jelentős díjcsökkenését figyelembe véve, mindez mire lesz elég.

Olvasóink írták

  • 10. tradermike 2010. október 31. 13:29
    „Gábornégyzet, finom voltál és nőies. Látom nem mindenkinek jött át a mondandóm - biztos nincs meg bennem az iksz faktor. Leírom hosszabban és kevésbé árnyaltan is, hogy mindketten megértsük.
    Fizetek egy jóhírű X biztosítónak egy rakat pénzt kötelezőre. Eddig érted. Ha nekem jön valaki a közúton úgy, hogy nem én vagyok a vétkes, akkor az ő Y biztosítója fogja kezelni az én káromat, nem pedig X biztosító akinek én fizetek. Szóval Y biztosító kiküld egy unott arcú "szakembert", aki az előző hozzászólásomban felvázolt monológba kezd. 1 hétel később kapok egy levelet Y biztosítótól, hogy a 300.000 forintra felbecsült káromra fizetnek 140.000 forintot és pont. Tételezzük fel, hogy elfogadom és nem bonyolítom az ügyet. Az én időmet veszi igénybe, hogy javítási ajánlatokat kérjek, hogy elvigyem az autót a szerelőhöz, hogy kivárjam kocsi nélkül amíg a szerviz vontatott tempóban kijavítja a sérüléseket, és az én felelősségem az is, hogy a papírmunka is rendben legyen, különben nem fizet Y biztosító a szerviznek és az végül megint az én bűnöm lesz. Emlékeztetőül: az általam fizetett X biztosító nem is játszik a történetben. Konklúzió: a legolcsóbb akármilyen KGFB-t fogja megvenni a ´tömeg´, senkit sem érdekel, hogy ha kárt okoz, milyen módon és mértékben hagy kárt az általa fizetett biztosító a károsultnál. Ennek fényében csak nevetni tudok a mindenévi kampányon és a "megújuló kedvezményrendszeren". Persze az Y biztosító által hagyott kárkülönbözet a Ptk alapján polgári peres eljárásban behajtható lenne Y-on mint magánszemélyen, de ki akar ügyvédet fogadni és másfél éven át a bíróságra járni.
    Harmadszor: ha 100%-ot fizetek, fedezze is a biztosító a kárt teljes mértékben. Ha még azt is hozzátesszük, hogy a befizetett biztosítási díjak kb fele nem a kockázati alapot gyarapítja, hanem X biztosító ügynökeinek a fizetésére megy, akkor meg főleg.
    Ezek fényében építő jellegű kommentedet átirányítanám a biztosítókra. Mindre.
    Neked pedig Gáborom, azt javasolnám, hogy legközelebb rágd meg amit beszélsz.”
  • 9. gáborgábor 2010. október 31. 07:08
    „T. tradermike azt ,hogy ajó k..... a.... t!!!!!!!!!!!!!!!!!!! és még finom voltam”
  • 8. astra1 2010. október 30. 20:41
    „Azt hogy fele sem igaz...”
  • 7. tradermike 2010. október 30. 20:02
    „Gyertek a Tradermike Biztosítóhoz! Havonta inkasszózom tőletek az összeget, és ha koccantok vagy összetöritek a verdát, a megbízottam ugyanúgy fogja ingatni a fejét, hogy "hááát, használt autó mert már van benne tizenkét kilométer... ilyenolyan eurotax kód ... végülis kicsit hibás is voltál ... nem az útviszonyoknak blablabla ... ott meg gyárilag volt sérült a fényezés ... tizennégy százalékát tudjuk kifizetni a felének".
    Mit szólnátok havi 3000-hez kilowatt-tól, életkortól, lakhelytől függetlenül?”
  • 6. latakacs 2010. október 30. 18:51
    „A cikkből kiolvasható, hogy ezek a tarifák többnyire az új kötésekre érvényesek, vagyis lehet, hogy a meglévő biztosító ajánlatát is meg kell nézni, lehet, hogy drágább lesz, ha újraköti valaki.”
  • 5. miracle 2010. október 30. 18:41
    „Példa
    Groupama, 7.terület (GYMS megye, 29 éves sofőr):
    61 kw-os autó: 46680 Ft/év, 84 kw-os 38400...
    Utóbbinál, ha a sofőr egyetlen fiatalabb: 68160!
    Több kW kategóriában végig egyformák a díjak, kvázi összevonták pl 44-50,51-60 kW, tehát itt is látszik, hogy 0 értelme volt annak, hogy előre megszabták a teljesítménykategóriákat.”
  • 4. miracle 2010. október 30. 18:35
    „A kW-ra való áttérésen nem tudom miért rugóztak ennyit (és miért központilag szabták meg a tól-ig értékeket), nem egy kW kategóriában a díj alacsonyabb az erősebb autónál és semmiféle arányosság nincs ott sem, ahol nagyobb.”
  • 3. bolya1 2010. október 30. 16:28
    „A Köbe is ugyanezt csinálja saját tapasztalat!”
  • 2. háté 2010. október 30. 14:44
    „a kisalföld.hu leközölt adatai szerint: 3.914.500 szerződött van hazánkban.”
  • 1. Mankapunka 2010. október 30. 13:16
    „Az vigyázzon,akinek egy Posta biztósítós okoz kárt,mert nagyon nem akar fizetni a károsultnak,meg még magánnyomozót is küld a nyakadra,ha túl közel lakik a 2 résztvevő.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Téli időszámítás - Visszatekerted?

Vasárnapra virradó éjjel tértünk át a téli időszámításra, az órákat vasárnap hajnali 3 órakor 2… Tovább olvasom