Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 13°C Még több cikk.

Körmölő

A téli időszakban érdemes villámleckét venniük az onychológia, a körömtan tudományából.

Sok nő szó szerint körömszakadtáig küzd a téllel, ujjai végén a szarulemezkék a hideg, napfény- és vitaminhiányos hónapokban elvékonyodnak, töredeznek. Érdemes villámleckét venniük az onychológia, a körömtan tudományából, gondjuk megoldására több fortélyt kínál.

A hölgyek keze, körme sokfunkciós és sokatmondó „eszköz", nem véletlen, hogy a körömápolás már ősi vallási rítusoknak is része volt, híres-hírhedt asszonyok praktikáit feljegyezték a krónikák, később a manikűrözés a testápolás fontos része lett. És külön tudománnyá vált a körömtan, meg a műkörömépítés. Egy-két körömnyit hasznos tudni ebből a tudományból még azoknak is, akik nem különösebben piperészkedők. Így tél után nagyon ajánlatos mindenkinek tenni az ellen, hogy körmei puhák legyenek, beszakadozzanak, töredezzenek. Legtöbb esetben nem elég, ha keményítőtartalmú körömerősítőt kennek fel, a körömágyápoló krémek is csak a berepedezett, száraz hámréteget vedletik le, s az olívaolajos kenegetés is kevés, ha nem napi rendszerességű és nincs megtámogatva belső olajozással, azaz helyes táplálkozással.

Nincsen ugyanis olyan kence, ami képes lenne pótolni az élelmiszerekből nyerhető, a sejtek regenerációjához, a szaruképződéshez, erősséghez nélkülözhetetlen ásványi anyagokat, vitaminokat. A körmök egészségéhez a klasszikus szépségvitaminok – az E- és az A-vitamin, a biotin és a pantoténsav – közül különösen fontos a biotin, azaz a H-vitamin. Akinek töredeznek a körmei, biotinhoz juthat májból, tojássárgájából, szójából, teljes kiőrlésű gabonamagvakból, dióból, hüvelyesekből, spenótból. Utóbbiban vas is van – akárcsak a brokkoliban, a mogyoróban, a húsokban, a májban –, hiányát jelzik a törékeny körmök. Az ujjvégi szarulemezkék számára fontos a B6-vitamin (a pyridosin), aminek forrásai a húsok, a szója, a sajtok, a tej, a tojás, a gabonaszemek. S kell a körmök szerkezetének stabilitásához a kovasav, amit például kölesből nyerhetünk. Erősebbé, keményebbé teszi a körmeit az, aki rendszeresen eszik szilvát, és az is, aki egy-egy fél szilvával megkenegeti az ujjvégeit. A körmöknek jót tesz természetes B-vitamin-forrásként az élesztő, meg a búzacsíra és a joghurtok is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mától látható a mozikban A herceg haladéka című film

A héten tartják Tímár Péter legújabb filmjének, A herceg haladékának országos premierjét: Kulka… Tovább olvasom