Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 22°C Még több cikk.

Kormányszóvivő: a családi pótlék továbbra is alanyi jogon jár

Nem változik a családi pótlék jelenlegi rendszere, a juttatás továbbra is alanyi jogon jár majd - tájékoztatott a kormány szerdai döntéséről a kormányszóvivő.

"A kormány alaposan megfontolta azt a felvetést, hogy a családi pótlékot jövedelemhatárhoz kössék, ám végül úgy döntött, hogy nem változtatja meg a mostani rendszert" - nyilatkozta Nagy Anna, hozzátéve: a családi pótlék tehát továbbra is alanyi jogon jár.

Azt a kormányzati szándékot ugyanis, hogy jelentősen egyszerűsödjön az adórendszer, lerontotta volna az, ha a családi pótlékot jövedelemhatárhoz kötjük - indokolta a kormányszóvivő.

Megjegyezte: a kérdés már többször felmerült az elmúlt években, és a jövőben is érdemes még megfontolni, de most nem lesz változás.

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. BsBe 2010. november 07. 08:28
    „akinemfél 2010.11.04. 07:34 lehet, önnek van igaza, és én csak egy tehetségtelen suttyogó vagyok. Hiszen a lehetőség előttem állt akkor, amikor 10 éves koromban meghalt az apám és anyám egyedül mardt a két gyerekkel. Sajnos ő is olyan kis tehetetlen volt (isten nyugosztalja) hogy csak az ápolónői munkáig vitte. Igaz amíg élt szerette a munkáját, bár soha nem fizették meg)
    Igy aztán a lehetőség ami előttem állt, hogy olyan szakmát keressek ahol mielőbb munkába lehet állni, hogy segíteni tudjak, ezért már 15 évesen (mert akkoriban még lehetett) iskola mellett kezdte el dolgozni. Majd munka mellett végeztem el a közgazdaságit. Igaz egyetemre már nem futotta. Lehet, lustaságból??
    Talán mert közben (elég szégyenletes módon) férjhez mentem, szültem három gyereket. A férjem beteg lett, egyedül maradtam. Felneveltem a gyerekeimet (bár ön szerint nem ezt kellett volna) - nem segélyből, dolgozta,. A lányom elvégezte az egyetemet, nyelvvizsgája is van, de Ő is olyan szerencsétlen, hogy nem keres 1,3 millát. A fiaim nem jutottak el az egyetemig (valószínű szellemileg elmaradottak) bár mindkettő szereti a szakmáját, (nem elég elítélhető módon, mert 1,3 millát Ők sem keresnek).
    Évek óta egy nagy társaság ügyfélszolgálatánál dolgozom, sok önhöz hasonló emberrel találkozom. Aki azt hiszi az az ember, aki megkeresi az 1,3 millát. Ettől függetlenül szeretem a munkám, bár tudom, soha nem fogok ennyit keresni. (mint bármily hihetetlen, ebben az országban több millióan nem - mert véleményével ellentétben, NINCS rá mindenkinek lehetősége)
    Bár nem tudom mi lenne ebben az országban, ha csak olyanok maradhatnának meg, akik ezt megkeresik. Remélje soha nem lesz beteg, és nem kerül egy olyan ápolónő a közelébe, aki azon kesereg, miért is nem ment vállalkozónak, miért kell a nyamvadt beteggel foglalkoznia.
    Lehet, hogy kissé "lökött" vagyok, de tátva maradt a szám, amikor azt olvasom, hogy ebben az országban az számít embernek, aki legalább 1,3 millát keres. A többi pedig csak ingyenélő. Bár lehetne mindenkinek kozgáz diplomája és néhány felsofokú nyelvvizsgája, az még nem garancia arra, hogy 1,3-t keressen. Mindenki lehetne vállalkozó, és ah mindenki az lenne???
    Nem vagyok érintett már a családi pótlékban, és nem is az zavar, hogy aki 10-szeresét keresi az átlagnak az is ugyanolyan mértékben igényli a pótlékot, mint a kis keresetűek. Joga van hozzá, gyereket nevel.
    De az igeni bosszant, hogy az adótörvények úgy állapították meg, hogy aki még vagy már nem
    nevel gyereket, annak az adóját kell emelni, míg a magasabb keresetűekét csökkenteni.
    Igenis fenntartom előző véleményem Milyen jogon érzi leszólni azokat embereket (mert nem keres havi millát sem a tanárnő, az eladó akitől vásárol (legfeljebb a butik tulaja) és még sorolhatnám, hogy ki nem. És nem azért nem, mert csak kifogást keresnek.”
  • 61. Goldmund 2010. november 05. 10:13
    „56-57.hsz-ra:
    Nemrég olvastam egy cikket (asszem a szerdai nyomatott Kisalföldben), hogy egy gombatermesztő írta, hogy a Munkaügyi Kp. által kiközvetített álláskeresők visszautasították az általa kínált munkalehetőséget, viszont Koroncóról többórás utazást vállalva mások meg szívesen jöttek és dolgoznak.
    Bizony van, aki inkább segélyen éldegél (+ némi feketemunka), míg mások örülnek ha akad munka, mégha nincs is közel hozzájuk.”
  • 60. Agent 2010. november 04. 13:48
    „"Amúgy aki minimálbért keres lehet, hogy többet dolgozik mint aki 1 milliót."

    Hmm, azért bajos lenne összevetni pl. nyolc óra kézi kalapácsos kőtörést nyolc óra CAD tervezéssel.”
  • 59. Avaka 2010. november 04. 12:05
    „Az egyszerűsödő adórendszert lerontotta volna a jövedelem korláthoz kötött családi pótlék??? Az amit 2011-re terveznek, hogy a gyermekek száma alapján a megfelelő összeggel csökkentik az adóalapot az nem valamilyen szinten "jövedelm korláthoz" kötött? Hiszen ha nincs megfelelő bér alapod nem fogod tudni érvényesíteni, vagy csak részben érvényesülhet! Ez mi ha nem korlátozás!!!!!! :)
    Önmaguktól már nem igazán szeretnének elvenni a milliomos képviselő urak és hölgyek!”
  • 58. meksz 2010. november 04. 11:57
    „Agent

    Ez nem meredek észjárás.Alapvető értékrend.Úgy hívják szolidarítás.A keresztény értékrend is ezen alapul.
    A családi pótlék szociális juttatás.Amúgy aki minimálbért keres lehet, hogy többet dolgozik mint aki 1 milliót.”
  • 57. Agent 2010. november 04. 11:48
    „Csak nekem zavaró az a szemlélet, hogy aki:
    1. Többre vitte, többet adózik fizet a közösbe - annak ne járjon ez vagy az alanyi jogon (tehát ő csak adjon)
    2. Aki átlagosan keres, átlagot adózik, tesz a közösbe, annak járjon aminek járnia kell (ő ad és kap)
    3. Aki munkanélküli, akaratán kívül, vagy akarattal nem dolgozik, annak járjon ami az átlagkeresőnek is jár? (ő csak kap)

    Meredek észjárás.”
  • 56. Agent 2010. november 04. 11:38
    „"De akinek van mit a aprítania és bőven marad és csak szórja a pénzt annak milyen alanyi joga van ahhoz, hogy kapjon."

    Te, amíg nem probléma az, hogy a <moderálva> kisebbség túlnyomó többsége, valamint a rengeteg olyan munkanélküli, aki nem is akar dolgozni, alanyi jogon kap segélyt, támogatást, ellátást, addig nehogy már az legyen a probléma, hogy aki átlag felett fizet a közösbe (adózik, fogyaszt (szintén adózik), stb), mi járjon, vagy ne járjon "alanyi jogon".”
  • 55. sumegi007 2010. november 04. 11:33
    „Persze, mert félnek hogy elesnek attól a kicsitől is!
    Örültem volna ha megcsinálják az a költséghatárt, ugyanis ne járjon azoknak akik 1M fölött keresnek (nettó).
    Nekünk nettó 200eFt-ot kell beosztanunk 1 hónapra, úgy hogy abból a 1/3-a elmegy minden féle szar adóra, meg befizetésekre. A maradékból meg a kaját és a 3 gyereket kell öltöztetni, etetni. És az a 48e Ft nekünk nagyon jól jön. De akinek van mit a aprítania és bőven marad és csak szórja a pénzt annak milyen alanyi joga van ahhoz, hogy kapjon. Úgyis csak a gyereknek adják - tessék itt az állambácsitól küldött havi zsebpénzed! - címszóval.

    Csessze meg az egész kormány!!”
  • 54. n_gery 2010. november 04. 11:03
    „#53
    Persze természetesen igazad van. Én most arról beszéltem, hogy akinemfél szerint a milliós keresettel rendelkezőket is ösztönözni kellene 8-10 gyerek vállalására családi pótlékkal. Természetesen úgy gondolom, hogy az állam ismerje el a gyereknevelés költségeit, és lehetőségeihez mérten támogassa is a gyermekvállalást, hisz ez a társadalom érdeke. De úgy gondolom, hogy erre a támogatásra nincs mindenkinek szüksége. Viszont van olyan réteg, pl a beteg gyermekeket nevelők, akiknek jól jönne a töbletforrás.”
  • 53. kisember1 2010. november 04. 10:46
    „Mi nem a családi pótlékért vállaltunk gyereket ugyan, de 3 gyerek után nem tudod úgy intézni, hogy ne képezze jelentős részét a bevételednek. Pláne, nálunk az egyikük tartósan beteg is. Tehát, ha eltűnne pikk pakk a cspótlék, az minket nemhogy a földhöz vágna, ellehetetlenítene. 1 gyereknél még nem volt vészes, ha lehúzzák, kettőtől felfelé jelentős az összeg.”
  • 52. meksz 2010. november 04. 10:43
    „n_gery

    akinemfél biztos 1,3 millát keres.Megsúghatná hol lehet ennyit keresni és mivel:)”
  • 51. n_gery 2010. november 04. 10:39
    „Kedves akinemfél!
    Én továbbra is állítom, hogy nem csak az egyénen múlik a siker. Te azt állítod, hogy csak az egyénen, és nem vagy hajlandó résztvenni abban a gondolat kísérletben, hogy mi lenne ha. Mi lenne ha mindneki teljesítené a jelenlegi feltételeit az 1,3 milliós fizetésnek. A te állításod szerint akkor mindenki 1,3 milliót keresne, az én állításom szerint pedig továbbra is csak egy kis százalék keresne 1,3 milliót, mert a határ feljebb tolódna.

    Ráadásul nem veszed észre, hogy mennyire sértően beszélsz az átlagemberről. Szerinted aki nem éri el jelenleg ma magyarországon az 1 milliós fizetést, az vagy nem épeszű, vagy nem egészséges. Szerinted minden fekete és fehér. Ugye?”
  • 50. meksz 2010. november 04. 10:31
    „akinemfél

    Te hol élsz? A Holdon?”
  • 49. akinemfél 2010. november 04. 10:09
    „Kedves n_gery !
    Bárki,aki egészséges és épeszu és vállalja az áldozatokkal is járo kemény,kuzdos életet.
    A kemény kuzdos élettel eléri,hogy 20szor annyit fizet be adoval és járulékokkal a kozosbe,mintha kényelmesen élne.
    Hová jutna ez az ország,ha az emberek felfognák,hogy bárki kereshet torvényesen 1,3 millát havonta és tobbet ma vagy pár év múlva Magyarországon ?
    Hová jutna ez az ország,ha kényelmesen havi 100ezret keresni szégyen lenne ?”
  • 48. n_gery 2010. november 04. 09:55
    „#43
    A bárkit továbbra is túlzásnak tartom. Nem vitatom, hogy lehetőség van arra, hogy valaki jó keresetet érjen el kemény küzdelemmel. De ha mindenki eléri ugyan azt a követelményt és 1,3 milliót kereshetne, akkor mivel csak kevesek kereshetnek 1,3 milliót az eléréséhez szükséges határ feljebb tolódna. És ez egy végtelen spirál felfelé. Nem kereshet mindenki ennyit.
    Nem tudom, mi nem a családi pótlékért vállalunk gyereket. Ja és nem is keresünk 1,3 millát.”
  • 47. annobon 2010. november 04. 09:06
    „A tisztelt gyermekes kormánytagok szeme előtt talán átfutott, hogy "jujj, nem fogok csp-t kapni!? Ezt nem engedhetjük meg magunknak!!"”
  • 46. igazságmondó 2010. november 04. 08:38
    „41 hanika
    Mennyire igazad van. Aki számolt és számolt (Agent) talán nem is tud számolni.........”
  • 45. Agent 2010. november 04. 08:36
    „44, oké, ezért írtam, hogy "alapesetben".”
  • 44. igazságmondó 2010. november 04. 08:32
    „37. Agent 2010.11.04. 07:15
    "A lányom nappali középiskolába jár és mivel már 20 éves elmúlt már nem kapok családi pótlékot."
    őőő, bárhogy is számolom a középiskolát nappalin 18 évesen be szokták fejezni alapesetben.

    A lányom 4 éven kereztül szakmát tanult.Most utolsó éves nappali tagozaton tanul, hogy érettségije is legyen.Ha esetleg arra gondoltál,hogy bukott és ismételt osztályt akkor tévedtél,mert mellesleg a legjobb tanuló az osztályban.”
  • 43. akinemfél 2010. november 04. 07:54
    „n_gery !
    Bárki kereshet ma Magyarországon havi 1,3 millát,aki egészséges és épeszu. Néhány év kitarto kuzdelem kell csak hogy elérje. Aki ezt nem teszi meg érte,az kesereghet a balsorsa miatt egész életében.
    Aki nem egészséges és nem épeszu,annak sokkal tobb támogatás járna a kozosbol,de nem családipotlék
    címszo alatt. Hová jutnánk,ha az 1,3 millásokat osztonozné a rendszer 8-10 gyermek vállalására ?”
62 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bozsó Zoltán Gödöllő új rendőrkapitány

Bozsó Zoltán dandártábornokot, rendőrségi főtanácsost nevezte ki a Gödöllői Rendőrkapitányság élére… Tovább olvasom