Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Koncepcionális problémák akadályozzák a használatarányos útdíj bevezetését

Több technikai megoldás verseng a használatarányos útdíj megteremtésére, amennyiben eldől, hogy melyiket építi ki Magyarország, attól kezdve másfél év múlva él a rendszer - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára a Translog Connect Congress konferencián tartott előadásában kedden Budapesten.
A használatarányos útdíj bevezetése javítja a vasúti szállítás versenyképességét, ehhez az állam profitorientált pályavasúti céget hoz létre - tette hozzá az államtitkár.

Az uniós elvárások szerint a városi közlekedésben a hagyományos autókat meg kell felezni 2030-ra, majd 2050-re ezek teljesen kiszorulnak. A 300 kilométeren felüli teherszállításban pedig a vasút részarányát 30 százalékkal kell növelni 2030-ig, és 50 százalékkal 2050-ig - ismertette az adatokat Völner Pál. A villamos vontatású vasút nem csak a széndioxid kibocsátást, hanem Európa olajfüggőséget is csökkenti.

A légi forgalmat a nagy sebességű vasutakkal lehet kiváltani. Ezek mai hossza a háromszorosára nő 2030-ra, és teljesen kiépül az Európai Unióban 2050-re. Magyarország a 2014-től induló új uniós költségvetési ciklusban áll neki a tanulmánytervek elkészítésének - közölte az államtitkár.

Az autópályák hosszát tekintve Magyarország jó helyen áll Közép-Európában, de 2014-től csökken az erre fordítható uniós forrás, és a nemzeti sem lesz több. Elmondta az államtitkár, hogy az M5 és M6 autópályák - a finanszírozási konstrukció miatt - idén már 100 milliárd forintjába kerülnek az államnak. Ez ahhoz képest különösen jelentős, hogy a több mint 30 ezer kilométeres teljes magyar úthálózatra 80 milliárd forint jut, a szükséges 180-200 millió forint helyett.

Az unió másik törekvése a közúti közlekedésben a zsúfoltság csökkentése. Ehhez a londoni és párizsi példákat lehetne felhasználni, ahol élnek a várost átszelő folyó adta lehetőséggel. Párizsban például a betongyárak a Szajna partján, uszályokon vannak, és ahova lehet, vízen szállítják a betont.

Olvasóink írták

  • 2. machers 2011. november 22. 17:44
    „1. pozdorja 2011.11.22. 16:03
    Másik olvasatban pedig jelentheti azt is, hogy:
    "fingunk sincs, hogy mi legyen."”
  • 1. pozdorja 2011. november 22. 16:03
    „Lefordítom: továbbra is várják a vastag borítékokat, mert eddig senki nem fizetett annyit, hogy az ő megoldása legyen az "egyetlen és tökéletes".”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Napirenden a bírósági végrehajtások - galéria

Szakács Imre az indítvány előnyének nevezte, hogy szigorítja az eljárási határidőket, rövidebbé,… Tovább olvasom