Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

Kint felejtett KRESZ-táblák, védett kátyúk

Sebességkorlátozás az út mentén dolgozók miatt Halászin: munkások sehol. Külterületen hatvan kilométeres megengedett sebesség a frissen felújított útszakaszokon. Darnózselin az egész településre érvényes harmincas tábla a képviselő-testületi tiltakozás ellenére. A szigetközi utak mentén gyakran találkozunk hasonló esetekkel.
A gödrös, dombos utak felújítása helyett csak a tiltó és korlátozó táblák kihelyezésére van pénz a Szigetközben is. Azonban gyakran „ezekben" sincs ráció: a felújított út előtt kint felejtik, máshol önkormányzati nyomás ellenére nem veszik le, vagy ahol kellene, ott nincs figyelmeztetés.

Gyulamajornál kevesen lassítanak

A Kisalföld „KRESZ-tábla-tesztjét" Győrből indulva, a „szigetközi úton" kezdte. Az első, ami szemet szúrt, a Győrújfalu felé vivő külterületi szakaszra kitett vadveszélytábla: ugyanis jobbról korlát, balról egy töltés védi az autósokat. Győrújfalura érve 30-as sebességkorlátozó, valamint az egyenetlen úttestre figyelmeztető jelzés fogad. Az út valóban „hullámzik", s az iskolások miatt nem is árt a korlátozás. Győrzámolyon egy kisebb hídnál 8 tonnás súlykorlátozás van érvényben, majd egy forgalomlassító „farost rendőr" áll Győrladaméron az út mellett. Dunaszegen, a nemrégiben felújított belterületi csomóponton – indokoltan – kitették a harmincas táblát, ellenben a kis Gyulamajorban óránkénti 80–90 kilométeres sebességnél lassabban haladó járművekkel még nem találkoztunk. Az ásványrárói körforgalom után Hédervár után is az egyenetlen úttest táblát láthatjuk: hiába, nincs vagy kevés a pénz a felújításra. Az aszfalt toldozott-foldozott, többször megdobja az autót.

Nem veszik le a 30-as táblát

Az igazi meglepetés azonban Darnózselin éri az embert: a helységnévjelző táblára évekkel ezelőtt felkerült a 30 kilométeres sebességkorlátozás. Rögtön kiderül, miért: beszakadt úttest, göröngyös aszfalt vezet végig a falun. Magyaros megoldás: nem az utat újítják fel, hanem figyelmeztető és sebességkorlátozó táblákat tesznek ki.
Fazekas Zoltán polgármester állítja: régóta leveleznek a Magyar Közút Kht.-val, eredmény nélkül.
– A képviselő-testület levelet írt, amelyben kérte: vegyék végre le az egész települést érintő 30-as táblát. Egy szakaszon lenne rá csak szükség, ott, ahol beszakadt az úttest. Eddig azonban elutasító választ kaptunk. Lehetőség esetén a közlekedési miniszterrel is szeretnénk beszélni, mert eléggé kilátástalannak érezzük a helyzetünket, katasztrofális a belterületi útjaink állapota. A testület tagjai között már felvetődött az egész pályás útlezárás gondolata is, így tiltakoznánk az itteni állapotok miatt – mondta a településvezető.

Feltúrt szakasz munkások nélkül

Darnózseliről Halászi felé indulunk, s jön az újabb meglepetés: a településről kiérve külterületen 60-as korlátozó tábla fogad, s egy másik az egyenetlen úttestre hívja fel a figyelmünket. A gond csak az, hogy ötszáz méterre innen – végre – egy teljesen felújított szakasz következik több kilométeren át: feloldó tábla, kereszteződés azonban nincs. Arak előtt egy kis hídnál jókora huppanó dobja meg az autót: itt viszont nem volt figyelmeztetés. Halászi előtt ismét 70-es tábla lassít a település határában épült cégek hazatartó dolgozói miatt. Konstatáljuk: ez a jelzés itt jogos. Halászira érve aztán ismét egy jellemző kép fogad: ideiglenesen 40-es sebességkorlátozás az út mentén dolgozó munkások miatt. Az út néhány száz méterrel arrébb valóban feltúrva, hétfő reggel kilenckor azonban munkásoknak nyoma sincs. A településen Mosonmagyaróvár felé még két 30-as sebességkorlátozó tábla van érvényben. S végezetül: tizennégy éve ideiglenesen állították fel a halászi hidat, mely most már olyan rossz állapotban van, hogy 20 tonnás súlykorlátozást kellett bevezetni. Mert a felújításra, cserére – akárcsak az utak esetében – azóta sem futotta.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mikor kezdi a karácsonyi készülődést?

Tovább olvasom