Kisalföld logö

2018. 07. 18. szerda - Frigyes 18°C | 26°C Még több cikk.

Kilengés nélkül

Felfigyeltem az újabb gyártású autóbusz belső térkialakítására. A szóló busz – a 17-es – tömve futott be a Honvéd ligethez. Körülbelül tízen próbáltunk felpréselődni. Taktikus helycserével a középső rész közepéig jutottam, ahol egyféle kapaszkodási lehetőség volt: fejem fölött a függesztett fajta. Keményen megragadtam, a közvetlen mellettem szorongó utastársaim abban bíztak, hogy én stabilan állok. Kicsit bizonytalannak éreztem magam, s mint később bebizonyosodott, nem ok nélkül. A heves indításnál a kapaszkodó jóvoltából egyméternyit kilengtem. Ebben a helyzetben támaszként a lábammal segítettem be, így a közvetlen mellettem állót az ő mellett állónak nyomtam. Hátravolt még a körforgalom: buszunk közvetlen előtte erőteljeset fékezett, erre előrelendültem – a karomon függve –, és löktem mindenkit. Heves gyorsításnál ugyanez ismétlődött, csak hátrafelé. De hátravolt még egy heves jobb, majd egy bal kanyar. Karomon és a lengő fogantyún függve körbetaszigáltam a körülöttem lévőket, nem kis felháborodást kiváltva belőlük. Mindebből látszik, hogy így ez nem jó! Fontosnak tartanám egy rögzített oszlop beállítását a lengő fogantyú helyett, amiben minimum négy utas biztonsággal kapaszkodhatna. Még annyit: a lengő fogantyúk villamosokon még elmennek – jók még ma is, de pályához nem kötött járművön már veszélyesek.

Sipos Sándor, Győr

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyuszi és csibe

Tovább olvasom