Az elvileg legális lézerblokkoló használatáért akár két év szabadságvesztés is járhat.
Két nagyobb összegű büntetés áráért már úgy felvértezhetjük autónkat, hogy az előre jelezheti a radaros és lézeres traffipaxokat, sőt ez utóbbiakat blokkolni is tudja, így a gyorshajtás tényét nem tudják rögzíteni. Százszázalékos védelmet így sem kapunk, a rendőrség ráadásul talált egy kiskaput, így az elvileg legális lézerblokkoló használatáért akár két év szabadságvesztés is járhat - írja az origo.hu.
A traffipaxok elleni védekezés legegyszerűbb és egyben legolcsóbb módja egy radar- és lézerdetektor beszerzése, amely már néhány tízezer forinttól elérhető. Ez a készülék nem képes a traffipaxok blokkolására, csupán azok előrejelzésére, ám adott esetben ez is elég lehet, hogy időben lelassítsunk, mire fotózásra alkalmas távolságra érünk (radaros sebességmérésnél, mert a lézeres traffipaxok már mozgóképen rögzítik a gyorshajtás tényét).
Akik még nagyobb biztonságra vágynak, azoknak érdemes lézerblokkolóba is beruházniuk, ám a detektorokkal szemben ezeket már be kell építeni az autóba. Kívülről csak az avatott szem veheti észre az öngyújtó méretű fekete blokkolófejeket, amelyeket rendszerint a rendszám környékére vagy a lökhárítóba építik.
"Akkor határoztam el, hogy blokkolót szereltetek az autómba, amikor a semmi közepén egy kint felejtett harmincas tábla után lefotóztak egy bokor alól" - árulta el név nélkül egy vállalkozó, aki azóta is minden autóját felvértezi lézerblokkolókkal, legutóbb háromszázezer forintot költött egy komplett rendszerre. "A téves riasztások száma gyakorlatilag nulla, és amióta megvan a blokkoló, egy csekket sem kaptam, néha még a rendőrautót sem látom, már jelez a rendszer, akár több kilométerre a mérés helyétől. Ilyenkor mindig lelassítok, mert a blokkoló sem tudja végig kivédeni a jelet, ám mire rögzítik a rendszámot, már a megengedett sebességgel hajtok. A félreértések elkerülése végett, nem rendezek őrült ámokfutásokat a blokkoló védelme alatt, csak a sebességmérésnek álcázott pénzbeszedésből lett elegem, és élek azzal, hogy ezeket legálisan lehet használni itthon. Amikor meg külföldre megyek, egyszerűen kiiktatom a rendszert a műszerfalra szerelt kapcsolóval" - mondta.
A blokkolók és detektorok használatával kapcsolatban az origo.hu megkereste az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) sajtóosztályát is, ahonnan azt a választ kapta, hogy bár legálisan birtokolhatók és használhatók a fenti készülékek, egy jogszabálynak köszönhetően mégis - akár két évig terjedő szabadságvesztéssel is - büntethető az a személy, akit lézerblokkoló használatán érnek. A rendőrség gyakorlatilag egy jogi kiskaput használ ki, erre a törvényrendeletre hivatkozva: "Aki adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő".
A teljes cikket megtalálja itt.
A traffipaxok elleni védekezés legegyszerűbb és egyben legolcsóbb módja egy radar- és lézerdetektor beszerzése, amely már néhány tízezer forinttól elérhető. Ez a készülék nem képes a traffipaxok blokkolására, csupán azok előrejelzésére, ám adott esetben ez is elég lehet, hogy időben lelassítsunk, mire fotózásra alkalmas távolságra érünk (radaros sebességmérésnél, mert a lézeres traffipaxok már mozgóképen rögzítik a gyorshajtás tényét).
Akik még nagyobb biztonságra vágynak, azoknak érdemes lézerblokkolóba is beruházniuk, ám a detektorokkal szemben ezeket már be kell építeni az autóba. Kívülről csak az avatott szem veheti észre az öngyújtó méretű fekete blokkolófejeket, amelyeket rendszerint a rendszám környékére vagy a lökhárítóba építik.
"Akkor határoztam el, hogy blokkolót szereltetek az autómba, amikor a semmi közepén egy kint felejtett harmincas tábla után lefotóztak egy bokor alól" - árulta el név nélkül egy vállalkozó, aki azóta is minden autóját felvértezi lézerblokkolókkal, legutóbb háromszázezer forintot költött egy komplett rendszerre. "A téves riasztások száma gyakorlatilag nulla, és amióta megvan a blokkoló, egy csekket sem kaptam, néha még a rendőrautót sem látom, már jelez a rendszer, akár több kilométerre a mérés helyétől. Ilyenkor mindig lelassítok, mert a blokkoló sem tudja végig kivédeni a jelet, ám mire rögzítik a rendszámot, már a megengedett sebességgel hajtok. A félreértések elkerülése végett, nem rendezek őrült ámokfutásokat a blokkoló védelme alatt, csak a sebességmérésnek álcázott pénzbeszedésből lett elegem, és élek azzal, hogy ezeket legálisan lehet használni itthon. Amikor meg külföldre megyek, egyszerűen kiiktatom a rendszert a műszerfalra szerelt kapcsolóval" - mondta.
A blokkolók és detektorok használatával kapcsolatban az origo.hu megkereste az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) sajtóosztályát is, ahonnan azt a választ kapta, hogy bár legálisan birtokolhatók és használhatók a fenti készülékek, egy jogszabálynak köszönhetően mégis - akár két évig terjedő szabadságvesztéssel is - büntethető az a személy, akit lézerblokkoló használatán érnek. A rendőrség gyakorlatilag egy jogi kiskaput használ ki, erre a törvényrendeletre hivatkozva: "Aki adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő".
A teljes cikket megtalálja itt.
Témák:
fontosbelfoldhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Eltértek a hagyománytól, születésnapján tartottak kerti partit a 92 éves II. Erzsébet királynőnek
Az alattvalóknak sem kell várniuk júniusig az ünnepléssel: szombat estére, a londoni Royal Albert Hall rendezvényközpontba parádés születésnapi koncertet szerveztek az uralkodó számára olyan fellépőkkel, mint Tom Jones, Kylie Minogue, Craig David vagy Sting.
Olvasóink írták
trafizni!itt van kézzel fogható eredmény.
és a leg köcsögebb helyeken tudnak kitelepülni, nem ott ahol kéne, NEM, ott basszus ahol se járda se semmi, és két sor szalagkorlát.
szlovákiában már ezelőtt 10 évvell is lehett 70-el menni olyan úton mint pl, a Széchenyi híd.
bűnüldözés nem megy.
utálom a trafis rendőröket, ha a családomban lenne egy vágnék rá és beleszarnék”
Vagyis, még mindig nincs azon a szinten, hogy visszatartóerő lenne!”
Sopronba Óvárról mindig Ausztrián át megyek. Mosontarcsa-Pomogy közt álom az út.
A büntetési tételeket úgy emelték fel hogy azok nincsenek realitásban a magyar bérekkel.”
Milyen érdekes, ott nincsenek kitakarva a rendszámok! Arrafelé nincsenek személyiségi jogok?”
Érdemes elolvasni!”
Szerintem meg be kellene ültetni egy profi sofőrt egy átlag autóba és elmenni a legközelebbi 30-as táblával jelzett kanyarig. Aztán ha be tudja az illető venni nyolcvannal, akkor a közútkezelőt kellene jól megbüntetni. Stb.”
http://www.hegylakok.hu/2011/02/macidoktor_rovata/ket-ev-a-lezerblokkoloert-nem/”
Hát persze, hihető
1. 15 év alatt megtett össz 10 km távot
2. amikor épp 33 al ment 30 as táblánál, szerencséje volt
3. nem látja a fától az erdőt, és még demagóg is”
Mindezek mellett az előrejelzők használatát büntetném én is, mint ahogy teszik ezt a szomszédos Ausztriában.”
A 30-as tábla miatt síróknak: az autóban ülve az esetek 99%-ában NEM LÁTHATOD, hogy miért van ott az a tábla. És főleg nem kérdőjelezheted meg. Egy dolgod van: betartani. Ha nagyon zavar, lehet jelenteni a közútkezelőnek, de ott és akkor, amikor odaérsz kocsival, semmi más dolgod nincs, mint lelassítani.”
Ez meg olyan, mint a "gumiszabály", arra, és akkor alkalmazzák, akire akarják.”