Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -6°C | 3°C

Káosz a BKV-nál: minden negyedik busz a garázsban maradt kedden

Minden negyedik BKV-busz a garázsban maradt kedden, így egész nap akadozott a közösségi közlekedés a fővárosban; a kimaradások és késések hátterében a hideg idő mellett a cégvezetés és a munkavállalók közötti bérvita áll; a városvezetés szerint az eddigi juttatások további biztosítása tarifaemeléssel vagy járatritkítással járna.

A BKV tájékoztatása szerint a BKV 270 autóbusza nem indult el kedden. A fennakadások elsősorban a dél-budai és a dél-pesti területek közlekedését érintették.

A BKV az utasok várakozását a járművek átcsoportosításával és alvállalkozók nagyobb mértékű bevonásával próbálták meg lerövidíteni, így ha késve is, de minden vonalon közlekedtek a járatok.
Sok sofőr, ahogy hétfőn is, a járművek különböző hibáira hivatkozva kedden sem állt forgalomba az autóbuszával. Ennek hátterében - a komolyabb műszaki problémákon túl - az állhat, hogy a cég vezetése és a szakszervezetek korábban nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződésről. A munkavállalók ugyan nem kezdtek formálisan sztrájkolni, de a buszvezetők jelentős része a járművek "meghibásodásai" miatt hajnalban nem indult el a garázsokból.

A BKV közleményt adott ki, amelyben azt írta: dolgozóik a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, mely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így "erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát".

A történtekhez hozzátartozik, hogy már decemberben is sok BKV-busz - a keddihez hasonló - hideg miatt "lefagyott", és emiatt nem tudott forgalomba állni.

A szerda reggeli forgalomkezdést tovább nehezítheti, hogy havazást jeleztek a középső országrészre. Az Országos Meteorológiai Szolgálat közlése szerint szerda éjfélig 5-25 centiméter friss hó várható.

A BKV-ügyben megszólaltak a politikusok is. A fővárosi Fidesz arra szólította fel Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestert és Horváth Csaba (MSZP) kormánybiztost, hogy "fejezzék be a tehetetlen totyogást" és tegyenek végre hatékony lépést a megoldás irányába.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester válaszul azt közölte: javaslatokat várnak a Fidesz-frakciótól arra, hogy a szakszervezetek által követelt többletkiadások fedezetét járatcsökkentéssel vagy további tarifaemeléssel biztosítsák-e. Utalt arra, hogy a kollektív szerződés változatlan formában történő fenntartása 2,9 milliárd forint többletköltséget jelentene a BKV-nak.

Vidéken nem volt fennakadás műszaki okok miatt a buszforgalomban.
Az MTI által megkérdezett közlekedési szakértő szerint a rendszeresebb, magasabb szintű karbantartás miatt tud a budapestinél több autóbusz elindulni a hidegben a vidéki közlekedési társaságoknál.

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. gjozsi88 2010. január 12. 11:11
    „gyagyástóni!
    Ez nem szemüveg kérdése!!!
    Azt mondom, hogy ha szétszóródik 1 millió forint pénz különböző cimletekben, akkor normális ember a 20 000 ket kezdi összeszedni, főleg akkor, mikor a 5 ft-okat hivatalból (rendőrség) össze szedi!!!”
  • 41. gyagyástóni 2010. január 10. 14:08
    „40. hozzászólás gjozsi88 2010.01.10. 09:07
    Tudod van egy mondás: sok kicsi sokra megy!
    Nem nézed te a világot, túl vörös szemüvegen? A jobboldal legkisebb hibáját is nagyon felfújod, de a baloldalon 1-2 milliárd szerinted mit számít, az csak csepp a tengerben, még egyet is értenék veled, ha tényleg csak ennyiről lenne szó, de sajnos ez a 1-2 milliárd sokszor 1-2 milliárd és ez már nem csepp a tengerben. Tudod a lopás mind két oldalon elítélendő.”
  • 40. gjozsi88 2010. január 10. 09:07
    „gyagyástóni!
    Ez igy van!
    Az eltünt cseppeket a rendőrség keresi, de mivel pár csepp nem elég a probléma valódi és hatékony megoldása érdekében még sok minden mást is tenni kell!
    Ezzel nem akartok szembenézni, csak azt a pár cseppet keresitek, amitől vizszint emelkedés nem érzékelhető, pedig azt kell emelni!”
  • 39. gyagyástóni 2010. január 09. 21:21
    „38. hozzászólás gjozsi88 2010.01.09. 15:41
    A tenger is cseppekből áll.”
  • 38. gjozsi88 2010. január 09. 15:41
    „LAZA!
    A támogatáson felül felhalmozott 80 milliárdhoz viszonyítva is nagyon csekély az a Fideszes önkormányzati képviselő által is helyesnek tartott 3 milliárd forint, pláne ha a működési költséghez viszonyítjuk!
    Azzal a 3 milliárddal, mondjuk 1 hónappal tovább tartod fenn a BKV-t és nem oldott meg semmit!
    A metró beruházás UNIÓS finanszírozás miatt külső felügyelet alatt áll!
    Ott is csak hülyék ülnek???
    Azt hiszed, hogy annak a pár száz (szerintem túlzok a létszámot tekintve) jól fizetett embernek a fizetéséből, ha ezektől mindet elvennék, képesek lennének akár egy garázs dolgozóinak a bérét is kifizetni???
    Persze, én azt nem állítom, hogy a jogtalanul felvett pénzek helyesen lettek kifizetve, azt mondom, igen, ezt a bíróságon be kell hajtani, ha lehet!
    Azt viszont állítom, hogy ez csepp a tengerbe, az alapproblémát nem oldja meg!”
  • 37. LAZA 2010. január 09. 11:06
    „józsi!
    Azzal én már régen tisztában vagyok,hogy Tégedet itten meggyőzni bármiről is:LEHETETLEN
    Fújod a hivatalost ebben az esetben pl. a Hagyó barátod szövegét.(szegény alulfizetett barátnőjét azért lassacskán mégis csak elővették)Reméljük azért a főkolomposok sem ússzák majd meg!
    Azért írok még mert tőbbedszer említed azt a csekélyke 3 milliárdocskát amit úgy mond eltünt.
    Józsika ez nem kis pénz nem sorolom,hogy mi mindenre telne belőle pl.cafetériára vagy még jobb és több alkatrészre.
    Csak hát itt messze nem ennyiről lenne szó!
    A metró beruházástól kezdve itt nagyon sok más egyéb lenyúlások és rossz gazdasági döntések a sokszorosát vitték el.
    Vagy a folyamatos vezető bérek ,juttatások amelyek "törvényesek" szerinted mennyit tehetnek ki éves szinten?
    Induljál ki csak a barátnőcske 24 milliójából a semmiért! Akkor mennyi lehet a többi?
    Ezeken törd a fejedet végre mert én és sokan mások erről beszélünk.
    Ez nem tetszik a nagy többségnek!”
  • 36. gjozsi88 2010. január 08. 19:33
    „még annyit:
    a 33 ban leírtakat a BKV finanszirozás összetételének anomáliájáról és a nem mért teljesítménnyel ( kedvezményes utazások) kapcsolatos véleményemet továbbra is fenntartom!”
  • 35. gjozsi88 2010. január 08. 19:28
    „goldmund!
    Igazad van a metro rossz példa volt, ebből a szempontból!Nem emlékeztem a villamosra (81 és 85 közt tanultam pesten, és a környék valóban nem volt teljesen ismert elöttem akkor, azóta kb 10 éve évente 200 szor minmum!)
    A külvárosok átalakítása sem történt meg, az is a BKV része!
    Azt gondolom, hogy az egészet innem tényleg nem lehet átlátni, de szilárd meggyőződésem, egész pestet bejárom kocsival, árut terítek és tapasztalatból mondom, hogy nagyon sok kihasználatlan járat közlekedik, ráadásul nagyon sűrűn!!!!
    Azt is tudomásul kell venni, hogy hiába van szükség rájuk, egyszerűen nem tudjuk fenntartani!
    Azt, hogy a környező nagyvárosok közül a leglefedettebb, ezáltal a legdrágább is a Budapesti közlekedés, ezt a BKV szakszervezetise mondta a paraméter könyv változtatást elutasító sztrájkjuk kapcsán!
    Ha ennyire jó, akkor nyilván van benne tartalék, pénztárcánkhoz mérten kellene átalakítani!”
  • 34. Goldmund 2010. január 08. 11:10
    „Józsi, Józsi, ismét ki kell, hogy igazítsalak!

    Mikor jártál a kék metró vonalán? Eszerint legalább 20 éve! A kék metró az Árpád hídig kb. 1990-ig járt, akkor készült el Újpest-Városközpontig a kék metró. Utána szépen fölszedték a villamossíneket a Váci útról, busz is csak éjszaka jár rajta (amikor a metró nem jár). Én kb. 1992 körül jártam a Váci út - Gyöngyösi u. kereszteződésnél először (akkor még a Duna Plaza sem volt meg!). Már akkor csak metróval lehetett az Arpád hídtól kifelé közlekedni!
    Azóta pedig újabb metróvonal építés/bővítés nem volt, sajnos.

    Ami a napközbeni járatokat illeti: külvárosban el tudom képzelni, hogy nem eléggé kihasználtak, pl. a 96-ost Újpesten én sem tartottam annak (viszont a piros 96-ost igen). vagy néhány nagyon ritkán járó busz, pl. a 67V (ha azóta meg nem változtatták a számát)
    De a összes, külváros és belvárost összekötő nagy távolságot megtevő járat kihasznált! A belső járatok (pl. 7-es buszcsalád) napközben is zsúfoltak! Hétvégén is!
    Azt el tudom képzelni, hogy pl. reggel (kora délelőtt) utaztál a belvárosból kifelé, vagy délután a külvárosból befelé. Akkor ezek a járatok általában nem kihasználtak, de szükség van rájuk, ui. a másik irányban abszolút tele vannak, és ugye vissza is kell menniük.
    Azzal egyetértek, hogy a bliccelőket keményebben kéne fogni, és ebben a BKV a ludas.
    A kedvezmények megállapítása is fenntartói hatáskör. A 65 év felettiek ingyenes utazása pl. kormánydöntés volt Horn Gyula idején, amit azóta sem mert senki visszavonni (hja, nagy szavazórétegről van szó!) Délelőtt velük vannak tele a buszok Bp.-en és Győrben is!”
  • 33. gjozsi88 2010. január 07. 22:36
    „Goldmund!
    A paraméter könyvben nem feltétlenül a reggeli és esti csúcs járatait érintette voilna, hanem a napközben! Gyakran járok pesten és tapasztalatból mondom, hogy nagyon gyakoriak nap közben a járművek, messze nincs kihasználva és ésszerüsíteni is lehetne!
    Csak egy példa: Voltak metro bővitések, pl az árpád hidig járó metro bement újpestre, de a felszini közlekedés szinte nem követte, nem módosult!!!
    A BKV tekintettel arra, hogy soha senki nem mérte fel, hogy mennyi ingyenes, valójában mennyi kedvezményes használja, ezért úgy állapítják meg a költségeit, hogy ennyi a jegy bevétel..., enyi az állami igénybevétel...de ennek a tartamát nem tudjuk, aki teheti csal belőle és hozzáirják az állam hozzájárulás igényéhez!!!
    A veszteségről még annyit: tudod mennyien nem fizetnek jegyet ,bliccelnek, ezt a szolgáltatást a BKV saját kompetenciájába tartozó felelősség!( a metrora felvették a biztonságiakat és több millióval nött a napi bevétel!
    Egyetértek a Bokrossal, hogy mindenki fizessen teljes jegyet, kapjon megfelelő kvótára rászorultság alapján támogatást!”
  • 32. gjozsi88 2010. január 07. 22:26
    „LAZA! A szocializmusban valóban az állam gondoskodott az állampolgárairól!! Meg is bukott!!!
    Ez piac gazdaság, ahol az állampolgárnak kell gondoskodni magáról, az állam a befizetéseket osztja újra, de csak annyit tud elosztani, amennyit megtermelünk!
    Akkora tévedésben vagy, amikor az elmúlt időszakban felhalmozott 80 milliárd adósságot, mely a finanszirozáson felül elköltött pénzt jelenti, aBKV-nál elmúlt 3 évben eltünt 3 milliárd forintból akarod fenntartani!!!
    Nincs ezzel semmi baj, csak mond meg a minimálbéres versenyszférás dolgozónak, hogy azért kell neki adót emelni, hogy a többszörösét kereső buszsoförnek, aki mögött ott van a szakszervezet az eddigi nem elég!
    Szinte megszakadt a szívem, amikor a piloták is sztrájkoltak, mert kevésnek tartották a fizetésüket, a nép egyetértett velük, még az is aki 70 ezret keresett és kiderült ,hogy a pilóta több milliót keres havonta!”
  • 31. Goldmund 2010. január 07. 21:28
    „23.hsz-ra:
    Köszi a BKV-fizetésekre vonatkozó információt! Bevallom, ennél lényegesen kevesebbre tippeltem volna. Esetleg, ha győri buszsofőr olvassa ezt, ha akarja, írja meg, a Kisalföld Volán ehhez képest hogyan fizet!

    Más.
    24.hsz-odban írod: "A BKV dolgozói úgy követelnek az adófizetők pénzéből minél többet, hogy eközben folyamatosan veszteséget termelnek, miközben a szakszervezeteik révén ezt csökkenteni sem engedik!!!!" - Itt nyilván a paraméterkönyvre utalsz.

    Nos, nyilván lehet ésszerűsíteni a buszvonalakat, de összességében a teljesítményt nem szabadna! Budapestre jártam egyetemre: iszonyú zsúfoltságra emlékszem, reggelenként alig fértünk fel a buszra, metróra, villamosra. Sokszor az döntötte el, hogy milyen útvonalon utazom el célomhoz, hogy nagy átlagban merrefelé jártak kevésbé zsúfolt járatok. Éveken át dühöngtem, hogy a Kosztolányi Dezső térre és a Móricz Zs. körtérre reggelenként érkező iszonyú embertömeget miért nem 2 percenként induló, 6 kocsiból álló metrószerelvények viszik át a pesti belvárosba! (Azóta 15 év eltelt, és még most sem jár ott metró!) A piros 7-es hiába indult 2 percenként és hiába volt csuklós busz, így is a Móricznál már tolakodnom kellett, hogy felférjek. Na, mindegy, nem mérgelődök a régi dolgokon.

    Az viszont nagyon rosszhiszemű beállítás, hogy a BKV-dolgozók veszteséget termelnek. Az általuk végzett szolgáltatásnak van bizonyos költsége. Bevételeik: a jegyek és bérletek ára, a támogatás és van még egy kis reklámbevételük. Mindez azonban nem fedezi a költséget. Ha piaci viszonyok lennének, akkor annyit kérnének a jegyért/bérletért, hogy megérje nekik csinálni. De a jegy- és bérletár önkormányzati döntés eredménye (mint Győrben is; a helyközi busz- és vonatközlekedés pedig kormánydöntés) és MINDEGYIK ROPPANT ÉRZÉKENY POLITIKAI DOLOG!!! Ebből adódóan a díjak messze a költségek alatt vannak, az önkormányzat (helyközi közlekedésnél a kormány) pedig nem tudja/nem akarja a különbözetet kifizetni, csak egy kis részét. Ez a problémák gyökere!”
  • 30. LAZA 2010. január 07. 20:44
    „Folyt.
    Aztán mi történik?
    Kezdenek napvilágra kerülni a disznóságok,óriási a felháborodás.(talán csak Te nem háborogsz a teljesen nyilvánvaló gazemberségek miatt)
    A cég viszont a korrupt és tehetetlen vezetés következményeképpen döglődik.
    Mint már az előzőekben kifejtettem:Közlekedni viszont szükséges!
    Mi lenne hát a teendő?
    Leverni mindent a dolgozókon.
    Megszüntetni a szociális juttatásaikat.
    Csőkkenteni a jövödelmüket!
    Aztán ha tiltakozni merészelnek,a legkeményebb eszközökkel fel kell lépni ellenükés az érdekükben fellépők ellen!
    Ez történik most kedves Józsi csak túl vörös a szemüveged és nem látsz ki rendesen belőle!
    Ennyi!”
  • 29. jánosi 2010. január 07. 20:44
    „28. LAZA
    tökéletesen érthető voltál ! és pontosan határoztad meg a lényeget .Legyél optimista ! valószínűleg
    érti, csak ezt nem vallhatja be ........”
  • 28. LAZA 2010. január 07. 20:30
    „Jaj Istenem!
    Te tényleg nehéz eset vagy!
    Jó lenne ha megértenél.
    Alapigazság:
    Nem mi vagyunk az államért hanem az állam van az állampolgárokért!
    Számodra is érthetően:
    Állambácsi beszedi tőlünk az adókat!(világviszonylatban is a legmagasabb adóterheléssel)
    Aztán ebből következően lennének kötelezettségei.PL.a Tömegközlekedés!
    Szóval Kedves Józsi!
    NEM TÁMOGAT HANEM A KÖTELEZETTSÉGÉT TELJESÍTI!
    Erről szólna a kormányzás.
    pl.Olyan menedzsmenteket jelőlnének az ilyen többségi állami vállalatok élére akik valóban felelősen tudják azokat működtetni!
    Szerinted a BKV esetében ez történt?
    Nem lehetsz annyira elfogult és csökönyös pártkatona,hogy erre a válaszod igen lehet.
    Szóval ez a menedzsment talicskázta ki a pénzt orrán száján loptak csaltak sikkasztottak.minimum jó erkölcsbe ütköző szerződéseket kötöttek barátaikkal rokonaikkal elvtársaikkal,esetleg szeretőikkel családtagjaikkal.Tehették mert akik feladata lett volna az ellenőrzésük azok is jocskán sárossak voltak!”
  • 27. gjozsi88 2010. január 07. 19:28
    „LAZA!
    Azt például nehéz megvédeni, hogy megfagyott -10fokban a 25 fokos koncentrátum!
    Ebből könnyen vissza lehet fordítani fegyelmi felelősséggé!
    Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a menedzsment abban érdekelt, hogy a munkahelyek megtartása érdekében a kormánnyal kötött közel 30 milliárdos támogatás fejében,( ami azt jelenti hogy hónap végén ne csak levelet kapjon a dolgozó: Tudjuk, hogy jár fizetés, de nem jutott!) át vigye a dolgozókon ezt a rendszert!
    Ha nem megy nincs támogatás és küldik a levelet!!!
    Azt meg tessék tudomásul venni, hogy az állam nem nyomja a pénzt, hanem elosztja oly módon, ahogy mi korlátoztuk neki!( pl ingyen diploma, nem kell pénz az egyébbként megdrágult egészségügybe...stb)”
  • 26. LAZA 2010. január 07. 17:52
    „Hát mit is mondjak Neked Kedves Józsi!
    Téged tényleg nehéz megérteni.
    Írsz itt Te mindenféléket:Kevered a szezont a fazonnal arra azonban gondosan ügyelsz,hogy az érveid a gondolataid még véletlenül sem legyenek köszönő viszonyban a valósággal.
    Gondolod,hogy ez a terror a gépjárművezetőkkel szemben eredményes lehet?
    Azt,hogy ezt a pribékcsapatot ráuszították a dolgozókra szerinted hatásos?
    Akkor beszéljél már,arról hol voltak ezek az emberek idáig?
    Ja most bujtak elő a kényelmes meleg irodáigból.Miért is?
    No ez most tényleg nehéz lesz összeszednem.
    Azon szakszervezetis miatt aki a nyomásgyakorlás eszközeként élesen felszinre hozta láthatóvá tette magyarán mondva odadobta az általa képviselt emberkét a fegyelmi vétség asztalára.
    Ezáltal könnyü jogi fogást biztosítva a pribék csapat részére.
    Punktum! Igy már az egész könnyen érthető!”
  • 25. gjozsi88 2010. január 07. 16:33
    „goldmund!
    még annyit!
    A cateféria az adóelkerülés eszköze volt, annak adó alá vonásával , emelett az eddig jelentős befizetések esetén jövedelem adózási kötelezettségek csökkentésével, próbálja a kevesen fizettünk sok adót rendszert átalakítani úgy, hogy többen fizessünk kevesebb adót!
    A minisztériumi havi nagy összegű cateféria juttatások is kevesebbet érnek az idén!
    Miért ne lehetne ez a BKV-nál is???”
  • 24. gjozsi88 2010. január 07. 16:28
    „LAZA!
    Valóban kollektív szerződés tárgyalásáról van szó, ami elirás volt részemről, de a tartalom azt hiszem érthető volt!
    A balhét tudod ki csinálja?
    Az a szakszervezetis, aki a nyomás gyakorlás eszközeként, most élesen felszinre hozza, láthatóvá teszi, magyarul odadobja az általa képviselt embert a fegyelmi vétség asztalára! Ugyanis ezekre a hiányosságokra felhívva a figyelmet könnyű jogi fogást biztosítanak a munkáltatónak!
    Egyébbként nem vártam, hogy megértsd!
    A paraméter könyv módosításra nem azért lett volna szükség, hogy annak készítői megkapják a munkájuk ellenértékét, hanem azért, mert ezt a régió fővárosaiban legnagyobb lefedettségű közszolgáltatást, mely emiatt drága, nem tudjuk fenntartani (a BKV 6 év alatt a konszolidációt követően 80 milliárdos veszteséget halmozott fel! Ebből végkielégítést az elmúlt 3 évben 3 milliárdot fizetett ki, időarányokat is figyelembe véve elenyésző), még úgy sem, hogy a BKV állami támogatása évről évre reálértéken nőtt!!!
    Egyszerűen nincs pénz!
    Annyit hadd jegyezzek meg, hogy a BKV dolgozói úgy követelnek az adófizetők pénzéből minél többet, hogy eközben folyamatosan veszteséget termelnek, miközben a szakszervezeteik révén ezt csökkenteni sem engedik!!!!”
  • 23. gjozsi88 2010. január 07. 16:17
    „Goldmund!
    Havonta 150-200 közti nettókat keresnek!
    Már 15 évvel ezelött magasan az átlag felett kerestek, akkor amikor még volt más szakmában munkahely kevés volt a buszsoför, jó kezdő fizetést ajánlottak betanítással!
    Most már nem hirdetnek, mert a megszünő munkahelyek miatt állandó túljelentkezés van náluk, de a szakszervezetek mindig kiharcolták az átlag feletti béremeléseket!!!!
    Csak emlékezz, munkáltató ajánlott infláció körüli %-ot, szakszervezet kért ettől nagyobbat és mindig a kettőközt megegyeztek!!!
    Kicsi az esély, hogy az akkori jó gázsikból, a fentiek miatt most nem lenne értéktartó!
    Beszélgettem volt BKV-s ismerőssel, aki vidékről járt fel munkásszállásra, legényemberként, aki családalapítás miatt jött haza és ő megerősítheti amit mondtam!
    Persze az is igaz, hogy ez csak egy vélemény és nem átlag!!!”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: Szegeden meghalt egy férfi

Elhunyt egy, az újinfluenzával fertőzött férfi Szegeden, a páciensnek súlyos alapbetegsége is volt. Tovább olvasom