Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

Káosz a BKV-nál: honlapon lesz a menetrend

A buszközlekedésben tapasztalt hétfői fennakadások miatt a BKV Zrt. honlapján tájékoztatja az utasokat a menetrendtől ideiglenesen eltérő járatok közlekedéséről - közölte a cég közleményben az MTI-vel.
Az információkat óránként frissítik a http://www.bkv.hu/forgalmihelyzet oldalon.

A BKV egyben elnézést kér az utasoktól a kényelmetlenségekért, és türelmüket kéri a megszokott forgalmi rend helyreállításáig - olvasható a közlekedési vállalat közleményében.

Hétfő reggel több száz BKV-jármű nem tudott elindulni, egyrészt a hideg időjárás, másrészt a munka törvénykönyve szerinti működés miatt. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát. További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.

Kérdéses az is, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta.

A megszokottnál jóval több autóbusz áll a kelenföldi autóbuszgarázsban. Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykö

A megszokottnál jóval több autóbusz áll a kelenföldi autóbuszgarázsban. Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. A munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy gördülékenyen. A viszonylatok 10-15 százalékán egyetlen jármű sem közlekedik, és voltak olyan buszgarázsok, ahol a buszok 80 százalékát nem tudták kiadni. MTI Fotó: Mohai Balázs



A BKV és a szakszervezetek december 22-én jelentették be: nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt a szakszervezeti vezetők szerint olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.
Bár a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége december 29-én megállapodott a BKV-val egy ideiglenes kollektív szerződésről, de azt a szakszervezetek 65 százaléka nem írta alá, emiatt nem lépett életbe.

Mivel nem sikerült megállapodni a cég vezetésével, az érdekképviseletek jelentős része bejelentette, hogy január 12-től határozatlan idejű sztrájkot tartanak.

A kollektív szerződésről, illetve a még elégséges szolgáltatásról tartott hétfői tárgyalásokon sem született megállapodás a BKV vezetősége és a szakszervezetek között.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalásokat követően az MTI-vel közölte, hogy bár a BKV tett egy ajánlatot és erre válaszul a szakszervezetek is tettek egy kompromisszumos javaslatot, egyezségre nem sikerült jutni, így nincs előrelépés az ügyben.

A január 12-ére meghirdetett, határozatlan idejű sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásról is egyeztettek a BKV-val, Nemes Gábor közlése szerint erről sem tudtak megállapodni. A BKV csúcsidőben 90 százalékos, csúcsidőn kívül 50 százalékos szolgáltatást szeretne nyújtani. Az érdekképviseletek a buszközlekedést illetően azt ajánlották fel, hogy csak az alvállalkozók által működtetett mintegy 130 busz közlekedjen, a metró-, a HÉV- és a trolibusz-közlekedésben azonban nem lenne fennakadás a sztrájk miatt.

A tárgyalások szerdán folytatódnak.

Egy dolgozó tollal megjegyzéseket írt a buszmenetlevélre a kelenföldi autóbuszgarázsban. Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég

Egy dolgozó tollal megjegyzéseket írt a buszmenetlevélre a kelenföldi autóbuszgarázsban. Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. A munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy gördülékenyen. A viszonylatok 10-15 százalékán egyetlen jármű sem közlekedik, és voltak olyan buszgarázsok, ahol a buszok 80 százalékát nem tudták kiadni. MTI Fotó: Mohai Balázs



Korábban:
Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-vel.

Legalább 130 járművet nem tudtak eddig üzembe állítani és az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend.

Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát. További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.

Nemes Gábor szerint minden nap ez várható és keddtől valószínűleg még erősebben jelentkezik majd a probléma. Bár a BKV már január elsejétől a munka törvénykönyve szerint működik, az ünnepek után még ritkább menetrend szerint közlekedtek a járatok.

Az MTI más forrásból úgy értesült: a viszonylatok 10-15 százalékán egyetlen jármű sem közlekedik, és voltak olyan buszgarázsok, ahol a buszok 80 százalékát nem tudták kiadni. Nem jár a 27-es, a 233-as vonalon egy busz sem, a 112-es járat esetében és a több vonalon is jelentős késések vannak.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. todoer 2010. január 05. 08:41
    „Kedves 19 !
    Kérdezd meg Széles Gábort hogy miért Kínában gyártat buszokat vagy az Ikarus gyár fejlesztése helyett miért "médiabirodalmat "épít ?
    A BKVsofőrök pedig jól kicsesztek az utasokkal és nem a vezetőikkel .
    Tudja valaki hogy régebben ha javították a buszt és a sofőr nem tudott kimenni a forgalomba ,állásidőt fizettek , szabadnapot kapott vagy csak várt a forgalmi irodában ? Lehet hogy ezeket a hibákat eddíg maga a vezető nem jelentette hogy a javítási idő alatt ne legyen kereset kiesése .”
  • 20. Captain 2010. január 05. 08:31
    „17! teljesen igazad van! A bosszantó, hogy te meg én fizetjük a .... pestiek utazását. És ha odébbhelyeznek egy megállót pesten 100m-rel, vagy ha nem jön a szemétszállító (BKVbusz) akkor már nyavalyognak <moderálva...>”
  • 19. Mankapunka 2010. január 04. 23:43
    „Nem kellett volna becsukni az Ikarus gyárat,oszt volna jó,vadi új alkatrész a 260-280-as Ikarusokhoz.”
  • 18. Mankapunka 2010. január 04. 22:52
    „Azok a buszok inkább múzeumi szökevények a BPO rendszámukkal.............”
  • 17. medwe 2010. január 04. 22:33
    „Azért jó, hogy a Kisalföldön a tetves békávéval foglalkozunk. Nem sok egy kicsit? Négyes metro? Mi közöm hozzá? BKV? Nekünk itt a Kisalföld Volán. Azért persze idegesít, mert valahol az én adópénzemet is elherdálják. Budapest legyen önálló ország, mi meg válasszunk magunknak új fővárost? Ki, mire szavaz?”
  • 16. Sagittarius 2010. január 04. 22:25
    „Csak annyit üzennék a BKV illetékességi területén élőknek, Ti választottátok a Demszky-t, (sokadszorra is, annyira szerettétek) most *****átok meg! Javaslom mihamarabb válasszátok újra őt, és a jelenleg kormányon lévőket is, talán éhen is pusztúltok aztán nem lesz tovább probléma miattatok! Mert jobb ha tudjátok, Ti vagytok az okozója ennek, akik rájuk szavaztatok!”
  • 15. licern 2010. január 04. 22:13
    „1992. évi XXII. törvény (a Munka Törvénykönyvéről) 103. § (1) A munkavállaló köteles b) munkáját az elvárható szakértelemmel és gondossággal, a munkájára vonatkozó szabályok, előírások és utasítások szerint végezni”
  • 14. licern 2010. január 04. 22:07
    „vhová elkevertem az MT-met, de asszem úgy a 100. § körül mondja ki, hogy a munkavállalónak a munkáltató utasításai szerint kell betöltenie munkakörét. Nos, az említett üléshuzatok rossz állapota, meg stb hülyeségek esetén pontosan a BKV (munkáltató) találta ki, h a járművek nem helyezhetők üzembe. Most, h nem sikerült megegyezni, csupán betartják a munkavállalók (buszsofőrök) - ilyen irányú - kötelezettségeiket - is -...... Ez jogilag teljesen korrekt”
  • 13. Baradlay 2010. január 04. 21:17
    „Miert nincs a Munka Torvenykonyveben pl Demszki ne lopj!!!!!!”
  • 12. miracle 2010. január 04. 21:02
    „Hol a rákban van szó a Munka Törvénykönyvében arról, hogy addig vizsgál egy buszt amíg akar és bármilyen piti hibával (kiszakadt egy üléshuzat,kiégett egy utastári lámpa) visszadobhatja???
    http://index.hu/belfold/budapest/2010/01/04/partizanakcio_miatt_volt_keves_bkv-busz/”
  • 11. hehe08 2010. január 04. 21:00
    „.... fogalmazhatunk úgy is, hogy az a korrupció zavar amiből kihagynak....
    mondjuk ha alsó közép és felső vezetőből csak 10% maradna meg akkor már lehet, hogy így is nyereséges lenne a bkv..... (a 10% lehet hogy sok is.... ) :)
    Demszky mindig odafigyelt a bkv vezetőkre...... na nem a sofőrökre :D

    Ha az egyszeri vállalkozása tönkre mehet akkor ez is.....
    Én sem kapok milliárdokat az államtól.... (pedig segítene)....
    Aztán majd magánbefektetők megoldanák a tömegközlekedést nyereségesen.....”
  • 10. Baradlay 2010. január 04. 20:47
    „Mennyi buszt lehetett volna venni vagy fel ujitani a lopott milliardokon!
    Kedves Demszky elvtars!”
  • 9. Goldmund 2010. január 04. 20:34
    „A buszok leginkább a hideg miatt nem tudnak elindulni. Vagyis azért, mert olyan sz... állapotban vannak, hogy bármilyen kicsit is erősebb terhelés (pl. -10 fok hideg) taccsra teszi őket. Rengeteg a 15-20 éves busz, de a fiatalabbak is évek óta a budapesti utakon járnak agyonterhelve egész nap. (Budapesti utak minősége kb. olyan, mint egy földúté ökölmnyi kövekkel teleszórva.) Az origón olvastam egy cikket erről, ahol egy garázsmester kerek-perec elmondta: egy 15-20 éves busz kb. annyira alkalmas a közlekedésre, mint egy 15-20 éves, naponta használt Zsiguli.
    Az más kérdés, hogy valószínű, most egy kicsit a dolgozók is rásegítenek, de az alapprobléma az, hogy a BKV olyan, mint a MÁV, vagy a legtöbb kórház: a csőd szélén áll, habár a föntiek jól élnek belőle.”
  • 8. cseri83 2010. január 04. 20:06
    „Spórolnak a BKV-nak. Januárba végre nyereséges lesz!!! A bérleteket eladták, üzemanyagköltség nincs!:)”
  • 7. Baradlay 2010. január 04. 19:35
    „Figyelj,mennyi millios bunusz csekket kaptak a BKV vezerek es Demszky elvtars! Ez a balhe!
    A melos az megy az "osztone" utan,kesz!!!!!”
  • 6. Patriot 2010. január 04. 19:25
    „Simán kirúgnám az összeset akik ebben részt vettek. Azért van a sztrájk törvény,hogy ilyen esetekben alkalmazzák,de ez csak a munka szabotálása.

    sicc-nek igaza van,úgy látszik a dolgozókra is átragadt a vezetőik erkölcse.”
  • 5. Baradlay 2010. január 04. 19:22
    „Milyen jo,hogy Kapuvaron nincs BKV!:))))))))”
  • 4. sicc 2010. január 04. 19:12
    „Elég szomorú, hogyha megállapodtak volna (betömték volna a szájukat) akkor elindultak volna a szar buszokkal. Most meg " kötelességtudóan,felelősségteljesen" állítják, hogy nem merik elindítani!”
  • 3. kefefejű 2010. január 04. 19:02
    „"Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik."

    Értsd: most úgy kell dolgozniuk, ahogy mindenki másnak, ez pedig nekik nem megy. Nem igazán értem, hogy mi a problémájuk: mostantól ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk, mint mindenki másra. Ezért még nem kellene sztrájkolni...”
  • 2. FB 2010. január 04. 18:15
    „Igazuk van, én sem vállalnék kevesebb pénzért több felelősséget, ami ráadásul nem is tartozik a munkakörbe.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazaengedték a magyar hegymászókat

A poprádi kórházból hazaengedték hétfőn este a balesetet szenvedett két magyar hegymászót. Tovább olvasom