Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Kamionok hada törtet át Mezőörsön

A mezőörsi alpolgármester vasárnap percenként átlagosan tizenhét kamiont számolt: ennyi halad át a 81-es főút itteni szakaszán, ahol 176 család él. S a helyzet legalább tíz évig nem is változik.
A 81-es főút mellett élők – megyénkben a périek és a mezőörsiek – már hozzászoktak az óriási kamionforgalomhoz. Az elmúlt öt-hat évben azonban legalább a duplájára emelkedett a számuk, Farkasdi Károly alpolgármester vasárnap egy perc alatt 33 járművet, köztük 17 kamiont számolt össze. Ez sajnos az út és a házak állapotán is meglátszik. Szinte mind a 176 család tud mutatni otthona falán repedést, hullani készülő vakolatot, álmában is hallja, ahogy a vitrinben mozognak a poharak, mivel a kamioninvázió csak éjjel tizenegy és fél három között csillapodik.
– Kicseréltem az ablakokat, mert a hagyományos üveg nem bírta a rezgést. Arról nem beszélve, hogy az ablak lecsúszott a keretben, egyujjnyi rés maradt fölötte – panaszolja a főút mellett élő Kiss Istvánné.
Laposa Józsefné polgármester szerint az önkormányzat már többször gyűjtött aláírást és tárgyalt a közlekedési felügyelet szakembereivel, de hiába: a 81-es főútnak, úgy tűnik, az a dolga, hogy percenként tizenhét kamiont engedjen át – mármint vasárnap, mert a péntek még elviselhetetlenebb. Farkasdi Károly szerint a községen átvezető út kisebb részben a kavicsot, murvát szállító magyar és nagyobbrészt a déli határ vagy Vámosszabadi, Rajka felől érkező szlovák, osztrák és német kamionok főcsapása.
– A vezetők Kisbérnél elmehetnének a tizenhármas út felé, onnan Komáromnál az autópályára, s így egy községet sem érintenének. De huszonöt kilométert és az autópálya-matrica árát spórolják meg a nyolcvanegyessel – fejtegeti az alpolgármester. Hihetünk is a szavainak: a matrica megmagyarázza, hogy miért növekedett a forgalom az elmúlt hat évben.
Szőnyi Zsolt, a Magyar Közútkezelő Kht. kommunikációs vezetője szerint a 81-es főút mindig is kijelölt TIR-útvonal volt, s nincs rá alternatív megoldás. Az illetékes szerint az uniós követelményeknek megfelelően az utak szerkezetét 2007-ben vagy 2008-ban elkezdik megerősíteni és hatméteresről hét és fél méteresre szélesítik a burkolatot. Ez a zajt, a terhelést valamelyest csökkenti, de megnyugtató megoldás csak tíz év múlva várható, a tervek szerint akkor kezdenék építeni a falvakat elkerülő utakat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Munkahelyek az iváni romáknak

Az eredeti húsz fővel ellentétben tizenöt iváni roma vette fel a munkát a Tanulmányi Erdőgazdaság… Tovább olvasom