Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Júliusban mesterséges dugókkal kísérletezne a főváros

Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit - közölte egy birtokába jutott munkaanyagra hivatkozva hétfőn az Origo hírportál.

Az írás szerint szinte az összes bevezető főúton lezárnának egy-egy sávot, hogy így kényszerítsék autóbuszokra és kerékpárra a budapestieket. "A lezárásoktól az önkormányzat élhetőbb belvárost remél" - írták, a Főpolgármesteri Hivatal felkérésére végzett, egy fővárosi tervezőiroda által készített tanulmányra hivatkozva.

A portál közölte: a tervezett forgalomátalakítások "főpróbáját" július 4. és augusztus 2. között tartanák, annak tapasztalatai alapján alakítanák ki a végleges koncepciót. A tervezetről szóló egyeztetések egyik, névtelenül nyilatkozó résztvevőjét idézve azt írták, hogy az ötletgazda Ikvai-Szabó Imre. A főpolgármester-helyettest az Origónak nem sikerült elérnie, de egyik, névtelenséget kérő munkatársa megerősítette az információt. A portál értesülése szerint a városvezető környezetvédő szervezetekkel együtt készíti elő a projektet; a munkaanyag a jövő héten kerül a főpolgármesteri kabinet elé, végrehajtásáról várhatóan május 30-án dönthetnek.

Az ideiglenes korlátozások az V. kerületet és a bevezető nagyobb főutakat érintenék, köztük a Rákóczi utat, az Üllői utat, a Hegyalja utat és a Bajzsy-Zsilinszky utat. Egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából, a felszabadult terület "kereskedelmi célú, valamint sétálóterületként funkcionálhat".

Kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között, kétszer két sávos lenne átmenetileg az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakasza és a Bajcsy-Zsilinszky út is. A felszabadult sávokat parkolóhelyek kialakítására használnák: a rakparton 90, az Üllői úton 350-400, a Bajcsy-Zsilinszky úton 80 parkolóhely jönne létre a számítások szerint - tette hozzá a hírportál. Az útszűkítésekkel párhuzamosan a kísérleti hónapban sűrűbben járnak a tömegközlekedési eszközök, így a 3-as metró, a 4-es, a 6-os, a 47-es és a 49-es villamos, valamint a csepeli és a szentendrei HÉV. A belvárosban közlekedő autóbuszok is gyakrabban közlekednek majd, néhány helyen módosított útvonalon.

Olvasóink írták

  • 4. Szilágyi_Zsolt 2009. május 19. 10:12
    „Pesten semmi szükség mesterségesen előidézett dugókra. Természetes úton is keletkezik ott épp elég, sűrűn tapasztalom.”
  • 3. Primax 2009. május 19. 09:46
    „Darwin-díjat Ikvai-Szabó Imrének !
    Megérdemli.”
  • 2. Goldmund 2009. május 19. 08:33
    „Budapest tömegközlekedésének színvonala egy romlott, a metrók, buszok, villamosok ritkábban jártak és zsúfoltabbak lettek. Az indok a pénzhiány volt. Minden normális ember sejtette, hogy így az autóforgalom növkedni fog. Most pedig hatalmas ötlettel rájöttek, hogyha az autósokat is szívatják (persze eddig is voltak dugók minden reggel és délután a fenti utakon), akkor majd visszaszoknak a tömegközlekedésre. Még hatékonyabb, ha a járatokat sűrítik. Hogy most erre miből lett pénz, azt persze nem tudom.
    Nos, talán egyszerűbb lett volna nem ritkítani. Meg talán több helyen úgy kialakítani a villamossíneket, hogy autók ne közlekedjenek rajtuk (mint pl. a Nagykörúton). Meg kamerákkal ellenőrizni, hogy a buszsávot ne használják az autósok. Meg a metró lejáratánál mindegyik sor mozgólépcsőt működtetni, hogy ne legyen akkora sorbanállás. Meg időnként figyelmeztetni az embereket, hogy ne az ajtóban álljanak, ha 15 megállót utaznak, mert akadályozzák a le- és felszállást. Meg szélesebb járdákat építeni, mert Budapesten sokszor már a járdán is dugó van.”
  • 1. Imcsi 2009. május 18. 22:17
    „Egyszerűen úgy meglepődtem ezen a cikken, hogy azt sem tudom mit gondoljak!
    Na, most eszembe jutott valami, egy másik cikket olvasva: ez a "mesterségesen előidézett dugó" mért nem a csornaiaknak jutott az eszébe?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hárommilliós négyzetméterár

A budapesti luxusingatlanok között nem a rózsadombi lakások, hanem a belvárosi tetőtéri ingatlanok a… Tovább olvasom